МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Tренінг «Громадський контроль зовнішнього тестування"

11/12/2007 | Майдан-ІНФОРМ
10 листопада у Кривому Розі Громадянською мережею ОПОРА було організовано тренінг «Громадський контроль зовнішнього тестування – прозорий процес та об’єктивний результат». Захід проводився на базі КОЦ „Геліос” у рамках «Програми сприяння зовнішньому тестуванню в Україні (USETI) 2007 – 2009».
Учасниками тренінгу стали представники батьківських комітетів шкіл міста, учителі, викладачі (Криворізький державний педагогічний університет – Свірська Ж.М., Криворізький факультет НМетАУ - Грушевський Д.), лідери органів студентського самоврядування Криворізького економічного інституту, Українського політехнічного технікуму, Дніпропетровського національного університету, активісти громадських організацій – Громадянської мережі „ОПОРА”, ВМГО „Національний Альянс”, ГО „Польсько-український центр громадської освіти”, Криворізького міського об’єднання Всеукраїнського товариства „Просвіта” ім. Тараса Шевченка. Експертами тренінгу виступили спеціалісти управління освіти і науки криворізького міськвиконкому і заступник директора Дніпропетровського регіонального Центру оцінювання якості освіти Орлянська С.М.
Тренер Тетяна Федько ознайомила учасників з основними положеннями програми USETI, детально розповіла про стандартизоване зовнішнє тестування, його переваги, механізми впровадження в України та за кордоном.
Наразі корупція при вступі до вищих навчальних закладів потребує особливої уваги з боку громадськості. Впровадження стандартизованого зовнішнього тестування, як одного з методів протидії корупції, стане обов’язковим критерієм вступу до ВНЗ. Цей процес замінить традиційну практику проведення вступних іспитів.
Проте недосконала нормативно-правова база має значні прогалини. Саме тому найбільш дискусійною стала тема соціальних пільг як однієї з основних корупційних схем при вступі до вишів. Відкритою залишилася тема прав незалежних спостерігачів під час перевірки завдань і апеляції.
Актуальні для студентства питання полягали у необхідності зміни формату і функцій приймальних комісій, участі студентів у цьому процесі, зміна держзамовлення на випускників вишів внаслідок упровадження тестування.
Крім того, запитання виникли не тільки до процесу організації зовнішнього тестування, а і до самої ідеї тестування, бо наявність відкритих (творчих) завдань не знімає проблему репродуктивного характеру тестових іспитів. Свірською Ж.М. була висунута теза, що з кожним роком погіршується рівень розвитку мислення абітурієнтів (зокрема, уміння аналізувати і синтезувати, узагальнювати і абстрагуватися), натомість зростає непотрібного, по суті, фактажу у системі знань учнів. Із запровадженням тестування ситуація може стати ще загрозливішою.
Замість введення новітніх критеріїв оцінювання учнів (тепер це не тільки IQ, а й рівень емоційного розвитку, нестандартність, творчість мислення, швидкість реакції), які застосовуються у розвинених країнах, ми продовжуємо бездумно мавпувати те, що актуальним було років тридцять назад, викидаючи із усталеної системи освіти не тільки морально застаріле, а й те, що ще принесло б користь.
А чиновники від освіти, здається, і досі не можуть звикнути, що тепер їх контролює громада, і за результати роботи тепер доведеться відповідати.
Загалом слід відзначити високий рівень організації та інформаційного наповнення тренінгу, високу активність його учасників, актуальність і нагальність тематики.
Громадянська мережа ОПОРА є офіційним партнером проекту, яким протягом 2007-2009 років буде проведено 54 тренінги для незалежних спостерігачів за зовнішнім тестуванням в усіх регіонах України.

Довідка:
Реалізація даної програми здійснюється за фінансової підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID), у рамках Порогового плану країни, схваленого для фінансування Корпорацією «Виклик тисячоліття» з метою подолання корупції в Україні.
Громадянська мережа ОПОРА є рівновіддаленою від всіх політичних сил громадською організацією, яка ставить собі за мету підвищення соціальних та політичних стандартів в Україні, боротьбу з корупцією, формування індивідуальної відповідальності громадян за процеси в країні, виробити ефективні механізми громадського контролю за діями влади.

Відповіді

  • 2007.11.13 | Здивований

    А шубу зняти?

    А можна було, щоб ця група інтелігентів в сьомому поколінні шубу зняла в приміщенні? Тим більше, що там де вони були, є гардероб? А потім вже вчили б нас "європеїзму"?
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2007.11.13 | Skapirus

      А опалення ввімкнути слабо було?

      До речі, мені тут шепчуть, що в Києві в моєму Інституті ще й досі не ввімкнули опалення, мабуть роблять експеримент: як довго протримаються працівники інститута в такому дубаку?
  • 2007.11.13 | igorg

    На жаль опалення було відсутнє, а погода

    якраз була сира й холодна. Та не біда
  • 2007.12.20 | діма

    моя думка щодо тестування

    я вважаю що зовнішнє тестування не потрібно вводити в цьому році.я учень 11 класу, і зараз я не знаю, що мені робити. за попередньою статистикою того року зрозуміло, що здати тестування майже не реально. так як воно розраховане на нову програму, то його потрібно ввести для учнів, які за нею вчаться. тим більше з розповідей вчителів ми розуміемо, що завдання тестів не є досконалими і містять в собі помилки. тому я вважаю, що міністерство повинне допрацювати зміст завдань, видати необхідну програму навчання, а потім вводити незалежне тестування.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".