результати міжнародних учнівських олімпіад
07/30/2007 | rombarbar
цього року україна отримали
математика - 3 золотих 1 срібло 2 бронзи. більше золотих взяли тільки росія та китай. 4 абсолютне місце
http://www.imo2007.edu.vn/index.php?module=ViewResultByCountry.php
фізика - 2 золотих 3 бронзи
http://www.ipho2007.ir/
хімія - 1 срібло 3 бронзи
http://www.icho39.chem.msu.ru/html/russian/ICHO-2007/Events.htm
біологія - 3 бронзи
http://ibo2007.usask.ca/results.html
отаке....
математика - 3 золотих 1 срібло 2 бронзи. більше золотих взяли тільки росія та китай. 4 абсолютне місце
http://www.imo2007.edu.vn/index.php?module=ViewResultByCountry.php
фізика - 2 золотих 3 бронзи
http://www.ipho2007.ir/
хімія - 1 срібло 3 бронзи
http://www.icho39.chem.msu.ru/html/russian/ICHO-2007/Events.htm
біологія - 3 бронзи
http://ibo2007.usask.ca/results.html
отаке....
Відповіді
2007.07.30 | Iryna_
Re: результати міжнародних учнівських олімпіад
Олімпіади - це дуже добре, але це так само мало корелює з науковими/технологічними досягненнями, як і спорт зі здоров'ям населення. На жаль, недоліком олімпіад (спортивних і учнівських) є якраз те, що вони затіняють у свідомості народу і начальства другий набагато більш важливий аспект.2007.07.30 | rombarbar
Re: результати міжнародних учнівських олімпіад
дописом хотів показатиа) ще є в україні діти які хочуть вчитися, і вчитись важко і багато
б) що головніше, ще є вчителі які можуть дати знання світового рівня
а про користь олімпіад можна довго сперeчатися. в них багато плюсів і мінусів.
так само довго можна дискутувати про найбутне тих оліапіадників і чи будуть вони коли небуть корисні для держави.
2007.07.30 | sama
Re: результати міжнародних учнівських олімпіад
Так , ці діти мають такі високі результати не завдяки, а скорше всупереч загальному рівню нашої освіти і завдяки тому що обдарована, дуже роботяща дитина і знаючий вчитель щасливо знайшлися в певний час і в певному місці.Я маю щастя знати двох з числа призерів (золотого математика і срібного хіміка-до речі десятикласника, хоч їздять, як правило, випускники)- діти дійсно чудові і мають суперових вчителів.2007.07.30 | loup-garou
Re: результати міжнародних учнівських олімпіад
rombarbar пише:> дописом хотів показати
> а) ще є в україні діти які хочуть вчитися, і вчитись важко і багато
> б) що головніше, ще є вчителі які можуть дати знання світового рівня
>
> а про користь олімпіад можна довго сперичатися. в них багато плюсів і мінусів.
> так само довго можна дискутувати про найбутне тих оліапіадників і чи будуть вони коли небуть корисні для держави.
Діти такого рівня знання отримують найчастіше не від вчителів. Роль вчителя тут - не давати знання, а "підтримувати температуру".
А немає даних, звідки школярі? Років 10 тому безумовним лідером був УФМЛ. Але він, кажуть, здох і тепер лідер - "Лідер". Це правда?
Відносно майбутнього - все дуже просто, більша частина буде піднімати українську науку і працювати на імідж держави. За кордоном, звичайно. Хтось поїде зразу (нашим міжнарам досить часто пропонують стипендії на навчання - особисто чув про Німеччину і Сінгапур), хтось на postgraduate чи в аспірантуру, хтось почне з постдоків. E.g., з мого фізматівського класу зараз працює в науці за кордоном десь так 6-7 осіб.
2007.07.30 | Iryna_
Re: результати міжнародних учнівських олімпіад
Олімпіади - це все чудово, але на жаль, це дійсно демонструє лише наявність деяких ентузіастів серед дітей, вчителів та батьків. І ніяк не компенсує загальний жахливий рівень знань з математики та природничих наук. Але служить гарним пунктом рапортів чиновників (заслуга яких у тому або 0, або негативна - згадайте історії про відсутність грошей на квитки для учасників олімпіад та намагання відправити з командами чиновників замість тих, хто реально готував команди), який і використовується для заперечень загальної неоптимістичної картини. А ці учасники, на жаль, або поїдуть за кордон, або наукою займатися не будуть.2007.07.30 | sama
Re: результати міжнародних учнівських олімпіад
loup-garou пише:> Діти такого рівня знання отримують найчастіше не від вчителів. Роль вчителя тут - не давати знання, а "підтримувати температуру".
> А немає даних, звідки школярі? Років 10 тому безумовним лідером був УФМЛ. Але він, кажуть, здох і тепер лідер - "Лідер". Це правда?
Щодо двох медалістів , яких я знаю особисто -вони з Львівського фізмат- ліцею і я можу відповідально стверджувати, що їх знання від їхніх вчителів. Інша справа, що вчитель мусить бути глибоко в курсі ,якого рівня ці знання мають бути. Адже наш простий вчитель заміняє цілу систему передолімпіадної підготовки в деяких інших державах, де до цього процесу залучені вчені провідних вузів і там тренувальний період для учасників триває не тиждень, як у нас,а значно довше і проводиться кілька разів в олімпіадному році.Окрім того, більшість учасників міжнародки - це учні 12 класів тобто наші молодші за означенням.
Тепер, як бачите, діти не тільки з УФМЛ:))
2007.07.30 | Iryna_
Re: результати міжнародних учнівських олімпіад
sama пише:> loup-garou пише:
> > Діти такого рівня знання отримують найчастіше не від вчителів. Роль вчителя тут - не давати знання, а "підтримувати температуру".
> > А немає даних, звідки школярі? Років 10 тому безумовним лідером був УФМЛ. Але він, кажуть, здох і тепер лідер - "Лідер". Це правда?
>
> Щодо двох медалістів , яких я знаю особисто -вони з Львівського фізмат- ліцею і я можу відповідально стверджувати, що їх знання від їхніх вчителів. Інша справа, що вчитель мусить бути глибоко в курсі ,якого рівня ці знання мають бути. Адже наш простий вчитель заміняє цілу систему передолімпіадної підготовки в деяких інших державах, де до цього процесу залучені вчені провідних вузів і там тренувальний період для учасників триває не тиждень, як у нас,а значно довше і проводиться кілька разів в олімпіадному році. Окрім того, більшість учасників міжнародки - це учні 12 класів тобто наші молодші за означенням.
Більше того (в Румунії точно так роблять, а в Росії були плани це зробити, не знаю, чи їх втілили) спеціально створюють "12 класи середньої школи" куди беруть олімпіадників після нормальної середньої школи (10-11 років навчання)
і вони цілий рік займаються виключно підготовкою до відповіднихї предметних олімпіад. Умови щодо віку для участі в олімпіадах дозволяють це робити.
> Тепер, як бачите, діти не тільки з УФМЛ:))
Думаю, що українські діти точно є чемпіонами за коефіцієнтом бали/сума вкладених державних коштів у підготовку.
Але в результаті тими успіхами, на жаль, хизуються чиновники МОНу, які в кращому разі нічого для того не зробили.
Користь для держави - не у декількох переможцях (які дійсно скоріше за все виїдуть - статистика про те, що вони вступили до наших вузів нічого не значить - вони ще за віком не можуть вступати до вузів США чи Німеччини - тому поїдуть після 1-2 курсу, або в кращому разі в аспірантуру). Але якщо є якась система підготовки, через неї проходить у сотні раз більше дітей, ніж їде на олімпіаду.
2007.07.30 | sama
А може пора щось робити щоб вони не хотіли виїзджати?(-)
2007.07.30 | Iryna_
Re: А може пора щось робити щоб вони не хотіли виїзджати?(-)
На жаль, реального способу утримати людей, які не мають жодної перспективи отримати/купити житло, нема. "Олімпіадникам" навряд чи цікаво працювати в райцентрівському педвузі, який зараз називається університетом, де купити/одержати квартиру реально. Хоча хтось з переможців олімпіад і має бабусину квартиру і може залишитись."Зробити" тут ніхто нічого не може.
Навряд чи можливо чи справедливо з чисто піарною метою платити декільком людям конкурентні з Заходом гроші, тобто в 5-10 разів більше, ніж їхнім колегам чи вчителям. Хоча б допомагали та не псували життя тим, хто зміг/захотів залишитись і за існуючих умов.
2007.07.30 | sama
Re: А може пора щось робити щоб вони не хотіли виїзджати?(-)
Iryna_ пише:"Олімпіадникам" навряд чи цікаво працювати в райцентрівському педвузі, який зараз називається університетом, де купити/одержати квартиру реально.
... Хоча б допомагали та не псували життя тим, хто зміг/захотів залишитись і за існуючих умов.
Від колег знаю, що не так гнітить перспектива працювати без перспектив, як обов"язкова умова "вписатися в систему" домовленостей, хабарів, попередніх погоджень,наполегливих прохань і строгої субординації за рангом, де не навчальні чи наукові результати визначатимуть твоє становище.
2007.07.31 | Iryna_
Re: А може пора щось робити щоб вони не хотіли виїзджати?(-)
sama пише:> Iryna_ пише:
> "Олімпіадникам" навряд чи цікаво працювати в райцентрівському педвузі, який зараз називається університетом, де купити/одержати квартиру реально.
> ... Хоча б допомагали та не псували життя тим, хто зміг/захотів залишитись і за існуючих умов.
>
>
> Від колег знаю, що не так гнітить перспектива працювати без перспектив, як обов"язкова умова "вписатися в систему" домовленостей, хабарів, попередніх погоджень,наполегливих прохань і строгої субординації за рангом, де не навчальні чи наукові результати визначатимуть твоє становище.
Так і я про то...
У "живих" осередках НАНУ такого нема, але ці осередки як правило далеко від начальства і відповідно від квартирних перспектив.
В КНУ (на природничих факультетах) домовленості-погодження мало стосуються студентів, але дуже навіть стосуються підписів-семінарів-захистів.
2007.07.31 | loup-garou
Re: А може пора щось робити щоб вони не хотіли виїзджати?(-)
Iryna_ пише:> sama пише:
> > Iryna_ пише:
> > "Олімпіадникам" навряд чи цікаво працювати в райцентрівському педвузі, який зараз називається університетом, де купити/одержати квартиру реально.
> > ... Хоча б допомагали та не псували життя тим, хто зміг/захотів залишитись і за існуючих умов.
> >
> >
> > Від колег знаю, що не так гнітить перспектива працювати без перспектив, як обов"язкова умова "вписатися в систему" домовленостей, хабарів, попередніх погоджень,наполегливих прохань і строгої субординації за рангом, де не навчальні чи наукові результати визначатимуть твоє становище.
>
> Так і я про то...
> У "живих" осередках НАНУ такого нема, але ці осередки як правило далеко від начальства і відповідно від квартирних перспектив.
>
> В КНУ (на природничих факультетах) домовленості-погодження мало стосуються студентів, але дуже навіть стосуються підписів-семінарів-захистів.
Навряд чи можна все звести до квартирного питання. За кордон їхали і тоді, коли на квартиру в Києві/Харкові/Львові було легко накопичити на інтасах та інших подібних подачках. Або, в крайньому разі, відпостдочивши пару років.
Просто хороші студенти бачать це болото і не хочуть в ньому варитись. "Bикладач" ТФКЗ, що не може добути кубічний корінь з одиниці, але є заступником декана одного з фізматфакультетів КНУ, одним з наймолодших докторів наук (якщо не наймолодшим) в Україні, з краденими, перекладеними з англійської статтями, надрукованими в УФЖ - це дивлячись на таку блискучу кар'єру в освіті і науці, дитина захоче залишитись??? Я тут уже цитував одного зі своїх викладачів: "будете сильно вумним - вам тут цього не пробачать". Оце і є головний фактор.
2007.07.31 | Iryna_
Re: А може пора щось робити щоб вони не хотіли виїзджати?(-)
loup-garou пише:> Навряд чи можна все звести до квартирного питання. За кордон їхали і тоді, коли на квартиру в Києві/Харкові/Львові було легко накопичити на інтасах та інших подібних подачках. Або, в крайньому разі, відпостдочивши пару років.
> Просто хороші студенти бачать це болото і не хочуть в ньому варитись. "Bикладач" ТФКЗ, що не може добути кубічний корінь з одиниці, але є заступником декана одного з фізматфакультетів КНУ, одним з наймолодших докторів наук (якщо не наймолодшим) в Україні, з краденими, перекладеними з англійської статтями, надрукованими в УФЖ - це дивлячись на таку блискучу кар'єру в освіті і науці, дитина захоче залишитись??? Я тут уже цитував одного зі своїх викладачів: "будете сильно вумним - вам тут цього не пробачать". Оце і є головний фактор.
За моїм досвідом, у "живих" підрозділах НАНУ цього нема. Але в такі підрозділи студентам попасти складно просто тому, що у них немає ніякої інформації що до чого, а в КНУ стипендія набагато більша, і є відносно пристойні гуртожитки і туманна перспектива одержання житла. А у вузах - навіть на відносно пристойних факультетах НАНУ маразму навалом, незважаючи навіть на відсутність хабарництва та вимагань щодо студентів. Типу підписують повну лажу як "підручник рекомендований для студентів" без засідання відповідної ради, "тому що дуже попросили".
2007.07.31 | loup-garou
Re: А може пора щось робити щоб вони не хотіли виїзджати?(-)
Живих підрозділів майже не видно на загальному фоні. А всередині них, дійсно, на від'їзд в основному працює названий Вами мотив - невідповідність інтелектуального рівня роботи і соціального статусу. Квартиру неможливо не те, що купити, а навіть наймати. Я вже мовчу про пристойний відпочинок, медичні послуги і т.д. Навряд чи хороший професіонал зможе довго таке терпіти.2007.08.01 | Iryna_
Re: А може пора щось робити щоб вони не хотіли виїзджати?(-)
Загальна економічна ситуація зараз така, що фантастичне покращення фінансової та соціальної вчених до відносно конкурентної (щось для забезпечення житла + 5-7 тис. грн./місяць для стартових позицій + доступ до літератури + гроші на обладнання та конференції) призведе до 2 результатів: крику на тему "а чим вчителі (лікарі ...) гірші?" та підвищення концентрації (аж до 100%) дітей депутатів та академіків серед одержувачів преференційного фінансування.Способу перебудувати наші вузи до хоча б пристойного стану, крім створення нового з рівного місця (з забороною там працювати колишнім викладачам інших вузів)я не бачу.
Тобто я вважаю, що будь-якими "конкурентними" заходами вирішити проблему відпливу мізків неможливо. Тому потрібно думати, як "полегшувати життя" тим, хто з якихось причин нікуди не поїхав. Бажано так, щоб цими заходами його не погіршити.
Приклад поліпшення яке є реальним погіршенням - гроші на оплату десятка поїздок на конференції на інститут на рік з великим криком про це. В результаті іноземці більш нікому гроші не дають (бо в Україні є гроші на конференції), і їдуть тільки 3-4 наближених до дирекції особи на 3-4 конференції на рік.
2007.07.31 | Sych
Недавно балакав з хлопцем з Норвегії, так він каже, що у ніх в
компанії є відділ де працюють фізики-математики виключно з України... До речі, кажe в Норвегії страшний напряг з власними людськими ресурсами в області базових наук.loup-garou пише:
> E.g., з мого фізматівського класу зараз працює в науці за кордоном десь так 6-7 осіб.
2007.07.31 | Torr
Re: Недавно балакав з хлопцем з Норвегії, так він каже, що у ніх
Sych пише:> компанії є відділ де працюють фізики-математики виключно з України... До речі, кажe в Норвегії страшний напряг з власними людськими ресурсами в області базових наук.
А як платять у Норвегії?
2007.07.31 | Sych
Платять не падецкі - офіційна середня зарплатня $60000/рік.
(Для порівняння - в Канаді $30000 канадських!) Цього хлопця зарплата (він не сказав відкрито, але по натякам) десь за $200000/рік. І трохи меньше у його дружини... Отакоє от.2007.07.31 | sama
В Голандіїї також
є групи які складаються з учнів однієї української школи:))І чиновники, які підняли собі зарплати до світового рівня, щоб не хотілося брати хабарів (а далі хочеться), настворювали собі масу пільг в доступі до житла, до медичного обслуговування, до бюджетного відпочинку собі та своїм родинам, і до всього іншого, не мають права звинувачувати цих дітей у відсутності патріотизму.
2007.07.30 | sama
А можна це поставити в новини?(-)
2007.07.31 | Вячеслав Хаврусь
Можна, але ввечері, зараз нема часу
До речі, маю на власному досвіді що сказати по цій темі, але теж ввечері.2007.08.01 | Вячеслав Хаврусь
Вже в новинах + деякі думки
Насправді в Україні олімпіади нікому не потрібні крім учнів та їх вчителів. Сам знаю це по собі ще з часів Радянського Союзу, коли в 1989 році потрапив на всесоюзну олімпіаду з хімії. Після олімпіад ми виявилися нікому не потрібними, нас виставили просто на вулицю. Особисто мені довелося поступати в КПІ у Києві, хоча мріяв поїхати вчитися в Москву, де можна було здобути більш фундаментальні знання. Причина відмови від Москви банальна - у випадку "прольоту" мене відразу забирали б в армію, після чого говорити щось серйозне в плані навчання не доводилося б.Тому НМД якщо ми хочемо хоча б якимось чином підняти науку, треба братися за молодь-олімпіадників. Всіх, хто взяв хоча б 3-й диплом на всеукраїнській олімпіаді, треба "брати в оборот", надаючи можливість навчатися в нормальному українському ВУЗі зі стажуванням за кордоном. А далі, як у китайців: навчилися трохи за кордоном - повернулися працювати додому. До речі, штовхав ідею у себе в Інституті, коли обговорювали, як нам набирати в аспірантуру найкращих, а не всіх підряд - вилами по воді, просто не помітили.
Пишу і розумію, що це утопія в Україні. Але щось же треба робити, аби не втрачати молодь, яка вже щось знає і хоче вчитися... Давайте думати разом.
2007.08.01 | Iryna_
Re: Вже в новинах + деякі думки
"Олімпіадники" і так вступають до всіх вузів, де предмет олімпіади є профілюючим, без екзаменів. Після рейтингу вузів виробництва "Дзеркала тижня", де перемоги студентів на олімпіадах мають велику вагу, вузи даватимуть олімпіадникам ще якісь "бонуси" - підвищені стипендії, окремі кімнати в гуртожитку та ін. Тобто забезпечення вузами вже є. До речі, у МФТІ та МДУ також візьмуть без екзаменів.А далі... все те ж.
2007.08.01 | sama
Re: Вже в новинах + деякі думки
Олімпіадники мають можливість вступати в вузи , де профільним при вступі є предмет, з якого вони є переможцями. Цю можливість реалізувати через матеріальні проблеми можуть не всі.Для переможців Міжнародки є Президентська стипендія (Приблизно в 2,5 рази вища за звичайну), яка є тим мінімумом, який дозволяє вчитися автономно від батьків.Та вона призначається на 1 рік.Вже на другий її можна випросити у винятковому випадку (помер хтось з батьків).А далі? Варто було б передбачити її на всі роки навчання , при умові відмінних оцінок та наукової роботи. На жаль ніхто з українських грошових мішків не повторив спроби Соросівських стипендій, які дозволяли вчитися не думаючи про гроші.Я чула, що десь зовсім поруч є якісь стипендії від певних фондів, але вони призначаються намсамперед "своїм".Умови навчання: Таким дітям комп"ютер+ інтернет є не розкішшю а необхідністю.(-?).Гуртожиток-4 в кімнаті( це тільки офіційні мешканці...), один з яких здійснив свою мрію і нарешті купив електрогітару, комп"ютер на столі, всі тарілки під столом, в сусідів динаміки з максимальним звуком.Це заставляє лишатися в домашніх умовах і нікуди не їхати.
Державні безвідсоткові позики на навчання, які при відмінному результаті мали б просто даруватися, якось не знайшли поширення.
2007.08.01 | Iryna_
Re: Вже в новинах + деякі думки
Нмд набагато ефективнішим способом підтримки талантів був би все ж магістерський університет з хорошими умовами, щоб туди могли піти ті талановиті діти, кому матеріальні умови не дозволили поїхати з дому вчитися з 1 курсу. Олімпіадники - далеко не всі і не завжди найперспективніші таланти.2007.08.01 | sama
+)Дуже хороша думка. Але фантастична(-)
2007.08.01 | Георгій
У CША є так звані "Honors Colleges"
Цe нe окрeмі навчальні заклади, а типу "заклад в закладі" - група студeнтів вивчає ті самі прeдмeти, що й всі, алe за підсилeним і прискорeним розкладом. У такого "колeджу всeрeдині колeджу" є свій дeкан, який відповідає бeзпосeрeдньо прорeктору або рeктору (прeзидeнту). Факт, що студeнт навчався в "Honors College," зафіксовується в дипломі, і потім, коли студeнт звeртається за роботою, цe служить пeрeвагою (принаймні тeорeтично).