МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Підтримаймо заяву нашого МЗС

07/03/2009 | Петро


Заява МЗС України щодо невиконання Чорноморським флотом Російської Федерації рішень українських судів з повернення Україні об’єктів навігаційно-гідрографічного забезпечення безпеки мореплавства в Чорному та Азовському морях


16 червня ц.р. військовослужбовці ЧФ РФ перешкодили судовим виконавцям державної виконавчої служби України реалізувати рішення Господарського суду Херсонської області про повернення Україні радіонавігаційної станції “Марс-75” у м.Генічеськ.


Російська сторона черговий раз проігнорувала рішення Господарського суду Херсонської області, що суперечить нормам міжнародного права та законодавства України, а також двосторонній угоді про статус та умови перебування Чорноморського флоту Російської Федерації на території України від 28 травня 1997 року.


Об’єкти навігаційно-гідрографічного забезпечення безпеки мореплавства, у тому числі радіонавігаційна станція “Марс-75”, є державною власністю України та не підлягають оренді, в користування російській стороні ніколи не передавались.


Відповідно до Конституції України юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі. Судові рішення ухвалюються судами іменем України та є обов’язковими до виконання на всій території України. Російська сторона, згідно з базовими угодами з питань Чорноморського флоту, взяла на себе зобов’язання дотримуватися законодавства України.


Виходячи з міжнародної відповідальності України за забезпечення безпеки мореплавства у власних територіальних водах, а також керуючись рішеннями українських судів, Україна закликає російську сторону без зволікань повернути Україні усе належне їй навігаційно-гідрографічне майно, що незаконно використовується Чорноморським флотом Російської Федерації.


Згідно із домовленостями, досягнутими 10 червня ц.р. у Києві під час сьомого засідання Підкомісії з питань функціонування Чорноморського флоту Російської Федерації та його перебування на території України, найближчим часом має бути проведено чергове засідання робочої групи з питань навігаційно-гідрографічного забезпечення мореплавства. Українська сторона підтверджує свою готовність до укладення угод у сфері навігаційно-гідрографічного забезпечення мореплавства в Чорному і Азовському морях, як це передбачено Угодою між Україною і Російською Федерацією про параметри поділу Чорноморського флоту від 28 травня 1997 року.

2 липня 2009 року

http://www.mfa.gov.ua/mfa/ua/news/detail/25616.htm

Відповіді

  • 2009.07.03 | Петро

    Суть проблеми

    Держава Україна у 1999 р. ратифікувала Конвенцію ООН з морського права від 1982 р., згідно з якою взяла на себе відповідальність перед світовою спільнотою за навігаційно-гідрографічне забезпечення безпеки судноплавства у своїх територіальних водах (Закон України від 03.06.1999 р. №728-Х1V).
    Виконання цього державного завдання покладене на Міністерство транспорту і зв’язку.
    До підписання угод між Україною та Російською Федерацією від 1997 року про статус і умови перебування ЧФ РФ на території України навігаційно-гідрографічне забезпечення безпеки судноплавства у територіальних водах нашої держави здійснювала Гідрографічна служба Військово - морського флоту РФ (ГС ВМФ РФ).
    Але ще за півтора року до підписання цих угод (01.01.1996 р.) у Всесвітню систему оповіщення від Головного управління навігації й океанографії Міністерства оборони РФ (ГУНіО МО РФ) поступили повідомлення мореплавцям, в яких зазначалось про те, що на основі міждержавних угод і актів ГС ВМФ РФ передала гідрографічне майно і засоби, необхідні для забезпечення безпеки судноплавства національним гідрографічним службам країн - республік колишнього Союзу РСР на Балтійському, Чорному і Каспійському морях і відповідальності за безпеку мореплавства у територіальних водах і економічних зонах цих держав не несе.
    У подальшому, вже після підписання Угод 28.05.1997 р. таке повідомлення було повторене для світової спільноти у Повідомленнях мореплавцям ГУНіО МО РФ від 01.01.1998 р.
    Необхідно мати на увазі, що згідно Додатків №№ 2,3 Угоди про параметри розподілу Чорноморського флоту колишнього СРСР лише п’ять об’єктів гідрографічної служби ЧФ в м. Севастополі та два об’єкти у м. Феодосії визначались у спільне користування ЧФ РФ і ВМС України, інші ж залишались у її власності.
    Таким чином, маяки і засоби навігаційно-гідрографічного забезпечення безпеки мореплавства в оренду Росії не передавались.
    До речі, згідно з Законом від 22.02 2000 р. "Про порядок допуску і умови перебування підрозділів збройних сил інших держав на території України" така оренда є забороненою.
    Кабінет Міністрів Постановою від 17.08.1998 р. №1282 передав майно підприємств, установ і організацій гідрографічної служби до сфери управління Міністерства транспорту і зв’язку. В цей перелік ввійшли також маяки і засоби навігаційно-гідрографічного забезпечення безпеки судноплавства, розташовані на узберіжжі від мису Тарханкут до мису Аю-Даг, що не були передані Україні.
    Не маючи доступу до зазначених вище комплексів Мінтранс звернулося до Генеральної прокуратури, котра, в свою чергу, 30.07.2001 г. направила до Господарського суду АР Крим позовну заяву про вилучення у в/ч 49385 ЧФ РФ гідрографічного майна, вказаного у Постанові КМ від 17.08.1998 р. №1282. У процесі судових розглядів відповідні позовні заяви були направлені господарські суди м. Севастополя і Херсонської області
    Лише у 2003 и 2004 рр. рішення господарських судів м. Севастополя і Херсонської області на користь України вступили у законну силу.
    Накінець, рішенням Севастопольського апеляційного суду від 11.09.2006 р. стосовно 22-х об’єктів, розташованих від мису Тарханкут до мису Лукулл і від мису Сарич до мису Аю-Даг позов Генеральної прокуратури Україны був повністю задоволеним.
    Згідно з рішеннями апеляційних судів усі перераховані у Постанові КМ від 17.08.1998 р. №1282 об’єкти мають бути вилучені з незаконного користування й передані ГУ "Держгідрографія" відповідними підрозділами Державної виконавчої служби.
    Разом з тим Росія офіційно через посла Черномирдіна заявила, що не має наміру підкорятися рішенню Севастопольського суду про передачу Україні маяків, які на сьогодні використовуються Чорноморським флотом РФ.
    Таким чином, суперечки навколо маяків і засобів навігаційно-гідрографічного забезпечення із господарських відносин переросли у міждержавні.
    Внаслідок позиції російської сторони Україна не може реалізувати своє законне право на володіння та експлуатацію засобів навігаційно-гідрографічного забезпечення безпеки мореплавства на узбережжі Криму, що унеможливлює виконання Україною своїх міжнародних зобов’язань у сфері забезпечення безпеки мореплавства і може стати причиною різного роду надзвичайних ситуацій у територіальних водах України.
    Це підтверджує той факт, що без погодження з українською стороною, служба гідрографії чорноморського флоту РФ відключила 10 маяків і світлових навігаційних знаків в зонах інтенсивного судноплавства на березі Чорного моря в районі від мису Тарханкут до мису Аю-Даг.
  • 2009.07.03 | Вибачте,забув

    Сайт для підтримки

    http://www.petition.org.ua/?action=view&id=217729
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.07.06 | Петро

      Ще раз прошу підписатись: Сайт для підтримки

      http://www.petition.org.ua/?action=view&id=217729
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2009.07.06 | Законник

        Re: Ще раз прошу підписатись: Сайт для підтримки

        В чем проблема? Если возник спор между двумя государствами пусть обращаются в международные суды, где стороны представили доказательства своей правоты.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2009.07.06 | Петро

          Re: Ще раз прошу підписатись: Сайт для підтримки

          Угода про статус і умови перебування ЧФ на території України передбачає, що він визнає законодавство України й керується ним.

          Який міжнародний суд Ви маєте на увазі? Гаазький?

          Тоді потрібна згода сторін на розгляд спору.
      • 2009.07.11 | Петро

        Черговий приклад безвідповідальності й нахабства

        Згідно з усним поясненням представників ЧФ, крилаті ракети (типу "Малахіт" або "Терміт") перевозилися автотранспортом ЧФ РФ до 3413 ракетно-технічної бази ЧФ РФ (в/ч №13183, с. Цукрова Голівка, маршрут руху від причалу №15 - понад 30 км.). При цьому – без жодного дозволу та узгодження з компетентними органами України.

        Співробітники правоохоронних органів у присутності представників української сторони і офіцерів ЧФ РФ капітанів 2 рангу Башука Л.Г. і Теплицького Е.М. склали акт про порушення ЧФ РФ вимог ст.15 Угоди "Про статус та умови перебування ЧФ РФ на території України" від 1997 р. Російські офіцери факт виявлених порушень визнали і розписалися про ознайомлення з актом
  • 2009.07.08 | Петро

    А баба Яга - проти

    МЗС Росії відкидає звинувачення України щодо невиконання Чорноморським флотом РФ рішень українських судів стосовно навігаційно-гідрографічних об'єктів.

    Про це заявив офіційний представник МЗС РФ Андрій Нестеренко.

    "У двосторонній угоді про статус та умови перебування Чорноморського флоту Російської Федерації на території України недвозначно зазначено, що "Порядок використання Сторонами системи навігаційно-гідрографічного забезпечення безпеки мореплавства у Чорному та Азовському морях визначається окремою угодою "(пункт 5 статті 8). Про регулювання цих питань українським законодавством в угоді нічого не йдеться", - сказав Нестеренко.

    Він зазначив, що твердження про те, що радіонавігаційна станція Марс-75 у місті Генічеськ, нібито, не перебуває в оренді Чорноморського флоту "як мінімум поспішне і нічим не обґрунтоване".


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".