МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Обговорення. Розділ ІІІ. Соціальна та гуманітарна сфери.

09/19/2005 | Пані
Розділ ІІІ. Соціальна та гуманітарна сфери.

1). Ліквідація "природних" монополій у галузі надання комунальних послуг та послуг зв'язку.
2). Введення страхової медицини.
3). Введення гарантій академічної свободи вищих навчальних закладів.
4). Забезпечення практичної рівності державних та недержавних шкіл.
5). Ліквідація Міністерства транспорту та зв'язку. Створення Міністерства транспорту. Створення Державного комітету з питань зв'язку та інформатизації.
6). Ліквідація державного телебачення та радіо. Ліквідація Держкомітету з питань телебачення та радіомовлення. Створення суспільного радіо та суспільного телебачення.
7). Створення державної системи оприлюднення повного ланцюга власників всіх зареєстрованих засобів масової інформації.
8). Ліквідація міністерства культури та туризму. Створення держкомітету з підтримки музеїв, бібліотек та народних ремесел. Створення державної агенції з питань туризму.

Відповіді

  • 2005.09.19 | Пані

    Механізми реалізації п.III.1 (-)

  • 2005.09.19 | Пані

    Механізми реалізації п.III.2 (-)

    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2005.09.19 | Боровик

      2). Введення страхової медицини.

      2). Введення страхової медицини.
      Я є прихильником введення страхової медицини, але я б не виділяв цей пункт як ціль. До того ж, є вже розроблені програми по її введенню.
      Як на мене, то важливішими є деякі принципи функціонування цієї сфери:
      1. Загальнодоступність, свобода вибору закладу та лікаря пацієнтом.
      Так Феофанія, що лікує міністрів, депутатів і інших товстопузих є доступною тільки для цих категорій. Цей заклад та деякі інші, що точково розкидані по центрах скупчення великих чиновників з*їдають майжеи все, що збирається на медицину.
      2. Всі привілейовані заклади мають бути винесеними поза межі фінансування з "медичних" статей держбюджету.
      3. Держава має взяти на себе тільки ті зобов*язання по охороні здоров*я які вона може виконати в повному обсязі.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2005.09.19 | Пані

        Re: 2). Введення страхової медицини.

        Боровик пише:
        > 2). Введення страхової медицини.
        > Я є прихильником введення страхової медицини, але я б не виділяв цей пункт як ціль. До того ж, є вже розроблені програми по її введенню.

        Є. Багато програм є, в тому числі з питань, які є в ММ. Але. Багато з таких програм роками залишається проектами. Тому нам треба просто довбати політиків і відстежувати, хто що реально робить з впровадження цих пунктів.

        > Як на мене, то важливішими є деякі принципи функціонування цієї сфери:

        Формулюйте все і додавайте в пропозиції, на то воно і відкрита платформа.
      • 2005.09.24 | stefan

        Re: 2). Введення страхової медицини.

        Законопроекти в ВР лежать уже з років 5.Час-від-часу вони виносяться на засідання парламенту, і знову їх посилають в "довгий" ящик.
  • 2005.09.19 | Пані

    Механізми реалізації п.III.3 (-)

  • 2005.09.19 | Пані

    Механізми реалізації п.III.4 (-)

    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2005.09.19 | Боровик

      Re: Механізми реалізації п.III.4 (-)

      4). Забезпечення практичної рівності державних та недержавних шкіл.
      Не зрозумів про що йде мова. Чим вони нерівні? До якого стандарту їх прирівнювати?
      Я б замінив цей пункт на:
      4.) Забезпечення рівного доступу до заннь для любих шкіл.
      Або подібним пунктом, який обмежуватиме наявність якихось суперелітних шкіл для вибраних за рахунок забитих шкіл у віддалених селах.
      Не заперечую інсування спецшкіл, гімназій і т.п., але вони повинні бути виведеними за межі безкоштовної загальнодоступної системи освіти.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2005.09.26 | Пані

        Re: Механізми реалізації п.III.4 (-)

        Боровик пише:
        > 4). Забезпечення практичної рівності державних та недержавних шкіл.
        > Не зрозумів про що йде мова. Чим вони нерівні? До якого стандарту їх прирівнювати?

        Я сподіваюся дати розгорнуту відповідь на це питання від наших освітян. І я погоджуюся з необхідністю переформулювання цього пункту в легко параметризований.

        > Я б замінив цей пункт на:
        > 4.) Забезпечення рівного доступу до заннь для любих шкіл.

        А як ми перевірятимемо чи він рівний чи ні? Які крітерії? Тобто як перевірити чи цей пункт є виконаним?

        > Або подібним пунктом, який обмежуватиме наявність якихось суперелітних шкіл для вибраних за рахунок забитих шкіл у віддалених селах.
        > Не заперечую інсування спецшкіл, гімназій і т.п., але вони повинні бути виведеними за межі безкоштовної загальнодоступної системи освіти.

        А вони і так виведені.
  • 2005.09.19 | Пані

    Механізми реалізації п.III.5 (-)

  • 2005.09.19 | Пані

    Механізми реалізації п.III.6 (-)

    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2005.09.24 | catko

      5 і 6 стосується природніх монополій

      їх просто не має бути. мають бути органи які координують і регулюють, а де треба ліцензують і сертифікують.

      спробую сформулювати пункт:

      Ліквідація транспортних та інформаційних державних монополій. Роль держави в цих сферах має зводитись до арбітражу при проведенні конкурсів між суб'єктами на право діяльності у цих сферах та координації і сертифікації суб'єктів під час їх діяльності.

      громадське радіо і телебачення - в окремий пункт.
  • 2005.09.19 | Пані

    Механізми реалізації п.III.7

    Створення державної системи оприлюднення повного ланцюга власників всіх зареєстрованих засобів масової інформації.

    Законодавче забезпечення обов'язкового оприлюднення та підтримання в актуальному вигляді повного ланцюга власників (учасників або акціонерів) всіх зареєстрованих ЗМІ, як на сайтах самих ЗМІ, так і на сайтах (в бюлетенях) відповідних державних органів, що здійснюють реєстрацію даних ЗМІ. Дострокове скасування ліцензії або реєстрації ЗМІ, що не виконують цієї вимоги.
  • 2005.09.19 | Пані

    Механізми реалізації п.III.8

    Ліквідація міністерства культури та туризму. Створення держкомітету з підтримки музеїв, бібліотек та народних ремесел. Створення державної агенції з питань туризму.

    Суттю запропонованих змін є таке:

    Скасування державного адміністрування потенційно прибуткових газузей культури. Створення системи державної підтримки неприбуткових галузей культури, які виконують функції збереження та розвитку загальнокультурного рівня громадян.

    Створення системи державної підтримки внутрішнього туризму та підвищення туристичної привабливості України для звонішнього світу.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2005.11.07 | aib

      Re: Механізми реалізації п.III.8

      Цей пункт необхідно доробити. Наразі не готовий чітко сформулювати своє бачення цього пункту меморандуму, тому окреслю лише основні критичні зауваження:

      1)Державної підтримки потребує не тільки бібліотеки, музії та народні ремесла (це безсумнівно), але також _АКАДЕМІЧНЕ_ МИСТЕЦТВО.
      Наприклад, якщо брати професійні композиторські школи ХХ століття, то наш західний сусід - Польща - на весь світ відомий іменами послідовників Шопена - Шимановського, Лютославського та Пендерецького (та іншими). Східний - Росія - послідовниками Глінкі - Прокоф'єва, Шостаковича, Шнітке (та багатьма іншими). Якщо взяти Україну - з величезною натяжкою можемо говорити про світове визнання послідовників Лисенка - Лятошинського, Сильвестрова.
      Аналогічною виглядатиме ситуація і в театральному, образотворчому, кіно-мистецтві.
      Якщо до 1991 року причина такого "відставання" була очевидною - Україна перебувала у складі Російської імперії (пізніше СРСР), то зараз саме час замислитись над майбутнім Незалежної України.

      2) Мін-во культуризму - це дійсно "унікальний"(с) український витвір. Проте в західних країнах, тій самій Польщі - мін-ва культури працюють достатньо ефективно. Необхідною умовою для цього є прихід до міністерства людей, як мінімум, компетентних і _уважних_ до проблем мистецтва. Основу механізма забезпечення компентентності працівників мінкультури має складити контроль творчих спілок за його діяльністю, делегування своїх членів.

      3) При розробці проекту слід також чітко усвідомлювати, що якщо "масове" мистецтво (напр. поп-музика) цілком здатна існувати і існує на комерційній основі, то академічне - завжди існувало за підтримки меценатів та держави. Проте обличчям нації в останні 2-3 століття стає саме академічне мистецтво.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2005.11.27 | Пані

        Внову академічне мистецтво - дякую! Та пояснення

        Ми виходили з такої концепції.

        Міністерство - це там де є не тільки витрати, а і потенційний прибуток.
        Комітет - це виключно видатки і ніякого прибутку.
  • 2005.11.24 | Людмила

    молодіжна політика

    як бі ще так примудритися, аби в країні нарешті з"явилася молодіжна політика.
    бо те, чим зараз час від часу маніпулюють, жодним чином такої не стосується :(

    доречі, не зле було б включити (але в який розділ?) необхідність розробки державної стратегії розвитку та широкого суспільного діалогу з цього приводу.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2005.11.27 | Пані

      Треба формулювати!

      Що там первинне - політику формулювати чи вести діалог з цього приводу?

      Тобто яка легко параметризована мета цього?
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2005.11.27 | Людмила

        давайте разом!?!

        Пані пише:
        > Що там первинне - політику формулювати чи вести діалог з цього приводу?

        молодіжна політика вкрай необхідна просто зараз (окрім назви наразі нема навіть якоїсь жалюгідної бета-версії :) ). втім, навіщо потрібна саме молодіжна політика, сподіваюсь, зрозуміло усім...

        щодо стратегії розвитку - то тут краще не надто поспішати. бо стратегічні плани за вказівкою з гори рік-другий тому в кожній області складали. що з цього вийшло - також зрозуміло... :(
        тому тут - важливо саме запровадити суспільний діалог. із обговоренням якомога більшої кількості можливих напрмів та всіляких розрахунків, що з цього вийде.
        в результаті може й сформулюємо стратегію, але напевно не завтра :)

        > Тобто яка легко параметризована мета цього?

        отут складно. я вже загубилася в численних гілках з обговореннями.
        як виглядають поточні формулювання ММ?
        який формат того формулювання може бути?
        якісь терміни? механізми?
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2005.11.27 | Пані

          Re: давайте разом!?!

          Людмила пише:

          > > Тобто яка легко параметризована мета цього?
          >
          > отут складно. я вже загубилася в численних гілках з обговореннями.
          > як виглядають поточні формулювання ММ?
          > який формат того формулювання може бути?
          > якісь терміни? механізми?

          Таємна ничка поточної версії в зборке тут
          http://maidan.org.ua/wiki/index.php/Меморандум_Майдану

          Більш структуроване обговорення буде навколо саме так викладеного матеріалу. Сподіваюся. що ми зможемо врахувати проблеми росту - тобто ті самі численні гілки. в яких всі губляться. Я сама ледь розібрала це все.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2005.11.27 | Людмила

            тоді - шось на кшталт


            8. Розробити державну молодіжну політику
            9. Запровадити широкий суспільний діалог щодо розробки стратегії розвитку держави та суспільства


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".