МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Давайте обговоримо відкритий лист Ніколаєнку (він є у новинах)

02/16/2005 | Olha_K
Цю тему я "позичила" з Вільного форуму, де її запропонував пан Хвізик, але там дискусія пішла трохи в інший від підручників та проблем середньої школи бік. Цікаво було б почути думку професіоналів з цього приводу


Оприлюднюємо повністю лист, надісланий нам на пошту Майдану, оскільки багато хто з нас знає про відсутність якісних підручників для навчання школярів через корупцію та марнославство "визнаних фахівців на ниві освітянської науки":

"Відкритий лист панові Станіславу Ніколаєнко, міністру науки і освіти України

З величезною повагою до Вас, як до людини, що постійно вболівала за долю освітян у Верховній Раді, дозвольте не вітати Вас з одержаною посадою, немає з чим, бо важкий хрест Ви взяли собі на долю! А здоров’я і наснаги з глибокою вірою у Вас щиро бажаю!

Потреба звернутися до Вас виникла через те, що знову, за повідомленнями у ЗМІ, проблеми освіти (через громадські організації також) будуть вирішувати працівники тільки вищої школи. Але ж не є секретом - працювати у ВУЗах залишаються ті, хто ще під час навчальної практики зрозумів, що ніколи не зможе знайти спільної мови з дитиною. Наші шановні академіки і кандидати, що так опікуються освітою, мало не щорічно змінюючи програми та підручники, були на уроках у звичайній школі ще, мабуть, як самі навчалися. Годі сподіватися, що вони знайомі із менталітетом сучасних учнів.

Не дозволю собі забирати Ваш час розповідями про корупційні схеми, у тому числі при затвердженні підручників чи тих же програм, то Вам відомо й так. Але звертаю увагу – вчителі вже втомилися виконувати забаганки науковців, що, не розуміючи тонкощів у навчанні дітей, переслідують виключно свої власні „наукові” інтереси. Як приклад, програми з фізики і з математики (що, здавалося б, уже є ближчим одне до одного) абсолютно неузгоджені, програми з літератури настільки перевантажені, що розвивають замість любові – відразу до книжки, і т.д.

Вважаю, що до обіцяних громадських організацій, які будуть створені при міністерстві, слід залучати і педагогів-практиків із звичайних шкіл (не з ліцеїв та гімназій), і батьків, і самих учнів. На щастя у державі є небайдужі, хто обов’язково виявить бажання серйозно співпрацювати з міністерством. Потрібна тільки Ваша добра воля.

З повагою, вчитель"

Відповіді

  • 2005.02.16 | Роман ShaRP

    Піднято важливу й актуальну тему.

    Все це так і є:

    > Наші шановні академіки і кандидати, що так опікуються освітою, мало не щорічно змінюючи програми та підручники, були на уроках у звичайній школі ще, мабуть, як самі навчалися. Годі сподіватися, що вони знайомі із менталітетом сучасних учнів.
    >
    > Не дозволю собі забирати Ваш час розповідями про корупційні схеми, у тому числі при затвердженні підручників чи тих же програм, то Вам відомо й так. Але звертаю увагу – вчителі вже втомилися виконувати забаганки науковців, що, не розуміючи тонкощів у навчанні дітей, переслідують виключно свої власні „наукові” інтереси. Як приклад, програми з фізики і з математики (що, здавалося б, уже є ближчим одне до одного) абсолютно неузгоджені, програми з літератури настільки перевантажені, що розвивають замість любові – відразу до книжки, і т.д.
    > Вважаю, що до обіцяних громадських організацій, які будуть створені при міністерстві, слід залучати і педагогів-практиків із звичайних шкіл (не з ліцеїв та гімназій), і батьків, і самих учнів. На щастя у державі є небайдужі, хто обов’язково виявить бажання серйозно співпрацювати з міністерством. Потрібна тільки Ваша добра воля.
  • 2005.02.17 | Людмила

    не все так


    дуже побоююся, аби не образити автора листа. бо вчителі, які намагаються щось змінити, замислюються над причинами проблем та шляхами їх вирішення викликають в мене не просто величезну пошану, а щось набагато глибше.
    з кількома тезами згодна на 100%.
    проте, не все написано сприймається однозначно.
    сподіваюся, що відкрите обговорення не відштовхне вчителів від роз"вязання проблем, а допоможе їм.

    Olha_K пише:
    > Але ж не є секретом - працювати у ВУЗах залишаються ті, хто ще під час навчальної практики зрозумів, що ніколи не зможе знайти спільної мови з дитиною.
    не зовсім вірно, бо далеко не всі ВУЗи є педагогічними.
    взагалі, система підготовки вчителів в нас дещо схиблена, як не сказати більше.
    бо в нас існують факультети, де вивчають фундаментальні науки (фізику там, географію, тощо). випускники цих факультетів чомусь обов"язково мають стати вчителями.
    проте педагогіку (разом із психологією) вони вивчають здебільшого теоретично, і десь може відсотків з 20 від загального обсягу навчання.
    а мало б бути цілком навпаки. майбутньому вчителю в першу чергу треба опанувати різноманітні методи навчання, опрацювати їх практично з огляду на специфіку особистості учня (тобто - десятки, сотні рольових ігор, коли студенти б вдавали з себе різних "складних" учнів і обговорювали, набували навичок, як поводитися "в полі")
    а вже фізика та хіммія - то другорядне. адже якщо вчитель, раптом, невірно напише реацію - то це можна виправити (в кінці-кінців учні підкажуть :) ), а якщо вчитель образить, або, не дай Боже, принизить дитину, того, можливо, буде вже не виправити :(

    відповідно, й ситуацію з підручниками потрібно змінювати докорінно.
    бо це невірно, коли всі вчаться ЛИШЕ по одному підручнику. не може бути єдиного, самого вірного джерела.
    тож мають бути "довідники" (теоретична частина, енциклопеційні статті). їх можуть як раз готувати на кафедрах фундаментальних наук у ВУЗах.
    а ще всілякі вправи, які б готували різні методисти, в тому числі й практикуючі вчителі.

    > Вважаю, що до обіцяних громадських організацій, які будуть створені при міністерстві,
    перепрошую, але громадські організації не можуть створюватися "при чомусь". в такому разі нівелюється самий сенс такої організації.
    вони мають бути абсолютно незалежними.

    слід залучати і педагогів-практиків із звичайних шкіл (не з ліцеїв та гімназій), і батьків, і самих учнів.
    знов таки, перепрошую. що означає "залучати"? і хто це має робити???
    (та аж ніяк не Президент, це напевне!!!)
    участь у громадських організаціях - це Ваша особиста справа. якщо у Вас є така потреба, то Ви можете або вступити до існуючої організації, або створити іншу, яку вважаєте за потрібне.
    Громадські організації - це як раз механізм нашої з Вами участі у ГРОМАДСЬКО-державному управлінні освітою, що проголошена Доктриною розвитку освіти
  • 2005.02.17 | Марина

    Re: Давайте обговоримо відкритий лист Ніколаєнку (він є у новинах)

    Я согласна, что Николаенко что-то не совсем в теме обещаний Ющенко относительно образования в Украине вообще и реформы средней школы в частности. Давая свою пресс-конференцию в Киеве он очень невнятно озвучил позицию относительно 5-балльной системы, а о 10-летнем школьном образовании вообще не обмолвился. НЕ ПОНИМАЮ! ЮЩЕНКО ОБЕЩАЛ!!!
    Добавьте мой крик к своему письму пану С.Николаенко.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".