МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Активістам про освіту: статті, статистика, нововведення

01/25/2005 | Olha_K
Для тих, кому потрібна інформація про сучасний стан освіти, є
спеціально створений "Сайт сприяння створенню порталу "Академічна чеснота" із довідковою інформацією у наступних розділах:

http://www.acsu.buffalo.edu/~dk34/

►Нормативні акти
►Статті:
стан освіти
створення порталу
статистика та аналітика
►Реформи:
тести та іспити
►Державні установи
►Громадські організації

Долучайтеся! Прошу у цю гілку постити повідомлення (статті, лінки, статистику, дослідження), що стосуються сучасного стану освіти, щоб зробити такий собі ресурсний центр для, скажімо, активистів-новачків... ну і для нас також. :) Інформація буде перенесена на сайт. Приймаються пропозиції щодо змін та критика.
Будьте милосердні до дизайну та швидкості внесення змін - аматор.

Відповіді

  • 2005.01.25 | Olha_K

    Владна вертикаль в системі освіти - Державні установи

    Перший проект - хочу зайнятися пошуком інформації про державні органи влади в освіті - хто приймає які рішення, хто кому звітує, на кого тиснути/впливати і т.ін. і вивістити на сайті у вигляді такої собі піраміди від Уряду до школи. І потім додати лінки, як знайти контактні адреси тих чи інших структур. (сподіваюсь, це десь є в мережі).
    Що скажете, нам таке потрібно чи ні?
    Пишіть, якщо маєте якусь довідкову інформацію.

    Нове 25.01.05
    Міністерство освіти та науки має непоганий сайт із графічно зображеною структурою, функціями підрозділів, ПІБ та телефонами керівників. Отож, міністерство складається з департаментів, які мають підзвітні управління, які поділяються на відділи та сектори. http://www.mon.gov.ua/ministry/structure

    Регіональні управління освіти і науки обласних державних адміністрацій та міських рад діють в регіонах. Вони мають внутрішні окремі відділи (загальної освіти, фінансовий, тощо). Їм підпорядковані районні відділи освіти, і (як я розумію) місцеві загальноосвітні навчальні заклади (школи, ліцеї).

    Далі ідуть кілька прикладів функцій цих організацій.

    Ось наприклад, цілі та завдання департаменту вищої освіти

    -аналіз стану вищої освіти, визначення перспективи і напрямків її розвитку, розробка організаційного і правового механізму її функціонування;
    -розробка концепції розвитку вищої освіти;
    -реалізація державної політики у сфері вищої освіти, контроль за дотриманням вищими навчальними закладами України законодавчих актів та нормативно-правових документів про вищу освіту; забезпечення захисту інформації, яка є державною таємницею, відповідно до затвердженого Переліку;
    -оптимізація мережі вищих навчальних закладів і закладів післядипломної освіти та їх структурних підрозділів; формування обсягів і структури підготовки фахівців з вищою освітою;
    -розробка і реалізація системи довузівської підготовки молоді та її профорієнтації на здобуття вищої освіти, розробка системи прийому до вищих навчальних закладів і створення та практичне впровадження програм виявлення й освітнього росту талановитої молоді;
    -формування переліку напрямів, спеціальностей, спеціалізацій для підготовки фахівців з вищою освітою та розробка державних стандартів вищої освіти;
    -організація підготовки фахівців у системі ступеневої вищої освіти, інтегрування навчальних закладів різних рівнів акредитації у навчальні, навчально-науково-виробничі комплекси;
    -організація і контроль якості навчального процесу та державної атестації при підготовці, перепідготовці і підвищенні кваліфікації фахівців у вищих навчальних закладах та закладах післядипломної освіти;
    -організація і контроль професійно-практичної підготовки фахівців, сприяння вищим навчальним закладам у доборі місць виробничої практики та працевлаштування випускників;
    -формування завдань на проведення наукових досліджень з проблем вищої освіти;
    -участь у координації роботи вищих навчальних закладів у сфері міжнародного співробітництва;
    -організація функціонування єдиної системи військової освіти, забезпечення діяльності Координаційної ради та визначення напрямів подальшої інтеграції військових навчальних закладів з вищими навчальними закладами;

    А ось, для прикладу, як бачить свої завдання Головне управління освіти і науки Луганської обласной державної адміністрації:

    -Здійснює керівництво і контролює діяльність відділів освіти районних державних адміністрацій;
    -Координує роботу відділів освіти районних державних адміністрацій, управлінь та відділів освіти райміськвиконкомів, а також підприємств, установ та організацій незалежно від їх підпорядкування і форм власності з питань навчання й виховання дітей дошкільного та шкільного віку, студентської молоді;
    -Аналізує стан освіти і науки в області, розробляє регіональні програми їх розвитку, а також науково-технічної та інноваційної діяльності, організовує і контролює виконання цих програм на місцях;
    -Прогнозує потребу області у фахівцях різних спеціальностей для системи освіти і науки, формує регіональне замовлення на їх підготовку, координує роботу з укладення між професійно-технічними навчальними закладами та підприємствами, установами, організаціями договорів про підготовку кадрів;
    -Організовує і контролює роботу державних і комунальних вищих навчальних закладів відповідно до делегованих МОН повноважень, а також закладів післядипломної освіти, що перебувають у його підпорядкуванні; керує в установленому порядку роботою з організації підвищення кваліфікації та перепідготовки педагогічних працівників;
    -Сприяє розвитку мережі навчальних закладів в області, утворює в межах своїх повноважень навчальні заклади або вносить в установленому порядку пропозиції щодо їх утворення, реорганізації та ліквідації;
    -Вносить МОН пропозиції щодо впорядкування мережі навчальних закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних, професійно-технічних навчальних закладів


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".