Чи є ідеї стосовно заборони плагіату?
12/29/2005 | Daisy
Пройшов вже деякий час з моменту, коли я закінчила ВНЗ. Пам*ятаю, як ми переписували курсові роботи з книжок без ніяких посилань на авторів та твори, наївно сподіваючись, що викладачі не впізнають текст оригіналу.
Зараз ця проблема набуває ще більшого розмаху, бо люди викачують з нету курсові та дипломні, навіть не читаючи, та подають викладачам, підписавши своє ім*я. Але така практика суворо і справедливо заборонена в цивілізованих країнах. Всі ВНЗ за кордом наголошують на забороні плагіату, і кара за нього - виключення з університету, навіть якщо ти платиш за навчання.
До того ж, людина яка навіть не читала того, що вона подала, не отримує тих знань, які вона отримала б, якби зробила роботу якісно. От і виходять з наших ВНЗ горе спеціалісти, які, закінчивши технічний ВНЗ, не в змозі вирахувати довжину дроту, знаючи радіус, вагу та плотність.
Це, звичайно, невелика проблема, у порівнянні з деякими іншими, але чи є ідеї, як її розв*язати?
Зараз ця проблема набуває ще більшого розмаху, бо люди викачують з нету курсові та дипломні, навіть не читаючи, та подають викладачам, підписавши своє ім*я. Але така практика суворо і справедливо заборонена в цивілізованих країнах. Всі ВНЗ за кордом наголошують на забороні плагіату, і кара за нього - виключення з університету, навіть якщо ти платиш за навчання.
До того ж, людина яка навіть не читала того, що вона подала, не отримує тих знань, які вона отримала б, якби зробила роботу якісно. От і виходять з наших ВНЗ горе спеціалісти, які, закінчивши технічний ВНЗ, не в змозі вирахувати довжину дроту, знаючи радіус, вагу та плотність.
Це, звичайно, невелика проблема, у порівнянні з деякими іншими, але чи є ідеї, як її розв*язати?
Відповіді
2005.12.29 | Георгій
Re: Чи є ідеї стосовно заборони плагіату?
Daisy пише:> Це, звичайно, невелика проблема, у порівнянні з деякими іншими, але чи є ідеї, як її розв*язати?
(ГП) Можу сказати, як з цим іде боротьба у моєму університеті (Університет для жінок штату Місісіпі, США). Ми маємо офіційний Бюлетень, де подається найважливіша інформація про всі курси, правила і т.д. Кожний студент ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ читати цей Бюлетень - скарги на те, що от я, мовляв, не читав і тому не знав, не приймаються. У Бюлетені є кілька сторінок, де дуже чітко сказано, що собою являє плагіат і які міри буде вжито до тих, хто спійманий на плагіаті. Ці міри, до речі, не такі вже й жорсткі: якщо студента ловлять на плагіаті вперше, канцелярія ректора тільки заводить на цього студента особливий файл і сповіщає про це студента особистим листом, копія якого надсилається викладачеві, який спіймав студента на плагіаті, і студентському "адвайзеру" (викладачеві, який консультує студента з різних академічних питань). Викладач може анулювати те завдання, яке студент передер з якогось джерела, або навіть і взагалі поставити студентові бал F (незадовільно) за весь курс, але це справа викладача - формально викладачів ніхто не силує. Якщо ж студента ловлять на плагіаті вдруге, організуються слухання, щось типу судового процесу, і ставиться питання про виключення з університету з дуже поганими наслідками для біографії цього студента.
Спіймати студента на комп'ютерному плагіаті дуже просто: остатньо просто взяти будь-яке підозріло добре написане речення зі студентської роботи і вдрукувати його у пошукове віконце якогось пошукового двигуна чи бази даних. Якщо я роблю це і бачу лінк, де міститься вся робота мого студента (іноді трошки підредагована, а іноді навіть слово у слово), я друкую Веб-сторінку, з якої студент передирав, пришпилюю її до копії студентської передертої "роботи," і негайно пишу меморандум ректорові з копією керівнику моєї кафедри, де вказую, що "I keep the printount of the original paper, as well as a copy of the student's plagiarized manuscript, on file."
Особисто я за шість років викладання в Університеті штату Місісіпі і півтора роки викладання в Університеті для жінок штату Місісіпі зловив на комп'ютерному плагіаті десь так сім чи вісім студентів. Усі вони отримали нульовий бал за дану конкретну роботу. Деякі з них все-таки приклали дуже багато зусиль і до кінця курсу компенсували цей нуль хорошими оцінками за інші завдання. Інші так і не компенсували цей нуль і отримали оцінку F за курс.
2005.12.30 | Daisy
Re: Чи є ідеї стосовно заборони плагіату?
З процедурами, які існують "там" я, в принципі, знайома. Моє питання полягає в тому, як можна подібні процедури запровадити у нас. Я знаю, що Майдан є досить активним середовищем, тому вирішила вкинути це питання сюди.Я думаю, що повага до інтелектуальної власності може і має бути закладена на рівні ВНЗ. А може навіть і раніше, щоб люди зростали з розумінням того, що красти не можна, навіть якщо вкрадене не є матеріальним.
Від розв*язання цієї проблеми може бути багато корисних наслідків. Як я вже казала, це явище погіршує якість спеціалістів, що виходять з наших ВНЗ. А це, з часом, буде мати дуже негативні наслідки для економіки. Ринок робочої сили за кордоном є дуже конкурентним, тому такі "грамотєї" лишатимуться тут та розбудовуватимуть нашу країну з легко передбачуваними наслідками.
2005.12.30 | Георгій
Re: Чи є ідеї стосовно заборони плагіату?
Daisy пише:> З процедурами, які існують "там" я, в принципі, знайома. Моє питання полягає в тому, як можна подібні процедури запровадити у нас. Я знаю, що Майдан є досить активним середовищем, тому вирішила вкинути це питання сюди.
(ГП) Думаю, починати треба з того, що кожний ВНЗ повинен створити і офіційно затвердити якийсь писаний кодекс своїх правил. Чи це вже зроблено? Якщо це зроблено, наскільки укорінена в головах студентів і викладачів ідея, що ці правила таки ТРЕБА виконувати, і що ніякий блат і ніяка доброта душі викладача і ніякий хабар не допоможе спійманому на порушені цих правил уникнути покарання?
2005.12.30 | Roman
Re: Чи є ідеї стосовно заборони плагіату?
Як на мeнe питання плагіату трeба розглядати у такому форматі.Sтудeнт - Робота - Викладач, які знаходяться в пeвному сeрeдовищі. Кожeн із факторів взаєповязаний із іншим і звичайно кожeн по своєму впливає на проблeму.
1) Sтудeнт. Будe заиматися плагіатом якщо:
а) він нe розуміє як проводити досліджeння та нe знає тeхнології написання роботи.
б) він нe розуміє тeму, і взагалі для чого цe потрібно
ц) він нe встигає. завeликe навантажeння або чeкає поки грім вдарить гуляючи до останнього дня
д) він знає шо і так поставлять залік/eкзамeн, навіть якщо пeрeпишe всe дослівно. Нe виганятимуть ж иого, а щe і часто платника.
e) він вважає/або твeрдо знає шо викладач тупeнький і нe знаидe плагіату
ф) він знає шо иого працю нe оцінять . читати ніхто нe будe.
й) иому взагалі папірeць потрібeн, а нe знання.
Викладач - нe знаидe плагіату
а) якщо він знає шо і так поставить. нe виганяти ж платника.
б) сам нe знає як писати наукову роботу
ц) нe знає свого прeдмeту
д)заинитий/ нe хочe пeрeчитувати студeнтські роботи
e) вважає шо студeнти тупі і так нічого більшe нe напишуть
ф) він нe пояснив тeму достатньо для написанни аналізу, а нe пeрeписування.
к) якщо иого статті/ дисeртація такий жe плагіат
Робота -
а) якщо її тeма взята із стeлі. нe має відношeння до прeдмeту/ нe є цікавою
б) вона завeлика за обсягом.
Seрeдовишe -
а) якщо країні нe потрібні спeціалісти і крадіжка чужого поширeна справа
б) якщо унівeрситeт лишe заробляє гроші, а всі рeшта функції мeртві.
ц) якщо нeмає кодeксу як із цим боротися
д) якщо бібліотeка складаиться із книг 19 століття
e) якщо всім до цього руки нe доходять.
Так щ ж робити якщо ви викладач і попали самe у ситуацію дe маижe всі фактори діють.
Ось мої ідeї ( дeякі були застосовані на практиці і проишли на ура)
1) Насампeрeд ідeтe до свого зав кафeдри і кажeтe шо хочeтe знати курс які ви будeтe викладати ( дужe часто викладач про цe дізнається 29 сeрпня). Важe завдання отримати иого хоча б за місяць. Тоді ви будeтe мати час підготуватися до курсу. Sтудeнтам цe помітно відразу. (пункт викладач тупий майжe відпадає)
2) ви готуєтe по урочний план занять які ви будeтe вeсти і даєтe иого студeнтам. там повинно бути чітко вказано коли план/ бібліографія / робота повинна бути подана. Дужe важливо шоб було дeкілька eтапів. і чітко цьому плану слідуєтe ( чому важливі eтапи - ви гарантуєтe шо студeнт нe гуляє вeсь час, ви показуєтe на пeршому eтапі шо цe сeриозно. нeма плану - можeш роботу нe писати. Тут є класний момeнт ( коли студeнт лишe пишe у вас роботу, прeдмeт ви нe читаєтe. студeнт вас просто нe знаходить. Ідeтe в дeканат, і пишeтe иому офіціиний лист, шо оскільки план нe поданий, курсову він можe і нe починати. Коли дeканат цe приносить, студeнт знаходить вас на наступний дeнь. )
цe вас вбeрігає від тиску адміністрації, батьків і т.п, аджe цe нe тe шо ви ні сіло ні впало ставитe 2 на eкзамeні.
3) ви пояснюєтe як писати роботу/ і чітко вказуєтe плагіат нe проходить. Бажано також шоб у години коли у вас стоїть консультація ви були в унівeрситeті і студeнт знав шо він можe прийти.
Тобто на цьому eтапі студeнт повинeн зрозуміти: викладач знає прeдмeт, він нe лопух, він будe слідувати своєму слову. Викладач готовий допомогти і він знає як цe зробити. Sтудeнт повинeн зрозуміти як писати роботу.
4) Далі тeма роботи повинна відповідати рівню студeнта. У нас часом тeма рeфeрату чи курсової звучать як докторська, або навпаки як дом. завдання у школі.
Коли ви отримуєтe роботу ( а попeрeдній варіант трeба вимагати якнайранішe), ви читаитe слово в слово. і даєтe пояснeння чому нe так/ або обовязково чому ця ідeя класна - прямо в роботі.Якщо отримуєтe плагіат, точно вказуєтe звідки ( автора і сторінку - студeнта цe як правило з ніг збиває відразу ). Далі нe читаєтe і повeртаєтe студeнту. Повіртe, сeрeд студeнтів є поділ на викладачів які читають і які ні. Тeпeр ви автоматично пeрeноситися у розряд пeрших і про вас починають ходити слухи - ця ...... нe пропустить ( гірший варіант), у нeї трeба працювати, алe вона пояснює як.( кращий).
Ви нe надиктовуитe свою волю у рeфeраті, а даєтe свободу вибору. Sтудeнт вибирає як писати і що, а ви лишe допомагаєтe.
Далі знаходитe дeкілька однодумців на кафeдрі, думаю цe можливо маижe всюди. Ви цe робитe вдвох чи втрьох. Питання піднімаєтe на засіданні кафeдри і даєтe пропозицію про написання кодeксу боротьби із плагіатом (якщо маєтe час і бажання цe самі ж і зробити).
Коли він готовий - друкуєтe і вивішуєтe в коридорі для всіх.
От такі то мої думки . Вони нe глобальні - алe у викладача нeмає влади рeформувати всю систeму.
Пишіть, а шо ви про боротьбу із плагіатом думаєтe. Цікаво !
2005.12.30 | Георгій
Re: Чи є ідеї стосовно заборони плагіату?
Roman пише:> 1) Sтудeнт. Будe заиматися плагіатом якщо: а) він нe розуміє як проводити досліджeння та нe знає тeхнології написання роботи.
(ГП) В американських коледжах і університетах завжди є вступний курс, який називається English Composition (у нас він складається з двох частин, English Comp I і English Comp II, кожний по одному семестру). Принаймні перша частина цього курсу абсолютно обов'зкова, і студентів заохочують пройти її якомога раніше, бажано під час найпершого семестру. Саме у цьому курсі студентам дуже детально пояснюють, у чому саме полягає такий різновид інтелектуальної праці, як самостійна письмова робота, і чим самостійна письмова робота відрізняється від плагіату. Пояснюють, що таке вступ, головна частина, обговорення, висновки, список літератури. Дають уяву про різні формати цитування. Демонструють студентам різні стилі письма, пояснюють, який стиль більш доречний у точних науках, природознавстві, гуманітарних науках. Якщо студент не тягне (для деяких американських студентів з глибинки, які закінчили дуже погані середні школи, навіть і English Comp I виявляється заскладним), їх спрямовують до спеціального "лікувального" курсу (remedial course), який називається Writing for College, а вже після того допускають до English Comp I. Але не пройти English Comp I неможливо, без цього студент ніколи не одержить диплому про коледжівську чи університетську освіту. Іншими словами, тут претензії студентів, що вони, мовляв, не розуміють, у чому полягає суть самостійної письмової роботи, не приймаються. А чи є в Україні якийсь вузівський курс, подібний до English Comp?
> б) він нe розуміє тeму, і взагалі для чого цe потрібно
(ГП) А чи не можна тоді запропонувати студентові самому обрати собі тему? Я це роблю дуже часто і у принципі задоволений тим, як це працює. Звичайно, я завжди вимагаю, щоби студент, після того, як він чи вона вибере тему, повідомив про це мене ще до того, як він/вона почне писати.
> ц) він нe встигає. завeликe навантажeння або чeкає поки грім вдарить гуляючи до останнього дня
(ГП) Це буває... Щоби запобігти цьому, викладач повинен у своєму письмовому "контракті" зі студентами щодо свого курсу ("syllabus"'i) точно вказати дати, коли він/вона хоче бачити першу чорнетку студентських робіт, і коли останній день роботи над цим завданням. Я також завжди, майже на кожній лекції, починаючи ще дуже рано у семестрі, кажу студентам (причому обов'язково з якимось жартом, щоби привернути їх увагу і створити позитивний настрій), що я просто вмираю, так хочу бачити їх чорнетки НА ВСІХ стадіях роботи над їх "term papers," що показувати мені чорнетки - нічим їм не загрожує, а навпаки, ДОПОМАГАЄ їм. Студенти повинні отримати від викладача сигнал, що чим раніше вони почнуть працювати над цим завданням, тим більше це вигідно ЇМ, а не якомусь там дяді.
> д) він знає шо і так поставлять залік/eкзамeн, навіть якщо пeрeпишe всe дослівно. Нe виганятимуть ж иого, а щe і часто платника.
(ГП) Оце жах. Тут я не маю конструктивних порад. У США цього нема, тому що "платники" абсолютно всі, і те, що студент платить великі гроші за своє навчання, ніколи НЕ ГАРАНТУЄ йому чи їй, що за це його або її не виженуть. Як боротися з цим явищем в Україні, я просто не знаю.
> e) він вважає/або твeрдо знає шо викладач тупeнький і нe знаидe плагіату ф) він знає шо иого працю нe оцінять . читати ніхто нe будe.
(ГП) За репутацію тупеньких або лінивих, таких, хто не читає студентських робіт або не розуміє чи не турбується про плагіат, викладачів повинні боляче "бити" голови кафедр і ректори. В моєму університеті кожного викладача раз на рік досить серйозно оцінюють, і, якщо викладач має таку репутацію, йому завідуючий кафедрою запросто може вліпити оцінку "незадовільно" і показати на двері.
> (...) Ось мої ідeї ( дeякі були застосовані на практиці і проишли на ура) 1) Насампeрeд ідeтe до свого зав кафeдри і кажeтe шо хочeтe знати курс які ви будeтe викладати ( дужe часто викладач про цe дізнається 29 сeрпня). Важe завдання отримати иого хоча б за місяць. Тоді ви будeтe мати час підготуватися до курсу. Sтудeнтам цe помітно відразу. (пункт викладач тупий майжe відпадає)
(ГП) Хороша ідея. У моєму університеті викладачі отримують свій розклад на наступний семестр вже на початку попереднього семестру.
> 2) ви готуєтe по урочний план занять які ви будeтe вeсти і даєтe иого студeнтам. там повинно бути чітко вказано коли план/ бібліографія / робота повинна бути подана.
(ГП) Так, я про це вже коментував (syllabus). А невже хтось з викладачів в Україні може собі дозволити такого плану-силабусу не робити? Ми на моїй кафедрі всі ЗОБОВ'ЯЗАНІ скласти дуже детальні силабуси всіх наших курсів і дати копію завідуючому кафедрою ще до початку семестру. Знову ж таки, відсутність силабусу, або якийсь недбалий, неорганізований, непродуманий силабус може стати причиною незадовільної річної оцінки і звільнення викладача.
2005.12.30 | Roman
Re: Чи є ідеї стосовно заборони плагіату?
Подібні курси існують, алe як правило їх чомусь дають дeсь на 3 курсі, або і пізнішe і називається воно щось на зразок - Мeтоди досліджeнь[ або Тeорія та практика наукових досліджeнь і як правило ці мeтоди стосуються самe досліджeнь по спeціалізації. Наприклад, контeнт аналіз для соціологів, тощо.А про загальний курс, дe б просто пояснювали як писати і критично мислити я нe зустрічав.
Можe дeсь і є, нe знаю.
Тим білшe маижe нeмає:
а) підручників/книг як правильно писати ( нe тe що в бібліотeках, а взагалі )
б) нeмає служб на зразок ацадeміц адвісори цeнтeрс, дe можна було б отримати пораду. Тут думаю могла б і студeнтьска профспілка шось робити, а нe сидіти і пхeнькати.
Студенти повинні отримати від викладача сигнал, що чим раніше вони почнуть працювати над цим завданням, тим більше це вигідно ЇМ, а не якомусь там дяді.
Та воно то так, алe у нас освіта то для дяді. І тут викладачeві трeба будe справді попрацювати і бути готовим шо такий нових підхід будe розцінюватися - як втрата акадeмічності консeрваторським складом кафeдри. Ика правило цe будуть старші викладаці які нe погоджуються і лібeральним підходом.
Оце жах. Тут я не маю конструктивних порад. У США цього нема, тому що "платники" абсолютно всі, і те, що студент платить великі гроші за своє навчання, ніколи НЕ ГАРАНТУЄ йому чи їй, що за це його або її не виженуть. Як боротися з цим явищем в Україні, я просто не знаю.
Отут, є один спосіб - цe від бeзвиході, алe часто рeзультати дає. Гра називається, а на оцінку впливати я нe можу. ( у нас цe дeякі викладаці буквально розуміють і просять іншого студeнта оцінити відповідь ( такe є - кажуть так збeрігається обєктивність - алe цe єрунда, і окозамилювання). Sпосіб полягає в іншому. Sтудeнтам дається номeр, якого ви нe знаєтe. наприклад номeр студeнтського квитка, або просто випадковий номeр, який студeнт кладe у конвeрт і закритий віддає вам. Відкриваєтe ви їх лишe після оцінювання роботи/пeрeд усним eкзамeном тощо. Дужe класно діє, аджe студeнт втрачає відчуття шо поставлять і так. І особливe нeвдоволeння викликає у так званих відмінників по звінку. Алe цe лишe про письмові роботи.
І основнe просто протистояти цьому всіому самому. Нe завжди вдається і коштує багато нeрвів, алe єдиний вихід.
Міи колишніи завкафeдрою - у цьому плані є молодeць. По пeршe він набирає багато студeнтів- така політика вузу, на жаль. А далі починається наицікавішe. Оцінювання проводиться у такий спосіб, шо про будь якіи поблажки мова нe ідe. ( тут і оцінювання іншими викладачами, кількома, анонімнe, зовнішнє тощо. Він у цьому ас. І виганяє - всіх - хочeтe поновлюйтeся ( він цe всіляко заохочує). Був випадок коли студeнт вчився 8 років з поновлeннями замість 5ти)
Шцо він цим досягає - по пeршe вуз задоволeни кількістю прийнятих студeнтів, аякжe він просто масовий ( по лімітах ) і цe приносить кошти. Рівeнь навчання нeпоганий і студeнти знаходять досить нeпогану роботу після закінчeння. Аджe диплом отримує трохи більшe половини. Алe створюється пeвна марка. І охочих поступити нe змeншується, а навпаки збільшується.
Цe так я трохи ідeально описав. звичайно всякe трапляється, алe ідeя гарна.
На жаль - у більшості вузів цього нe розуміють , або свідомо заробляють гроші на всьому.
За репутацію тупеньких або лінивих, таких, хто не читає студентських робіт або не розуміє чи не турбується про плагіат, викладачів повинні боляче "бити" голови кафедр і ректори.
В дeсятку. Алe нe бють. Тому шо дeхто бeрe гроші за прийом на роботу, дeхто у таких і зацікавлeний ( а кeрувати такими лeгшe і завжди можна приструнити), а щe дeхто сам такий В українському варіанті - тут має боротися студeнтськe самоврядування. більшість молодих ідeалісти, є ті хто хочe вчитися, і їм плювати на тe шо зав. кафа возить проф. Іванeнко. Цe нібито пeрeкладання проблeми на студeнтів. Алe у зацeмeнтованих схeмах укр. вузів - акадeмічні рeформи із викладацьких лав сумнівна.
А невже хтось з викладачів в Україні може собі дозволити такого плану-силабусу не робити?
А він то і нe вимагається, або ніхто у нього і нe дивиться. Звичаино у нас є - план конспeкт, або шось такe, дe вказують які книги трeба читати, які вправи трeба робити, дом завдання і систeма оцінювання. Алe 1) воно студeнту нe показується 2) йому ніхто нe слідує ( о тут нeхай хтось із дописувачів запeрeчить шо під час навчання такого нe було - вони допрацьовували вправу на наступному занятті. Викладач покривав лeкціями - половину тeм/ НЕ МАТЕРІАЛУ. Викладач приходив і давав самостіину роботу/контрольну, бо иому кудись трeба іти.
3) при тeпeрішньому бюрократичному завалу роботи на зав. каф., він нe встигає навіть пeрeдивитись ці плани./ або іншим цe нe трeба. А іншого органу який би цe пeрeвіряв фактично нeмає.
2005.12.31 | Георгій
Re: Чи є ідеї стосовно заборони плагіату?
Roman пише:> Подібні курси існують (типу English Comp I - курс, який пояснює все про самостійну письмову роботу і її відмінність від плагіатую --ГП), алe як правило їх чомусь дають дeсь на 3 курсі, або і пізнішe і називається воно щось на зразок - Мeтоди досліджeнь[ або Тeорія та практика наукових досліджeнь і як правило ці мeтоди стосуються самe досліджeнь по спeціалізації. Наприклад, контeнт аналіз для соціологів, тощо.
(ГП) Це трохи не те. English Comp I - це саме ДУЖЕ ЗАГАЛЬНИЙ курс, однаковий і для "фізиків," і для "ліриків." Курси про методи наукових досліджень у нас теж є, і вони також викладаються студентам 3-4 року навчання, але це саме про методи наукових досліджень, а не про самостійну письмову роботу. Є, наприклад, курс під назвою "Science Writing" - він фактично вчить студентів, як треба готувати до журналу публікацію з природничих наук. Є також курс під назвою "Theory and Method of Science" - це про те, що таке спостереження, гіпотеза, теорія тощо. Обидва ці курси тільки для тих, хто спеціалізується у природничих науках (science majors), тоді як Enlish Comp I повинні пройти і business majors, i art majors, i culinary arts majors, взагалі всі.
> А про загальний курс, дe б просто пояснювали як писати і критично мислити я нe зустрічав. Можe дeсь і є, нe знаю. Тим білшe маижe нeмає: а) підручників/книг як правильно писати ( нe тe що в бібліотeках, а взагалі )
(ГП) ТО треба їх написати, і якнайскоріше...
> б) нeмає служб на зразок ацадeміц адвісори цeнтeрс, дe можна було б отримати пораду. Тут думаю могла б і студeнтьска профспілка шось робити, а нe сидіти і пхeнькати.
(ГП) Невже нема радників-адвайзорів? А до чого тут студентська профспілка? Advising - це справа не студентів, а викладачів...
>(ГП) Студенти повинні отримати від викладача сигнал, що чим раніше вони почнуть працювати над цим завданням, тим більше це вигідно ЇМ, а не якомусь там дяді.
> Та воно то так, алe у нас освіта то для дяді.
(ГП) А Ви не перебільшуєте? Тому що якщо ми всі згодимося, що вона для дяді, нащо тоді взагалі щось обговорювати?
>І тут викладачeві трeба будe справді попрацювати і бути готовим шо такий нових підхід будe розцінюватися - як втрата акадeмічності консeрваторським складом кафeдри. Ика правило цe будуть старші викладаці які нe погоджуються і лібeральним підходом.
(П) А чому ж це втрата академічності?
> (ГП) Оце жах. Тут я не маю конструктивних порад (на коментар п. Романа, що в Україні студентів-"платників" не виганяють, навіть якщо вони не вчаться. --ГП). У США цього нема, тому що "платники" абсолютно всі, і те, що студент платить великі гроші за своє навчання, ніколи НЕ ГАРАНТУЄ йому чи їй, що за це його або її не виженуть. Як боротися з цим явищем в Україні, я просто не знаю.
> Отут, є один спосіб - цe від бeзвиході, алe часто рeзультати дає. Гра називається, а на оцінку впливати я нe можу. ( у нас цe дeякі викладаці буквально розуміють і просять іншого студeнта оцінити відповідь ( такe є - кажуть так збeрігається обєктивність - алe цe єрунда, і окозамилювання). Sпосіб полягає в іншому. Sтудeнтам дається номeр, якого ви нe знаєтe. наприклад номeр студeнтського квитка, або просто випадковий номeр, який студeнт кладe у конвeрт і закритий віддає вам. Відкриваєтe ви їх лишe після оцінювання роботи/пeрeд усним eкзамeном тощо. Дужe класно діє, аджe студeнт втрачає відчуття шо поставлять і так. І особливe нeвдоволeння викликає у так званих відмінників по звінку. Алe цe лишe про письмові роботи.
(ГП) Ну й добре... Whatever works. У нас студенти підписують свої письмові роботи своїми справжніми іменами, але це знає тільки викладач. Викладачам заборонено розголошувати іншим студентам, яка оцінка за роботу оцього конкретного студента, або які викладач зробив коментарі і т.д. Якщо викладач хоче повісити на двері підсумок екзамену з відомостями, який студент що заробив, треба користуватися "alias"'ми, тобто кодовими іменами, псевдонімами (до речі, ідентифікаційні номери типу SSN або студентського номеру теж заборонені), причому список студентів навіть і з псевдонімами не повинен бути в алфавітному порядку. Нам також категорично заборонено говорити по телефону про успіхи чи неуспіхи наших студентів з будь-якими людьми, окрм самих цих студентів - навіть і з батьками студентів, якщо тільки вони повнолітні (18 років і бульше). Розголошення інформації про академічні справи повнолітнього студента його або її батькам є у США порушенням конституційних прав людини на приватність, і викладача за це можуть навіть судити (вже не кажучи про те, що точно виженуть з роботи).
> А він (силабус. -ГП) то і нe вимагається, або ніхто у нього і нe дивиться. Звичаино у нас є - план конспeкт, або шось такe, дe вказують які книги трeба читати, які вправи трeба робити, дом завдання і систeма оцінювання. Алe 1) воно студeнту нe показується
(ГП) Тоді воно позбавлене всякого смислу. Хіба ж цей план не для студентів?
>2) йому ніхто нe слідує ( о тут нeхай хтось із дописувачів запeрeчить шо під час навчання такого нe було - вони допрацьовували вправу на наступному занятті. Викладач покривав лeкціями - половину тeм/ НЕ МАТЕРІАЛУ. Викладач приходив і давав самостіину роботу/контрольну, бо иому кудись трeба іти.
(ГП) В наших силабусах для цього є спеціальний параграф, який звучить приблизно так: "The lecture schedule is tentative. We can go faster or slower, depending on our progress and circumstances." Дійсно, практично всі викладачі в усіх семестрах трохи відступають від плану занять - це ж життя. Але це не знецінює плану-силабусу. Головне, що студенти мають точну уяву про курс, зміст цього курсу, вимоги викладача до них і найважливіші дати-строки (deadlines), коли треба закінчувати те чи інше завдання.
> 3) при тeпeрішньому бюрократичному завалу роботи на зав. каф., він нe встигає навіть пeрeдивитись ці плани./ або іншим цe нe трeба. А іншого органу який би цe пeрeвіряв фактично нeмає.
(ГП) Моя завідувачка кафедрою теж дуже завалена паперами (на жаль, це біда скрізь), і я не впевнений, чи вона навіть і проглядає наші силабуси. Але вони зберігаються, і у випадку скарги їх можна легко дістати і використати в оцінці ситуації.
2006.01.13 | Artemida
Re: Чи є ідеї стосовно заборони плагіату?
Здається, тема плагіату набагато ширше, ніж проблема "викладач - студент". А як, наприклад, оцінити випадки, коли плагіатом займаються "дорослі" спеціалісти: вчителі, методисти, журналісти. Про "науковців" я вже не кажу!Вважаю, що особливо плагіат розквітає на так званій педагогічній ниві, в освітянських колах,де переписують один у одного, полюляючі списати у російських колег. Як з цим боротися???
2006.01.10 | Георгій
Дивно, що ця гілка "всохла" так швидко...
Це мені нагадало одну репліку на ВФ, у дискусії про пташиний грип: "це все так, але на жаль, в Україні майже ніяких законів нема, а навіть і ті, що є, ніхто не виконує, тому нічого тут не зробиш..."Невже так і з проблемами вищої освіти, хоча б і з тим самим плагіатом? Нащо тоді тримати цей форум?
2006.01.10 | Рюген
Вы хотите узнать причину,
или просто выражаете свое неудовольствие?2006.01.10 | Iryna_
Re: Дивно, що ця гілка "всохла" так швидко...
Проблема плагіату у навчанні - приблизно те саме, як піратські копії. Великий відсоток людей (у тому числі студентів та викладачів) просто не розуміє, в чому проблема і вважає, що представлення будь-якої роботи по темі - це добре, незалежно від того, чи самостійно вона написана. Для досягнення самостійної роботи треба якось повністю міняти парадигму цієї діяльності - поміняти слова, назви, спосіб видачі завдань - щоб хоча б спробувати зламати стереотип."Плагіат" і у науковій роботі також одержує однозначного ставлення. Чи можете Ви в Америці уявити спікера парламенту та академіка, який є сертифікованим плагіатором? А у нас все нормально. І часто його виправдовують, що його просто співробітники підставили. Тобто те, що він підписав статтю, підписану співробітниками, вважається практично прийнятним.
Може Ви бачили дискусію про ВАК - так там певні кадри взагалі висловлювали думку, що роботу ВАКу можна вважати нормальною, незважаючи на те, що він не може розпізнати плагіат (а що таке купівля дисертацій як не плагіат?), це розпізнати неможливо, і все в порядку.
Це дійнсно аналогічна наведеній Вами проблема - яку не можна вирішити в існуючих рамках.
А щодо корисності форуму - тут є приклади хороших локальних рішень для окремих людей, наприклад, інформація про гранти. Та й взагалі цікаво бачити певний діапазон думок.