МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

"День" в Симферополе

06/08/2010 | Читатель
Более 20 фотографий акции газеты "День в КИПУ по адресу - http://www.day.kiev.ua/298732

А тут - заметка об акции - http://www.day.kiev.ua/297880

Відповіді

  • 2010.06.08 | эким

    Re: "День" в Симферополе

    Меджлис крымских татар не чтит уголовный кодекс

    Крымский Телеграф» провел предварительное «следствие» по официальным заявлениям лидеров меджлиса Судя по тому, что происходит в стране, мало кто из граждан чтит законодательство. В смысле — законов не нарушают, но и не уважают. Но молча. Однако руководители меджлиса Мустафа Джемилев и Рефат Чубаров законы, похоже, просто игнорируют.И этому есть объяснения: потому что придерживаются крайне радикальных взглядов на само существование государства. В ваххабитской литературе это звучит приблизительно так: если государство не является мусульманским, можете не выполнять его законы. Давайте посмотрим, под какие статьи Уголовного кодекса Украины подпадают «подвиги» меджлисовцев и какое они должны бы понести наказание, если бы власти не были к ним столь лояльны....

    Автор Сообщение
    chayan
    Юнга





    Пришёл: 06.06.2010
    Сообщения: 1

    Личное сообщение
    Профиль

    Вс, 06.06.2010, 03:45 цитировать

    --------------------------------------------------------------------------------

    Лидер крымскотатарского меджлиса Мустафа Абдульджемиль-Крымогълу.
    (краткая характеристика для размышлений)

    «Лидер крымскотатарского меджлиса Мустафа Джемилев» - сказал Виктор Янукович и это верно, он лидер только меджлиса, а не всего народа. Светлана Червонная назвала его вождём крымскотатарского народа, это её мнение или плата за баснословный гонорар.
    Я даже слышал сравнение с Нельсоном Манделой, действительным лидером нации.
    Нельсон Ролихлахла Мандела родился 18 июля 1918). Старший сын вождя племени темпу,. Учился в колледже Форт-Хейер,. Работал учеником в юридической конторе в Йоханнесбурге, учился заочно в Южно-Африканском университете. Изучал право в Витватерсрандском университете. В 1952 вместе с Оливером Тамбо, лидером АНК, открыл первую африканскую юридическую фирму в Йоханнесбурге, способствовал созданию Молодежной лиги АНК. Был среди тех членов АНК, которые в конце 1940-х – начале 1950-х годов находились в оппозиции к правящей Националистической партии. Возглавил движение за ненасильственное сопротивление режиму апартеида. В 1953 был избран президентом Трансваальского отделения АНК. ( Африканского национального конгресса)
    Просмотрев биографии известных лидеров разных народов, благо Интернет способствует, выявил, что все без исключения лидеры, до их признания прошли определенную жизненную школу, получили минимум высшее образование, продвинулись по профессиональной службе и, включившись в политику, получили признание.
    В 19 лет Мохандас Ганди отправился в Лондон, где получил юридическое образование. В 1891 году, по завершении обучения, он вернулся в Индию.
    В 1893 году отправился работать в Южную Африку, где вступил в борьбу за права индийцев. Там он впервые применил в качестве средства борьбы ненасильственное сопротивление (сатьяграха). Большое влияние на формирование мировоззрения Мохандаса Ганди оказала Бхагавадгита, а также идеи Г. Д. Торо и Л. Н. Толстого (с которым Ганди состоял в переписке[1]).

    В 1914 году М. К. Ганди возвратился в Индию, где активно включился в движение за достижение независимости страны от британского колониального владычества. В 1915 году знаменитый индийский писатель, лауреат Нобелевской премии по литературе Рабиндранат Тагор впервые применил по отношению к Мохандасу Ганди титул «Махатма».

    Признанные среди крымских татар лидеры национального движения Джеппар Акимов, Мустафа Селимов, Бекир Османов, Бекир Умеров до участия в национальном движении получили профессии, продвинулись по службе и имели трудовые партийные и военные заслуги.


    Анализируя состояние татарской диаспоры в Ташкенте её лидер Зам. Председателя совета старейшин татарского культурного центра г. Ташкента Дивеев Исмаил Исхакович.
    пишет: «Хотелось бы сказать, что проблемы нашего народа должны решать люди высокообразованные, достигшие в своей жизни значительных успехов, руководители крупных предприятий . высокопоставленные чиновники и очень болеющие за свой народ люди. Решение наших вопросов, может быть успешным лишь тогда, когда на это согласна власть, а с властью должны говорить люди знающие эту власть, государственные люди из среды татар. Не будет этого, ничего нам не добиться. Если человек в своей жизни ничего не достиг, может ли он решать вопросы государственного значения, как повышение статуса своего народа. Везде должны быть профессионалы. Не зря есть поговорка: каждый сверчок должен знать свой шесток. Мидхат- абы принял самое активное участие в образованном татарском центре. Не зря власть в первое время предоставила прекрасное помещение, принимала активное участие в становление татарской диаспоры».

    Заслуга Мустафы Джемилева, коей он кичится - это наибольшее количество судебных процессов и сроки нахождения в заключении вместе с уголовниками.
    Я стал интересоваться его биографией у людей, знавших его со времени его появления среди участников крымско-татарского национального движения.
    Выявилась удивительная картина. Впервые появился на собрании ташкентского союза крымскотатарской молодёжи в марте 1962 года с игрушечным пистолетом, с которым не расставался. После разгрома «союза молодёжи» 8 апреля 1962 года, осенью поступает в Ташкентский институт инженеров ирригации и механизации сельского хозяйства.
    Став студентом, возвёл себя в ранг самого гонимого студента Ташкентского Института Механизации Сельского хозяйства, якобы за участие в «Союзе крымскотатарской молодёжи». Отмечают: в те годы в этом институте училось наибольшее количество молодёжи крымских татар, в гуманитарные ВУЗы их принимали с ограничениями. Но если за участие в «союзе молодёжи» преследовать, то не было необходимости его принимать в институт, а завалить на экзамене, что в отношении абитуриента очень просто.
    Кроме того, кажется, все остальные участники «союза» окончили высшие учебные заведения.
    В тот период ссыльный крымско-татарский народ всех сословий, рабочих, крестьян небольшой прослойки интеллигенции – все старались учить своих детей и дать им профессиональное техническое и высшее образование, и они занимали второе место в Узбекистане на тысячу человек после евреев.
    Также поступили и родители М. Джемилева, все их дети получили профессии, кроме Мустафы, который не осилил сложности учёбы, ему трудно давалась математика и технические дисциплины. Возомнив себя революционером, он стал внушать студенческой молодёжи, что за ним существует постоянная слежка, по его пятам ходят и ездят сотрудники КГБ. Его оберегали, давали кров и питание, снабжали деньгами. Ему понравилась роль, и он сам поверил в то, что сочинил. Бросил учёбу, появилась задолженность по двенадцати не сданных предметов, и за неуспеваемость, наконец, в 1965 г. был отчислен из института. В этой связи был призван на срочную службу в армию. Не желая служить, решил, восстановился в институте. Ему помогли средствами и он поехал в Москву, где вроде бы его пожалели и дали какую-то бумажку на восстановление. Но прошли все сроки, и состоялся 12 мая 1966г. суд, который за уклонение от несения воинской службы приговорил М. Джемилева к полутора годам лишения свободы по ст..70 ч. 1 УК УзССР.
    Все, кто знал Мустафу в студенческие годы, при опросе в зависимости от сегодняшнего к нему отношения вспоминают как маленького мальчика, или как недоноска, пигмея и его постоянный атрибут – игрушечный пистолет.
    Отбыв срок заключения, Мустафа не стал устраиваться на работу, в это время был подъём национального движения и крымские татары отправлял большое количество ходоков в Москву. Воспользовавшись, случаем, в январе 1968 г. на народные деньги он поехал в Москву, и в основном болтался в стане диссидентов. Почти год, не работая, мотался между Москвой и Ташкентом на народные средства.
    11 сентября 1969г. был арестован в г. Гулистане. 19 января ташкентским судом, совместно с московским диссидентом Ильёй Габаем, осуждён к трём годам лишения свободы. Вышел на свободу 2 сентября 1972г.
    Опять некоторое время не работает. Прописывается в г. Гулистане, получает повестку о призыве на воинскую службу, отказывается, 22 июня 1974г. судом приговорён к одному году по ст. 199-1 УК УзССР за уклонение от явки на военные сборы. Отправлен этапом в Омскую область.
    Находясь в заключении нашёптывает одному или двум заключённым о несправедливости советской системы. 19 июня 1975г. на основе показаний двух заключенных возбуждается новое уголовное дело. Благодаря стараниям его друга - побратима Решата Джемилева в защиту Мустафы подключаются московские правозащитники.
    А.Д. Сахаров 27 июня 1975 года направляет заявление «В защиту Мустафы Джемилева» Генеральному секретарю ООН Курту Вальдхайму, Международной Амнистии, лидерам мусульманских народов, международной общественности.
    15 апреля 1976 г. суд в Омске приговорил М. Джемилева на основании статьи 190-1 УК РСФСР к 2,5 годам лишения свободы в лагерях строгого режима. Мустафа объявляет голодовку, которая продолжается 303 дня.

    Московские правозащитники начинают бурную деятельность в защиту М. Джемилева. Подают апелляцию в Верховный суд РСФСР, который оставил приговор в силе. Но была создана шумиха вокруг его имени, что очень грело душу стремящегося любыми средствами прославиться честолюбивому бездельнику. Он упивался, когда ему сообщали, что его имя прозвучало в потусторонних радиоголосах.
    Как вспоминают некоторых активисты национального движения, когда они справлялись о судьбе М. Джемилева, в КГБ особенно после того, как пронёсся слух, что он умер, сообщали, что Мустафа жив, и он не умрёт, ибо крепко цепляется за жизнь. Ему по распоряжению товарищей из КГБ, оставляли хлеб в уборной, и он там подкармливался, но когда очень ослаб, и было применено искусственное кормление, по ночам его подкармливала по поручению товарищей из КГБ, нянечка.
    И ещё подчёркивали, что он не стоит такого к нему внимания, и не очень беспокоит КГБ, если бы было желание от него избавиться, то в лагере много способов это совершить руками заключённых, да ещё при его высокомерии и задиристом характере.
    И ошибочно считать, что всём мире говорят о судьбе Мустафы
    - Это вам так кажется, так преподносят радиоголоса, в мире тысячи более острых судьбоносных проблем, а капризы одного человека, да и не понятно чего он добивается кроме огласки своего личного состояния, за что он, как вы говорите, борется. Скоро к нему поедет молодая женщина и он прекратит свою голодовку.

    Но благодаря своей длительной голодовке и активности его друга Решата Джемилева, и московских диссидентов, имя Мустафы стало широко известно среди крымскотатарской диаспоры в Турции и Румынии.
    Подогреваемые «друзьями» и «голосами» из-за рубежа, тщеславие и вера в непогрешимость укрепляли его эгоизм, утверждали вызывающую манеру поведения. Даже его ближайший друг – Решат Джемилев возмущался: « Мне не однажды приходилось выслушивать от него различные оскорбления и ощущать высокомерное отношение».

    22 декабря 1977 г. М. Джемилев освобождён из заключения и направлен по месту жительства брата в Ташкент. 29 декабря ему объявлено об установлении над ним административного надзора. Он не прописывается, отказывается от устройства на работу, но почти ежедневно слоняется в вестибюле гостиниц интуриста «Ташкент» и «Узбекистан», где останавливаются иностранные туристы. Ему неоднократно делают замечания, уговаривают устроиться на работу, Мустафа упорствует, ему нужна слава гонимого режимом правозащитника. Вот только не известно, чьи права и как он пытается защищать, но «друзья» передают радиоголосам о преследованиях Мустафы Джемилева. Этот период описал журналист Ю. Кружилин в газете «Вечерний Ташкент» 4 мая 1979 г. статье из зала суда «Профессия: тунеядец»
    Терпение властей иссякает, и Мустафа добивается 8 февраля 1979г. нового ареста, его обвиняют в злостном нарушении правил административного надзора.
    6 марта 1979 года приговорён по ст. 197-2 УК УзССР к 4 годам ссылке в Якутию.

    Еще один штрих к «портрету» М. Джемилева. Газета «Социалистическая Якутия» в 1979 году опубликовала письмо рабочего А. 3. Шарафутдинова из Якутской АССР, где М. Джемилев отбывал срок наказания. Автор пишет: «Мой сын Анвар считал Мустафу порядочным человеком, дружил с ним, а Джемилев оказался гнусным и непорядочным. Пользуясь доверием Анвара, Мустафа разрушил его счастливую семейную жизнь. Из-за этого подонка распалась молодая семья, в которой двое детей». Сказанное не требует комментариев, Обращаясь в редакцию газеты, отец Анвара писал: «Джемялев выдает себя за культурного человека и «борца за справедливость». Прошу через газету показать истинное лицо этого негодяя, чтобы о нем знали все жители поселка».

    В июле 1982 года по истечению срока ссылки Мустафа выезжает с женой в Крым, откуда был милицией выдворен в г. Абинск Краснодарского края. через месяц останавливается у брата Асана в Ташкенте. Ему предлагают жильё в г. Янгиюле, где живут родственники жены, он отказывается и 18 августа 1982г. пишет заявление об отказе от советского гражданства.
    К заявлению прилагает две копии приглашения в США от 22.IY.75г. и от 3 апреля 1978г.Теперь основной целью Мустафы становится выезд в США, и все последующие действия подчинены этой цели. Вероятно, на этой стадии был заключён договор с КГБ о содействии. Ибо чем объяснить его стремление помочь органам как можно больше посадить на скамью подсудимых своих знакомых диссидентов.
    Этим его действиям посвятил свой анализ 22 марта 1999 г, Энвер Аметов, делегат Курултая, в своём открытом письме. «Кому доверил народ свою судьбу, тот обязан оправдать его доверие». Он упустил, что Мустафа хотел к тем, кого посадили, ещё посадить на скамью повторно особо уважаемого в среде крымских татар Джеппара Акимова, который в то время находился в больнице и умер раньше следствия 22 июля 1983 года.
    Когда Мустафа продал душу дьяволу, пока установить не удалось. Возможно и не удастся, ибо сионистам удалось разрушить мощную державу СССР, и спецслужбу КГБ, вероятно и материалы их тайных действий против КГБ в целях торжества СИОНИЗМА сохранились только в Израиле, для обучения потомков. Чётко прослеживается его тесная связь с сионистами, их пестования из него «вождя», постоянная опека, возвеличивания в СМИ и пиар акции и, в конечном счёте, награда орденом Израиля, за заслуги сионизму.
    Зачем нужно было сионистам провести всех своих пособников через отсидки в лагерях, через посредничество Мустафы, возможно для закалки, использовали как акции для привлечения внимания международной общественности к еврейскому вопросу в СССР, можно только строить гипотезы, умудрённость, ухищрённость спецслужб сионизма, вызывает только восхищения в достижении поставленных задач, даже принеся в жертвы своих соотечественников.
    Надо отметить: все судебные процессы вызваны его личностными интересами и действиями. Не было ни одного процесса, связанного с национальным движением крымских татар, им не написано ни одного обращения, не проводились сборы подписей и средств для национального движения, не было участия в групповых акциях, точнее не было действий, за которые были осуждены действительные участники национального движения крымских татар.
    Любопытная деталь биографии Мустафы, родился 13 ноября 1943 года, старшая сестра в фильме созданном в честь его 60-летия, говорит, что их отец находился на фронте.
    Гитлеровцы вошли в Крым в октябре 1941 года, так на каком фронте и на чьей стороне воевал их отец? А если учесть, что все семеро детей учились успешно и получили образование и профессии, не смог осилить учёбу только Мустафа, то чей он сын?
    Как мог народ на протяжении столетий снискавший имидж трудолюбивого и не лишённого прилежания к учёбе, выбрать в лидеры человека без профессии, необразованного тунеядца.
    Но, благодаря лагерному опыту, он возглавил группировку «Адалет», занимавшуюся рэкетом среди крымских татар, отбирая «последнее», и в без того трудные времена для репатриантов – возвращенцев, и паразитируя на бюджетные средства, выделяемые по программе.
    «Американцы, считая, что нельзя одного и того же человека долго оставлять на высоком посту, утверждают, что человек на высоком руководящем посту быстро истощает запас своей энергии, утрачивает инициативу, скатывается к догматизму в своих действиях. К его характеру работы привыкают, и это снижает силу его воздействия. А главное, такой человек, занимая длительное время руководящий пост, сильно изменяется, часто теряет свои лучшие качества, не обогащает управление новыми эффективными методами и стилем руководства, превращая творчество в шаблон, штамп». «Деловая Америка» Н.Н. Смеляков. М. Политиздат, 1967г Стр. 68.
    Постоянные и вечные враги – необходимое условие существования вождей. Без врагов внутренних или внешних вождество немыслимо. Чтобы удержать свой трон, необходимо создать врагов или их образ.

    Проследите весь путь, все выступления, заявления Джемилева в каждом из них обязательно присутствует образ врага. То это КГБ, потом участники национального движения не согласные с ним, бывшие друзья, теперь глобальный образ вечного врага – Россия и все русские, не только в России, но и живущие по соседству в Крыму.
    Имея опыт выживания в экстремальных лагерных условиях, Мустафа мог привнести его в национальное движение, которое возможно нуждалось в таком опыте во времена бандитского беспредела. Но наступило время созидать, чему Мустафа никогда не был способен. Народу нужен лидер – созидатель, с опытом практической деятельности и обязательно с профессиональными знаниями и опытом творчества, абсолютно необходим срочно и сейчас.
    Но выживание крымскотатарского народа в Крыму, вероятно не входит в планы сионистов, они, кажется, так и не отказались от планов создания еврейского государства в Крыму, с прилегающей территорией Одессы (Хаджибей). Территория Израиля зажата мусульманскими государствами и нет возможности для расширения и принятия всего, рассыпанного по всему миру еврейского народа, численностью свыше 20 миллионов.
    Мечта создания самого мощного, передового, процветающего еврейского государства, диктующего и устанавливающего мировой порядок, как богом избранная нация – цель сионизма.
    Проследите действия и цели Мустафы и меджлиса за 20 лет:
    всё делается для того, чтобы сократить численность крымских татар на полуострове, прекратилось возвращение из мест ссылки, создаются препоны виде получения разрешения через посольство и т.д. В Крыму создаются препятствия в получении жилья, земли и т.д. Средства выделяемые и получаемые на обустройство крымских татар присваиваются меджлисовцами, лишь бы не достались нуждающимся, что в находящихся в труднейших условиях, остро нуждающихся соотечественников вызывает множество болезней, сокращает сроки их жизни и самое главное тысячи молодых откладывают женитьбы, а женившись, останавливаются на одном, редко на двух детях, тормозя демографические процессы. Самые интеллектуальные, перспективные юноши и девушки направляются на учёбу в Турцию, откуда не возвращаются.
    Бурно происходит процесс ассимиляции, деградации внедряются пьянство, наркомания, чего не наблюдалось все годы в ссылке. Апологеты меджлиса пропагандируют развитие украинских школ, направляя туда даже своих детей, призывая последовать их примеру. Язык крымских татар вытесняется из сферы повседневного общения даже на бытовом уровне. Теперь, чтобы его совсем вытеснить, усиленно пытаются внедрить латиницу. Кто будет читать СМИ на латинице? Куда пойдут учиться дети окончившие школу с преподаванием на латинице, и главное, кто из родителей отдаст своих детей в такие школы, ведь сами они отдают детей в украинские школы с кириллицей. Конечно, обо всём этом знают меджлисовцы, но они получают немалые средства за своё иудейство во главе со своим Иудой, давно продавшем ушу дьяволу.

    Обратите внимание, сокращается численность не только крымских татар, а и всего населения Украины, ибо планы сионистов на большую и лучшую её часть, остальную сделать рабами подсобного хозяйства. Идёт мягкое внедрение евреев, иногда даже многие из них и сами не понимают, что участвуют в глобальных планах сионистов, как строительный материал.

    Немногочисленный крымскотатарский народ, попавший в тяжелейшие условия, нуждается в поддержке, сочувствии, в юридической и экономической помощи, и ему абсолютно не нужны враги, он не должен втягиваться в противостояние, принимая одну из сторон.

    Джемилев пытается выступать мировым арбитром, но с единственной позиции – Россия и русские враги всего человечества, глобальное виртуальное зло, которому он противостоит.
    Эта зацикленность отчётливо характеризует его психическое заболевание – маниакальную шизофрению.
    Роллан ЧАЯН.


    Показать сообщения: все сообщенияза последний деньза последние 7 днейза последние 2 неделиза последний месяцза последние 3 месяцаза последние 6 месяцевза последний год Начиная со старыхНачиная с новых

    Список форумов Севастополь.ws -> Обсуждение новостей Часовой пояс: GMT + 2

    Страница 1 из 1


    Перейти: Выберите форум Общение----------------Приморский бульварОбщественно-политическийОбсуждение новостей Тематические форумы----------------Подземный СевастопольСтраницы истории

    Вы не можете начинать темы
    Вы не можете отвечать на сообщения
    Вы не можете редактировать свои сообщения
    Вы не можете удалять свои сообщения
    Вы не можете голосовать в опросах





    Powered by phpBB © 2001-2008 phpBB Group

    © 1997-2008, Sevastopol.ws
    Executed in 0.094 sec, 17 queries
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2010.06.08 | Дидерот

      А чей этот Телеграф?

      Что то говорили. Про Мельника, кажется.

      Материалом их, похоже, снабжают из архивов кровавой гебни, которые известно где остались. Трогательным был момент из газету "Советская Якутия".

      Была еще такая газета "Вечерний Ленинград". Там была похожая на приведенную статья "По делом тунеядцу", или как то так. Про Бродского, как ему впаяли разгребать навоз в русской деревне, под одобряющий гул пришедших на суд рабочих-слесарей.

      Но как живуч стиль стукачей! Вот оказывается и сейчас им под силу, с сохранением характерных оборотов, аргументации и дешевого пафоса, тиснуть статейку. Браво крымской журналистике!
    • 2010.06.08 | jazz

      Re: "День" в Симферополе

      "эким", много вам за пропаганду страшилок платят ваши хозяева с северо-восточных земель? голодаете? вас же за ненадобностью потом выбросят на помойку, о детях подумайте (если еще есть чем думать конечно)...
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2010.06.08 | Прозревший

        Re: "День" в Симферополе

        Во всем виноваты московские правозащитники – я так и думал всегда.
        Кроме того, я всегда восхищался правдивейшей газетой «Вечерний Ташкент» и журналистом Кружилиным! Кружилин - друг Дагджи!
        Только газета «Социалистическая Якутия» может по правдивости и преданности высшей справедливости сравниться с ташкентской газетой.
        Конечно же, сионистам трудно, почти невозможно создать в Крыму еврейское государство. Единственный человек, который это может сделать – это Мустафа! Он нгачал с того, что насильно отправляет лучших выпускников школ в Турцию!
        А еще Мустафа внедряет латиницу с целью после этого перевести печать крымских татар на иврит.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2010.06.08 | Сын Крыма не Джемилев

          Re: "День" в Симферополе

          Хоть я и не понимаю и не принимаю политики проводимой Джемилевым, но то что написано в предыдущем посте сущая ахинея, дурней и оголтелей придумать просто невозможно. Видно денежку писака получает, а фантазии 0. Рождённый ползать кыш под лавку.
        • 2010.06.10 | jazz

          Re: "День" в Симферополе

          хахахахахахахаха))))) ну понятно, почему вам не понятна проводимая, позвольте уточнить, не Джемилевым, а избранным крымскотатарским народом курултаем политика, с Джемилевым во главе - если вышенаписанный пост вы назвали ахинеей. Это ж стеб, перевернутый сарказм - по-моему очень остроумно, браво Прозревший!
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2010.06.10 | Читатель

            Коли історія — сьогодні й поруч

            Коли історія — сьогодні й поруч»



            Микола СЕМЕНА, Сiмферополь.
            Фото Лєньяри АБIБУЛАЄВОЇ


            «РІЗНОМАНІТТЯ ТЕМ, ОБЛИЧ, СЮЖЕТІВ ОХАРАКТЕРИЗУВАЛИ НАШУ КРАЇНУ ВИРАЗНІШЕ, НІЖ ЦЕ ЗРОБИЛИ Б ТИСЯЧІ СЛІВ», — ТАК СКАЗАЛА ПРО ФОТОВИСТАВКУ «Дня» СТУДЕНТКА ТАВРІЙСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМ. ВЕРНАДСЬКОГО ІРИНА ІВАНОВА


            Минулого тижня редакція «Дня» розгорнула в Сімферополі фотовиставку та провела читацьку конференцію в Кримському інженерно-педагогічному університеті. Цікаво, що саме цей університет претендує на статус центру інтеграційних процесів (не тільки кримських, а й цивілізаційних!), адже молодь, що навчається тут, представляє, з одного боку, слов’янську культуру та християнський світ, з іншого — тюркську культуру та мусульманський світ...

            ПЛЮС ЩЕ ОДИН УНІВЕРСИТЕТ, УНІКАЛЬНИЙ...

            Невипадково головний редактор «Дня» Лариса Івшина зазначила на зустрічі зі студентами, що якби її книга «Мої університети» видавалася зараз, то вона була б принаймні вдвічі товстішою. Більшість читацьких конференцій «День» провів в університетах, бо, на переконання редакції, саме навчальні заклади повинні вирішальним чином змінювати світ, визначати розвиток територій, країн і навіть регіонів світу. В Криму до університетського активу Лариси Івшиної додався ще один — унікальний, перший з тих, яких, може, потім в Україні стане більше, але поки єдиний. Приблизно половина студентів і викладачів тут тюрки і мусульмани, а інша частина — слов’яни і християни. Більшість із них вже навчилися жити й працювати разом, ще багато — тільки вчаться...

            Організатор і ректор Кримського інженерно-педагогічного університету Герой України Февзі Якубов, який вважає, що національною ідеєю України має бути культ інтелекту, в своїй книзі «Полин росте і на кам’янистих стежках...» написав, що «інтеграційні процеси становлять моральний сенс багатогранної діяльності» цього вишу і є стержнем всієї практичної роботи вчених — і дослідницької, і викладацької та виховної. Крім спільної роботи на лекціях, семінарах, екзаменах та в практичній навчальній і науковій роботі, в університеті стали традиційними «четверги» — своєрідна школа пізнання ментальності і практичного проникнення молоді різних національностей в культуру одне одного через мистецтво, поезію, спорт, спільну творчість. Февзі Якубов каже, що саме синтез культурних начал сприяє багаторазовому посиленню культури та збагаченню кожної з культур, що дотикаються і взаємно запозичують досвід.

            «Я не сприймаю інтеграцію через політичні лозунги, рекомендації круглих столів, — говорить Февзі Якубов. — Інтеграція, як і все в природі, має йти від необхідності, вигідності, духовної потреби людини реагувати на будь-який дисбаланс в суспільстві. Вона повинна послідовно й повсюдно входити в систему мислення і співпраці людей...» В КІПУ нема такого предмету — виховання толерантності, бо толерантність в ньому становить суть всього навчально-виховного процесу. Спільне вивчення багатьох мов, спільне конструювання одягу, опанування інженерного фаху, участь в створенні предметів декоративно-ужиткового мистецтва, спільна музикальна та художня творчість — це не тільки процес взаємного пізнання народами душі одне одного, але й процеси, що на майбутнє убезпечують Крим від нестабільності і надуманих конфліктів. І якби ви хотіли побачити Україну ХХІІ століття — ви можете вже зараз зробити це саме тут. Адже невипадково біля підніжжя монументу «Відродження», який збудовано в пам’ять 60-ліття депортації кримських татар і який відзначено державною Шевченківською премією України, замуровано капсулу з посланням кримчанам ХХІІ століття. Колектив КІПУ вірить, що характерними для України і через сто років будуть не риси ворожості й підозрілості, а дружба і толерантність, розквіт культур стануть визначальними характеристиками того майбутнього суспільства.

            В КІПУ на 7 факультетах сьогодні навчаються близько 7 тисяч студентів і аспірантів, тут на 33 кафедрах працюють більше 400 висококваліфікованих викладачів, діє науково-дослідний центр кримськотатарської мови та літератури, історико-філологічний факультет, де вивчається українська мова та література, англійська та німецька мови. Тут готують фахівців з історії, практичної психології, вчителів для дошкільних закладів, для шкіл, професійно-технічних училищ та вузів, ведеться підготовка в галузі інформатики, обліку та аудиту, менеджменту, надається інженерна підготовка за різними спеціальностями.


            У БІБЛІОТЕЦІ КРИМСЬКОТАТАРСЬКОГО ІСТОРИКА НАРІМАНА АБДУЛЬВААПОВА ЗБЕРІГАЮТЬСЯ ЦІЛІ ТЕКИ З ВИРІЗКАМИ СТАТЕЙ «Дня» НА ІСТОРИЧНУ ТЕМАТИКУ



            «ІНТЕГРАЦІЯ, ЯК І ВСЕ В ПРИРОДІ, МАЄ ЙТИ ВІД НЕОБХІДНОСТІ, ВИГІДНОСТІ, ДУХОВНОЇ ПОТРЕБИ ЛЮДИНИ РЕАГУВАТИ НА БУДЬ-ЯКИЙ ДИСБАЛАНС У СУСПІЛЬСТВІ. ВОНА ПОВИННА ПОСЛІДОВНО Й ПОВСЮДНО ВХОДИТИ В СИСТЕМУ МИСЛЕННЯ І СПІВПРАЦІ ЛЮДЕЙ...», — ПЕРЕКОНАНИЙ РЕКТОР КІПУ ФЕВЗІ ЯКУБОВ


            Планується, що з часом університет виросте, оточить себе новими закладами. Навкруги КІПУ в майбутньому буде створено Центр поліетнічної культури молоді, проект якого розробили вчені і студенти університету. Присутній на конференції професор, доктор технічних наук Микола Глухов, автор проекту підземного переходу через Керченську протоку, відразу ж підтримав ідею будівництва такого Центру і висловив бажання приєднатися до реалізації проекту...

            «ДЕНЬ» — ГАЗЕТА ПРЯМОЇ ДІЇ...

            Лариса Івшина розповіла учасникам кримської конференції історію про те, як «День» опублікував лист 13-річної дівчинки з Кіровоградщини із запитаннями до політиків під заголовком «Список Анни» на першій шпальті. Наші постійні читачі добре знають цю історію: потім «День» випадкового зустрівся з Анною в Острозькій академії — університеті, куди Анна мріяла вступити, дізнавшись про нього зі шпальт «Дня». Виявилось, що в Криму на «День» чекає подібний приклад. Учасник конференції голова «Кримської правиці» Олег Фомушкін розповів, що його донька Женя Крикун теж студентка Острозької академії минулого літа була учасником Літньої школи журналістики в редакції «Дня», вона опублікувала кілька матеріалів і вважає, що стажування принесло їй велику користь для професійного становлення.

            Лариса Івшина, реагуючи на цей живий кримський приклад співпраці редакції і вузу, які розташовані досить далеко від Криму, сказала, що крім освітньої ролі, книги «Дня» виконують ще й актуальну роль публіцистичних «збуджувачів» громадської думки, а тому «День» — це газета прямої публіцистичної дії.

            «Мені було гірко, коли я ще в юності почула слова американського президента Рональда Рейгана про те, що «СРСР — це імперія зла». Але пізнаючи історію разом з авторами «Дня», я зрозуміла глибинну істину цих слів», — сказала Лариса Івшина.

            Айше-ханум розповіла, що ці слова були сказані Рейганом в 1981 році під час зустрічі з дисидентами з СРСР, в якій і вона, емігрантка з Криму, кримська татарка, брала участь. Айше Сейтмуратова згадала, як вона, виступаючи на тій зустрічі розповіла історію кримських татар і показала документи про виселення, а Рональд Рейган сказав, що якщо такі люди, як ця тендітна жінка, виступили проти імперії зла, то їй вже недовго залишилось існувати. Тоді ці слова здавалися фантастикою, однак вони збулися, і імперії в старому розумінні не існує, однак постімперські країни та постгеноцидні народи ще не навчилися жити самостійно...

            «...Коли нинішні політики заперечують Голодомор як геноцид, — продовжила Лариса Івшина, — я говорю, що переконливим доказом Голодомору є нещодавно встановлений пам’ятник Сталіну в Запоріжжі. Якби не було геноциду — пам’ятник був би неможливий, а якщо він стоїть — це перший доказ того, що геноцид був, бо змиритися з цим ганебним фактом може тільки викривлена постгеноцидна свідомість, тільки викривлена постгеноцидна мораль...»

            «ЗМІЦНЮВАТИ ПОЗИЦІЇ ДОБРА В СУСПІЛЬСТВІ...»

            Підсумовуючи конференцію, Лариса Івшина сказала, що нинішній етап багато авторів характеризують як час сум’яття. Це легко пояснити. Позаду в народу України дві незвершені національно-демократичні революції — в XVII та ХХ століттях. Позаду геноцид та колоніальний період. І зараз може здатися, що все вже втрачено. Тепер настав час остаточної ясності, коли слід визначитися і закріплювати все розумне та світле, конструювати майбутнє, розвивати ініціативу та демократію.

            На жаль, перед нами складний шлях, вважає головний редактор газети «День». На пострадянському просторі ще міцні вияви неоколоніалізму та рецидиви сталінізму. І цьому слід протистояти. Книги «Дня» відповідають на питання, як саме це слід робити.

            Iрина IВАНОВА, студентка II курсу зi спецiальностi «журналiстика» Таврiйського нацiонального унiверситету iм. В. Вернадського:

            — Життя кримських українцiв складне. Можливо, ця теза вже давно не оригiнальна, але це так, я це знаю з власного досвiду. Незважаючи на те, що вже майже 19 рокiв ми живемо в своїй, незалежнiй Українi, тут, у Криму, українцi (маю на увазi не стiльки етнiчнiсть, скiльки свiтогляд та свiтовiдчуття) досi почуваються дисидентами. Часто доводиться приховувати вiд агресивних оточуючих свої полiтичнi погляди, газети, якi я читаю, хоча вони є одними з найякiснiших та найпрофесiйнiших в Українi. Жовто-блакитний прапор, який я з гордiстю тримала в руках у Львовi, зараз запакований лежить в моїй шухлядi, прикритий речами, щоб нiхто не побачив. Я приховую щасливу посмiшку 24 серпня, це свято, до речi, вже котрий рiк в моєму мiстi нiким — анi населенням, анi мiською радою — не святкується. Музику та пiснi, якими б чарiвними вони не були, називають «гадостью», адже там лунають слова українською. До цього я вже звикла, як i до звинувачень в свою адресу, як-то «фашистка» i «бандэровка», для кримчан — це однозначно синонiми. Мої найближчi родичi кажуть менi про моє нiбито погане виховання та спотворення життєвих принципiв i моральних орiєнтирiв сучасної української молодi. Нема з ким розмовляти рiдною мовою, нема з ким подiлитися своїми хвилюваннями, нема з ким роздiлити щастя 24 серпня.

            Зустрiчi, якi iнколи проводяться в Сiмферополi членами Української громади, творчим колективом газети «Кримська свiтлиця», а також чудова конференцiя i фотовиставка, яку подарувала нам газета «День», — це єдиний шанс поспiлкуватися з людьми близькими по духу, i цей шанс ми завжди намагаємося використовувати.

            Я почула авторитетну для себе думку панi Лариси щодо ключових. Менi, як майбутньому журналiсту, було неймовiрно цiкаво та корисно побачити, почути i навiть поспiлкуватися з людиною, що разом iз iншими професiоналами робить таке якiсне видання, яке можна вважати прикладом для багатьох iнших друкованих ЗМI України. Менi, просто як людинi, було приємно побути в колi освiчених людей, своїх однодумцiв. Через це я й люблю подiбнi зустрiчi, бо зникає вiдчуття власної самотностi серед тих, хто не здатен тебе зрозумiти, натомiсть з’являється впевненiсть у майбутньому, бо виникає оця мiнi- нацiональна єднiсть.

            Не можна не сказати про фотовиставку, влаштовану «Днем» в Сiмферополi. Я вперше в життi бачила таку велику кiлькiсть яскравих, чуттєвих, колоритних фотографiй. Метою виставки, за словами панi Лариси, було показати нам, глядачам, всю таку рiзну, iнколи непередбачувану Україну i, на мою думку, цiєї мети було досягнуто. Рiзноманiття тем, облич, сюжетiв охарактеризували нашу країну виразнiше, нiж це зробили б тисячi слiв. Фотографами, їхнiми роботами пiднятi соцiальнi, iсторичнi, полiтичнi проблеми сучасної України. Про сумне минуле кримськотатарського народу нагадали фотографiї кримської авторки Лєньяри Абiбулаєвої. Нацiональним колоритом мене вразили роботи Руслана Канюки. Фотографiї викликали щирий смiх, iнколи глибокий сум, до речi, кожний знiмок щось по собi залишив — а це красномовний доказ мистецької цiнностi кожної фотографiї.

            Залишається лише подякувати органiзаторам конференцiї, газетi «День», за приклад якiсної журналiстики, головному редактору за цiкаву i корисну розмову, за цiннi книжки, що вона менi подарувала. На превеликий жаль, я прочитаю їх сама, наодинцi, а потiм сховаю. Дiстану тодi, коли вже мої дiти будуть готовi їх сприйняти й оцiнити.


            «День» ВІДКРИВ ДЛЯ СЕБЕ АЛЬТЕРНАТИВНИЙ РОЗУМНИЙ КРИМ, А УЧАСНИКИ ЗУСТРІЧІ — НОВУ МОВУ СПІЛКУВАННЯ. І НЕ ТІЛЬКИ ТОМУ, ЩО ВОНА БУЛА УКРАЇНСЬКОЮ...


            Алiмє КАЗАКОВА, студентка II курсу факультету слов’янської фiлологiї та журналiстики Таврiйського нацiонального унiверситету iм. В. Вернадського:

            — Фотовиставка газети «День стала справжнiм святом душi! Творiння рiзних фотографiв привернули увагу не тiльки працiвникiв ЗМI та завзятих оцiнювачiв мистецтва, але й звичайних студентiв, якi з задоволенням вiдвiдали виставку. Тематично рiзноманiтнi, яскравi, наповненi змiстом фотографiї, на мiй погляд, не залишили байдужим нiкого.

            Круглий стiл, який вiдбувся в КIПУ, визначив больовi точки нинiшнiх соцiально-полiтичних та соцiально-економiчних процесiв в Українi. Але такi складнi речi обговорювались в теплiй та приязнiй атмосферi. За це, в першу чергу, треба подякувати головному редактору газети «День» Ларисi Iвшинiй. Ця людина стала для мене справжнiм вiдкриттям. Iнтелект, освiченiсть, глибокi й систематичнi знання в багатьох сферах життя, чiткi та коректнi вiдповiдi — це вражає. Я була щиро здивована зацiкавленiстю панi Лариси кримськотатарською мовою i культурою. Панi Лариса вiдповiла на всi питання, що хвилювали учасникiв конференцiї, подарувала книги, привезенi з Києва, а у вiдповiдь прийняла побажання та символiчнi подарунки присутнiх гостей.

            Потiшило те, що крiм журналiстiв, викладачiв i фахiвцiв-iсторикiв, участь у бесiдi взяли й студенти кримських вишiв. За найцiкавiшi питання учасники дискусiї отримали у подарунок цiннi книги з Бiблiотеки «Дня».

            Найбiльшою радiстю для мене стала мова спiлкування учасникiв круглого столу — українська. Незвична для нас, кримчан, державна мова викликала в менi почуття гордостi. В такi хвилини починаєш добре розумiти, що серед сiрих буднiв, сповнених полiтичними незгодами, нерозумiнням дiйсностi та жагою змiн, є мiсце для надiї, для України — нацiональної, єдиної, колоритної i, головне — української України! На мiй погляд, саме в цьому й полягала основна тема конференцiї, як i книг «Дня».

            Нiяра НАГАЄВА, член Острозького клубу вiльного iнтелектуального спiлкування молодi газети «День»:

            — «Крим — специфiчний регiон!» — так починають свої виступи багато полiтикiв, так починаються багато статей, так про Крим вiдгукуються багато iсторикiв, ученi, гостi пiвострова. Безумовно, як житель цього прекрасного пiвострова я не заперечую цього. Про специфiку Кримського пiвострова говорять багато, наприклад, про природу, про населення, про культуру цiєї землi можна писати книги. Словом, Крим — унiкальний.

            Проте дуже шкода, що про Крим склалася й iнша думка. Сьогоднi в свiдомостi багатьох полiтичних дiячiв, журналiстiв та iнших людей, Крим — це та розмiнна монета, яку сьогоднi можна використовувати у великих iграх на полiтичнiй аренi, використовувати такий стратегiчно важливий регiон у корисливих цiлях, для своєї вигоди. Крим був, є i залишатиметься тим регiоном, який завжди буде знаходиться в центрi уваги рiзних органiзацiй, структур влади, держав. Потрiбно звикнути до цього й розумiти дiйсну вагу та значення нашого регiону.

            Розумiнню цього сприяло те, що в Сiмферополi вiдбулася, на мiй погляд, дуже важлива й вагома подiя. Приїзд до Криму головного редактора газети «Дня» Лариси Iвшиної та її спiлкування з викладачами, полiтиками, студентами й вiдвiдувачами виставки в стiнах Кримського iнженерно-педагогiчного унiверситету (КIПУ) викликали просто фурор. Ця подiя мала широкий суспiльний резонанс, гучний розголос серед кримської iнтелiгенцiї, ЗМI. Лариса Iвшина, як завжди, — на висотi: генiальнi iдеї, чiткi й розгорнутi вiдповiдi, високий рiвень дискусiї. Багато хто iз студентiв, якi були присутнi на конференцiї, пiсля її завершення майже в один голос повторювали: «Оце так!», «Бiльше б таких людей в Українi», «А в мене тепер є новi iдеї», «Все залежить вiд нас» i багато iншого. Саме такими позитивними й яскравими прикладами потрiбно дивувати, й стимулювати студентську аудиторiю.

            Я приємно була здивована кiлькiстю учасникiв конференцiї, їхньою активнiстю, глибиною поставлених питань i, вiдповiдно, вiдповiдей. Також хочеться вiдзначити, що представлена в приміщенні КIПУ фотовиставка, — надзвичайна подiя в культурному життi пiвострова. У котрий раз переконуєшся, що талановитих людей в Українi багато, i що свiтогляд наш дуже широкий.

            Мустафа ДЖЕЛЯДЖI, голова студентського профспiлкового комiтету Кримського iнженерно-педагогiчного унiверситету:

            — Хочеться подякувати редакцiї такої потужної й лiдерської газети «День» за те, що чергова зустрiч iз читачами проведена саме в нашому унiверситетi, а також за ту прекрасну фотовиставку, з якою зараз знайомляться вiдвiдувачi в нашiй експозицiйнiй галереї. Все це дуже цiкаво. Я для себе вiдзначив декiлька якiсних робiт. Наприклад, менi дуже сподобався знiмок «Перший крок в бiзнес», де молода людина несе купу макулатури. Друга робота, яка дуже сподобалася, — «Двi правди» — бiдний громадянин країни на тлi величної будiвлi її уряду. Багато iнших якiсних i глибоких за змiстом знiмкiв. Менi здається, що цi фотохудожники, роботи яких вiдiбрав «День», — добре знають життя.

            Катерина СПIЦИНА, студентка I курсу факультету iнформатики КIПУ:

            — Якщо правда, що людину зустрiчають за вбранням, то правда i те, що книжку зустрiчають за її полiграфiчним оформленням. Менi здається, що дизайн книги «Екстракт-150» дуже вдалий. Мiнiмумом виразних оформлювальних засобiв i кольорiв (нiчого зайвого!), виражене головне. Обкладинка не вiдволiкає уваги читачiв, а дає привiд помiркувати.

            Хочу також сказати, що книга дуже легко читається. По-друге, iдея скласти книгу як збiрку окремих публiкацiй, об’єднаних однiєю iдеєю, — дуже правильний пiдхiд.

            Мене вразила стаття «Список Анни». Вона в свої 13 рокiв написала не лише про особистi проблеми й сумнiви, але й пiдняла проблеми сучасностi. Це свiдчення того, що в нашiй країнi живе i зростає небайдуже поколiння, яке боротиметься за долю країни. А зараз ще важливiше було б поставити цi питання нинiшньому уряду, аби вони вiдповiли на них, адже практично нiчого не змiнилося.

            Тетяна ВЯЗНИКОВА, студентка I курсу факультету мистецтв КIПУ:

            — «Україна Inсognita» — це книга, яка змусила мене задуматися й по-новому подивитися на iсторiю мого народу, задуматися над нашою iсторичною спадщиною. Я вiдкрила для себе багато нових, яскравих людей, видатних особистостей, iсторiю багатьох духовних починань українцiв. Я думаю, що iсторiя не повинна бути inсognita. Ми мусимо вiддавати данину пошани попередникам, у цьому наша вiдповiдальнiсть перед спадкоємцями, перед майбутнiм. У цiй книзi газета «День» порушила дуже важливу проблему — значення для майбутнього адекватного усвiдомлення минулого. Особливо символiчнi статтi в роздiлi «Майбутнє народжується сьогоднi». Я вiдчула себе причетною до формування майбутнього країни, i якщо таке ж вiдчуття з’явиться й у iнших читачiв цих книг, то завдання редакцiї можна вважати виконаним.

            Дiана АЛIМОВА, студентка факультету кримськотатарської й турецької фiлологiї КIПУ:

            — Менi особливо сподобалася книга «Двi Русi». У нашому свiтi є країни — вiчнi супутники, такi як Сербiя й Хорватiя, Нiмеччина й Австрiя, Україна й Росiя. Це дуже делiкатнi теми, глибокi й серйознi. I дуже важливо, що тема стосункiв України й Росiї розкрита дуже глибоко. Я була вражена тим, наскiльки реальна iсторiя вiдрiзняється вiд тiєї, яка пропагується офiцiйно. Я думаю, що iсторiю вiд фальсифiкацiй треба захищати, але для цього слiд вiдновити в правдивому варiантi тi сторiнки, якi були навмисно або випадково спотворенi, а потiм вже боротися проти переписування iсторiї. Саме до такого висновку приходиш, побувавши на читацькiй конференцiї за книгами з бiблiотеки «Дня» за участю головного редактора газети Лариси Iвшиної.

            Рефiк КУРТСЄЇТОВ, кандидат соцiологiчних наук, декан iсторико-фiлологiчного факультету КIПУ:

            — Минає час, i iмперiї падають, а люди залишаються. Це стосується й нинiшнього українського соцiуму, де багато в чому ще панує постiмперська свiдомiсть. Знаєте, два роки тому в Криму лише в цих стiнах вiдзначали ювiлей Петра Григоренка, лише в цих стiнах в Криму, i ще в газетi «День», — цим КIПУ i газета «День» схожi один на одного! Вiдзначали ювiлей В’ячеслава Чорновола й проводили заходи, присвяченi Голодомору. У нас, окрiм офiцiйних траурних зборiв, вiдбулася також театральна вистава, яка розкриває весь жах цього перiоду iсторiї України.

            Я давнiй читач «Дня» i прибiчник його полiтичної лiнiї. Скажу, що газета «День» — це совiсть української iнтелiгенцiї. У цiй газетi публiкуються зваженi й глибокi правдивi статтi з iсторiї не лише України, але й iсторiї Криму та кримськотатарського народу, iнших народiв, що проживають на пiвостровi.

            Сьогоднi, коли вiдсутнi правовi механiзми захисту кримськотатарської мови й кримськотатарської iсторiї, такi публiкацiї дуже важливi для українського суспiльства, для майбутнього нашої країни. Це дуже важливо i для українцiв Криму, оскiльки вони багато в чому вiдчувають себе тут приблизно як i ми — в станi дiаспори. I українська, i кримськотатарська мови тут потребують захисту, як потребує вiдновлення i захисту, й наша загальна iсторiя. Я дуже радий, що книги бiблiотеки «Дня» адекватно вiдображають нашi iсторичнi проблеми, i що на конференцiї ми зрозумiли один одного i маємо спiльнi точки зору. Ми однодумцi й це дуже важливо сьогоднi для нашої країни.

            №100, п'ятниця, 11 червня 2010

            http://www.day.kiev.ua/299182#


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".