відкритий лист Томенку М.В.
04/01/2005 | Юрій
Кабінет Міністрів України
Віце-прем’єр Міністру України
з питань гуманітарної політики
Томенку М.В.
Шановний Миколо Володимировичу!
Наш Інститут протягом тривалого часу займається дослідженнями у галузі освіти і проблемами її стратегічного розвитку. Одним із кроків цієї роботи став Круглий стіл «Сфера освіти в контексті стратегічних завдань розвитку країни: ситуація та можливі перспективні напрями політики», який пройшов 02.03.2005. На ньому ініціативна група коаліції громадських організацій пропонувала підготувати національну доповідь про стан справ у сфері освіти України. Ми хотіли б обговорити з Вами можливість співпраці коаліції громадських організацій з Кабінетом Міністрів України щодо продовження цих робіт.
Одним із головним висновків зібрання коаліції громадських організацій було наступне «ми, - громадяни України, користувачі послуг, а також ті, хто їх надає і хто відповідає за їхню якість, управляє ресурсами в освіті - не знаємо власної системи освіти». Як показало обговорення під час круглого столу, відсутні данні для аналізу та оцінки стану справ в освіті (статистика, інвентаризація не знаходяться на належному рівні) та якості надання послуг і ефективності інститутів.
Ми глибоко переконані, що стратегічні пріоритети державної політики – боротьба з корупцією, європейська інтеграція та внутрішня консолідація суспільства (подолання електорального розколу) – повинні стати критеріями при визначенні завдань освітньої політики держави. В результаті відсутності аналізу і досліджень освітньої політики відсутні данні для прийняття рішень, що в перспективі означає неефективну політику, а як наслідок - падіння довіри до освіти, до державного управління в цілому.
Наприклад, питання: «добре чи погано «вступати» у Болонський процес; чи потребує, - а якщо так, то в яких формах, - державної підтримки незалежне тестування; яким чином розвивати шкільну мережу за умов нинішньої демографічної ситуації тощо – потребують уважного аналізу вже зробленого і експертної оцінки існуючих проектів, ініціатив саме з урахування стратегічних пріоритетів держави, а не як питання виключно освітнього відомства.
У зв’язку з цим ми пропонуємо налагодити в суспільстві:
Систему постійного збору, аналізу статистичних та інших даних, їх систематизацію і аналіз, обговорення;
Консультації з основними зацікавленими учасниками освітнього процесу в системі прийняття урядових рішень на основі результатів дослідження і збору даних, аналізу стану справ в освіті;
Підготовку і проведення громадських слухань, соціально-гуманітарної експертизи державних рішень, проектів та ініціатив
Оприлюднення результатів дослідження і громадських обговорень у засобах масової інформації для використання їх як матеріалу для прийняття урядових рішень, так і для населення.
Це дозволить
Уряду – новий інструмент комунікації з громадськістю стосовно проблем і перспектив розвитку освіти, де можна відстоювати пріоритети державної політики і інтереси суспільства
Учасникам освітнього процесу – мати постійний доступ до знань про стан освіти і можливості отримання\надання освіти
Центральному рівню ухвалення рішень – оцінку наслідків тих чи інших проектів, ініціатив, рішень в освіті
Місцевому рівню – громадську, експертну оцінку діяльності інституцій, якості надання послуг
Що нам потрібно від уряду, від Міністерства
Включення до порядку денного діяльності органів управління освітою заходів, спільних з неурядовими організаціями, аналітичними центрами, що займаються збором даних, їх аналізом і систематизацією;
Залучення до колегій міністерства освіти і науки представників неурядових організацій, які презентують результати збору даних та аналізу ситуації в освіті
Залучення своїх працівників – відповідальних за зв’язок з громадськістю, аналітичне забезпечення, - до участі у проведенні експертизи, аналітики, громадських обговорень та інших роботах, що пропонуються третім сектором в освіті.
Що нам потрібно від віце-прем’єр Міністра з гуманітарних питань
Сприяння у партнерській взаємодії між органами управління освітою та громадськими організаціями як на центральному так і на регіональному рівні щодо інформаційно-комунікаційного забезпечення експертизи, аналізу та розробки освітньої політики України
Що вже є, що зроблено
Досягнуто домовленості між учасниками коаліції дослідницьких організацій щодо надання власної інфраструктури для проведення досліджень та оприлюднення результатів через існуючу мережу аналітичних центрів та засобів масової інформації та комунікації громадського та державного секторів (зокрема, - через систему підвищення кваліфікації в системі освіти та перепідготовки кадрів, через громадські телевізійні та радіо канали, газети тощо) Проведені – прес-конференція і круглий стіл
Підготовлені проекти документів (меморандум, проект програми робіт, проект національної доповіді тощо)
Списки учасників групи, що візьме на себе розробку і реалізацію проекту
Директор Інституту управління Коловіцкова О.В.
Віце-прем’єр Міністру України
з питань гуманітарної політики
Томенку М.В.
Шановний Миколо Володимировичу!
Наш Інститут протягом тривалого часу займається дослідженнями у галузі освіти і проблемами її стратегічного розвитку. Одним із кроків цієї роботи став Круглий стіл «Сфера освіти в контексті стратегічних завдань розвитку країни: ситуація та можливі перспективні напрями політики», який пройшов 02.03.2005. На ньому ініціативна група коаліції громадських організацій пропонувала підготувати національну доповідь про стан справ у сфері освіти України. Ми хотіли б обговорити з Вами можливість співпраці коаліції громадських організацій з Кабінетом Міністрів України щодо продовження цих робіт.
Одним із головним висновків зібрання коаліції громадських організацій було наступне «ми, - громадяни України, користувачі послуг, а також ті, хто їх надає і хто відповідає за їхню якість, управляє ресурсами в освіті - не знаємо власної системи освіти». Як показало обговорення під час круглого столу, відсутні данні для аналізу та оцінки стану справ в освіті (статистика, інвентаризація не знаходяться на належному рівні) та якості надання послуг і ефективності інститутів.
Ми глибоко переконані, що стратегічні пріоритети державної політики – боротьба з корупцією, європейська інтеграція та внутрішня консолідація суспільства (подолання електорального розколу) – повинні стати критеріями при визначенні завдань освітньої політики держави. В результаті відсутності аналізу і досліджень освітньої політики відсутні данні для прийняття рішень, що в перспективі означає неефективну політику, а як наслідок - падіння довіри до освіти, до державного управління в цілому.
Наприклад, питання: «добре чи погано «вступати» у Болонський процес; чи потребує, - а якщо так, то в яких формах, - державної підтримки незалежне тестування; яким чином розвивати шкільну мережу за умов нинішньої демографічної ситуації тощо – потребують уважного аналізу вже зробленого і експертної оцінки існуючих проектів, ініціатив саме з урахування стратегічних пріоритетів держави, а не як питання виключно освітнього відомства.
У зв’язку з цим ми пропонуємо налагодити в суспільстві:
Систему постійного збору, аналізу статистичних та інших даних, їх систематизацію і аналіз, обговорення;
Консультації з основними зацікавленими учасниками освітнього процесу в системі прийняття урядових рішень на основі результатів дослідження і збору даних, аналізу стану справ в освіті;
Підготовку і проведення громадських слухань, соціально-гуманітарної експертизи державних рішень, проектів та ініціатив
Оприлюднення результатів дослідження і громадських обговорень у засобах масової інформації для використання їх як матеріалу для прийняття урядових рішень, так і для населення.
Це дозволить
Уряду – новий інструмент комунікації з громадськістю стосовно проблем і перспектив розвитку освіти, де можна відстоювати пріоритети державної політики і інтереси суспільства
Учасникам освітнього процесу – мати постійний доступ до знань про стан освіти і можливості отримання\надання освіти
Центральному рівню ухвалення рішень – оцінку наслідків тих чи інших проектів, ініціатив, рішень в освіті
Місцевому рівню – громадську, експертну оцінку діяльності інституцій, якості надання послуг
Що нам потрібно від уряду, від Міністерства
Включення до порядку денного діяльності органів управління освітою заходів, спільних з неурядовими організаціями, аналітичними центрами, що займаються збором даних, їх аналізом і систематизацією;
Залучення до колегій міністерства освіти і науки представників неурядових організацій, які презентують результати збору даних та аналізу ситуації в освіті
Залучення своїх працівників – відповідальних за зв’язок з громадськістю, аналітичне забезпечення, - до участі у проведенні експертизи, аналітики, громадських обговорень та інших роботах, що пропонуються третім сектором в освіті.
Що нам потрібно від віце-прем’єр Міністра з гуманітарних питань
Сприяння у партнерській взаємодії між органами управління освітою та громадськими організаціями як на центральному так і на регіональному рівні щодо інформаційно-комунікаційного забезпечення експертизи, аналізу та розробки освітньої політики України
Що вже є, що зроблено
Досягнуто домовленості між учасниками коаліції дослідницьких організацій щодо надання власної інфраструктури для проведення досліджень та оприлюднення результатів через існуючу мережу аналітичних центрів та засобів масової інформації та комунікації громадського та державного секторів (зокрема, - через систему підвищення кваліфікації в системі освіти та перепідготовки кадрів, через громадські телевізійні та радіо канали, газети тощо) Проведені – прес-конференція і круглий стіл
Підготовлені проекти документів (меморандум, проект програми робіт, проект національної доповіді тощо)
Списки учасників групи, що візьме на себе розробку і реалізацію проекту
Директор Інституту управління Коловіцкова О.В.