МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

КОРОЛЕВСТВО КРИВЫХ НАУК

12/26/2005 | Local Reader
Див.статтю КОРОЛЕВСТВО КРИВЫХ НАУК у часопису Власть денег, 2005, 51-52.
МАРИНА БЕРДИЧЕВСКАЯ
http://www.vd.net.ua/journals/articles-915

Відповіді

  • 2005.12.26 | Георгій

    Товчіння води у ступі... (-)

    згорнути/розгорнути гілку відповідей
  • 2005.12.26 | Scoffer

    Цікава та інформативна для широкої публіки стаття!!!


    Дається порівняльній емпіричний аналіз НАНУ з академіями інших країн. Наприклад, тільки 7 українських журналів входять до переліку ISI, тоді як польських – 37, російських – 98 тощо.
    Наводиться інформація про різні оборудки академічного керівництва.
    Стриптиз академіків – гроші давай, та нехай все залишиться по-старому.
    Зіткнення точок зору академічних геронтократів та “декабристів”, тобто науковців, що побачили як наука організована й робиться в цивілізованих країнах та повернулися на батьківщину з бажанням змін.

    Категорично не згоден з думками панів Георгія та Denys’а. Шановні! Де Ваші аргументи?
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2005.12.26 | Георгій

      Ви маєте владу поміняти все це?

      А якщо ні, то нащо у тисячний раз пережовувати одне і те саме? І невже Ви серйозно думаєте, що "широка публіка" така необізнана про те, що робиться в українській науці?
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2005.12.26 | Roman

        Re: Ви маєте владу поміняти все це?

        Панe Гeоргій,
        нe трeба чeкати поки будe влада. А то можна і нe дочeкатись.
        як на мeнe в Україні можна шось робити лишe із сeрeдини. Тобто у нас повинна будуватись владна вeртикаль знизу у вeрх. бeз тиску у нас нічого нe виходить.
        наприклад мeні дужe подобається шо зараз почалася програма підтримки студeнтських змі. Якщо цe рeально запрацює, будe пeвний тиск на адміністрацію вузу.
        Далі, якщо б організувати НДО, якe б займалося самe питаннями освіти, можна було б обєднати зусилля.
        Ну і врeшті, панe Гeргію, я пeрeконаний шо внeсок кожної окрeмої людини важливий. наприклад якщо б кожeн хто зараз на заході, пeрeд тим як приїхати додому відвідати родичів, написав у вуз і сказав шо хочe провeсти лeкцію для всіх студeнтів факультeту. шось на зразок дослідницького сeмінару, цe було б прикладом для викладачів із україни. І длаи студeнтів також.
        нe думаю шо вуз ви відмовив. і часу і зусиль цe забрало б порівняно нe багато.
        Крім того, цe був би і корисний крок для науковця. Побачив би чим живe наука в україні, рівeнь студeнтів. Та і пeвно можна досвідом поділитися.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2005.12.27 | Георгій

          Не знаю, чи допоможуть тут лекції

          Roman пише:
          > Панe Гeоргій, нe трeба чeкати поки будe влада. А то можна і нe дочeкатись.
          (ГП) Я впевнений, що Ви і не дочекаєтеся. Якщо будете науковцем, не будете можновладцем. Ці дві речі несумісні.

          > як на мeнe в Україні можна шось робити лишe із сeрeдини. Тобто у нас повинна будуватись владна вeртикаль знизу у вeрх. бeз тиску у нас нічого нe виходить.
          (ГП) А з тиском що, виходить? :)

          > наприклад мeні дужe подобається шо зараз почалася програма підтримки студeнтських змі. Якщо цe рeально запрацює, будe пeвний тиск на адміністрацію вузу.
          (ГП) Поки цю адміністрацію призначатимуть зверху, це, на мою думку, великого значення не має. Якщо не колектив ВНЗ через своїх представників-викладачів, об'єданих у спеціальні комітети, шукає собі кадри, а якийсь пан призначає ці кадри зверху - діла не буде, хоч трісни. Студентські ЗМІ пошумлять і заспокояться. Задача студентів взагалі-то вчитися. Задача викладачів - викладати, вести наукову роботу і формувати політику ВНЗ шляхом СВОЄЇ, ВЛАСНОЇ, НЕЗАЛЕЖНОЇ НІ ВІД ЯКИХ ЧИНОВНИКІВ роботи, спрямованої на пошук і ротацію кадрів. А про це ніхто на цьому форумі говорити не хоче. Я пробував. Глуха стіна. Чуже. Нам ни нада. Нам нада, шоб добрий цар призначив добрих візирів, а ті щоби, знацця, призначили нам хороших начальників. А як нехороші, ми їх покритикуємо через студентські ЗМІ. Тоді нам їх милостиво замінять на хороших. Поганого ректора Чука замінить хороший ректор Гек. Тільки для цього повинен бути хороший візир (тобто міністр), а він от чомусь як раз от зараз не особливо хороший. Ну і так далі. Вже сотні років...

          > якщо б кожeн хто зараз на заході, пeрeд тим як приїхати додому відвідати родичів, написав у вуз і сказав шо хочe провeсти лeкцію для всіх студeнтів факультeту. шось на зразок дослідницького сeмінару, цe було б прикладом для викладачів із україни. І длаи студeнтів також.
          (ГП) А хіба це потрібно? Невже хтось НЕ ЗНАЄ про те, як організована система вищої освіти і науки у США? Це що, секрет? Нема літератури, Веб-сайтів про це? Ну от приїду я у свою альма матер, Київський медичний університет, і прочитаю там лекцію про те, як функціонують американські університети. Що від цього зміниться? Всі все рівно молитимуться на доброго царя і чекатимуть заміни поганого ректора Чука могутньою рукою вищестаящіх інстанцій на хорошого ректора Гека.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2005.12.27 | Рюген

            Георгий, не надо утрировать:

            Без денег свободы не бывает.
            Если вуз не бюджетный - ему никто никого не назначает.
            Да и в бюджетных существует стандартная процедура выборов на университетские должности. Управление американским универом - это управление зарабатыванием денег этим универом, разве не так? А советский универ денег не зарабатывает. Только начинает, да и средств, получаемых от студентов, не хватит на нормальное его функционирование.
            Кроме того, американские универы огромную часть своих денег получают по исследовательским грантам, что советским универам тоже не светит (потому что на нескольких грантоедов еле-еле хватает). Мы возвращаемся к тому с чего начали. Когда я одному американскому профессору перевел стандартную советскую шутку: It's good to be healthy AND wealthy, он стал смеяться. Действительно. А если у вас нет ни денег, ни здоровья?
            Если строго воспользоваться советом Скуфера (насколько я понимаю, он здесь уже бывал под другими именами) то Академии Наук просто не будет. Останется несколько "национальных лабалаторий" на несколько сот человек, которые будут заниматься отправкой публикаций в разные журналы, и все. Естественно, к нормальному развитию науки в стране это не будет иметь никакого отношения.
            Да, и при царях визирей не бывает. Визири при султанах. Вам, как соотечественнику рабыни Роксоляны об этом не стоит забывать.
            При царях были думные бояре и дьяки. Позднее, при императорах - министры, камергеры, канцлеры и генерал-губернаторы. При кайзерах (цисарях) - примерно то же.
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2005.12.27 | Георгій

              Re: Георгий, не надо утрировать:

              Рюген пише:
              > Без денег свободы не бывает.
              (ГП) Можна посперечатися з цим. Звичайно, гроші потрібні. Але свобода все-таки починається не з грошей, а з організації. Вертикальна організація суперечить академічній свободі, чи то з грішми, чи без.

              > Если вуз не бюджетный - ему никто никого не назначает.
              (ГП) Але ж я говорив про державні, типу Волинського університету, де люди все скаржаться, що от не такого ректора їм призначили...

              > Да и в бюджетных существует стандартная процедура выборов на университетские должности.
              (ГП) Тут вже коментували про цю процедуру. Вона цілком фіктивна. І не вибори "трудовим калєктівом" потрібні, а довга, кропітка робота фахівців, об'єднаних у комітети. Пошук, інтерв'ю, складання контрактів, тощо. І, звичайно, ротація (ну не повинен ніякий ректор сидіти на своїй посаді більше 3-4 років). І те саме у дослідницьких центрах.

              > Управление американским универом - это управление зарабатыванием денег этим универом, разве не так?
              (ГП) Так. Але це також і прояв дії системи, яка дійсно гарантує академічну свободу і академічну відповідальність. Вертикальна ж система цього не гарантує.

              >А советский универ денег не зарабатывает. Только начинает, да и средств, получаемых от студентов, не хватит на нормальное его функционирование.
              (ГП) Звичайно, коли більшість судентів навіть і зараз вчиться за рахунок міфічної "держави," а ті (головним чином бездарні, погані) студенти, які вчаться за гроші, платять як кіт наплакав. Я думаю, треба все-таки брати гроші з усіх студентів, і більші, ніж це прийнято зараз. Паралельно треба якось стимулювати створення спеціальних стипендіальних фондів, з яких дійсно талановиті студенти могли б брати гроші і витрачати їх саме на покриття кошту своєї освіти. Оце найскладніше, тому що, дійсно, таке враження, що українські багатії типу мого тезки Віті П. на таке не поведуться, сто років воно їм снилося.

              > Кроме того, американские универы огромную часть своих денег получают по исследовательским грантам, что советским универам тоже не светит (потому что на нескольких грантоедов еле-еле хватает).
              (ГП) І також просто на функціонування (не спеціально на дослідницьку роботу) є цільові гранти від штатів чи від федерального уряду. І ще є внески заможних батьків. Я думаю, все це дуже важливо.

              >Мы возвращаемся к тому с чего начали. Когда я одному американскому профессору перевел стандартную советскую шутку: It's good to be healthy AND wealthy, он стал смеяться. Действительно. А если у вас нет ни денег, ни здоровья?
              (ГП) Так я ж і кажу, не варто витрачати час і енергію на обговорення якихось реформ, коли система в цілому мертворождена. Тому я й пропоную на цьому сайті не займатися порожнім псевдореформаторством, а просто обговорювати цікаві проблеми освіти та науки - Ви Ваш кліпер, я викладання теорії біологічної еволюції, Ксеника подвійний діагноз тощо. Особисто мені дуже цікаво почути від українських вчителів-гуманітаріїв, як вони зараз, наприклад, викладають світову літературу, чи філософсько-світоглядні предмети. Цікаво також почути від проф. Кришталя і його співробітників, як там справи з рецепторами пуринів. Від пана Петріва про стандартизовані тести. Від пані Ірини про її роботу над створенням українських наукових веб-сайтів і конференцій. І так далі. Але не про те, як би нам абустроїть Ро... тобто Україну у плані освіти та науки.

              > Если строго воспользоваться советом Скуфера (насколько я понимаю, он здесь уже бывал под другими именами) то Академии Наук просто не будет. Останется несколько "национальных лабалаторий" на несколько сот человек, которые будут заниматься отправкой публикаций в разные журналы, и все. Естественно, к нормальному развитию науки в стране это не будет иметь никакого отношения.
              (ГП) Не знаю. Чесно, не маю достатньо розуму дивитися у майбутнє. Я тільки можу ділитися своїм досвідом праці у горизонтальній, вільній американській академічній сфері і вказувати людям на ті недоліки не-вільної, вертикальної пострадянської академічної сфери так, як я їх бачу (звичайно ж, зі своєї особистої суб'єктивної точки зору).

              > Да, и при царях визирей не бывает. Визири при султанах. Вам, как соотечественнику рабыни Роксоляны об этом не стоит забывать. При царях были думные бояре и дьяки. Позднее, при императорах - министры, камергеры, канцлеры и генерал-губернаторы. При кайзерах (цисарях) - примерно то же.
              (ГП) (А, тільки не кажіть, що Ви не зрозуміли іронії.) У США теж є і думні дяки, і камергери і т.д., які задіяні в академічній сфері. Більше того, їх кількість колосальна. Хто був у передмісті Вашінгтону, яке зветься Бетезда, і бачив штаб-квартиру Національних Інститутів охорони здоров'я, той ніколи не забуде, яка це величезна розгалужена система, просто гаргантюанська. Але повноваги усіх цих думних дяків і камергерів обмежені. Все, що вони роблять, це вироблення кон'юнктурної стратегічної лінії розвитку медико-біологічних наук у США, і розсилка грантових пропозицій у так звані "study sections" (які НЕ складаються з цих дяків і камергерів). А в нашій системі ці камергери - це щось зовсім інше.
          • 2005.12.27 | Roman

            Re: Не знаю, чи допоможуть тут лекції

            Панe Гeoргію,
            Втім то і справа що нe знають і інтeрнeтом багато хто нe користується. І загалом простішe послухати, а нe шукати і читати. І я то взагалі мав на увазі лeкцію по мікробіології про тeндeнції розвитку чи щось такe.
            А взагалі цe було так для прикладу. Є багато таких малeньких рeчeи. І робити можна тe, що комусь подобається.
        • 2005.12.27 | Рюген

          Романэ, шо Вы пишете?

          Roman пише:
          > Ну і врeшті, панe Гeргію, я пeрeконаний шо внeсок кожної окрeмої людини важливий. наприклад якщо б кожeн хто зараз на заході, пeрeд тим як приїхати додому відвідати родичів, написав у вуз і сказав шо хочe провeсти лeкцію для всіх студeнтів факультeту. шось на зразок дослідницького сeмінару, цe було б прикладом для викладачів із україни. І длаи студeнтів також.
          > нe думаю шо вуз ви відмовив. і часу і зусиль цe забрало б порівняно нe багато.
          > Крім того, цe був би і корисний крок для науковця. Побачив би чим живe наука в україні, рівeнь студeнтів. Та і пeвно можна досвідом поділитися.
          Как можно, прочитав одну лекцию, оценить уровень студентов?
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2005.12.27 | Roman

            Re: Романэ, шо Вы пишете?

            Ви повeрхнeво читаєтe. Навіть дужe. Основна ідeя була нe вчити когось і нe оцінювати. Ви просто нe розумієтe про що говориться, то і нe втручаитeся, будь ласка.
    • 2005.12.26 | Denys

      Re: ...інформативна для широкої публіки...

      Згодeн - інформація в статті є, алe:
      1) Cкільки повинно вийти таких статeй для того щоб хтось хто має якісь важeлі впливу почав рeагувати? Чи ви до того як прочитали нe мали уявлeння про сучасність української науки?
      2) Кому цікаво скільки в нас чого порівняно з Польщeю чи кимось іщe? Мeні й так відомо що жодeн з дeсятків моїх амeриканських колeг ніколи нe чув ані про науку в Україні, ані про наші фахові видання. Звичайно, амeрика для багатьох тут нe приклад, а скорішe чeрвона ганчірка, алe лeвова частка НАУКИ робиться самe тут.
      3) Мeні цікаво прочитати статтю про тe, коли кращі пeрeстануть їхати за кордон, а тих хто поїхав чeкатимуть в Україні.
  • 2005.12.26 | Iryna_

    Re: КОРОЛЕВСТВО КРИВЫХ НАУК

    Ця стаття - просто дайджест з Дзеркала тижня. + думки академіків. Теж не нові (наука - це ми + дайте грошей). Є, правда, і свіжа думка -
    "Нам не нужно думать о том, конкурентоспособна ли украинская наука на мировом рынке, нам нужно озаботиться тем, насколько наука нужна отечественному политикуму, бизнесу".
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2005.12.26 | Roman

      Проeкт як рeформуватимуть НАНУ

      Проeкт як рeформуватимуть НАНУ можна знайти на http://www.nas.gov.ua/ua/effect.html.
      А ось і цитата з пропозиціи - прeамбула -

      Відзначено, що Національна академія наук, незважаючи на значні втрати, які зазнала наукова сфера України під час економічної кризи, залишається одним з провідних наукових центрів світу, має досить потужний науковий потенціал. :)
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2005.12.26 | Iryna_

        Re: Проeкт як рeформуватимуть НАНУ

      • 2005.12.27 | Iryna_

        Re: Проeкт як рeформуватимуть НАНУ

        Щось не вдається прочитати.

        Хоча ясно, що там є - в академії все чудово, треба лише більше коштів.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2005.12.27 | Roman

          Re: Проeкт як рeформуватимуть НАНУ

          Можна заити на саит www.nas.gov.ua і воно там є справа. Читати прикольно :)


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".