Як поховають незалежне тестування.
10/18/2007 | sama
Після проголошення тези про відміну вступних іспитів до вузів у 2008 році ( вступ у всі вузи за сертифікатами центрів незалежного тестування) педагогічно-адміністративна машина вищої школи забуксувала, перетравлюючи трагічну новину. Далі пішли конвульсивні рухи з приводу- а як набирати заочників, як слухачів платного відділення.
Причому коментарі незаперечні- потенційний заочник закінчував школу 5- надцять років тому. Що він може написати на тестуванні?( а вивчати курс вищої школи він може за замовчуванням. Що робити з
вступниками на платні відділення, які фактично фінансують будь-який каприз вузу, Невже ї іх утруднювати тестами?
Великі вузи шукають інші методи - вони намагаються вийти з переліку предметів, що виставлені на незалежне оцінювання і доводять необхідність власноручного прийому екзотичних предметів- ну там правознавства, інформатики, ОБЖД та інших Адже інакше як вплинути на формування списків?Майбутньому Ніколаєнку доведеться витримати серйозну битву з вищою школою або дати дозвіл на поховання цієї ідеї.
Рівно вчора ректор місцевої академії соромливо посміхаючись в прямому ефірі стверджував- Мовляв усі ми люди і якщо ще вчора у тих центрах було все прозоро то завтра - невідомо...
Причому коментарі незаперечні- потенційний заочник закінчував школу 5- надцять років тому. Що він може написати на тестуванні?( а вивчати курс вищої школи він може за замовчуванням. Що робити з
вступниками на платні відділення, які фактично фінансують будь-який каприз вузу, Невже ї іх утруднювати тестами?
Великі вузи шукають інші методи - вони намагаються вийти з переліку предметів, що виставлені на незалежне оцінювання і доводять необхідність власноручного прийому екзотичних предметів- ну там правознавства, інформатики, ОБЖД та інших Адже інакше як вплинути на формування списків?Майбутньому Ніколаєнку доведеться витримати серйозну битву з вищою школою або дати дозвіл на поховання цієї ідеї.
Рівно вчора ректор місцевої академії соромливо посміхаючись в прямому ефірі стверджував- Мовляв усі ми люди і якщо ще вчора у тих центрах було все прозоро то завтра - невідомо...
Відповіді
2007.10.18 | Iryna_
Re: Як поховають незалежне тестування.
sama пише:> Після проголошення тези про відміну вступних іспитів до вузів у 2008 році ( вступ у всі вузи за сертифікатами центрів незалежного тестування) педагогічно-адміністративна машина вищої школи забуксувала, перетравлюючи трагічну новину. Далі пішли конвульсивні рухи з приводу- а як набирати заочників, як слухачів платного відділення.
> Причому коментарі незаперечні- потенційний заочник закінчував школу 5- надцять років тому. Що він може написати на тестуванні?( а вивчати курс вищої школи він може за замовчуванням. Що робити з
> вступниками на платні відділення, які фактично фінансують будь-який каприз вузу, Невже ї іх утруднювати тестами?
> Великі вузи шукають інші методи - вони намагаються вийти з переліку предметів, що виставлені на незалежне оцінювання і доводять необхідність власноручного прийому екзотичних предметів- ну там правознавства, інформатики, ОБЖД та інших Адже інакше як вплинути на формування списків?Майбутньому Ніколаєнку доведеться витримати серйозну битву з вищою школою або дати дозвіл на поховання цієї ідеї.
> Рівно вчора ректор місцевої академії соромливо посміхаючись в прямому ефірі стверджував- Мовляв усі ми люди і якщо ще вчора у тих центрах було все прозоро то завтра - невідомо...
Наскільки мені відомо, в США та багатьох інших країнах існує потужня індустрія підготовки до тестів, але тим займаються незалежні фірми, а не університети. У нас цим якраз університети й можуть зайнятись.
А щодо платників, вони ж можуть встановити символічний бал для прийому за тестами + співбесіду - наскільки я розумію, так можна.
2007.10.18 | Георгій
Абсолютно вірно
Iryna_ пише:> Наскільки мені відомо, в США та багатьох інших країнах існує потужня індустрія підготовки до тестів, але тим займаються незалежні фірми, а не університети.
(ГП) Абсолютно вірно. І до того ж в різних унівeрситeтах різні правила прийому. Кудись приймають тільки тих, хто має дужe високі оцінки в нeзалeжному тeстуванні. Кудись бeруть і тих, хто має можe і нижчі оцінки в нeзалeжному тeстуванні, алe хороші рeзультати в сeрeдній школі. Взагалі правила прийому - на підставі чого студeнта можуть прийняти або нe прийняти до унівeрситeту - тут довгі, дeтальні, і розробляє їх тільки сам унівeрситeт, ніякі міністри ці правила звeрху нe спускають, і нe затвeрджують. Існує горизонталь, різноманіття (тe, що називається оцим солодким і нe особливо зрозумілим словом "свобода").
Щe, мабуть, трeба додати, що в амeриканських унівeрситeтах є досить суттєвий відсів "поганого матeріалу" на пeршому році навчання. В унівeрситeті, дe я зараз викладаю, правила прийому дужe "тeрпимі" до потeнційно поганих студeнтів - ми нe вимагаємо особливо високих рeзультатів нeзалeжного тeстування чи особливо високого показника з сeрeдньої школи. Алe в нас на пeршому році навчання рeгулярно відсіюється дeсь мабуть до чвeрті студeнтів.
> А щодо платників, вони ж можуть встановити символічний бал для прийому за тестами + співбесіду - наскільки я розумію, так можна.
(ГП) Тут я нe можу комeнтувати - у нас абсолютно всі "платники," бeз виключeння, і плата з усіх бeрeться однакова. Інша річ, що хороший студeнт можe на конкурсній основі виграти якусь стипeндію, яка покриватимe частину його плати за навчання, а іноді і всю плату. Алe тоді цeй студeнт повинeн відповідати вимогам, що їх прeд"являє ця стипeндія (наприклад, брати нe мeншe 16 крeдито-годин на сeмeстр, мати нe більшe ніж якийсь малeнький відсоток посeрeдніх оцінок, і т.д.)
2007.10.18 | sama
Re: Абсолютно вірно
Георгій пише:> Щe, мабуть, трeба додати, що в амeриканських унівeрситeтах є досить суттєвий відсів "поганого матeріалу" на пeршому році навчання. В унівeрситeті, дe я зараз викладаю, правила прийому дужe "тeрпимі" до потeнційно поганих студeнтів - ми нe вимагаємо особливо високих рeзультатів нeзалeжного тeстування чи особливо високого показника з сeрeдньої школи. Алe в нас на пeршому році навчання рeгулярно відсіюється дeсь мабуть до чвeрті студeнтів.
В часи мого навчання відсів на фізичному становив приблизно такий же відсоток. З часом це зійшло на пси- зменшення числа студентів прив"язане до зменшення числа ставок та кількості оплачених годин - хто ж собі ворог і буде робити собі менше. Всі що вступають - стануть дипломованими спеціалістами.
Стосовно претензій до виставлення на вступ предметів типу правознавства ( діти вивчають його в 9 класі в об"ємі 34 години і все), основ економіки ( вивчається лише у спеціалізованих закладах)- встановлення правил прийому за цими предметами за пів року до вступу-це відкриття дороги для вузького кола близьких людей.
Георгій пише:
хороший студeнт можe на конкурсній основі виграти якусь стипeндію, яка покриватимe частину його плати за навчання, а іноді і всю плату. Алe тоді цeй студeнт повинeн відповідати вимогам, що їх прeд"являє ця стипeндія (наприклад, брати нe мeншe 16 крeдито-годин на сeмeстр, мати нe більшe ніж якийсь малeнький відсоток посeрeдніх оцінок, і т.д.)
- В нас поки що це не працює.
2007.10.18 | Iryna_
Re: Абсолютно вірно
Винесення на вступний іспит предметів типу правознавста та основ економіки - це в принципі відкриття дороги "лише для своїх". Бо ті предмети викладаються не як більш-менш стандартизована система знань, і будь-що з відповідної науки можна сформулювати так, що нібито школяр має те знати. Тобто навіть якщо ці екзамени оголосити заздалегідь, зрізати там можна будь-якого просто по суті предмету. З економіки можна задати питання "як працює біржа" і відповідь "там продають акції компаній" буде достатня для "свого абітурієнта", а легко спрогнозувати, що ніяку відповідь не будуть вважати достатньою для "чужого".