МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Хоч щось правдиве про болонську зрівнялівку

03/22/2006 | Користувач
Див. Володимир Нікітін: Найкращі університети Європи відмовляються від участі в Болонському процессі

http://umoloda.kiev.ua/number/638/174/

Відповіді

  • 2006.03.22 | igor

    А Ви сам текст статті читали? (-)

  • 2006.04.01 | Роман ShaRP

    Доповнюю.

    Поспілкувався учора з подругою, що працює викладачем в Полтаві. От стисло, що я почув у цій розмові:

    Ніколаєнко - м...к, тому що видав наказ "всім бігом переходити на Болонську систему". Ніхто, звичайно, не готовий, ніяких пілотних проектів-експериментів не робилося, все робиться "дрючком": *хто не перейде на БС - заберуть ліцензію*.

    Основними рисами БС *вважаються* (принаймні там, де працює вона)
    1) 100-бальна система.
    2) укрупнення дисциплін.
    3) "збільшення самостійності"

    До першого ніхто не готовий (коли я сказав, що для того, щоб зробити це по-нормальному, треба кілька років розробок і практики з корегуванням - вона погодилася). Але це ще півбіди.

    Головна проблема - друге та третє.

    Під "укрупнення", окрім злиття курсів різного ступеня сумісності в один "компот", також планується скорочення викладачів, і переведення наявних на читання чужих їм дисциплін (зараз в кожного викладача може бути своя "спеціалізація" відповідно до питань, яким він володіє краще).

    Стосовно другого, як вона сказала, "зникає різниця між 'стаціонаром' та 'заочниками'", бо великий відсоток програми може бути переведений на "самостійну роботу", а в наших умовах це означає, що "ніхто нічого не буде вчити, і, відповідно, не буде знати".


    В підсумку все це нагадує пієсу сучасного класика "Данко". "Я сказав іттіть!!"

    Водночас дуже актуальне питання оптимізації, скажімо так, навчальних програм, про яке говорить і пан Нікітін:
    Тим часом для підготовки спеціалістів, що практиктують, необхідні зовсім інші освітні форми. Особливо це стосується менеджменту, де необхідні тренінги, імітаційні ігри, практика і дуже невелика кількість теорії. У нас же університетські випускники не можуть бути справжніми менеджерами, бо вони мають лише теоретичне уявлення про сферу своєї діяльності. Мені довелося працювати в декількох інноваційних навчальних закладах. І я бачив, що за три дні гри в біржу всі студенти отримують повне уявлення про те, як працює біржа. І лише потім з підручників закріплюють дещо з термінології.

    Наша освітянська система також не підходить для підготовки висококласних вчених та технологів, бо університетська наука відірвана від високої науки. І для підготовки поточних спеціалістів вона не надто вдала — надто багато теорії.



    Проте ним Ніколаєнко займатися навряд чи буде, тому що зажити слави "Болонського рехворматора" наказом типу "дрючок" для нього простіше і *престижніше*. :(
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2006.04.02 | igor

      Основна ідея Болонського процесу

      На сайті МОН досить детально прекладено базові документи процесу. Якщо познайомитись то стає очевидно, що те що робить МОН має дуже далеке відношення до європейських процесів.
      Основна ідея полягає у забезпеченні мобільності викладачів і студентів та створення можливостей для навчання протягом життя. Університети в Європі кожен живе власним життям і тому необхідно домовитись про взаємовизнання та сумісність. Для цього пропонуються дуже прості речі.
      1) Опублікувати програми курсів
      2) Опублікувати зразки екзаменаційних завдань
      3) Опублікувати акредитаційні документи
      Це потрібно зробити в Інтернеті на стрінці університету, або надрукувати в проспекті, англійською і національною мовами.
      В принципі цього досить щоб отримати лейбл європейської організації.
      Може хтось підкаже який з українських університетів вже отримав лейбл?

      Стосовно мобільності викладачів у нас в Україні то основна проблема мізерна оплата, що не дозволить нікому рухатися. На міжнародному рівні - відсутність мовної практики. Стосовно студентів - жоден університет не зацікавлений у мобільності. Студенти це фінансування, навантаження викладачів, статус національного.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".