МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Лекція з Методології викладання філософії, яка стане бестселером

06/03/2005 | pidsniznyk
(Всі імена змінені, а події випадкові)

Мудолюб прийшов на 27-мій хвилині пари.
- Ну що, завершили переговори на вищому рівні?...
- Сьогодні в нас яке?.. 27-ме?
56-га хвилина. Вигнав старосту групи Сивка. Той поцікавився:
- А за що?
- За наглість…

- А ви Чемний, Непевний, Приємний – зрозуміли?..
- Я ще раз питаю… Я все можу дозволити, але наглість – ні!
- Ви мене зрозуміли?
- Ні.

Розпочалася лекція:

- Найкраща методика, це копіювання методики своїх викладачів…
Кожен пропускає цю методику через своє бачення, чого?, - і студентів, і цієї методики, і філософії взагалі(…)
Методика викладання філософії вимагає:
1. Об`єкт пізнання.
2. Предмет самої науки. Тієї сторони об`єкта, яка відображена в самій науці.
3. Ми повинні знати засоби дослідження цієї науки. Відповідаючи на ці питання, визначає специфіку цієї науки. Об`єктом дослідження, є навчальний предмет філософії.
4. Методику викладання філософії визначає як сукупність прийомів навчання і викладання студентів. Існує не тільки навчання але й виховання. Хоча багато хто виступає проти цього, вважається, що виховання є обузою щодо процесу викладання. Але поки-що вважається, що це правильно.
(…) ще коли виходила газета «Правда»… кажуть, що й дотепер виходить. Вчить лише той, хто не може робити ту саму роботу. Викладання, це ж можна сказати благодатна робота, можна сказати - неблагодарна.
(…) що ми хочемо досягнути. Яка кінцева мета, що ми хочемо отримати? В даному випадку ми хочемо отримати гарного, знаючого викладача філософії.
(…) ми повинні доказати, що методика викладання філософії має право називатися наукою.
(…) гносеологія є методологією методики. (…) методика визначає специфіку використання дидактичних принципів. Методика виступає прикладною дидактикою.
(…) я не можу показати діалектику на пальцях, як той казав «діалєктіку кузнєчного дєла». Я не можу показати як та діалектика у кузні діє.
(…) виходячи в такому плані, сучасна методика не досконала.
(…) якщо від вас щось буде залежати у майбутньому, якщо ви будете викладати іменно в такому вузі, то оптимально 3-ій - 4-ий курс.
Останні 20-ть років, нічого по методиці не виходить. Ніякого ідеологічного забарвлення.
Потрібно звернути увагу на зміст науки.
(…) Чому навчати? Навчати філософії. Тільки з формальної точки зору може виглядати правильною, але вона є занадто абстрактною.
(…) якщо ви бачили ці підручники, це підручники для домогосподарок.(…) Можна сказати це компіляція усіх можливих підручників взагалі, і тому можна сказати, що це дискредитація філософії. Ви побачите, що філософія, особливо у технічних вузах стоїть дескридетована. І як з цим боротись?
(…) але повторюю, нормальна людина 80 процентів забуває.
(…) Яка ціль даної освіти? Якщо ми вчимося взагалі, яку ціль ми переслідуємо?
Дуже часто студенти задають питання: … ну що мені та філософія, відволікає мене від футболу, чи від своєї науки. Так. Філософія нічого не може дати. Нікому вона багатства не принесла. Філософія нічого не може дати, тільки навчити мислити. Я ще раз кажу – навчити мислити.
(…) методика досліджує закономірності процесу навчання з філософії, формує ціль навчання, прийоми, методи, форми навчання, для визначення філософії.
Філософія як наука, і як навчальний предмет – вони різні.
(…) дидактика займається чим? Вона формує загальні методологічні вимоги.
(…) як організувати і управляти, треба мати і педагогічний хист і психологічне знання щодо моменту. (…) виховувати без навчання, майже неможливо.

Відповіді

  • 2005.06.03 | Георгій

    А я пригадую отакі перли моїх лекторів...

    ... коли я навчався у ВНЗ у совківські часи (друга половина 1970-ч - початок 1980-х).

    "За капіталізму відбувається експлуатація людини людиною, а за соціалізму - навпаки."

    "Леонід Ілліч Брежнєв каже, що економіка повинна бути економною. Тому я завжди вранці слідкую на кухні, скільки яєць хоче зварити собі на сніданок мій зять. Якщо він бере з холодильника два яйця замість одного, я одне в нього забираю і кладу назад." (NB. Лектор - кандидат наук, доцент, тема лекції "Особливості економіки розвинутого соціалізму.")

    "Cлужителями культу стародавніх римлян були весталки. А весталки, товариші, треба вам сказати, це були ще ті шльондри."

    "Остання книга Нового Заповіту називається Аполікапсіс."


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".