Незадоволення діяльністю ректорів ВНЗ
10/05/2005 | Юрій
Серед фактів, на які слід звернути увагу є а) порушеннями ректорами академічних цінностей, б) порушеннями ними своїх службових обов’язків і незадовільний стан управління, якості викладання та наукової діяльності університетах в) питання кримінальної відповідальності у зв’язку з хабарництвом та зловживаннями під час виборів
Яскравим прикладом в цьому контексті може бути ситуація з Донецьким Державним Університетом Економіки і Торгівлі ім. Туган-Барановського, ректор якого під час виборів 2004 року був керівником штабу В. Януковича, при чому, за фактом включення ним студентів до брудних технологій шляхом вкидання фальшивих бюлетенів в Сумській області відкрито кримінальну справу. Після виборів він стає членом партії Батьківщина, тим самим намагаючись „отримати індульгенцію”. Можливо, з політичних міркувань і тим більше на тлі розмов про політичну амністію, це таки йому вдасться. Але це негативно вплине на відношення до нової влади і на якість навчально-виховного процесу. Таких випадків по Україні дуже багато, але принципової позиції з цього питання немає.
Пропозиція полягає у тому, щоби започаткувати в Україні управлінський аудит – незалежну оцінку діяльності вищих навчальних закладів. Ідея полягає в проведенні експертизи діяльності вищих навчальних закладів за участі незалежної громадської комісії. Основим предметом якої буде оцінювання системи прийняття рішень керівництвом ВНЗ на предмет відповідності чинному законодавству України , вимогам ринку праці та міжнародним домовленностям..
За відсутності критеріїв суспільного інтересу бажання зберегти стабільність переважає і післяреволюційні наміри заміни ректорів затухають. До того ж, ректори, які відчувають себе винними, або знають, що проти них можуть бути, або вже порушені справи, в ці складні для них часи намагаються бути особливо обережними і готовими до компромісу. В результаті такої нерішучості ситуація з вищою освітою в країні дедалі погіршується і у людей втрачається віра в те, що нова влада спроможна дотримуватися проголошених нею принципів та захистити суспільні інтереси, стати на сторону учасників освітнього процесу.
Яскравим прикладом в цьому контексті може бути ситуація з Донецьким Державним Університетом Економіки і Торгівлі ім. Туган-Барановського, ректор якого під час виборів 2004 року був керівником штабу В. Януковича, при чому, за фактом включення ним студентів до брудних технологій шляхом вкидання фальшивих бюлетенів в Сумській області відкрито кримінальну справу. Після виборів він стає членом партії Батьківщина, тим самим намагаючись „отримати індульгенцію”. Можливо, з політичних міркувань і тим більше на тлі розмов про політичну амністію, це таки йому вдасться. Але це негативно вплине на відношення до нової влади і на якість навчально-виховного процесу. Таких випадків по Україні дуже багато, але принципової позиції з цього питання немає.
Пропозиція полягає у тому, щоби започаткувати в Україні управлінський аудит – незалежну оцінку діяльності вищих навчальних закладів. Ідея полягає в проведенні експертизи діяльності вищих навчальних закладів за участі незалежної громадської комісії. Основим предметом якої буде оцінювання системи прийняття рішень керівництвом ВНЗ на предмет відповідності чинному законодавству України , вимогам ринку праці та міжнародним домовленностям..
За відсутності критеріїв суспільного інтересу бажання зберегти стабільність переважає і післяреволюційні наміри заміни ректорів затухають. До того ж, ректори, які відчувають себе винними, або знають, що проти них можуть бути, або вже порушені справи, в ці складні для них часи намагаються бути особливо обережними і готовими до компромісу. В результаті такої нерішучості ситуація з вищою освітою в країні дедалі погіршується і у людей втрачається віра в те, що нова влада спроможна дотримуватися проголошених нею принципів та захистити суспільні інтереси, стати на сторону учасників освітнього процесу.