проблеми сільської школи
06/28/2005 | Юрій
ШАНОВНІ КОЛЕГИ!
Останнім часом проблеми сільської школи активно обговорюється як один із пріоритетів державної політики. Цьому питанню присвячені декілька рішень Міністерства освіти і науки, Кабінету Міністрів; Президент України Віктор Ющенко приділив увагу цій проблемі під час зустрічі з педагогічною громадськістю у Полтаві 25 квітня 2005 року. Це питання знаходилось і знаходиться на порядку денному урядових нарад, засідань Комітету Верховної Ради з питань науки і освіти, освітянських конференцій тощо.Пропонуємо вам взяти участь у обговоренні листа-звернення з пропозиціями до Уряду України щодо шляхів вирішення цього важливого питання (з можливим подальшим підписанням цього листа Вашою організацією).
Для покращення ситуації з сільськими школами та школами малих міст ми пропонуємо здійснити низку організаційно-технічних та аналітичних заходів у трьох-чотирьох визначених регіонах, які у перспективі приведуть до вироблення рекомендацій для державної політики щодо
Передачі повноважень та більшої фінансової та управлінської самостійності сільських шкіл та шкіл малих міст щодо здійснення ними навчально-виховного процесу; впровадження механізмів гнучкого фінансування, - коли зекономлені кошти можна спрямовувати на інші потреби, - а також забезпечення підзвітності та прозорості бюджетного процесу.
Введення режиму кооперації між школами; між школами та місцевими громадами. Створення органів самоврядування (освітніх рад, комітетів кущів шкіл, сільських освітніх округів )
Надання школам (органам самоврядування шкіл) права реалізації самостійної кадрової політики – як то призначення та звільнення, перенавчання персоналу (Звичайно, в межах високих професійних стандартів). Створення «орієнтованої на запит» системи методичної, змістовної підтримки сільських шкіл, що виповідає запитам вчителів та на потреби учнів, батькив, громади.
Запровадження системи стратегічного планування сільськими школами власної діяльності, створення місцевих освітніх стандартів, що відповідають регіональним умовам та інтересам громади і батьків, співставних з національними та міжнародними. Реалізація системи забезпечення якості, побудованої на взаємному доповненні само оцінювання та зовнішньої оцінки і оприлюднення результатів діяльності шкіл у засобах масової комунікації та в мережі Інтернет.
Створення піклувальних рад із кола зацікавлених учасників, що включені у прийняття рішень, для забезпечення взаємодії школи з її соціально-економічним оточенням, підвищення ефективності використання ресурсів, збільшення надходжень до школи, кооперації школи з іншими учасниками освітньо-виховного процесу – клубами, НДО, науково-дослідними, технологічними установами тощо
Забезпечення необхідної інституційної підтримки школам для реалізації вказаних вище напрямків освітньої та позашкільної діяльності із залученням інтелектуальних та організаційних ресурсів обласних та районних рівнів управління освітою, навчальних закладів та громадських організацій.
Проект листа – звернення з обгрунтуванням і більш детальними пропозиціями - www.istc.biz
Останнім часом проблеми сільської школи активно обговорюється як один із пріоритетів державної політики. Цьому питанню присвячені декілька рішень Міністерства освіти і науки, Кабінету Міністрів; Президент України Віктор Ющенко приділив увагу цій проблемі під час зустрічі з педагогічною громадськістю у Полтаві 25 квітня 2005 року. Це питання знаходилось і знаходиться на порядку денному урядових нарад, засідань Комітету Верховної Ради з питань науки і освіти, освітянських конференцій тощо.Пропонуємо вам взяти участь у обговоренні листа-звернення з пропозиціями до Уряду України щодо шляхів вирішення цього важливого питання (з можливим подальшим підписанням цього листа Вашою організацією).
Для покращення ситуації з сільськими школами та школами малих міст ми пропонуємо здійснити низку організаційно-технічних та аналітичних заходів у трьох-чотирьох визначених регіонах, які у перспективі приведуть до вироблення рекомендацій для державної політики щодо
Передачі повноважень та більшої фінансової та управлінської самостійності сільських шкіл та шкіл малих міст щодо здійснення ними навчально-виховного процесу; впровадження механізмів гнучкого фінансування, - коли зекономлені кошти можна спрямовувати на інші потреби, - а також забезпечення підзвітності та прозорості бюджетного процесу.
Введення режиму кооперації між школами; між школами та місцевими громадами. Створення органів самоврядування (освітніх рад, комітетів кущів шкіл, сільських освітніх округів )
Надання школам (органам самоврядування шкіл) права реалізації самостійної кадрової політики – як то призначення та звільнення, перенавчання персоналу (Звичайно, в межах високих професійних стандартів). Створення «орієнтованої на запит» системи методичної, змістовної підтримки сільських шкіл, що виповідає запитам вчителів та на потреби учнів, батькив, громади.
Запровадження системи стратегічного планування сільськими школами власної діяльності, створення місцевих освітніх стандартів, що відповідають регіональним умовам та інтересам громади і батьків, співставних з національними та міжнародними. Реалізація системи забезпечення якості, побудованої на взаємному доповненні само оцінювання та зовнішньої оцінки і оприлюднення результатів діяльності шкіл у засобах масової комунікації та в мережі Інтернет.
Створення піклувальних рад із кола зацікавлених учасників, що включені у прийняття рішень, для забезпечення взаємодії школи з її соціально-економічним оточенням, підвищення ефективності використання ресурсів, збільшення надходжень до школи, кооперації школи з іншими учасниками освітньо-виховного процесу – клубами, НДО, науково-дослідними, технологічними установами тощо
Забезпечення необхідної інституційної підтримки школам для реалізації вказаних вище напрямків освітньої та позашкільної діяльності із залученням інтелектуальних та організаційних ресурсів обласних та районних рівнів управління освітою, навчальних закладів та громадських організацій.
Проект листа – звернення з обгрунтуванням і більш детальними пропозиціями - www.istc.biz