МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

ПишЕмо відкритого листа міністрові освіти (оновлено)

02/05/2005 | Olha_K
Це повідомленя було доповнено постами з Вільного форуму.
Будь-ласка, дописуйте свої пропозиції.

Вельмишановний пане міністре!

Усім нам відомо, що система освіти і наукових досліджень в Україні потребує дуже серйозної реформи. Через це ми, представники громади українських науковців та педагогів, що живуть в Україні і поза її межами, покладаємо на Вас і на Ваше міністерство велику надію. Передусім нам хотілося б бачити розвиток реформи у таких напрямках:

1. Школи, університети, і наукові центри України повинні мати набагато більше реальних прав і повноваг, ніж вони мають їх зараз. Уряд повинен всіляко сприяти створенню в них тимчасових, скликаних для виконання конкретних рутинних задач комітетів, які складалися б з рядових вчителів та науковців. Ці комітети повинні взяти на себе справу радикальної зміни кадрового складу українських середніх і вищих шкіл і центрів, де розвивається українська наука. Ці комітети повинні мати юридичні повноваги вести пошук кадрів, і призначати на посади вчителів і науковців-дослідників тільки тих осіб, які продемонстрували свій фаховий талант і енергію. Ми чекаємо, що Ваше міністерство разом з іншими - зокрема, Міністерством юстиції, - допоможе запровадити систему рекрутування вчительських і наукових кадрів на місцях, так, щоби тільки професійні якості, а не особисті знайомства чи хабарі, вирішували, ХТО саме буде вчити українських дітей і збагачувати скарбницю української науки.

2. Удосконалити, перевірити і якнайшвидше ввести в дію незалежне стандартне зовнішнє тестування в якості як випускних шкільних екзаменів так і вступних до ВНЗ. Організація, яка буде проводити тестування, повинна бути РЕАЛЬНО незалежною від міністерства чи конкретних ВНЗ. Нам не потрібна ще одна "всесильна" корумпована структура, нам потрібна система тестування, яка зможе зменшити корупцію при вступі до ВНЗ та виявити реальні знання абітурієнтів, що в свою чергу змусить останніх приділяти увагу навчанню, а не пошуку знайомих та грошей на "хабарі". Функції кожного контролера, адміністратора, перевіряючого цієї організації повинні бути розподілені таким чином, щоб жодна людина (і навіть група людей за домовленістю) не могла впливати на об*єктивність оцінки. ВНЗ повинні мати досить академічних та адміністративних свобод, щоб обирати певний "прохідний бал", який в свою чергу може стати одним з публічних і зрозумілих показників рівня вимог до студентів ВНЗ.

(далі буде)

У цій статті із Дзеркала тижня http://www.zn.kiev.ua/nn/show/531/49047/
викладене бачення пана Ніколаєнка щодо вищої школи (стаття наведена нижче).
А тут є реакція Майдану на цю статтю http://www2.maidanua.org/news/view.php3?bn=maidan_osvita&trs=0&key=1106960030&first=1107621611&last=1106680577

А також перша пропозиція від читача Майдану

Міністру Ніколаєнко гнати Степка з замів
http://www2.maidan.org.ua/n/osvita/1107547353

Шановний пане міністру!
Гадаю Вам відомо, що Степко добрий фахівець, але саме це глибоко аморальна людина, яка є однією з найбільш корумпованою в Вашому міністерстві! Ось, наш маленький приклад: кілька років тому за хабаря, в супереч рішенню трудового колективу Одеської академії холоду, Степко "протащив" через колегію і "поставив" ректором ОДАХ довіренну особу Одеського міського голови Боделана В.Притулу. Після цього призначення Степко, у разі своїх приватних і ділових відвідувань Одеси, безкоштовно відпочиває в кращому номері готелю ОДАХ, що розташовується у престижному районі міста та отримує подарунки від халуя-ректора, про кримінальну хозяйську і політичну діяльність якого Ви можете легко і багато дізнатися.
Разом нас багато і нас не подолати!

ВИЩІЙ ШКОЛІ — ДЕРЖАВНУ ТУРБОТУ

Станіслав НІКОЛАЄНКО
народний депутат України, голова комітету з питань науки і освіти Верховної Ради України, професор)

Стратегічна лінія на інноваційний розвиток країни не може бути реалізована без активної державної підтримки освіти і науки. Ситуація, в якій нині перебуває вища школа, досить непроста. Застаріле наукове і навчальне обладнання, неможливість займатися науковими дослідженнями, аварійні навчальні корпуси та гуртожитки, відсутність дієвих економічних стимулів фінансування наукових досліджень, підготовки кадрів із боку підприємств, низька заробітна плата науково-педагогічних кадрів, їх старіння, відсутність житла, втрата престижності викладацької та наукової роботи, корупція в значній частині вищих навчальних закладів — ось неповний перелік тих проблем, з якими нині живе вища школа. Не випадково частка наукоємної, високотехнологічної продукції в Україні не перевищує п’ять відсотків, а половина вузів не займається по-справжньому науково-дослідними роботами.

Верховна Рада України, її Комітет з питань науки і освіти протягом останніх двох років детально аналізували стан справ у вищій школі. Ситуація, що склалася, пошук шляхів виходу із кризи, стратегія розвитку обговорювалися на виїзних засіданнях комітету в Дніпропетровську, Рівному, Національному аграрному університеті, нарадах ректорів по всій Україні.

Глибокий аналіз стану справ з вищою освітою в Україні було зроблено на парламентських слуханнях «Про стан і перспективи розвитку вищої освіти в Україні» 13 травня 2004 року. Учасники парламентських слухань (а їх було понад п’ятсот) ухвалили рекомендації, які затверджені постановою парламенту №1755 від 4 червня 2004 року. Особлива увага в них була приділена посиленню ролі держави у розвитку вищої освіти, законодавчому забезпеченні оптимального рівня наукової і науково-технічної діяльності, спрямуванні фундаментальних і прикладних досліджень, модернізації навчально-виховного процесу.

Комітет з науки і освіти розгорнув роботу по виконанню накресленого в кількох напрямах, серед яких — курс на поліпшення зв’язків із підприємствами і підприємцями, розвиток автономії і демократизації життя університетів, реалізація конституційних прав і свобод громадян на освіту та наукову діяльність.

Серед багатьох проблем вищої школи на чільне місце виходить питання фінансово-економічного врегулювання діяльності, приведення чинного законодавства у відповідність до вимог часу.

Життєдіяльність університетів нині регулюється більше ніж двомастами законами. Серед них є й такі, дія яких не йде на користь вищій школі. 14 грудня 2004 року Верховною Радою України прийнято багатостраждальний Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (у сфері вищої освіти)». Чому багатостраждальний? Нагадаю, що Л.Кучма з подачі уряду протягом червня — листопада 2004 року двічі накладав на нього вето. Цей закон був ініційований народними депутатами України — членами Комітету з питань науки і освіти на виконання рішень парламентських слухань, присвячених проблемам вищої школи. Цей закон враховує сучасні тенденції розвитку вищої освіти, міжнародний досвід, пропозиції Міносвіти, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади, науково-дослідних центрів, реґіональних рад ректорів вищих навчальних закладів, низки громадських організацій.

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (у сфері вищої освіти)» вносяться певні зміни до Бюджетного та Земельного кодексів, законів України «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти», «Про плату за землю», «Про Державний бюджет України на 2004 рік», «Про електроенергетику», Про вищу освіту», «Про оподаткування прибутку підприємств». Коротко зупинюсь на цих новаціях.

Зміни, що вносяться до статті 51 Бюджетного кодексу України, суттєвим чином сприятимуть розвитку автономії й економічної самостійності вищих навчальних закладів України. З введенням в дію даного закону розпорядникам коштів надається право затвердження та коригування протягом бюджетного року кошторисів бюджетних установ відповідно до затвердженого бюджетного розпису Державного бюджету України. Це дозволить вищим навчальним закладам зекономити майже 2,5 млн. грн. щорічно. Тепер керівникам вузів, головбухам, економістам не доведеться десятки разів на рік їздити до столиці, узгоджувати зміни до кошторисів університетів.

Внесення змін до статей 89 та 90 Бюджетного кодексу України сприятиме поліпшенню фінансування, а саме дозволить здійснювати фінансування вищих навчальних закладів державної і комунальної форм власності з різних бюджетних джерел. Отже, місцеві ради при перевиконанні своїх бюджетів зможуть надати допомогу вузам і, до речі, профтехучилищам також. Така допомога може тепер надаватися при усуненні різних техногенних ситуацій, як соціальна допомога студентам, викладачам, на ремонт гуртожитків, придбання житла і т.ін. Закон приводить Бюджетний кодекс України у відповідність до положень Національної доктрини освіти, вимог стратегії розвитку вищої освіти та інтеграції її до європейського і світового освітнього простору, а саме врегулювання процесів співпраці вищих навчальних закладів I—II рівнів акредитації, шкіл, позашкільних навчальних закладів із університетами.

З прийняттям відповідних змін до статті 84 Земельного кодексу України забороняється вилучати земельні ділянки, закріплені за вищими навчальними закладами державної і комунальної форм власності. На даний момент це дуже серйозна проблема, в регіонах дуже багато зазіхань від місцевих адміністрацій на земельні ділянки навчальних закладів, оскільки переважно вони розташовуються у престижних місцях, центрі міст.

Внесенням змін до статті 12 Закону України «Про плату за землю» звільняються від плати за землю студентські бази, табори відпочинку та структурні підрозділи вищого навчального закладу, які забезпечують його діяльність. Це знизить фінансовий тиск на бюджети вищих навчальних закладів, тим самим дасть можливість зменшити ціну путівок для студентів і викладачів, сприятиме їх оздоровленню.

Дуже важливим, можна сказати, революційним кроком є внесення змін до Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», яким закладені нові підмурки, нова філософія стосунків між освітою і виробництвом, бізнесом і наукою. Фактично запроваджена податкова пільга для підприємств та бізнесменів, котрі витрачають кошти на освіту. Зокрема, кошти підприємств, установ та організацій, які будуть спрямовуватися на професійну підготовку, навчання, перепідготовку або підвищення кваліфікації, організацію навчальних практик не будуть обкладатися 25 відсотковим податком на прибуток підприємств.

Нині підприємці не зацікавлені у фінансуванні вузів, оплаті навчання студентам. Комітет з науки і освіти пропонував не обмежувати розмір цих коштів, але уряд категорично з цим не погоджувався. Тому внесенням змін до закону пропонується включити зазначені витрати до валових витрат у розмірі не більше трьох відсотків фонду оплати праці. В ході дискусії навколо закону пропонувалося обмежити неоподатковувані витрати на освіту десяти відсотками від розміру прибутку, але депутати визнали цей крок менш ефективним, ніж прив’язку до фонду оплати праці. В цьому можна пересвідчитися проаналізувавши таблицю 1. Адже за останні роки, за даними Держкомстату України, рівень витрат підприємств на професійну підготовку працівників складав лише 0,3 відсотка від загальних витрат роботодавця на робочу силу.

Враховуючи прогноз обсягів фонду оплати праці у 2005 році в обсязі 113,3 млрд.грн., можна прогнозувати, що для вищих навчальних закладів з’являється резерв у додатковому фінансуванні в розмірі більш як трьох мільярдів гривень. Для порівняння: сумарні витрати на вищу школу у 2004 році склали приблизно 4,6 млрд. грн.

Отже, маємо серйозний фінансовий ресурс, який дозволить диверсифікувати джерела фінансування вищої школи, отож певною мірою вирішити проблему.

Кого з громадян не хвилює те, що різко зростає частка платного навчання? Лише третина студентів вступають до вищих навчальних закладів за рахунок держбюджету. Доля плати студентів за навчання у вищих навчальних закладах України нині сягнула понад 55 % всіх затрат. Ось вам і реалізація статті 53 Конституції України щодо доступності вищої школи, а відтак сотні, тисячі талановитих юнаків і дівчат не можуть продовжити навчання у вузах. Аналіз структури витрат на навчання у вищих навчальних закладах України, розміри плати за навчання наведені у таблиці 2.

Ще складніша ситуація з вартістю навчання, про що переконливо свідчать дані таблиці 3.

Отже, запропоновані нововведення суттєво дозволяють збільшити частку фінансування вищої школи підприємствами, диверсифікувати фінансові джерела існування університетів, збільшити доступ до навчання талановитої молоді.

Також не оподатковуватимуться витрати на організацію навчально-виробничої практики учнів професійно-технічних та студентів вищих навчальних закладів. Проте узаконені новації на основі договору зобов’язують випускника після закінчення професійно-технічного або вищого навчального закладу та отримання спеціальності (кваліфікації) відпрацювати у платника податку не менше трьох років. Цей крок стимулюватиме роботодавців вкладати кошти у вищі навчальні заклади, сприяючи якісній підготовці кадрів, а ті в свою чергу підвищуватимуть ефективність виробничої практики на підприємствах, в установах та організаціях. Нині щорічні витрати вищих навчальних закладів на організацію практики становлять понад 60 млн. грн. Таким чином, введена норма фактично збільшить обсяги фінансування вищої школи. На жаль, через нерозумну політику уряду, кількаразове накладання вето на цей закон, норма щодо зміни до Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» набере чинності з наступного року, та комітет ВР робитиме все можливе, щоб цю норму запровадити у 2005 році.

Змінами до статті 26 Закону України «Про електроенергетику» вищі навчальні заклади, профтехучилища у випадку споживання ними електричної енергії понад договірну величину за розрахунковий період, звільняються від сплати п’ятикратної вартості, різниці між фактично спожитою і договірною величинами, а у випадку перевищення договірної величини потужності — від сплати енергопостачальникам п’ятикратної вартості різниці між найбільшою величиною потужності, що зафіксована протягом розрахункового періоду і договірною величиною потужності. Тобто ліквідується пеня за несвоєчасну сплату навчальними закладами державної і комунальної форм власності плати за електроенергію. Відомо, що більшість випадків заборгованості зі сплати за електроенергію виникає саме з вини держави — через несвоєчасне фінансування з державного бюджету. Хоча протягом 2004 року суттєвої заборгованості вищих навчальних закладів III — IV рівнів акредитації по сплаті за електроенергію не було, але борги вищих навчальних закладів I — II рівнів акредитації та профтехосвіти у 2004 році досягли значних обсягів, особливо у технікумів системи агропромислового комплексу. Штрафні санкції за електроенергію у цих закладах майже вдвічі перевищували рівень боргів і складали близько 10 млн. грн. Отже, бюджет віднині не буде накопичувати гроші володарям приватних обленерго.

На сьогодні всі вузи пройшли державну акредитацію, абітурієнти самі обирають вищий навчальний заклад і самі визначають свою долю. Тому логічними є зміни до статті 2 Закону України «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти», які звільняють від процедури проходження тендера на підготовку кадрів вищими навчальними закладами I—IV рівнів акредитації, що за своєю суттю є абсурдним.

Законом приводяться у відповідність норми Закону України «Про вищу освіту» (стаття 64) до вимог Бюджетного кодексу України. Планування державного замовлення буде здійснюватися за напрямами і спеціальностями, а розміри бюджетних призначень на підготовку фахівців із вищою освітою, підготовку наукових і науково-педагогічних працівників через аспірантуру і докторантуру будуть визначатись у Законі про державний бюджет, тобто через головних розпорядників коштів.

Законом вносяться також зміни до Закону України «Про Державний бюджет України на 2004 рік», яким звільняється від орендної плати майно вищих та професійно-технічних навчальних закладів державної і комунальної форм власності. Отож більше коштів залишатиметься у навчальних закладів, і вони будуть спрямовуватися на підтримку технічного стану будівель. Звільнення державних вищих та професійно-технічних навчальних закладів від 50-відсоткової орендної плати до Державного бюджету України дозволить стабілізувати їх фінансовий стан і надати можливість хоча б частково вирішувати фінансово-господарські проблеми. За оцінками експертів, унаслідок прийняття цього закону вищі навчальні заклади щорічно реально зможуть додатково залучати до своїх бюджетів понад 3,5 млрд. грн.

Таким чином, введення в дію норм зазначеного закону дає реальну можливість поліпшити фінансово-економічне становище вищої освіти, соціальне становище викладачів та студентів, дозволить більш ефективно використовувати наявні фінансові ресурси, додатково залучити для підготовки фахівців кошти підприємств і установ, знизити фінансовий тиск на населення в питанні здобуття вищої освіти, зробити освіту більш доступною для нашої молоді.

Зауважу, що нам також вдалося раніше в Законі України «Про Державний бюджет України на 2004 рік» відновити пільги щодо обкладання податком на додану вартість видавничої діяльності з наукової, методичної літератури. Щодо цього особливо наполягав колектив Львівського національного університету. Ця норма збережена і на 2005 рік.

У комітеті завершується обговорення змін до Закону України «Про вищу освіту», який буде внесено до Верховної Ради України протягом першого кварталу 2005 року для прийняття у другому читанні. Мова йде про подальшу демократизацію життя вищої школи, автономію навчальних закладів, посилення ролі науково-педагогічних колективів, кафедр, студентського самоврядування, упорядкування мережі філій, боротьбу із псевдоосвітою і т. ін. Комітет працює над проблемою законодавчого сприяння створенню економічних стимулів фінансування наукових досліджень і науково-технічного оснащення суб’єктів господарювання. Бо наука і знання без застосування — це зброя в футлярі.


Дерево дописів теми // Перейти до повідомлення // переглядів: 77 // URL: http://maidan.org.ua/n/free/1107621237


--------------------------------------------------------------------------------
Майдан / Вільний Форум

05-02-2005 20:26, Боровик
Ніколаєнко вміє читати?

Дерево дописів теми // Перейти до повідомлення // переглядів: 58 // URL: http://maidan.org.ua/n/free/1107627995

Чого ви очікуєте від випускника вищої партійної школи який пропхався в мінстри тільки завддяки політичній домовленості по квотах?
Мені цікаво, чи соціалістам не соромно, що вони висунули випускника вищої партійної школи на посаду мінстра освіти, наче він кращий від любого іншого кандидата на цю посаду?
Соціалісти, це і є ваш золотий кадровий резерв?


Дерево дописів теми // Перейти до повідомлення // переглядів: 58 // URL: http://maidan.org.ua/n/free/1107627995


--------------------------------------------------------------------------------
Майдан / Вільний Форум

06-02-2005 15:44, Людмила
то заб"ємо на освіту?

Дерево дописів теми // Перейти до повідомлення // переглядів: 40 // URL: http://maidan.org.ua/n/free/1107697452

як ми не будемо від нього вимагати, то наша "консервативна" освіта взагалі з місця не зрушиться.

а так залишається надія, що йому таки доведуть зміст запитів.
тоді в нього буда два варіанти:
- або самому тихенько піти, бо відповісти нема чого
- або постійно дослуховуватися до громадськості аби не виглядати повним йолопом...


Дерево дописів теми // Перейти до повідомлення // переглядів: 40 // URL: http://maidan.org.ua/n/free/1107697452


--------------------------------------------------------------------------------
Майдан / Вільний Форум

06-02-2005 15:50, Боровик
Повністю підтримую. То був жарт реплікою (-)

Дерево дописів теми // Перейти до повідомлення // переглядів: 30 // URL: http://maidan.org.ua/n/free/1107697859


Дерево дописів теми // Перейти до повідомлення // переглядів: 30 // URL: http://maidan.org.ua/n/free/1107697859


--------------------------------------------------------------------------------
Майдан / Вільний Форум

06-02-2005 16:06, Боровик
Re: міністрові освіти пану Ніколаєнко

Дерево дописів теми // Перейти до повідомлення // переглядів: 40 // URL: http://maidan.org.ua/n/free/1107698765

Для початку хай міністр почитає думки про себе і свої перли-маразми з форуму "Дзеркала тижня". Про Майдан хай не читає, бо невідомо як в нього з серцем.
***
Інтерн
Як працівник апарату МОН України висловлюю протест можливим подібним соц. кандидатурам від політики. В політиці п. Ніколаєнко гідно представляє інтереси народу, а от освіта потребує реформ і, відповідно, людей, що безпосередньо знають галузь.

Наталія
Шановні друзі! Якщо це - піар майбутнього міністра - це жах. Якщо це - Ніколаєнківські бредні - нормально. Якщо це - погляд на ВНЗ, то, пардон, через задній прохід: що їмо - те й видаємо. Проблема в системі. Так що піар не вдався...

ПроФФесор

Квота добре, Професіоналізм краще.

Інтерн

Моральність-Професіоналізм-Патріотизм ?? sad.gif ?

Людмила
Складається таке враження, що в освіті, окрім фінансової, жодних проблем взагалі немає.
Проте вже давно подбати про зміст освіти, та про відповідні методи.
Адже і одне, і друге абсолютно не відповідає ані сучасним потребам, ані, тим більше, щойно проголошенному новому курсу України.

anna-maria
І це нове стратегічне бачення проблем освіти та її місця у державному та суспільному житті?!! А як це узгоджується зі стратегічною ціллю, яку проголосив у своєму інавгураційному виступі Президент, а саме зі всупом у Євросоюз? Та тут роль освіти і науки важко недооцінити... І взагалі жодного слова про травень, коли в Норвегії Україна повинна офіційно приєднатися до Болонського процесу... Виглядає, що і для нової влади освіта і наука не виглядають вкрай необхідним інструментом зміни ментальності і досягнення економічного прориву, а й надалі є, як в добрі радянські часи, маргніальною
сферою... Студенти, які прагнули нового підходу до влади і до новї якості освіти, вийшли на Майдан... Нехай задумаютьмя політики від освіти над цим...

Ярослав Мудрий
Допускати лівих з їхніми "лівими" ідеями до освіти - це просто злочин. Тим більше українських лівих, які навіть не знають, що живуть і працюють в державі Україна. Їхнє мислення залишилося, до цього часу на рівні 1980 року. Тобто: "Лєнін всєгда живой", "Я рускій би виучіл только за то, что ім разговарівал Лєнін" і "Харашо в странє савєтской жить". ГАНЬБА!!!


Дерево дописів теми // Перейти до повідомлення // переглядів: 40 // URL: http://maidan.org.ua/n/free/1107698765


--------------------------------------------------------------------------------
Майдан / Вільний Форум

05-02-2005 18:55, otar
Дуже класна ідея насправді!

Дерево дописів теми // Перейти до повідомлення // переглядів: 61 // URL: http://maidan.org.ua/n/free/1107622538

Мені подобається. Не впевнений, що я готовий писати комусь лист, але ідея класна.


Дерево дописів теми // Перейти до повідомлення // переглядів: 61 // URL: http://maidan.org.ua/n/free/1107622538


--------------------------------------------------------------------------------
Майдан / Вільний Форум

05-02-2005 19:30, Olha_K
А Ви спробуйте написати!

Дерево дописів теми // Перейти до повідомлення // переглядів: 56 // URL: http://maidan.org.ua/n/free/1107624636

Дякую за реакцію. А Ви поставте собі це питання таким чином: А чи буду я критикувати перші кроки, кадрові призначення, постанови? Якщо відповідь - ТАК, то тоді Вам є чого сказати. Мені здається, що деяке окреслення пріоритетів громадою ПЕРЕД прийняття перших рішень буде корисне як нам, так і їм. Ось так оптимістично!


Дерево дописів теми // Перейти до повідомлення // переглядів: 56 // URL: http://maidan.org.ua/n/free/1107624636


--------------------------------------------------------------------------------
Майдан / Вільний Форум

05-02-2005 19:53, otar
Re: А Ви спробуйте написати!

Дерево дописів теми // Перейти до повідомлення // переглядів: 56 // URL: http://maidan.org.ua/n/free/1107625997

Olha_K пише:
> Дякую за реакцію. А Ви поставте собі це питання таким чином: А чи буду я критикувати перші кроки, кадрові призначення, постанови? Якщо відповідь - ТАК, то тоді Вам є чого сказати. Мені здається, що деяке окреслення пріоритетів громадою ПЕРЕД прийняття перших рішень буде корисне як нам, так і їм. Ось так оптимістично!


Розумієте, яка штука. Я не є фахівцем у жодній сфері, крім болтології, тому не можу звертатись до жодного міністра, як фахівець до фахівця. Наприклад, переконаний, що всі наші юристи мають що сказати Зваричу. А я, якщо матиму що сказати голові Держком- чи що там буде по засобах масової інформації, то краще оформлю це у вигляді відкритого листа. Відкриті листи частіше читають, ба більше - на них частіше відповідають. Ось, наприклад, нещодавно Мороз відповів на один відкритий лист. Ви уявляєте, щоб він сів і писав незнайомому громадянину дві чи три години (а може, і більше - не думаю, що він швидко тайпає) відповідь на його особистий лист?

Залишаю звернення до міністрів людям, яким є що їм запропонувати. І сподіваюсь, що вони справді матимуть час це читати. Бо, на жаль, поки вони були депутатами і опозиціонерами, часу вони на це не знаходили, доручаючи писати відписки прес-секретарям.


Дерево дописів теми // Перейти до повідомлення // переглядів: 56 // URL: http://maidan.org.ua/n/free/1107625997


--------------------------------------------------------------------------------
Майдан / Вільний Форум

06-02-2005 16:09, Людмила
щоб прочитали

Дерево дописів теми // Перейти до повідомлення // переглядів: 41 // URL: http://maidan.org.ua/n/free/1107698975

ідея була в тому, щоб зібрати усі пропозиції і оформити їх як звернення громадян, яке спрямувати адресату трьома шляхами:
- на електронну адресу міністерства, що неодмінно є на урядовому порталі
- розмістити його у вигляді відкритого листа (в т.ч. на Майдані)
- тверду копію надіслати рекомендованим листом з повідомленням (багато хто тут вже звітували про готові 25 конвертів!) - це робить доброволець з числа співавторів листа


Дерево дописів теми // Перейти до повідомлення // переглядів: 41 // URL: http://maidan.org.ua/n/free/1107698975


--------------------------------------------------------------------------------
Майдан / Вільний Форум

06-02-2005 16:16, Людмила
по процедурі...

Дерево дописів теми // Перейти до повідомлення // переглядів: 39 // URL: http://maidan.org.ua/n/free/1107699411

як це зробити технічно?
може варто створити окрему тему на кшталт "звернення" чи "відкритий лист" в розділі "Дос"є"? там зручно, бо під кожну особистість створена окрема гілка.
ті, хто хочуть долучитися до створення листа, відповідно додають повідомлення. потім один доброволець це все обробляє, виставляе десь на день-два на остаточну критику, і потім результат "оміністрюється"


Дерево дописів теми // Перейти до повідомлення // переглядів: 39 // URL: http://maidan.org.ua/n/free/1107699411


--------------------------------------------------------------------------------
Майдан / Вільний Форум

06-02-2005 18:27, Роман ShaRP
Re: по процедурі...

Дерево дописів теми // Перейти до повідомлення // переглядів: 23 // URL: http://maidan.org.ua/n/free/1107707263

Людмила пише:
> як це зробити технічно?

> може варто створити окрему тему на кшталт "звернення" чи "відкритий лист" в розділі "Дос"є"? там зручно, бо під кожну особистість створена окрема гілка.


Краще почати "промо" на Вільному, потім з "екстрактом" перейти в Розробки, і дошліфовувати там без настрадамусів.

> ті, хто хочуть долучитися до створення листа, відповідно додають повідомлення. потім один доброволець це все обробляє, виставляе десь на день-два на остаточну критику, і потім результат "оміністрюється"


Я оце думав, що б таке написати, і в мене виникла ідея. На Майдані розглядалося немало резонансно-кричущих злочинів, не визнаних злочинами.

Наприклад, пригадалося мені побиття протестуючих проти несправедливості судової системи, а згодом - їх затримання ще на квартирах і звезення "на бесіду" до відділків..

Відомі факти. Відомі окремі фігуранти. Можна знайти свідків - тих самих протестуючих. Чому б не почати з чогось *такого*?

Тоді треба
1) Узгодити це з імовірними позивачами й свідками
2) Визначити, до кого звертатися (суд, прокуратура, інші органи, якщо потрібно службове розслідування)
3) Звернутися
4) Тримати справу на контролі, себто вимагати рішень і відповідей.


Дерево дописів теми // Перейти до повідомлення // переглядів: 23 // URL: http://maidan.org.ua/n/free/1107707263


--------------------------------------------------------------------------------
Майдан / Вільний Форум

06-02-2005 19:16, Olha_K
Re: по процедурі...

Дерево дописів теми // Перейти до повідомлення // переглядів: 14 // URL: http://maidan.org.ua/n/free/1107710195

Шановний Романе!
Це дійсно гарна ідея, і такі факти мають бути оприлюднені та розглянуті чи у судах, чи де-інде. От тільки чи це питання до міністрів? На мою думку, якщо ми почали б з переліку правопорушень і випадків несправедливого відношення і безкарності в освіті, пан Ніколаєнко до кінця свого однорічного терміну ще не встиг би все перечитати.
Тому ми і хочемо не просто констатувати факт(и), волаючи "Коррррупція в освіті!", ми намагаємось в процесі обговорення знайти виходи і вказати на ті кроки, які потенційно можуть зменшити корупцію, і які підтримують освітяне.

Можливо Вам є сенс розпочати окрему гілку і залучити Майданівськіх юристів?

Відповіді

  • 2005.02.05 | Георгій

    Re: Пишимо відкритого листа міністрові освіти!

    Olha_K пише:
    > Шановні панове освітяне! Тепер, коли ми маємо нового міністра, у нас є нагода ще ПЕРЕД тим, як він почне свою діяльність, проінформувати його про те, чого від нього очікує громада.
    (ГП) Пані Ольго, я не впевнений, що "громада" така вже монолітна, але ось що, приблизно, я б написав.

    Вельмишановний пане міністре!

    Усім нам відомо, що система освіти і наукових досліджень в Україні потребує дуже серйозної реформи. Через це ми, представники громади українських науковців та педагогів, що живуть в Україні і поза її межами, покладаємо на Вас і на Ваше міністерство велику надію. Передусім нам хотілося б бачити розвиток реформи у таких напрямках:

    1. Школи, університети, і наукові центри України повинні мати набагато більше реальних прав і повноваг, ніж вони мають їх зараз. Уряд повинен всіляко сприяти створенню в них тимчасових, скликаних для виконання конкретних рутинних задач комітетів, які складалися б з рядових вчителів та науковців. Ці комітети повинні взяти на себе справу радикальної зміни кадрового складу українських середніх і вищих шкіл і центрів, де розвивається українська наука. Ці комітети повинні мати юридичні повноваги вести пошук кадрів, і призначати на посади вчителів і науковців-дослідників тільки тих осіб, які продемонстрували свій фаховий талант і енергію. Ми чекаємо, що Ваше міністерство разом з іншими - зокрема, Міністерством юстиції, - допоможе запровадити систему рекрутування вчительських і наукових кадрів на місцях, так, щоби тільки професійні якості, а не особисті знайомства чи хабарі, вирішували, ХТО саме буде вчити українських дітей і збагачувати скарбницю української науки.

    2. (...) (Поки що я більше ідей не маю, подумаю, але вважаю, що пункт один - це головне. Може, я його незграбно сформулював, але це можна відшліфувати - аби між нами була принципова згода, що це потрібно і що саме це принципове, найголовніше "кільце" у ланцюгу проблем.)
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2005.02.06 | Olha_K

      Згодна, може і не монолітна...

      але лист не має містити якусь одну позицію. Багато людей сходяться на тому, що має бути більше автономії ВНЗ, але висловлюють це по різному. Як на мене, Ваша позиція сформульована "зграбно" :)
      Я перенесу її до основної гілки на Вільному форумі, ОК?
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2005.02.06 | Георгій

        OK, дякую (-)

    • 2005.02.06 | Людмила

      Re: Пишимо відкритого листа міністрові освіти!

      з п.1 згодна.

      якщо брати до уваги, що ефективність міністра будуть оцінювати по результатам 11 місяців, то варто було б пропонувати якісь конкретні дієві кроки з швидкими результатами.

      як один з пунктів я б запропонувала відмінити заборону робити доплату до зарплати викладачів з благодійних фондів навчальних закладів чи піклувальних рад.
  • 2005.02.06 | Olha_K

    А хто може про Болонській процес написати?

    Будь-ласка, шановні, хто може написати (і вважає за потрібне) про Болонський процес? Я б взялася тільки тому, що я знаю, як кредитно-модульна система працює, і що це дійсно дає студентам набагато більше свободи і відповідальності у виборі курсів/класів, і не один останній екзамен все вирішує, і більше взаємодії з професорами, і набагато більше самостійної роботи і т. ін. Не кажучи вже про те, що можна бути (в якомусь далекому майбутньому) легше поступати до європейськіх ВНЗ.
    А то коли моєго чоловіка хотіли запросити до Германії - не змогли, тому що потрібно було відсилати його диплом на перевірку в міністерство освіти, що б зайняло місяці і з невідодим до того ж результатом. Сам університет не ризикнув визнати його діплом валідним і мусив відмовити ТІЛЬКІ на цій підставі...

    Україна (за даними форума Дзеркала тижня) має приєднатися до Болонської декларації у травні цього року. А якщо міністр буде "господарськими" справами увесь цей час займатися, прощавай Європа.
  • 2005.02.06 | Olha_K

    Висновки центру ім. Разумкова про освіту

    http://www.uceps.org/img/st_img/table/357/concept.doc

    ВИСНОВКИ ТА ПРОПОЗИЦІЇ

    Україна має високий освітній потенціал. Діюча в Україні система закладів освіти є розгалуженою, характеризується відкритістю та різними формами навчання і залишається конкурентноздатною у світовому освітньому просторі. Вона загалом забезпечує достатній рівень охоплення громадян та якість їх навчання. Загальний рівень кадрового забезпечення освітнього процесу залишається високим.

    Водночас, розвиток української освіти має нерівномірний характер. Позитивні тенденції спостерігаються переважно на таких напрямах: а) вища освіта, невеликий сектор загальної середньої освіти, тобто там, де освітні послуги можуть бути не лише самоокупними, але й рентабельними; б) міжнародні обміни, проекти та програми, де активно діє міжнародна допомога та особиста підприємливість громадян.

    Ага. Чому ж не рентабельно набрати заочників-комерційників, викладати 2 місяця на рік, і видавати дипломи

    На тих же напрямах, де освітні послуги не є рентабельними (але потребують відчутних витрат), насамперед, в системі дошкільних і позашкільних закладів освіти відзначаються тенденції іншого характеру — скорочення мережі та контингенту, брак кадрового забезпечення, зменшення охоплення ними дітей і підлітків. Критичним є стан мережі сільських освітніх закладів. Саме ці, базові ступені неперервної освіти зазнали і зазнають відчутних втрат.
    Існуючий рівень бюджетного фінансування освітньої галузі не задовольняє повною мірою навіть поточні її потреби, в результаті чого воно не має інвестиційного характеру, не забезпечує модернізації і розвитку системи освіти України.
    Є підстави прогнозувати — через декілька років хвиля недофінансованої освіти нижчих ступенів досягне вищих. Недостатність фінансування зумовлює і низький рівень кваліфікованої праці в галузі освіти.
    Розвиток несприятливих тенденцій у сфері освіти відбивається й в громадській думці, викликає тривогу населення країни. На думку більшості (54,7%) громадян стан освіти погіршився; більшість опитаних (57,2%) вважають, що загальний освітній рівень населення за роки незалежності знизився.
    Запобігти розвитку несприятливих тенденцій можна лише дійсною зміною пріоритетів державної політики — стосовно освіти загалом і її базових ступенів зокрема. На думку експертів Центру Разумкова, якщо протягом наступних 3-5 років не вдасться відійти від принципу “залишкового” фінансування національної освіти, то Україна може втратити наявний освітній потенціал і надовго опинитися на узбіччі розвитку світової спільноти.

    Забезпечення розвитку системи освіти
    Освіта є невід’ємною складовою суспільства і не може бути реформована окремо від усіх його складових, особливо за умов наявності в Україні ознак системної кризи. Освіта повинна бути визнана дійсним пріоритетом державної політики, головне — через пріоритетність її державного фінансування. В Україні повинна бути створена прозора система розподілу державних коштів на фінансування сфери освіти, контролю за їх використанням. Для досягнення цієї мети необхідно вжити наступних заходів.

    Верховній Раді України:
    § з метою забезпечення пріоритетного фінансування освіти ухвалити законодавчі акти, якими передбачити: (1) легалізацію “тіньових” капіталів некримінального походження; (2) цільове перерахування визначеної частки (наприклад 1%) акцизного збору, податків від прибутків ігорного бізнесу на бюджетне фінансування сфери освіти; (3) впровадження багатоканальної системи фінансування вищих навчальних закладів, зокрема через залучення спонсорських коштів, грантів тощо;
    § з метою забезпечення прозорості впровадити на законодавчому рівні систему фінансування державних середніх шкіл за принципом виділення коштів з розрахунку на одного учня. Надати право освітнім закладам самостійно розпоряджатися зазначеними коштами;
    § розробити та запровадити на законодавчому рівні прозорий механізм фінансування вищих навчальних закладів за принципом виділення коштів з розрахунку на одного студента, який навчається;
    § з метою збереження і розвитку інтелектуального потенціалу України, практичної відмови від принципу “залишкового” фінансування освіти, забезпечити неухильне виконання статті 61 Закону України “Про освіту”, що передбачає фінансування сфери освіти в розмірі не нижче 10% ВВП;
    § з метою підвищення соціального статусу вчителів: (а) забезпечити неухильне виконання статті 57 Закону України “Про освіту”, згідно з якою розмір зарплати вчителів має бути не нижчим за розмір середньої зарплати в промисловості; (б) ухвалити Закон України “Про внесення змін та доповнень до Закону України “Про державну службу”, яким передбачити надання статусу державного службовця певним категоріям вчителів державних середніх шкіл та професійно-технічних навчальних закладів;
    § з метою створення необхідних економічних передумов для реформування освіти забезпечити представлення Урядом і своєчасний розгляд збалансованої Національної програми економічного та соціального розвитку разом з державним бюджетом на наступний рік: це дасть можливість цілеспрямованого розподілу коштів, зокрема на освіту, з урахуванням технологічної складності заходів по кожному з напрямів розвитку.

    Кабінету Міністрів України:
    § з метою інтеграції освіти і науки провести на державному рівні експеримент, яким передбачити впровадження системи виховання, освіти та наукової діяльності за схемою створення вертикально інтегрованих освітніх корпорацій з такими складовими: “ліцей — університет — науково-дослідний інститут — бізнес-підприємство (виробництво)”. За результатами експерименту прийняти рішення про доцільність законодавчого унормування створення зазначених організацій та передачі науково-дослідних інститутів Національної Академії наук України до складу університетів;
    § створити сприятливі умови для інноваційної діяльності у вищій школі, функціонування технопарків, створених на базі вищих навчальних закладів.

    Вдосконалення та реформування системи освіти
    Система освіти потребує подальшого вдосконалення та реформування. Реального поліпшення її стану можна досягти лише на засадах комплексного підходу до вирішення проблем фінансового, організаційного, кадрового, соціального, інформаційного та іншого характеру. Нижче пропонується низка заходів, спрямованих на досягнення цієї мети.

    Верховній Раді України:
    § з метою забезпечення ступеневості та неперервності освіти ухвалити: (1) зміни та доповнення до Закону України “Про дошкільну освіту”, якими передбачити обов’язковість однорічної дошкільної освіти перед вступом до середньої школи; (2) Закон України “Про післядипломну освіту”, яким визначити порядок набуття післядипломної освіти; (3) Закон України “Про освіту дорослих”, яким врегулювати особливості набуття освіти дорослими громадянами (старше 30 років); (4) Закон України “Про дистанційну освіту”, яким визначити особливості регулювання набуття дистанційної освіти; (5) законодавчі акти, які б врахували специфічні особливості певних видів освіти: теологічної — зокрема, забезпечення визнання дипломів, що видаються такими закладами; військової — зокрема, її універсалізації та надання другого обов’язкового цивільного фаху; мистецької — зокрема, врахування необхідності стажування учнів і студентів у мистецьких центрах світу;
    § з метою підвищення самостійності та автономності університетів ухвалити зміни та доповнення до Закону України “Про вищу освіту”, якими зокрема, передбачити виборність усіх посадових осіб вищих навчальних закладів, розвиток студентського самоврядування, надання більшої організаційної, фінансової самостійності вищих навчальних закладів;
    § з метою належного кадрового забезпечення загальної середньої освіти створити законодавчу базу для запровадження такої схеми: 1-й етап: підготовка педагогічних кадрів середньої школи в державних педагогічних вузах за рахунок бюджетних коштів; 2-й етап: відпрацювання випускниками певного періоду в державних середніх навчальних закладах з фіксованою заробітною платою з метою часткової компенсації вартості навчання; 3-й етап: надання випускникам, які відпрацювали визначений термін, за їх бажанням можливості — продовжити педагогічну роботу в державній школі з отриманням статусу державного службовця, або змінити місце роботи за власним бажанням.
    Передбачити запровадження аналогічної схеми для викладачів системи професійно-технічної освіти;
    § з метою розвитку і збереження системи дошкільної освіти ухвалити відповідні законодавчі акти, що передбачають державну підтримку організацій (незалежно від форм власності), що фінансують і розвивають власну мережу дитячих садків.

    Кабінету Міністрів України:
    § з метою впровадження новітніх інформаційних технологій, забезпечення можливостей для всіх громадян (незалежно від віку) на отримання освіти всіх рівнів і ступенів розробити до кінця 2002р. цільову державну програму “Розвиток єдиного освітнього інформаційного середовища в Україні у 2003-2005рр.” Програма має передбачати: формування загальної нормативно-правової і методичної бази, уніфікованих критеріїв і засобів оцінки знань; створення загальної бази даних навчальних програм та електронних бібліотек для розвитку дистанційної освіти; координацію діяльності всіх елементів системи освіти (усіх рівнів) для здійснення єдиної політики контролю за її якістю.

    Міністерству освіти і науки України:
    § з метою практичної реалізації стратегічного курсу України на європейську інтеграцію запровадити у середніх навчальних закладах курс “Європа і ми”; у вищих навчальних закладах — спеціальний курс з питань європейського законодавства та європейської інтеграції, історії і діяльності ЄС та інших європейських інституцій;
    § з метою впровадження новітніх інформаційних технологій сприяти ініціативі Інтернет-провайдерів щодо Інтернет-підтримки середніх навчальних закладів, особливо в сільській місцевості. Домогтися на першому етапі забезпечення учням доступу до комп’ютера обсягом не менше 6 год. на тиждень;
    § у вищих навчальних закладах впровадити додаткові курси з вивчення Інтернет; спільно із зацікавленими Інтернет-провайдерами створити спеціальні учбові web-сайти з різних предметів (математики, фізики тощо);
    § збільшити кількість годин у шкільних програмах на вивчення та опанування навичками роботи в Інтернет, розробити та видати відповідні шкільні посібники; продовжити роботу з комп’ютеризації шкіл; у межах кошторисів на утримання шкіл передбачити видатки на оплату Інтернет-послуг;
    § регулярно проводити всеукраїнські олімпіади з комп’ютеризації для школярів і студентів; надавати їх переможцям пільги для вступу до вищих навчальних закладів відповідного профілю;
    § розширити правову освіту учнів у середніх школах. Впровадити спеціальний курс “Права дитини”;
    § з метою реалізації державної мовної політики укомплектувати школи Автономної Республіки Крим (АРК) кваліфікованими викладачами української мови та літератури, покращити матеріально-технічне забезпечення навчальних закладів, розробити програму підвищення кваліфікації викладачів української мови і літератури, які працюють в АРК;
    § скоординувати дії Міністерства освіти і науки з Державним комітетом інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України та ДАК “Укрвидавполіграфія” з метою розміщення замовлень на випуск підручників виключно в Україні.

    Забезпечення доступності та якості освіти
    Невідкладною справою є забезпечення доступності та якості освіти. Для цього необхідно вжити таких заходів.

    Верховній Раді України:
    § з метою створення умов для проведення комерційними банками політики широкого соціального кредитування (перш за все — на здобуття освіти, будівництво житла, лікування) ухвалити Закон України “Про соціальне кредитування”. У ньому передбачити: соціальний кредит (таким вважати кредит на вказані цілі за пільговою ставкою терміном не менш ніж на 10 років); державні гарантії виданих кредитів; механізми успадкування кредитних зобов’язань; інститут поручителів та ін.;
    § з метою забезпечення доступності дошкільної освіти ухвалити Закон України “Про державну допомогу у наданні дошкільної освіти”. У ньому запровадити систему надання малозабезпеченими сім’ями бонусів на отримання дітьми дошкільної освіти або виплату грошової допомоги, якщо функції з надання такої освіти бере на себе непрацюючий член сім’ї (з наданням відповідних методичних матеріалів і контролем з боку відповідного державного органу за дотриманням належного рівня дошкільної освіти);
    § з метою гарантування молоді можливості безоплатного отримання професії на рівні вищого навчального закладу I-го рівня акредитації ухвалити Закон України “Про безоплатне отримання першої професії”. У законі передбачити впровадження системи, за якої випускники 9-го чи 11-го (12-го) класів із малозабезпечених сімей (сироти) отримуватимуть бонус, вартість якого дорівнюватиме середній вартості освіти у вищому навчальному закладі I-го рівня акредитації;
    § з метою впровадження державної цільової допомоги викладачам, учням і студентам державних навчальних закладів ухвалити Закон України “Про впровадження цільових бонусів для системи освіти”. У ньому передбачити порядок надання іменних бонусів викладачам (незалежно від рівня заробітної плати), учням і студентам з малозабезпечених сімей та сиротам на певну суму для придбання фахової літератури, комп’ютера, передплати фахових періодичних видань тощо;
    § розробити та запровадити на законодавчому рівні механізми економічного заохочення суб’єктів підприємницької діяльності, які надають гранти на отримання вищої освіти своїм працівникам;
    § ухвалити Закон України “Про освіту дітей з особливими потребами”. У ньому передбачити: (1) законодавче визначення поняття “дитина з особливими потребами”; (2) забезпечення за ними вільного вибору типу навчального закладу для отримання освіти; (3) створення для цих дітей адаптивно-розвиваючого безбар’єрного середовища (спеціальні ліфти і туалетні кімнати, пандуси, спеціальне устаткування з урахуванням порушень цих осіб, створення центрів для дистанційної, модульної і комунікаційної форм навчання та ін.); (4) створення системи психолого-педагогічного і медико-соціального, а також юридичного і волонтерського супроводу дітей з особливими потребами; (5) розробку нормативів організації навчального і реабілітаційного процесів, матеріально-технічного, кадрового, спеціального методичного і реабілітаційного супроводу, механізмів ліцензування і сертифікації освітньо-реабілітаційної діяльності.

    Кабінету Міністрів України:
    § організувати освоєння загальноосвітніх програм дошкільного виховання дітьми, що виховуються вдома і не відвідують дошкільні освітні установи з різних причин (стан здоров’я, неплатоспроможність батьків тощо);
    § провести “інвентаризацію” мережі середніх шкіл у сільській місцевості. Вжити заходи щодо її поступової оптимізації з урахуванням реальної наповнюваності шкіл та створення базових шкіл в спеціальних освітніх округах;
    § з метою забезпечення соціальної рівності в отриманні вищої освіти та вдосконалення міжрівневих переходів в системі освіти провести державний експеримент, яким впровадити: (а) єдиний тестовий екзамен для всіх рівнів освіти з урахуванням відповідного світового досвіду; (б) систему єдиної атестації випускників 9 та 11-х (12-х) класів (3-5 профільних дисциплін); (в) систему вільного, але платного набору на 1-й курс вузу (залежно від доходів родини і з використанням бонусів на здобуття першої професії); після 1-го курсу — розподіл за результатами навчання: відмінники — безоплатно, решта — за певну оплату;
    § передбачити компенсації (часткові або повні) вартості проїзду до місця навчання для учнів та студентів з малозабезпечених сімей (сиріт);
    § забезпечити виділення коштів для учнів з малозабезпечених сімей (сиріт) на придбання необхідного шкільного мінімуму: форми, портфеля, пеналу тощо;
    § вжити заходи щодо недопущення скорочення мережі вечірніх шкіл;
    § з метою подолання корупційних явищ в системі освіти: (а) забезпечити відкритість та прозорість роботи приймальних комісій вузів; (б) впровадити практику аудіо-та відеозапису вступних іспитів, забезпечивши доступність цих матеріалів для громадськості; (в) провести спільно з Міністерством внутрішніх справ України цільову перевірку вузів щодо надання ними запрошень на навчання іноземців.

    Міністерству закордонних справ України разом з Міністерством освіти і науки України:
    § згідно з п.6 “Стратегії інтеграції України до Європейського Союзу” розробити відповідні пропозиції до міжнародних угод України з країнами-членами ЄС (кандидатами на вступ до ЄС), якими передбачити: (а) співробітництво в галузі освіти; (б) розширення академічних обмінів, насамперед, для підготовки фахівців у галузі європейського законодавства, діяльності ЄС; (в) розвиток співробітництва у сфері ліцензування, атестації і акредитації освітніх закладів; ініціювати переговорний процес стосовно підписання відповідних угод про програми обміну студентами між Україною та ЄС;
    § забезпечити міжвідомчу та міжвузівську координацію реалізації міжнародних програм та проектів за участю українських закладів освіти, розвивати співробітництво з міжнародними (ЮНЕСКО, Комісія ЄС, Рада Європи) і національними освітніми організаціями зарубіжних країн.

    На думку експертів УЦЕПД, реалізація цих заходів сприятиме покращанню ситуації в сфері освіти, подоланню (мінімізації впливу) існуючих негативних тенденцій та забезпеченню умов для виведення освітньої системи України на якісно новий рівень.

    Якось не відчувається жодного бажання "йти у Європу". І ще мене дивує що проблема низької якості знань та корупції навіть не згадувалась. Таке враження, що були просто проаналізовані сухі цифри і ніхто з експертів не зробив якісного аналізу. Початок статті визначає, що "в Україні все гарнесенько-чудернастенько (с)"
  • 2005.02.11 | dytyna

    Re: Пишимо відкритого листа міністрові освіти!

    Це був лист до Президента, написаний до призначення міністра. Досі актуально.

    Освіта, наука, інтелект - основа основ існування в сучасному світі. Ніякі зобов'язання перед будь-якими партіями не можуть виправдати призначення на посаду Міністра освіти та науки України людини, яка не є в цій сфері професіоналом. Пріоритетним має бути зобов'язання перед народом дати Україні професійний і чесний уряд. Час усвідомити: Україна перебуває в стані національної катастрофи через повну занедбаність нашої освіти та науки. Процес занепаду розпочався приблизно півстоліття тому і нині набрав обвального характеру. Освіту та науку в Україні згубили аморальність, корупція, протекціонізм, м'якотілість, а також безграмотність і безвідповідальність керівництва. Український народ здібний. Більшість наших вартісних науковців - за кордоном. Завдяки своїм природним талантам та каторжній роботі вони подолали прірву відставання від учених Заходу і зайняли там гідне місце попри шалену конкуренцію. Повернення їх на Батьківщину вкрай малоймовірне через те, що їхні місця вже зайняті нездарами. Ось коротка характеристика стану освіти в сьогоднішній Україні. Вчителі середніх шкіл, законно не задовольняючись злиденною зарплатою, замість боротьби за свої права беруть хабарі та побори з учнів у формі платні за приватні уроки, які вони їм нібито дають. Оцінки не відповідають реальним знанням випускників шкіл. У вищій освіті купівля курсових, дипломних робіт, дисертацій, бездумне "скачування" їх з Інтернету стало масовим явищем. Малограмотні та аморальні "проффесори" - норма нашої дійсності. Вимоги до студентів - неприпустимо низькі. Одиниці вимогливих екзаменаторів - білі ворони серед маси "лібералів", які ставлять п'ятірку там, де треба трійку або двійку. Університетські викладачі не відвідують навіть тих бідних бібліотек, які у нас є. Наші передові професори користуються підручниками, які в університетах США списані через застарілість. Цінна наукова інформація з Заходу захищена високим доларовим бар'єром і для нас заблокована. В Україні сьогодні ще знайдеться кілька досвідчених ректорів з числа кваліфікованих вчених, які могли б очолити Міністерство освіти та науки. Не марнуймо час, бо завтра їх не буде.
    З повагою
    Доктор фізико-математичних наук, професор, завідувач кафедри, дійсний член Наукового товариства імені Шевченка Анатолій Свідзинський
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2005.02.11 | Георгій

      Один коментар

      dytyna пише:
      > (...) Університетські викладачі не відвідують навіть тих бідних бібліотек, які у нас є. Наші передові професори користуються підручниками, які в університетах США списані через застарілість. Цінна наукова інформація з Заходу захищена високим доларовим бар'єром і для нас заблокована.
      (ГП) Це свята правда. Я на власному досвіді знаю, як складно навіть почати переговори про переклад невеличкого (хоча дуже сучасного) навчального посібника з імунології, що я його написав і видав англійською мовою, на українську мову, і видання його в Україні. Видавництво "McGraw-Hill," яке видало мій посібник тут і якому належить копірайт, одразу заломило таку величезну доларову суму, що Могилянка, яка була зацікавилася цим проектом, одразу сказала, та ніколи. Але ж отут як раз повинно щось бути зроблене державою, державцями-можновладцями. Замість того, щоби бомбардувати нас мудрими паперами про Болонський Клуб і Європейський простір чи ще якусь чортівню, може, вони б подумали вииділити гранти з держ. бюджету на допомогу українським навчальним закладам, які хочуть дати своїм студентам українські переклади нових, тільки що виданих у США чи Західній Європі книжок?
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2005.02.11 | Сергій

        Один коментар

        Мушу зазначити, що ще добре, якщо викладач користується застарілими підручниками зі США, зі свого досвіду можу сказати, що для прикладу в ЛНУ (2 роки тому) на природничих спеціальностях на додаток до лекцій рекомендувалися підручники 70-80 років СССР російською мовою, саме цікаве, що багато студентів жалілися, що їм важко розуміти написане російською, але проблема не в тому-викладачів просто примушували видавати так звані посібники-екстракти з тих же старих підручників, їх видавали в власній друкарні університету і рекомендували студентам. Нікому і в голову не прийшло дістати хоч щось сучасне на англ. і перекласти, хітом (котрий мали 2-3 викладачі кафедри) перевиданий в 2002 підручник з МГУ, який не містив жодної нової інформації і на Петрівці в Києві чомусь вартував менше ніж напр. в Москві. Так чому ж вчити студентів? При жахливому навантаженні більше 30 год/тиждень (а не так просто витримати 3-4 пари хімічного практикуму за день) викладач має керувати дипломниками (консультувати, шукати їм реактиви, матеріали тощо), писати ті посібники, всілякі звіти, постійно відчуваючи пресинг керівництва від зав. каф. до декана та проректорів.
        Саме тому маємо те що маємо.
        А в плані "непрестижних" спеціальностей-я за сучасну систему вступу до Вузів, коли сильний студент може обирати, де саме йому вчитися, але як наслідок-хімію, фізику тощо йдуть вчити переважно люди, котрі хочуть просто мати диплом, на вступі набирають з профілю 5 балів з 90-я не вірю, що з них може бути нормальний спеціаліст то чи не переглянути систему саме тут?
      • 2005.02.12 | Людмила

        копілефт :)

        Георгій, я, мабуть, зовсім не розумію специфіки авторських прав. Особливо, її американського втілення.
        Поясніть мені, будь ласка, невже немає можливості видати ВАШУ власну книжку Вами же в обхід того видавництва?
        Наприклад, Ви переписуєте її українською (Вона ж невеличка, як Ви сказали) та передаєте Могилянці чи тим же "Основам" для видання.

        Інше питання, що книжка має пройти затвердження в Міносвіти, якщо передбачається її використання в навчальному процесі. І це також непроста справа за умови світогляду нашого Міносвіти...
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2005.02.12 | Георгій

          Re: копілефт :)

          Людмила пише:
          > Георгій, я, мабуть, зовсім не розумію специфіки авторських прав. Особливо, її американського втілення.
          > Поясніть мені, будь ласка, невже немає можливості видати ВАШУ власну книжку Вами же в обхід того видавництва?
          (ГП) Ні, за американськими законами я не маю ніяких прав на цю книжку - з моменту її прийняття до друку всі права на неї належать видавництву Макгроу-Гілл. (До речі, шахраї ще ті. Нікому не раджу мати з ними справу - обдурять.:)

          > Наприклад, Ви переписуєте її українською (Вона ж невеличка, як Ви сказали) та передаєте Могилянці чи тим же "Основам" для видання.
          (ГП) Триста вісімнадцять сторінок. У принципі, може і можна це зробити, але я боюся, що Макгроу дізнається і втрутиться. Я вже забув точну цифру, але, здається, вони вимагають щось біля 60 тисяч доларів за передачу копірайту.

          > Інше питання, що книжка має пройти затвердження в Міносвіти, якщо передбачається її використання в навчальному процесі. І це також непроста справа за умови світогляду нашого Міносвіти...
          (ГП) Я про це навіть і не думав ніколи. Пан Володимир Кобзар з Могилянки сказав мені, що його заклад готовий взяти мою "Schaum's Outline: Theory and Problems of Immunology" як посібник для своїх студентів хоч зараз. (До речі, оригінальне англійське видання можна купити в Україні або замовити через "Амазон." Але це я так, не подумайте, що я рекламую свій товар.:))
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2005.02.13 | Людмила

            Re: копілефт :)

            Георгій пише:
            > (ГП) Ні, за американськими законами я не маю ніяких прав на цю книжку - з моменту її прийняття до друку всі права на неї належать видавництву Макгроу-Гілл. (До речі, шахраї ще ті. Нікому не раджу мати з ними справу - обдурять.:)
            ганьба...
            та нічого. можна вважати це прикрою помилкою :) і врахувати при написанні наступних книжок :)

            > (ГП) Я про це навіть і не думав ніколи. Пан Володимир Кобзар з Могилянки сказав мені, що його заклад готовий взяти мою "Schaum's Outline: Theory and Problems of Immunology" як посібник для своїх студентів хоч зараз. (До речі, оригінальне англійське видання можна купити в Україні або замовити через "Амазон." Але це я так, не подумайте, що я рекламую свій товар.:))
            та для Могилянки, здається англійська - не проблема. нехай читають англійською. от що було б дійсно важливе - це глосарій англійско-український. бо застосовувати знання краще б довелося українською. і краще б не було розбіжностей у термінах. :)
            та й для більшості студентів англійська сьогодні не проблема. якщо мати сучасні книжки навіть й англійською - то це вже було б часткове вирішення проблеми.
            а щодо замовлення через "Амазон"... ви будете сміятися. доставка в Україну набагато дорожча, ніж у Штати, чи, скажімо, Німеччину. та ще йти буде рази в 2 довши (якщо не більше) :(
  • 2005.02.13 | format R:

    спочатку навчіться правильно писати слово "пишЕмо","

    а тоді вже "пішітє пісьма"
  • 2005.02.13 | Підтримую. Але хтлшсь має аккумулювати це все.

    Re: Пишимо відкритого листа міністрові освіти!

    Пропоную, пані Ольго, набирати на форумі поради. Проте їх перелік не є лист. Коли ж ми наберемо все це, укладаємо листа, а вже потім збираємо підписи.
    Але я, відверто кажучи, вважаю, що Ніколаєнку писати - дарма.
    Ніколаєнко - не Пензеник чи Тарасюк. Він (Н,) читати не буде.
    Може, я не права... Дай Б-г, щоб я була неправа!
  • 2005.02.13 | Виталий Панко Міжнародний конкурс дитячого малюнку "Ми з України

    Re: ПишЕмо відкритого листа міністрові освіти (оновлено)

    Вельмишановний пане міністре!
    Петриківський регіональній Фонд культури імені Петра Калнишевського повідомляє, що за нашею ініціативою оголошено Міжнародний конкурс дитячого малюнку "Ми з України". До участі в конкурсі запрошуються українськи діти, а також діти іммігрантів, що мешкають по всьому світу, віком від 10 до 15 років. Відомо, що за межами України зараз знаходяться понад 10 мілліонів українців, тобто майже п'ята частина нації. Ми співпрацюємо з українською громадою Канади, детально вивчили питання існування наших дітей за кордоном та прийшли до сумного висновку - МИ ВТРАЧАЄМО ЦВІТ НАЦІЇ, пора покласти край цьому процесу! Така проблема, нажаль, ще ніколи не піднімалася в Україні. Діти іммігрантів відчувають себе зайвими, сором'язливо називають своє українське прізвище, цураються своїх батьків, намагаючись якомога швидче стати іноземцями, або просто сумують за Батьківщиною, друзями, рідними, починають приймати наркотики, набувають проблеми із психікою... Чужа країна ніколи не дасть їм належної освіти, гідної їхнім природним можливостям (запрошують лише спеціалістів високого класу, а їхні діти успадкували генетично хист до наук, мистецтва, високі розумові здібності.) Українська нація - дуже талановита нація, але за кордоном за рахунок нащадків іммігрантів "четвертої хвилі" попонюють ряди осіб, зайнятих на некваліфікованій праці.
    Петриківський регіональній Фонд культури імені Петра Калнишевського бажає зробити свій посильний внесок. Мета та основне завдання конкурсу:
    -нести позитивну інформацію про Україну, її можливості, політичні зміни;
    -виховувати відчуття патріотичності, національної гордості юних українців всього світу ;
    -підтримати відчуття єдності з українським народом, рідною землею, створити умови для повернення іммігрантів або їхніх дітей, показати прозорість наших стосунків, переконати у абсолютній безпеці при поверненні до дому, до України, показати, що в новій демократичній Україні завжди знайдеться місце для творчих особистостей, покласти край розчаруванню від дійсності, яка змусила людей покинути свою Батьківщину.
    -показати високий рейтинг та переваги нашої української освіти. Запросити дітей на навчання до України. Для цього ми веземо відеоматеріал з записами найкращими уроків ведучих вчителів Дніпропетровської області, плануємо провести семінари, демонстраційні уроки з образотворчого мистецтва, Петриківського розпису, які будуть проведені вчителями-методистами Дніпропетровської області.
    - з метою популяризації української культури та мистецтва, ми веземо з собою виставку творів Петриківського розпису, перлини світової цивілізації (понад 500 експонатів) всесвітньо відомих авторів, таких як Панко Федір Савич, Соколенко Василь Іванович, Горбуля Людмила Миколаївна, Панко Валентина Федорівна, Панко Віталій Федорович, Пікуш Надія Андріївна, Туренко Світлана Анатоліївна, Бойчук Галина Миколаївна та багато інших талановитих художників сучасності, вихованців Петриківського художнього училища.
    Запрошуємо Вас ознайомитись з „Положенням” конкурсу (прикладаємо).
    Просимо підтримки нашої програми на державному півні, та допомоги в подоланні опору традиційної бюрократичної машини на регіональних рівнях.
    Просимо призначити особу в Дніпропетровської області, з якою ми зможемо вирішувати поточні питання та тримати постійний зв’язок.
    З повагою,
    Голова Петриківського регіонального
    Фонду культури імені Петра Калнишевського: Лісний П.Г.
    Директор Петриківського регіонального
    Фонду культури імені Петра Калнишевського: Панко В.Ф.
    Голова оргкомітету Міжнародного
    конкурсу „We are from Ukraine” Бойчук Г.М.
    Голова журі Міжнародного
    конкурсу „We are from Ukraine” Горбуля Л М.

    П о л о ж е н н я
    МІЖНАРОДНОГО КОНКУРСУ ДИТЯЧОГО МАЛЮНКА

    Конкурс проводиться за ініціативою
    Петриківського регіонального Фонду культури імені Петра Калнишевського
    в три тури з 10.02.05 по 1.08.05р.
    1. Перший тур. Заочний (10.02.05 – 10.04.05);
    2. Другий тур. Місце проведення - м. Дніпропетровськ, Україна. (10.05.05 – 10.06.05);
    3. Третій тур. Фінал. Місце проведення - м. Торонто, Канада.
    Мета та основне завдання конкурсу:
    • Виявлення та розвиток творчих здібностей у дітей та підлітків, виховання почуття дружби та зміцнення творчих зв’язків між молодшим поколінням України та дітьми українських іммігрантів, Українськими Діаспорами різних країн світу.
    Основні напрямки конкурсу та вимоги до робіт:
    • Для участі в Заочному турі художники надають творчі роботи, виконані на папері або картоні фарбами. Формат роботи – А2 (60:41 см). Допускається розбіжність у розмірах не більше за 1,5 см з кожній сторони. Роботи в рамки не оформлювати.
    • Свідчення про роботу накладаються з оборотного боку, написані чіткім, розбірливим почерком українською, російською або англійською мовою:
    (Увага! Пункти, відмічені „* ” є обов’язковими.)
    - * прізвище, ім’я, по-батькові автора;
    - пояснення до роботи, краще у віршованій формі;
    - * рідна мова. Перелічити мови, якими володіє дитина, на якому рівні;
    - * місце та дата народження;
    - * місце проживання, домашня адреса;
    - телефон (код країни, код міста, селища);
    - * e-mail;
    - * місце навчання;
    - дані про вчителя, що підготував дитину.


    • Роботи слід надсилати поштою або привозити за адресою:
    ПРФК ім. Петра Калнишевського, Конкурс „Ми з України”.
    Вул. Піонерська, 3, cмт Петриківка Петриківського району Дніпропетровської області, 51800, Україна.
    За довідками звертатися: we_are_from_ukr@mail.ru
    Учасники та умови конкурсу:
    • Брати участь в конкурсі запрошуються діти віком від 10 до 15 років (включно). Переможці конкурсу визначатимуться в трьох вікових категоріях: 1) 10-11 років (за даними на 10.02.2005р.); 2) 12-13років; 3) 14-15 років.
    • За результатами заочного туру в кожній віковій категорії журі визначить трьох кращих учасників, які переходять до Другого туру, де змагатимуться за право участі в Фіналі.
    • Запрошення до участі в Другому, Третьому турах та Програму проведення буде надіслано переможцям або передано до навчального закладу в індивідуальному порядку.
    • Другій тур конкурсу проводиться очно, лише для дітей з України.
    • Кращі роботи всіх учасників будуть експонуватися в Домі Вчених м. Дніпропетровська (Україна), а потім - у Канаді.
    • В Третьому турі візьмуть участь 9 художників, які в кожній віковій категорії розіграють І, ІІ, ІІІ призові місця. До участі в Третьому, фінальному турі, запрошуватимуться 3 переможця другого туру з України. Безпосередньо за результатами першого, заочного туру журі називає ще 6 переможців з числа дітей, що мешкають за межами України.
    Фінансування поїздки дитини до Канади, візову підтримку, розселення, відповідальність за життя та здоров’я дитини протягом проведення фінального туру Петриківський регіональний Фонд культури імені Петра Калнишевського покладає на себе.
    Увага! Петриківський регіональний Фонд культури імені Петра Калнишевського забезпечить візову підтримку особі, старшій за 21 рік, яка виявить бажання супроводжувати дитину-переможця, але відрядження не фінансуватиме. Також ПРФК ім. Петра Калнишевського надасть певну організаційну допомогу будь-якому учаснику виставки та відповідальній за нього особі, які до 10.06.05 заявлять про своє бажання виїхати до Канади в складі Команди вболівальників за власні кошти.
    • ПРФК ім. Петра Калнишевського також повідомляє, що для розповсюдження під час проведення 2, та 3 турів конкурсу готується Поетична збірка дитячих віршів „Ми з України” . Вікові обмеження учасників – до 18 років. Вірші дітей українською та іншими мовами, відомості про авторів надсилати за адресою: we_are_from_ukr@mail.ru


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".