МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

УВАГА!!! "Живий" план Академічного Порталу від ініціаторів

01/26/2005 | Olha_K
Цей план і приємний лист я отримала від пані Марії Зубрицької, проректора Львівського Університету.

>Щиро дякую за академічний неспокій і турботу щодо майбутнього сайту.Прошу повірити, що ДУЖЕ важко інституційно узгоджувати будь-які ініціативи, однак ми працювали над ними -- це правда. І вкрай необхідно навчитися працювати РАЗОМ, на спільне добро.Надсилаю Вам проект структури порталу, який обговорює наш університет, УКУ та НАуКМА. Ми радо відкриті на ВСІ побажання за умови чітких контурів їхнього технічного втілення.


Назва: Академічний портал або Academia

Основні рубрики:

1.Новини
- новини з українських внз (передбачає широку мережу новинарів з різних внз України. Для початку можна звернутись до учасників форуму на «Майдані», які хотіли б реально співпрацювати);
- інфо про конференції, школи, ґранти, стипендії, фонди, що підтримують спіробітництво між університетами тощо;
- анонс появи нових текстів у рубриці матеріали
Вся ця інфо щомісяця розсилатиметься для тих, хто зголоситься на отримування новин від сайту. Для адміністрацій внз розсилати новини можна без зголошення J.

2.Матеріали

Діляться на тематичні рубрики:

- Реформа освіти (тут матеріали стратегічного характеру, наприклад про проблеми приєднання України до Болонського процесу, і відповідно про моделі гармонізації національних та міжнароджних стандартів освіти, відтак – про реформування аспірантури/докторантури;

Окреме обговорення проблем реформування ВАКу;

Окрема рубрика під назвою Корумпована ментальність, або Корумпована свідомість або Корумпований розум як виклик освіті

- Законодавство України про освіту (тексти всіх законів, постанов через лінк на сторінку Міністерства освіти і науки);

- Академічна спільнота (статті, що торкаються проблем формування активної постави академічної спільноти, її стосунків із суспільством та державою, ії внутрішньої солідарності, академічних цінностей та академічного етосу – вже є хороший приклад: проект Кодексу університетської етики;

- Соціологічний моніторинг (матеріали різних соціологічних досліджень, а також розроблені анкети, тести, що стосувалися б проблем освіти і які можна було б при бажанні стягнути і використати. Ці анкети можуть розробити, скажімо, маґістранти Центру маґістерських програм ЛНУ ім. Франка під керівництвом викладачів катедри соціології); Вже готовий проект анкети соціологічного опитування студентів щодо якості навчання та якості викладання тих чи інших дисциплін, який запропонувала кафедра соціології ЛНУ імені Івана Франка.

- Стратегії університету (можна розмістити плани стратегічного розвитку – від Гарвардського університету до пересічних маленьких університетів Європи, деякі тексти з антології «Ідея Університету»; додавати в міру можливостей нові тексти, які щойно побачили світ (наприклад, лекція проф. Ендрю Вєрніка (Трентський університет, Канада) «Університет і місто», або розділи з книжки Біла Рідінґса «Університет в руїні»). Ця рубрика, очевидно, орієнтуватиметься на переклади, що вимагатиме додаткових коштів;
- Підтримка викладання і навчання (матеріали для тих, хто хоче вдосконалюватися як викладач, буде пов’язана зі сторінкою проєкту «Реґіональна програма підтримки вдосконалення викладання» (RESET, Центр гуманітарних досліджень));
- Менеджмент університету (обмін цінним досвідом з удосконалення системи управління університету від економії електроенергії починаючи і вдосконаленням адміністративної системи закінчуючи; рейтинг найкращого університетського господарника року)

3.Форум
Матиме активний характер, і буде пов’язаний з тематичними рубриками Матеріалів, з Новинами, з «гарячими темами» для обговорення (наприклад, обговорення критеріїв загального оцінювання внз або ж Gaudeamus – студентська тематична група). Потребуватиме кваліфікованого модератора.

4.Архів
5.Корисні лінки (може краще база даних?)

Розсилка новин (2 рази в місяць)

Опитування on-line на «гарячі теми»

Роботу сторінки забезпечуватимуть:
1.Координатор – координування роботи сторінки, пошук матеріалів
2.Асистент – пошук матеріалів
3.Web-майстер – технічне функціонування сторінки.
4.Модератор – опікується роботою форуму
5.Новинарі/координатори з різних внз – шукають і надсилають актуальну інфо, беруть участь у форумі, інформують академічні спільноти своїх внз про роботу сторінки тощо

Кошти:
1.Створення сторінки (дизайн і програмування)
2.Підтримка функціонування (платня за Інтернет тощо)
3.Платня для координатора, асистента, Web-майстра, модератора.
4.Гонорари за статті, соціологічні дослідження та переклади.


Питання:
1. Копірайт у випадку текстів, написаних спеціально для сайту, перекладів, соціологічних досліджень.
2. Чи розміщувати тексти іноземними мовами (російською, англійською, польською тощо)

Відповіді

  • 2005.01.26 | Пані

    Бюрократи...

    Знаєте що я з цього читаю? Поки не знайдуть якийсь грант - то нічого там не буде. Це ж поважні дядьки та тітки, а не скажені неформали з Майдану, які спочатку роблять, а потім хапаються за голову стосовно мат-тех забезпечення...

    Починайте тут, якщо треба буде додаткові функціональності - просто кажіть. І людей залучайте. Тут воно точно не заіржавіє :)
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2005.01.27 | Olha_K

      Re: Бюрократи... чи не бюрократи, а починати треба :)

      і планувати трохи також, тобто не можна бути бюрократом в обговоренні, потрібна певна креативність та неформальність, а от в певних моментах реалізації - нехай не бюрократія, а скажімо так менеджерські "планування, мотивація, організація, комунікація та контроль" - найкращий інструмент. І головне - незалежно від ресурсів та шляхів виконання - орієнтація на РЕЗУЛЬТАТ.

      Я згідна з тим, що багато з цього проекту тримається на грошах, що може негативно позначитися на результатах. Своє бачення я виклала у листі до п. Зубрицької

      "Хочу додати лише одну думку з приводу коштів на портал. Мені здається, волонтири-однодумці, більш ніж люди, які будуть очікувати гонорарів, зуміють забезпечити швидке та якісне наповнення сторінок. Я розумію, що з фінансової точки зору це звучить непривабливо, :( але чомусь мені здається, що це той випадок, коли "ідейні", як то кажуть, люди повинні очолювати і працювати над цим проектом. Можливо, участь у наповненні порталу потрібно "рекламувати" як засіб та можливість висловитись, поділитися інформацією, знайти однодумців, заробити репутацію, а не банальний заробіток? Трохи страшно, що гроші можуть все зіпсувати, а не стимулювати. Наведу приклад. Якщо Ви приймаєте статті безкоштовно, у Вас є необмежені можливості публікувати ВСІ доречні матеріали - професорські і студентські. Якщо Ви платите гроші (завжди обмежений ресурс), Вам потрібно обирати кращі роботи, чи кращих або, як це часом буває, найвпливовіших авторів... Так створюються "куці" сайти із кількома десятками лінків... І чи не за чистоту, об*єктивніть та прозорість ми власне боремось,
      створюючи цей портал?
      З іншого боку, концепція Інтернету в Україні відрізняється від західної. Він занадто комерціалізований, все підпорядковано ідеї прибутку, і це шкодить його розвитку на всіх без виключення рівнях. Це потрібно також змінювати, і краще це робити на власному прикладі :) Тому ще раз хочу підкреслити, що волонтири можуть бути дуже цінним ресурсом..."
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2005.01.28 | Хома Брут

        волонтИри та волонтирІ

        Є слово "добровольці". Мені здається що слово volunteers запозичувати не варто, але якщо треба, то вони НМД мають бути волонтерами.
  • 2005.01.27 | Василь Сидоренко

    Re: УВАГА!!! "Живий" план Академічного Порталу від ініціаторів

    Цікава пропозиція. Я співробітник бібліотеки Університету Торонта, Канада. Мене цікавляте питання інформатики, розвитку бібліотек, як також суспільні питання які породжуються в наслідок. Ще мене цікавить класична музика і всі ті питання що стосуються розвитку сильної української культури.
  • 2005.01.27 | Володимир

    Re: УВАГА!!! "Живий" план Академічного Порталу від ініціаторів

    Панове і пані освітяне! Не забувайте про тих, хто за межами України! Я зараз мешкаю в Канаді і викладаю на курсах уркаїнознавства в одному із міст Канади. Якби не Інтернет -- то пропав би! Знайти якусь методичку або підручник, (маю на увазі щось сучасне і цікаве для молоді) практично не можливо... Те що є -- то це або сорокарічної давності і таке вже не актуальне, або ж нове -- і таке безсмістовне!
  • 2005.01.27 | Марія

    Пяні викладачі на екзаменах

    Цікаво, чи знає шановний проректор і ректор Львівського університету, що такий собі викладач на прізвище Залізняк приймав іспит у студентів третього курсу журналістики недавно екзамен по Словянському світу в нетверезому стані. Чи це має бути такий викладач тепер при новій владі.
  • 2005.01.27 | Meddler

    Пропозиція по питанням

    1. Копірайт залишається за автором, якщо матеріал надано безкоштовно. Якщо матеріал створено за кошти сайта, належність копірайту встановлюється контрактом між автором та сайтом (точніш, юридичною особою - власником сайту). Звичайно ЗМІ в таких випадках забирають копірайт собі.

    2. Матеріали на іноземних мовах обов'язково перекладати (у нас мова державна яка? отож!), але надавати й оригінальний текст.
  • 2005.01.27 | Людмила

    деякі коментарі


    > > що ДУЖЕ важко інституційно узгоджувати будь-які ініціативи,
    то може обозначити тут ці інституційні проблеми? може ми допоможемо з ними впоратися?

    > 1.Новини
    > - новини з українських внз (передбачає широку мережу новинарів з різних внз України.
    то ми все ж таки обмежуємося саме питаннями лише вищої освіти?
    може тоді параллельно створювати портал для освіти середньої? та якось їх пов"язати?

    > Вся ця інфо щомісяця розсилатиметься для тих, хто зголоситься на отримування новин від сайту. Для адміністрацій внз розсилати новини можна без зголошення J.
    раз на місяць - це дуже мало. хоча б тричі на місяць чи раз на тиждень.

    > - Соціологічний моніторинг (матеріали різних соціологічних досліджень, а також розроблені анкети, тести, що стосувалися б проблем освіти і які можна було б при бажанні стягнути і використати. Ці анкети можуть розробити, скажімо, маґістранти Центру маґістерських програм ЛНУ ім. Франка під керівництвом викладачів катедри соціології); Вже готовий проект анкети соціологічного опитування студентів щодо якості навчання та якості викладання тих чи інших дисциплін, який запропонувала кафедра соціології ЛНУ імені Івана Франка.
    тут можна було б розраховувати не лише на студентські дослідження.
    є багато досліджень, які вже зроблені, робляться та ще будуть робитися громадськіми організаціями.
    це також може бути ресурс для розміщення на порталі

    > - Менеджмент університету (обмін цінним досвідом з удосконалення системи управління університету від економії електроенергії починаючи і вдосконаленням адміністративної системи закінчуючи; рейтинг найкращого університетського господарника року)

    > Кошти:
    > 1.Створення сторінки (дизайн і програмування)
    > 2.Підтримка функціонування (платня за Інтернет тощо)
    > 3.Платня для координатора, асистента, Web-майстра, модератора.
    > 4.Гонорари за статті, соціологічні дослідження та переклади.
    і портал закінчиться в ту мить, коли будуть з"їдені ці кошти!
  • 2005.01.27 | Volodymyr Kravchenko

    Re: УВАГА!!! "Живий" план Академічного Порталу від ініціаторів

    Pidtrymuju ideju i hotovyj spryjaty ii vtilenniu v zhyttia. Mozhlyvo, initciatoram bude korysnym nash informatcijnyj site -
    http://keui.univer.kharkov.ua/keui.htm
    Z povahoju
    V.Kravchenko, Kharkiv
  • 2005.01.27 | SSS

    Re: УВАГА!!! "Живий" план Академічного Порталу від ініціаторів

    > 1.Новини

    Також корисною може бути не тільки офіційна інформація про ВНЗ, а також реальні умови вступу, умови навчання тощо. Чи це розкриватиметься у "Матеріалах"?

    > 2.Матеріали
    > Діляться на тематичні рубрики:
    > - Підтримка викладання і навчання (матеріали для тих, хто хоче вдосконалюватися як викладач, буде пов’язана зі сторінкою проєкту «Реґіональна програма підтримки вдосконалення викладання» (RESET, Центр гуманітарних досліджень));

    Вважаю, підтримка матеріалами особливо важлива для звичайних шкіл. Зараз ситуція з вдосконаленням викладання вчителів дуже погана. Особливо, вчителів інформатики (книги дуже дорого коштують у порівнянні з заробітною платнею вчителів, найчастіше інформатику викладають вчителі математики, які не мають необхідних знань).

    > 4.Архів
    > 5.Корисні лінки (може краще база даних?)

    Обов"язково лінки на існуючі сайти ВНЗ, шкіл, курсів тощо

    Вважаю, що корисно було б створювати рейтинги шкіл та ВНЗ, на зразок http://www.baby.com.ua/hit/all/
    Так, щоб кожен відвідувач міг поставити оцінку та прокоментувати її.

    Взагалі, треба об"єднати зусилля тих, хто вже намагався щось робити. Наприклад, ElVisti (elvisti.kiev.ua) колись пропонували безкоштовне підключення шкіл до інтернету.
  • 2005.01.27 | Vasyl

    Re: УВАГА!!! "Живий" план Академічного Порталу від ініціаторів

    Korupcija v osviti: vplyv na mentalnist`, riven` profesionalizmu vypusknykiv; korupcija i antyselekcija; korupcija i zumovleni neju ekonomichni zbytky derzhavy; legalizacija korupcijnyx hroshovyx potokiv - pidxody i metody.
  • 2005.01.30 | Olha_K

    А де ж діалог з громадськістю?

    ...Взагалі мені не подобається, що цей портал попри декларації "широкого діалогу" НЕ розрахований на широку аудиторію, і раніше задекларована мета створення не зовсім відповідає змісту запропонованих розділів.
    Далі наведені побажання так би мовити стратегічного характеру розвитку кожного розділу у певному напрямку. Технічне виконання не буде відрізнятися, а от запропоновані концепції, теми та матеріали, сподіваюсь, будуть.

    >Основні рубрики:

    >1.Новини - ОК.
    Для спеціалістів, і пересічних громадян. Обов*язково повинен освітлюватися якісь "хід реформ", умовно кажучи. Проведу політичну паралель - ми не всі можемо до кінця оцінити фінансові проблеми вищої школи, але коли можливий майбутній міністр говорить ТІЛЬКИ про фінансові проблеми, нам зрозуміло, що ні про які академічні свободи та автономії чи якість освіти йому не йдеться. Йому - аби гроші розділити. Навіть не спеціалісти розуміють, що це промова не міністра освіти, а завгоспа. Новини про нові призначення (з коментарями), звільнення (з коментарями) і т.д. нададуть нам змогу оцінити стан справ, і обговорити можливі дії у випадку необхідності втручання громади.

    >2.Матеріали

    >Діляться на тематичні рубрики:

    >- Реформа освіти (тут матеріали стратегічного характеру, наприклад про проблеми приєднання України до Болонського процесу, і відповідно про моделі гармонізації національних та міжнароджних стандартів освіти, відтак – про реформування аспірантури/докторантури;

    Вже не раз було задекларовано наше бажання приєднатися до Болонської декларації. Але це проходить у такий собі спосіб: "Накажіть нам йти в Європу - і ми покрокуємо! Не накажете, тут залишимось"! Чи Європа має такі ж відношення між державою та академією? Чи замість того, щоб видумувати майбутні накази собі ж, академія не повинна переглянути ВЗАЄМОВІДНОСИНИ держави та вищої школи? Тому що немає послідовності у заявах про те "що чиновники розглядають освіту як просту галузь, до того ж маргінальну і обтяжливу для бюджету", які супроводжуються "конкретними" рекомендаціями Уряду, на які Уряд чхати хотів, якщо це в "бюджеті не записано". Вони, держслужбовці, самі ніколи не зрублять сук на якому сидять, і власне ЇХ заяви про автономію університетів виглядають смішно.З цього суку їх можна тільки спихнути, і не тільки силами освітян, але всієї громади. То як провідні діячі освіти бачать РЕАЛЬНЕ розміжовування повноважень у прийнятті стратегічних рішень між міністерством і ВНЗ? Можливо реформи треба розглядати і у цьому контексті?
    Далі, стандарти, звісно, річ чудова, і загальний напрямок руху повинен бути окреслений. Вже прийняті навіть деякі документи щодо Болонської декларації. Але самі лише «стандарти освіти» нічого самі по собі не означають. Це проста декларація на рівні державних органів. Хіба хтось на папері знижував старі радянські стандарти? Але я впевнена, що в галузі деяких природничих наук ці стандарти РЕАЛЬНО знизились, тобто рівень підготовки, якість знань і.т.д. Чи хтось вводив «стандарти хабарів»? Ні, але ви знаєте, що менше певної суми новенький липовий диплом коштувати не може. Якщо подивитися на статистику, кількість комерційних ВНЗ збільшилася вдвічи, як і кількість студентів на заочній формі навчання. Чи це говорить про те, що ми розвиваємось, як нація, чи далі нівелюємо цінність знань і просто заробляємо, видаючи дипломи державного зразка за гроші. Це не можливо оцінити на рівні цифр, також і задекларовані стандарти мають включати якісь механізми перевірки їх введення на місцях. Ми хочемо РЕАЛЬНИХ змін на рівні ВНЗ.
    Далі - аспірантура, це верхівка айсбергу. Якщо з третього класу дитина знає, що вчительці треба принести конфети за хорошу оцінку, то яку "професійну етику молодих вчених" ви сподіваєтесь побачити в аспірантурі? Треба, необхідно включити розділ щодо средньої школи. Більшість проблем починається формуватися там.
    Ще одни момент потрібно освітити – а коли міжнародні дипломи будуть визнані на Україні? Тобто вже не одна тисяча поїхала з України і навчається за кордоном, чи вони можуть хоч у майбутньому розраховувати на визнання їх наукових досягнень у випадку повернення?

    >Окреме обговорення проблем реформування ВАКу;

    Теж саме, а чи потрібна нам ВАКу взагалі? В США дипломи і вчені ступені «видають» університети, і їх ніхто не перевіряє. Якось моя знайома, далека, правда, від науки, не могла повірити, що вчені не «віддають на перевірку» свої наукові результати перш ніж публікувати у фаховому журналі. Тобто в її уявлені над кожним вченим повинен стояти держслужбовець і перевіряти, чи вчений не набрехав. Менталітет :)
    Тому ті, хто будуть казати «А хто ж буде перевіряти присудження вчених звань?» - я відразу відсилаю за поясненнями до тих членів ВАКу, які захистили доктора Білоконя та «народили» нам проффесора Януковича. ВАКу себе дискредитувала, здається, повністю. Можливо, процедура незалежного відкритого і прозорого «оступініння» із залученням чесних, поважних вчених буде мати більше авторитету, ніж підкилимна корумпована структура, очолювана купкою чиновників від науки.

    >Окрема рубрика під назвою Корумпована ментальність, або Корумпована свідомість або Корумпований розум як виклик освіті

    Це гарно, напевно набереться багато матеріалу. Хотілось би почути не тільки констатацію фактів наявності такої ментальності, але й можливі шляхи вирішення цієї проблеми.

    >- Законодавство України про освіту (тексти всіх законів, постанов через лінк на сторінку Міністерства освіти і науки);

    Цей лінк нікому знайти не складно, і дійсно документів понавидано читати-не перечитати. Користі з того пересічному громадянину немає (ну хто буде перечитувати 200 законів, щоб розібратися ... і з чим, власне, розібратися?) Хотілося б побачити коментарі спеціалістів щодо того чи іншого нововведення, чи тих норм існуючих законів, які гальмують, перешкоджають, чи шкодять якимось позитивним змінам в галузі освіти. Щоб знову ж таки, було зрозуміло, на що тиснути. Он переписав, Мороз кілька речень в своєму законі про мови під тиском громадськості? (Ну може, не тільки громадськості, але все одно результат є результат.)

    >- Академічна спільнота (статті, що торкаються проблем формування активної постави академічної спільноти, її стосунків із суспільством та державою, ії внутрішньої солідарності, академічних цінностей та академічного етосу – вже є хороший приклад: проект Кодексу університетської етики;

    Так, хотілось би більш почути саме про активну позицію академічної спільноти, а не про проблеми її формування. Тобто нас, громадськість, цікавить саме це - на якій платформі ті, хто хоче вважає себе «розумом, честю та сумлінням нації» будують свої відношення з нами і державою? На яких засадах будується соціальна відповідальність? Було б цікаво почути навіть окремі голоси представників спільноти, щоб скласти враження про спектр думок та суджень. Крім того, активна позиція на мій погляд, відрізняється від пасивної позиції тим, що людина не тільки висловлює свою думку, але й підкріплює її діями. Нам цікаво, не тільки те що сказано, але й що зроблено, чи має бути зроблено (можливо, НАМИ має бути зроблено) – ось вам стосунки їз суспільством у дії.

    >- Соціологічний моніторинг (матеріали різних соціологічних досліджень, а також розроблені анкети, тести, що стосувалися б проблем освіти і які можна було б при бажанні стягнути і використати. Ці анкети можуть розробити, скажімо, маґістранти Центру маґістерських програм ЛНУ ім. Франка під керівництвом викладачів катедри соціології); Вже готовий проект анкети соціологічного опитування студентів щодо якості навчання та якості викладання тих чи інших дисциплін, який запропонувала кафедра соціології ЛНУ імені Івана Франка.

    Як вже було тут на форумі сказано, ці матеріали мають включати і те, що зроблено поза академічними колами, різними центрами досліджень, фондами і т.ін.

    >- Стратегії університету (можна розмістити плани стратегічного розвитку – від Гарвардського університету до пересічних маленьких університетів Європи, деякі тексти з антології «Ідея Університету»; додавати в міру можливостей нові тексти, які щойно побачили світ (наприклад, лекція проф. Ендрю Вєрніка (Трентський університет, Канада) «Університет і місто», або розділи з книжки Біла Рідінґса «Університет в руїні»). Ця рубрика, очевидно, орієнтуватиметься на переклади, що вимагатиме додаткових коштів;

    А оце викликає подив. Тобто я розумію, освітянам потрібно самоосвічуватися, і деякі з цих матеріалів недоступні іншим чином, окрім як перекладені та викладені на Інтернеті. І мабуть, багато з нас із задоволенням ознайомились би з цим для власного розвитку та з цікавості. Але дозвольте Вам знову нагадати, що мета створення порталу – це «широкий суспільний діалог» на тему реформування освіти в Україні. Тобто мене не хвилює, як президент Гарварду бачить майбутнє своєго закладу, я впевнена, що він бачить його у реальному академічному майбутньому в США. Я впевнена, що він бачить ті загальні тенденції в американській освіті та суспільстві, на яких і базується його візія (vision).
    А от що мене дійсно хвилює, так це як українські ректори бачать майбутнє ввірених їм університетів (в нас ректорів призначають, так?). Не на рівні ідеї, а як реальний стратегічний план в реальних українських умовах. Від Києво-Могилянської академії до провінційного педагогічного інституту. Може навіть є сенс розпочати добірку «Стратегій українського університету», яка б складалась з стратегічних планів на наступні 5-10 років від різних учбових закладів. На це і коштів на переклад не треба, і відразу видно хто стратегічне бачення і бажання його втілювати має, а хто ні.

    >- Підтримка викладання і навчання (матеріали для тих, хто хоче вдосконалюватися як викладач, буде пов’язана зі сторінкою проєкту «Реґіональна програма підтримки вдосконалення викладання» (RESET, Центр гуманітарних досліджень));

    Це добре.

    - Менеджмент університету (обмін цінним досвідом з удосконалення системи управління університету від економії електроенергії починаючи і вдосконаленням адміністративної системи закінчуючи; рейтинг найкращого університетського господарника року)

    І це також.

    >3.Форум
    Матиме активний характер, і буде пов’язаний з тематичними рубриками Матеріалів, з Новинами, з «гарячими темами» для обговорення (наприклад, обговорення критеріїв загального оцінювання внз або ж Gaudeamus – студентська тематична група). Потребуватиме кваліфікованого модератора.

    Форум, знову ж таки для спеціалістів чи для широкого загалу? З наріканнями на пасивність освітян, звідки впевненість щодо їх «активності» на форумі? Ті кілька освітянських форумів, що я відвідала, були зовсім «ніякі». Чи не повториться ситуація?

    >Кошти:
    1.Створення сторінки (дизайн і програмування)
    2.Підтримка функціонування (платня за Інтернет тощо)
    3.Платня для координатора, асистента, Web-майстра, модератора.
    4.Гонорари за статті, соціологічні дослідження та переклади.

    Яке реальне джерело фінансування? Якщо це грант, то що робити, коли він скінчиться? Гонорари можуть зіграти злий жарт – буде йти відбір КОМУ заплатити, замість приймати ВСЕ доречне. Якщо одному заплатите, а іншому – ні, чи останній погодиться надати матеріал безкоштовно?

    І загальні зауваження: Яка стратегічна ціль цього проекту? Що буде зроблено після, ну скажімо, навіть 3-х місяців активного обговорення і наповнення? Чи будуть вироблені конкретні пропозиції? Яким чином вони будуть втілені? Де починається "активна" частина, нехай навіть у перспективі? Де починається залучення громадськості?
    Як громадськість може оцінити ефективність цього проекту? Які критерії оцінки та контролю будь-чого у цьому проекті (навіть цікавості чи актуальності відобраних статей)?
    Як цей портал буде прорекламований для відвідувачів? Його недостатньо просто створити, підвищення популярності у пошукових системах, план обміну лінками, реклама задля обізнанності громадськості з існуванням порталу також вимагає окремого розділу, не менш важливого ніж "Кошти".

    Сподіваюсь на реакцію як ініціаторів проекту так і форумчан.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2005.01.30 | Георгій

      Re: А де ж діалог з громадськістю?

      Olha_K пише:
      > ...Взагалі мені не подобається, що цей портал попри декларації "широкого діалогу" НЕ розрахований на широку аудиторію, і раніше задекларована мета створення не зовсім відповідає змісту запропонованих розділів.
      > Далі наведені побажання так би мовити стратегічного характеру розвитку кожного розділу у певному напрямку. Технічне виконання не буде відрізнятися, а от запропоновані концепції, теми та матеріали, сподіваюсь, будуть.
      >
      > >Основні рубрики:
      >
      > >1.Новини - ОК.
      > Для спеціалістів, і пересічних громадян. Обов*язково повинен освітлюватися якісь "хід реформ", умовно кажучи. Проведу політичну паралель - ми не всі можемо до кінця оцінити фінансові проблеми вищої школи, але коли можливий майбутній міністр говорить ТІЛЬКИ про фінансові проблеми, нам зрозуміло, що ні про які академічні свободи та автономії чи якість освіти йому не йдеться. Йому - аби гроші розділити. Навіть не спеціалісти розуміють, що це промова не міністра освіти, а завгоспа. Новини про нові призначення (з коментарями), звільнення (з коментарями) і т.д. нададуть нам змогу оцінити стан справ, і обговорити можливі дії у випадку необхідності втручання громади.
      (ГП) Точно. А чи потрібне міністерство освіти взагалі? Хіба школи самі не можуть вирішити свої проблеми, якщо їм дати можливість самим витрачати свої гроші (які надходитимуть з регіонального бюджету, скажімо, бюджету області або району або міста)? Чи потрібна оця вічна вертикальна система, де є ієрархічне дерево чиновників, що закінчується верхівкою - шалених розмірів блискучим кабінетом у Києві, і де є вічна, нізмінна програма - продукувати шизофренічно відірвані від реального життя папери у кількості тисяч тон, і командувати, інструктувати, розпоряджатися... неважливо чим?

      > (...) вже не раз було задекларовано наше бажання приєднатися до Болонської декларації. Але це проходить у такий собі спосіб: "Накажіть нам йти в Європу - і ми покрокуємо! Не накажете, тут залишимось"!
      (ГП) Точно. Причому, здається. це так в усіх галузях, не тільки в освіті. І ще: "накажіть іти в Європу (чи куди завгодно), і ми вам радо напродукуємо ще скільки то там треба тон паперів, де такою, як положено (тобто паперовою) мовою буде йтися про спільний освітній простір, програми, ініціативи, виконання плану по ходінню в Європу (чи куди завгодно) у відсотках і десятих частках відсотків, тощо..."

      > Чи Європа має такі ж відношення між державою та академією? Чи замість того, щоб видумувати майбутні накази собі ж, академія не повинна переглянути ВЗАЄМОВІДНОСИНИ держави та вищої школи? Тому що немає послідовності у заявах про те "що чиновники розглядають освіту як просту галузь, до того ж маргінальну і обтяжливу для бюджету", які супроводжуються "конкретними" рекомендаціями Уряду, на які Уряд чхати хотів, якщо це в "бюджеті не записано". Вони, держслужбовці, самі ніколи не зрублять сук на якому сидять, і власне ЇХ заяви про автономію університетів виглядають смішно.
      (ГП) Все вірно. Це саме те, що мене найбільше турбує в цій справі. Ми тут зібралися і думаємо, як взаємодіяти з тими, чию роботу ми бажаємо, фактично, висвітити як абсолютно непотрібну, як голого короля з казки Андерсена. Ніхто з "них" САМЕ ТОМУ з нами взаємодіяти не буде.

      >З цього суку їх можна тільки спихнути, і не тільки силами освітян, але всієї громади.
      (ГП) Не впевнений, що тут і вся громада допоможе. Ця громада повинна бути готовою не тільки взятися та скинути (ще одну помаранчеву революцію провернути), а й реально ПЕРЕЙНЯТИ функції централізованої ієрархічної бюрократії на місцях. Наприклад, створити свої громадські організації, комітети тощо, які слідкували б, щоби не було у школах корупції, крадіжок, євроремонтів кабінетів ректорів замість обоаднання класних кімнат, щоби якість викладання і відповідальність викладачів були на високому рівні тощо. Але хіба українська громада зараз ГОТОВА до цього? Наша віковічна традиця завжди була не створювати сильні комітети на місцях, де ентузіасти працювали б по 15 годин на добу без вихідних, а доручати все владі, а потім квилити, яка ця влада погана. Вони (влада) не ми, ми (люди) не вони. Оце, мені здається, страшне гальмо на шляху всіх реформ, і саме його треба усунути, а інакше нічого не буде. Не "взаємодіяти" з інопланетянами, що сидять по шалених розмірів євроремонтованих кабінетах в уряді, а самим організовувати урядування на МІСЦЕВОМУ рівні.

      >То як провідні діячі освіти бачать РЕАЛЬНЕ розміжовування повноважень у прийнятті стратегічних рішень між міністерством і ВНЗ?
      (ГП) Я якось не вірю, що вони взагалі щось бачать. Ще раз кажу, для мене вони інопланетяни, завжди були і будуть. Я абсолютно, ні на гріш, не вірю в центральну урядову бюрократію і в концепцію їєрархічного правління з центру.

      >Можливо реформи треба розглядати і у цьому контексті?
      > Далі, стандарти, звісно, річ чудова, і загальний напрямок руху повинен бути окреслений. Вже прийняті навіть деякі документи щодо Болонської декларації. Але самі лише «стандарти освіти» нічого самі по собі не означають. Це проста декларація на рівні державних органів. Хіба хтось на папері знижував старі радянські стандарти?Але я впевнена, що в галузі деяких природничих наук ці стандарти РЕАЛЬНО знизились, тобто рівень підготовки, якість знань і.т.д. Чи хтось вводив «стандарти хабарів»? Ні, але ви знаєте, що менше певної суми новенький липовий диплом коштувати не може. Якщо подивитися на статистику, кількість комерційних ВНЗ збільшилася вдвічи, як і кількість студентів на заочній формі навчання. Чи це говорить про те, що ми розвиваємось, як нація, чи далі нівелюємо цінність знань і просто заробляємо, видаючи дипломи державного зразка за гроші. Це не можливо оцінити на рівні цифр, також і задекларовані стандарти мають включати якісь механізми перевірки їх введення на місцях. Ми хочемо РЕАЛЬНИХ змін на рівні ВНЗ.
      (ГП) Так. І їх не буде, поки люди знизу не сформують свої громадські комітети і не почнуть якось діяти у цих комітетах. Я, чесно кажучи, не знаю, ЯК САМЕ їм треба буде у тих низових місцевих комітетах діяти, і яким чином можна досягнути реальної ефективності, впливу цих комітетів на стан справ. Але мені здається, що саме це - стратегічний шлях, а не "взаємодія" з центральними міністерствами.

      > (...) Теж саме, а чи потрібна нам ВАКу взагалі?
      (ГП) ТА ЗВИЧАЙНО Ж НІ!!! Тисячу разів ні. Це абсолютно голий король, так само як і так звана Академія наук. Ніде в світі вже нема таких страшно забюрократизованих "міністерств науки," які відають розподіленням потрібним, "своїм" людям пишних титулів, які визначають позицію пожалуваної цим титулом людини в ієрархічній піраміді. У США їх академія наук - це просто громадська організація, яка займається тим, що випускає журнал ("Proceedings of the National Academy of Sciences of the USA"), і бере учать в організації деяких наукових конференцій. Все. А керувати наукою у США ніхто не керує = вона якось сама собою керує. На місцях, в університетах і дослідницьких центрах.

      > >(...) - Стратегії університету (можна розмістити плани стратегічного розвитку – від Гарвардського університету до пересічних маленьких університетів Європи, деякі тексти з антології «Ідея Університету»; додавати в міру можливостей нові тексти, які щойно побачили світ (наприклад, лекція проф. Ендрю Вєрніка (Трентський університет, Канада) «Університет і місто», або розділи з книжки Біла Рідінґса «Університет в руїні»). Ця рубрика, очевидно, орієнтуватиметься на переклади, що вимагатиме додаткових коштів;
      (ГП) Я радо допоможу з перекладом без ніякої платні. Моя приємність.

      > А оце викликає подив. Тобто я розумію, освітянам потрібно самоосвічуватися, і деякі з цих матеріалів недоступні іншим чином, окрім як перекладені та викладені на Інтернеті. І мабуть, багато з нас із задоволенням ознайомились би з цим для власного розвитку та з цікавості. Але дозвольте Вам знову нагадати, що мета створення порталу – це «широкий суспільний діалог» на тему реформування освіти в Україні. Тобто мене не хвилює, як президент Гарварду бачить майбутнє своєго закладу, я впевнена, що він бачить його у реальному академічному майбутньому в США. Я впевнена, що він бачить ті загальні тенденції в американській освіті та суспільстві, на яких і базується його візія (vision).
      (ГП) Я б і тих усіх гамериканських президентів з їх візіями послав подалі. Все це "несправжній, паперовий світ" (копірайт Мар'яна Пінчук, третій курс гамериканського університету). У США добре те, що тут НЕЗВАЖАЮЧИ на існування президентів з їх апаратом і багатотонно-паперовими візіями, є ще й реальний світ, діяльність якого забезпечується діяльністю людей на місцях, у різноманітних громадських організаціях і комітетах. Причому існування і діяльність таких комітетів спирається на існуючі закони, порушувати які є небезпечним і для президентів з їх паперовими візіями, і для урядовців, і взагалі для всіх. Наприклад, мій Division of Science and Mathematics в MUW, коли йому потрібний новий співробітник, САМ, БЕЗ президентів і візій, сформує комітет, який буде вести пошук найкращого кандидата, і голосуватиме багато разів, поки цього найкращого кандидата не знайде. В Україні, наскільки я знаю, цієї традиції місцевих комітетів, місцевого вирішення справ, на хід якого ніякі інопланетяни-чиновники впливати не можуть, не існує...

      > А от що мене дійсно хвилює, так це як українські ректори бачать майбутнє ввірених їм університетів (в нас ректорів призначають, так?).
      (ГП) Теж погано, що призначають.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2005.01.31 | Olha_K

        Про візії, або стратегічне мислення ректорів

        >Тобто мене не хвилює, як президент Гарварду бачить майбутнє своєго закладу, я впевнена, що він бачить його у реальному академічному майбутньому в США. Я впевнена, що він бачить ті загальні тенденції в американській освіті та суспільстві, на яких і базується його візія (vision).

        >(ГП) Я б і тих усіх гамериканських президентів з їх візіями послав подалі. Все це "несправжній, паперовий світ" (копірайт Мар'яна Пінчук, третій курс гамериканського університету). У США добре те, що тут НЕЗВАЖАЮЧИ на існування президентів з їх апаратом і багатотонно-паперовими візіями, є ще й реальний світ, діяльність якого забезпечується діяльністю людей на місцях, у різноманітних громадських організаціях і комітетах.

        Шановний Георгію! Я напевне, не зовсім чітко висловилась. Те, що Ви кажете про діяльність різних комітетів - це все вірно. Але підвалини для цього все ж таки колись були започатковано якоюсь людиною (групою людей), яка сказала "Науці-волю!", так само як у радянському союзі "Науці-неволю!" Це і є у моєму розумінні vision, тобто більш широкі рамки, чи основи, на яких вже локально (тактично) приймаються рішення про найм на роботу. Тобто один ректор каже (умовно) - мене начхати, що думає департамент, всі призначення тільки через мене, і жодних іноземців!!! :) Будемо вирощувати американських вчених! А інший каже - мені баждуже, чи він спілкується англійською, але якщо він найкращий іммунолог, я його хочу, тому що це наш головний напрямок! І через 10 років ми створимо Всесвітній Університет Іммунології! Це питання лідерства, це питання бачення майбутнього.

        Я розумію, що для багатьох українських ВНЗ основною стратегією є стратегія виживання. І тому тактичні ходи підпорядковані цьому. Це не зовсім їх провина, але і у цьому випадку ми повинніз знати, що відбувається. Не дали ж сумські студенти зростити три ВНЗ! Відстояли!
        Тому діалог повинен бути відкритим, громадськість повинна і у цьому випадку приймати якісь рішення відповідно до ситуації.

        Скажімо, видатний вчений, якому довіряють, очолює свій ВНЗ і висуває геніальну стратегію розвитку. Якщо це тільки в його уяві, то ані спонсорів, ані мотивованих колег, ані завзятих студентів може не бути. Їх може не бути і у випадку оприлюднення його стратегії, але шанс може з*явитися :)
      • 2005.02.04 | Георгій

        То що, ніхто не підтримує ідею про боротьбу за локальні права та

        ... повноваги шкіл та університетів? Що я, занадто радикально загнув - в Україні це неможливо, чи Україні це не потрібно, чи...?
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2005.02.04 | Olha_K

          Re: То що, ніхто не підтримує ідею про боротьбу за локальні права та

          Я, Я ПІДТРИМУЮ!!!!! :) :) :)

          Це здається один із залекларованих Урядом напрямків розвитку. Я вже сказала, туди і треба "давити" локально. І в цьому, мені здається Рибачук (віце-прем*єр з Євроінтеграції) є більш перспективною кандидатурою ніж Ніколаєнко, социк.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2005.02.04 | Георгій

            Може, написати п. Рибачуку?

            Я міг би підготувати маленьке резюме ситуації з локальною автономією у США.
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2005.02.05 | Olha_K

              Re: Може, написати п. Рибачуку?

              Може і написати. Власне, напевно, це резюме повинно спиратися на європейській досвід та Болонську декларацію, до якої Україна має приєднатися, якщо хоче в Європу. На сайті Міністерства повинен бути лінк Болонський процес, але я його чомусь не бачу. Але взагалі матеріалів багато, знайти не проблема. Почитайте також це http://www.mon.gov.ua/laws/27_01_05.doc - це про кредитно-модульну систему. Може є сенс винести це в окрему гілку? Я все ще хочу розділити ту велику першу дискусію за напрямами, і продовжувати обговорення. У нас тепер новий уряд, будуть новини.
  • 2005.02.01 | Olha_K

    НОВЕ!!! Пропозиції щодо змісту інтернет-проекту від ініціаторів

    Це ще додаток до плану розвитку інтернет порталу "Академічна чеснота".

    Пропозиції щодо змісту інтернет-проекту "Академічна чеснота"

    Інтернет-сайт, що буде осердям проекту, повинен виконувати насамперед роль громадського форуму для академічної спільноти та всіх, хто так чи інакше до неї причетний. В центрі уваги - оперативне інформування спільноти про події та проблеми і таке саме її оперативне реагування на них - чи то у вигляді дискусій на сайті, чи то, після належної перевірки фактів та обставин, у вигляді публікацій в друкованих та електронних ЗМІ, громадських заходів, офіційних дій.

    Інша важлива функція - власне, формування в Україні повноцінної незалежної академічної спільноти, славнозвісної rei publicae litterarum, що наразі перебуває в нас у зародковому стані. Скажімо, великим кроком вперед буде нагода познайомитися через сайт всім тим українським науковцям, які вирішили дотримуватися і дотримуються прийнятих у цивілізованому науковому світі засад академічної чесності. Разом вони мають боротися за те, щоб ці стандарти стали нормою також і в нашій країні.

    Щодо матеріалів загальнотеоретичного, стратегічного, соціологічного та ін. характеру, а також "інфо про конференції, школи, гранти, стипендії, фонди", то вони мають бути лише ресурсною "добудовою" до динамічної, оперативної частини сайту, де насамперед відбуватиметься спілкування. Ця "добудова" може поступово зростати на пізніших стадіях проекту, але в жодному разі не повинна поглинати надмірних сил чи ресурсів.

    Пропозиції щодо стратегії розвитку інтернет-проекту "Академічна чеснота"

    Досвід успішних громадських ініціатив із широким залученням інтернету (наприклад, порталу "Майдан"), переконливо свідчить, що такі починання будуть життєздатними й дієвими лише тоді, коли розвиватимуться за схемою "знизу вгору". Як цього досягнути?

    Тут далі шла таблиця, але довелось її розірвати. Тут і далі курсив мій

    1 рядок

    Не робимо
    Не намагаємося наперед витворити організаційну структуру проекту
    Робимо
    Починаємо з двох-трьох осіб: людини, що займається технічною підтримкою (програміста - веб-дизайнера) та модератора(-ів) повідомлень. Далі коло учасників розширюється в процесі спілкування через сайт.
    Що це дає
    Заощаджуємо час і зусилля, потрібні для організації повномасштабного штату обслуговування сайту ще до його "запуску".

    2 рядок

    Не робимо
    Не намагаємося відразу втілити всі попередньо сплановані елементи інтернет-порталу в повному обсязі
    Робимо
    Починаємо з "вивішування" тексту загальних цілей, завдань, методів праці, заклику до участі, а також правил поведінки на сайті; створення модерованого форуму та динамічно оновлюваної стрічки повідомлень (з можливістю їх обговорення). Джерело повідомлень у стрічці: форум та ел. пошта сайту.
    Далі, залежно від характеру й обсягу повідомлень, їх можна вибірково класифікувати в різні рубрики, як от: "Правду в вічі", "Гарячий коментар", "Мізки - до штурму!", "Швидка допомога", "З миру по нитці" тощо.
    В процесі спілкування (відповідно до ідей та інформації, що надходять від відвідувачів сайту) поступово наповнюємо й "статичні" розділи, скажімо "Хата-читальня", "Знай своє право!", "Ланки Мережі", "Хто є who і як його знайти" тощо.
    Що це дає
    Сайт від самого початку міститиме актуальну й справді цікаву для його відвідувачів інформацію, а також швидко набере дієвості в академічній спільноті, виконуючи роль рупора громадської думки.
    Поступовість у долученні матеріалів загальнотеоретичного чи філософського спрямування дозволить уникнути надмірного напруження сил, адже з часом розподілить це завдання на всіх зацікавлених відвідувачів сайту.

    3 рядок

    Не робимо
    Не намагаємося відразу "вибити" грант для фінансування роботи проекту; не пропонуємо платні за участь у ньому; не афішуємо (хоч і не засекречуємо) участі конкретних осіб у проекті.
    Робимо
    Працею "на громадських засадах" всіх відвідувачів намагаємося довести сайт до такого ступеня наповненості й дієвості, що подальший розвиток стає неможливим без фінансової підтримки. Тільки після цього подаємо заяву на грант. Отриману фінансову допомогу витрачаємо лише на подальший розвиток проекту (можливо, із залученням позаінтернетних ресурсів); дописувачі та інші активісти проекту й далі працюють виключно на засадах волонтерства (а в міру можливості - ще й самофінансування).
    Що це дає
    На перших порах уникаємо громіздкої канцелярщини, пов’язаної з оформленням заяви на грант.
    Дотримуємося практики цивілізованих країн, де "правилом доброго тону" для громадських організацій є просити фінансової допомоги лише після того, як хоч щось вже зроблено.
    Залучаємо до проекту тільки "кровно" зацікавлених у ньому осіб, а не тих, хто шукає заробітку, популярності чи вдоволення особистих амбіцій.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
  • 2005.11.28 | Василь Петрів

    Ось посилання на цей портал

    Портал є, але він, на жаль, "мертвий".
    Не знаю, чи це пасивність освітянської спільноти, чи
    недостатня "розкрутка" зі сторони ініціаторів.
    http://www.rpl.org.ua/ukr/
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2005.11.28 | Iryna_

      Re: Ось посилання на цей портал

      Форум там на 70% складається з реклами (тобто спаму). Це якраз показник просто формального ставлення тих, хто цей портал робить.
    • 2005.11.28 | Roman

      То навіть нe смішно

      Та то нe сайт а пародія. Форомалізм до рeшти. Нeвжe иого Львівскій Унівeрситeт робить ? (склалося такe вражeння із посилань та матeріалів на сайті). Аж нe віриться.
      Кращe вжe взагалі нічого нe робити.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".