Про збільшення обсягів програмно-цільового фінансування до 50 %
11/06/2006 | Hi
http://www.mon.gov.ua/gr/obg/02_11_2006.doc
e-mail: strateg_plan@mon.gov.ua.
Ф. (044)246-38-17
----------------------------------------------
Проект
Закон України "Про внесення змін до Закону України
"Про наукову і науково-технічну діяльність"
Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
I. Внести до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., N 2-3, ст. 20; 2000 р., N 28, ст. 223; 2004 р., N 14, ст. 198) такі зміни:
1) Статтю 1 після абзацу сьомого доповнити новими абзацами такого змісту:
"науково-технічні (експериментальні) розробки - науково-технічна діяльність, спрямована на створення дослідних зразків або партій нової науково-технічної продукції або істотне її вдосконалення, а також інші роботи, пов'язані з доведенням наукових і науково-технічних знань до стадії практичного їх використання;
наукова (науково-технічна) продукція - призначений для реалізації науковий та (або) науково-прикладний результат, в тому числі результат інтелектуальної діяльності;
грант - грошові та інші ресурси, надані на безоплатній і безповоротній основі юридичними і фізичними особами, у тому числі іноземними, а також міжнародними організаціями, для проведення конкретних наукових досліджень на передбачених грантодавцями умовах."
У зв'язку з цим абзаци восьмий - п'ятнадцятий вважати відповідно абзацами одинадцятим - вісімнадцятим.
2) Статтю 34 викласти у такій редакції:
"Стаття 34. Фінансове забезпечення наукової і науково-технічної діяльності
Фінансове забезпечення наукової і науково-технічної діяльності ґрунтується на його цільовій орієнтації, різновидності джерел фінансування і здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, місцевих бюджетів, власних або залучених коштів суб'єктів господарювання вітчизняних та іноземних замовників робіт, інших джерел відповідно до чинного законодавства України.
Держава забезпечує поступове зростання обсягів бюджетного фінансування наукової і науково-технічної діяльності в залежності від збільшення видатків Державного бюджету України та в цілому зростання витрат на цю сферу діяльності за рахунок усіх джерел коштів, забезпечуючи при цьому оптимальне співвідношення обсягів фінансування фундаментальних наукових досліджень, прикладних наукових досліджень та науково-технічних (експериментальних) розробок.
Відповідні пропорції бюджетного фінансування за основними видами досліджень (фундаментальні наукові дослідження, прикладні наукові дослідження, науково-технічні (експериментальні) розробки) встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Фінансування сфери наукової і науково-технічної діяльності здійснюється шляхом базового та програмно-цільового фінансування.
Базове фінансування надається для забезпечення:
фундаментальних наукових досліджень;
найважливіших для держави напрямів прикладних наукових досліджень, зокрема в інтересах національної безпеки та оборони;
розвитку інфраструктури наукової і науково-технічної діяльності;
збереження наукових об'єктів, що становлять національне надбання.
Програмно-цільове фінансування надається на конкурсних засадах для забезпечення:
підтримки фундаментальних досліджень за грантами Державного фонду фундаментальних досліджень та інших державних фондів;
виконання державних цільових наукових та науково-технічних програм;
проведення розробок найважливіших новітніх технологій, які виконуються за державним замовленням;
замовлення центральних органів виконавчої влади стосовно розроблення наукових засад державної політики, проведення наукової експертизи проектів державних рішень і програм;
реалізації проектів, що виконуються в межах міжнародного науково-технічного співробітництва;
підготовки наукових кадрів;
підтримки та розвитку матеріально-технічної бази наукової та науково-технічної діяльності.
Фінансування підтрики та розвитку матеріально-технічної бази наукової та науково-технічної діяльності здійснюється, як правило, в обсязі не менше ніж 20 відсотків від обсягів бюджетного фінансування цієї діяльності.
Держава забезпечує збільшення обсягів програмно-цільового фінансування наукової та науково-технічної діяльності, поступово зменшуючи частину базового фінансування до рівня, що не перевищує 50 відсотків загального обсягу бюджетного фінансування цієї діяльності.
Бюджетне фінансування наукової і науково-технічної діяльності здійснюється відповідно до законодавства України.
Обсяги бюджетного фінансування сфери наукової і науково-технічної діяльності за основними видами досліджень наводяться в окремій статті Державного бюджету України.
Порядок формування і виконання замовлення на проведення наукових досліджень і науково-технічних (експериментальних) розробок за рахунок коштів Державного бюджету встановлюється Кабінетом Міністрів України."
3) Виключити статтю 38 "Державний інноваційний фонд".
4) У зв'язку з виключенням статті 38 статті 39 - 44 вважати відповідно статтями 38 - 43.
ІІ. Прикінцеві положення
Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2008 року.
Президент України В.ЮЩЕНКО
e-mail: strateg_plan@mon.gov.ua.
Ф. (044)246-38-17
----------------------------------------------
Проект
Закон України "Про внесення змін до Закону України
"Про наукову і науково-технічну діяльність"
Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
I. Внести до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., N 2-3, ст. 20; 2000 р., N 28, ст. 223; 2004 р., N 14, ст. 198) такі зміни:
1) Статтю 1 після абзацу сьомого доповнити новими абзацами такого змісту:
"науково-технічні (експериментальні) розробки - науково-технічна діяльність, спрямована на створення дослідних зразків або партій нової науково-технічної продукції або істотне її вдосконалення, а також інші роботи, пов'язані з доведенням наукових і науково-технічних знань до стадії практичного їх використання;
наукова (науково-технічна) продукція - призначений для реалізації науковий та (або) науково-прикладний результат, в тому числі результат інтелектуальної діяльності;
грант - грошові та інші ресурси, надані на безоплатній і безповоротній основі юридичними і фізичними особами, у тому числі іноземними, а також міжнародними організаціями, для проведення конкретних наукових досліджень на передбачених грантодавцями умовах."
У зв'язку з цим абзаци восьмий - п'ятнадцятий вважати відповідно абзацами одинадцятим - вісімнадцятим.
2) Статтю 34 викласти у такій редакції:
"Стаття 34. Фінансове забезпечення наукової і науково-технічної діяльності
Фінансове забезпечення наукової і науково-технічної діяльності ґрунтується на його цільовій орієнтації, різновидності джерел фінансування і здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, місцевих бюджетів, власних або залучених коштів суб'єктів господарювання вітчизняних та іноземних замовників робіт, інших джерел відповідно до чинного законодавства України.
Держава забезпечує поступове зростання обсягів бюджетного фінансування наукової і науково-технічної діяльності в залежності від збільшення видатків Державного бюджету України та в цілому зростання витрат на цю сферу діяльності за рахунок усіх джерел коштів, забезпечуючи при цьому оптимальне співвідношення обсягів фінансування фундаментальних наукових досліджень, прикладних наукових досліджень та науково-технічних (експериментальних) розробок.
Відповідні пропорції бюджетного фінансування за основними видами досліджень (фундаментальні наукові дослідження, прикладні наукові дослідження, науково-технічні (експериментальні) розробки) встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Фінансування сфери наукової і науково-технічної діяльності здійснюється шляхом базового та програмно-цільового фінансування.
Базове фінансування надається для забезпечення:
фундаментальних наукових досліджень;
найважливіших для держави напрямів прикладних наукових досліджень, зокрема в інтересах національної безпеки та оборони;
розвитку інфраструктури наукової і науково-технічної діяльності;
збереження наукових об'єктів, що становлять національне надбання.
Програмно-цільове фінансування надається на конкурсних засадах для забезпечення:
підтримки фундаментальних досліджень за грантами Державного фонду фундаментальних досліджень та інших державних фондів;
виконання державних цільових наукових та науково-технічних програм;
проведення розробок найважливіших новітніх технологій, які виконуються за державним замовленням;
замовлення центральних органів виконавчої влади стосовно розроблення наукових засад державної політики, проведення наукової експертизи проектів державних рішень і програм;
реалізації проектів, що виконуються в межах міжнародного науково-технічного співробітництва;
підготовки наукових кадрів;
підтримки та розвитку матеріально-технічної бази наукової та науково-технічної діяльності.
Фінансування підтрики та розвитку матеріально-технічної бази наукової та науково-технічної діяльності здійснюється, як правило, в обсязі не менше ніж 20 відсотків від обсягів бюджетного фінансування цієї діяльності.
Держава забезпечує збільшення обсягів програмно-цільового фінансування наукової та науково-технічної діяльності, поступово зменшуючи частину базового фінансування до рівня, що не перевищує 50 відсотків загального обсягу бюджетного фінансування цієї діяльності.
Бюджетне фінансування наукової і науково-технічної діяльності здійснюється відповідно до законодавства України.
Обсяги бюджетного фінансування сфери наукової і науково-технічної діяльності за основними видами досліджень наводяться в окремій статті Державного бюджету України.
Порядок формування і виконання замовлення на проведення наукових досліджень і науково-технічних (експериментальних) розробок за рахунок коштів Державного бюджету встановлюється Кабінетом Міністрів України."
3) Виключити статтю 38 "Державний інноваційний фонд".
4) У зв'язку з виключенням статті 38 статті 39 - 44 вважати відповідно статтями 38 - 43.
ІІ. Прикінцеві положення
Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2008 року.
Президент України В.ЮЩЕНКО
Відповіді
2006.11.08 | 99 %
Re: Про збільшення обсягів програмно-цільового фінансування до 50 %
> Програмно-цільове фінансування надається на конкурсних засадахЧи є метою ВУА ЗАЄЦН впровадження європейских принципів хоча б в межах програм НАНУ ?
2006.11.08 | Малятко
Дело спасения утопающих – дело самих утопающих.
Якщо є бажання, вміння та ідеї, які варто відстоювати та реалізувати, приєднуйтесь до Асоціації. Візьміть на себе цю важливу частину розчищення, принаймні на концептуальному рівні, Авгієвих конюшень української науки. Чекаємо. Див. ukrnauka.org.ua.2006.11.08 | Ембріон
Re: Дело спасения утопающих – дело самих утопающих.
> 08-11-2006 13:56, Малятко> Дело спасения утопающих – дело самих утопающих.
Здається, на цьому форумі була пропозиція звернутися до НАНУ з проханням оприлюднювати на сайті проекти по програмах. Але Vazhazha з ВУА ЗАЄЦН був проти і дуже лаявся.
2006.11.08 | vazazh
Re: Про збільшення обсягів програмно-цільового фінансування до 50 %
А Вы полагаете, что это возможно?Еще раз повторяюсь, поэтому и предлагается. что грантовый фонд не является ведомственным.
2006.11.08 | Ембріон
Re: Про збільшення обсягів програмно-цільового фінансування до 50 %
08-11-2006 14:43, vazazh> А Вы полагаете, что это возможно? Еще раз повторяюсь, поэтому и предлагается. что грантовый фонд не является ведомственным.
Оскільки фінансування програм в НАНУ залишається, то не тільки можливо, а і потрібно. Приклад - CNRS.
2006.11.08 | Георгій
Моя реакція, на жаль, точно така сама, як і в гілці...
... про статтю Рябченка. Я абсолютно не розумію мови цього документу. І боюся, що мені вже пізно сідати за вивчення цієї мови.