МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Тест для міністра освіти http://www.zn.ua/3000/3300/61651/

01/12/2008 | sama
Якщо І.О Вакарчук зможе відредагувати цей документ, про який ідеться в даній статті ( а під її текстом підпишуться всі вчителі, кого це ще хвилює) -українська освіта і він, як міністр, мають шанси на виживання. Якщо зв"яжуть руки і не дадуть - прийде новий Ніколаєнко або "старий" Кремінь і все порішають. Не даремно ці важливі положення були поспіхом прийняті у безвладний період, коли старий міністр -уже не є, а новий -ще не є.

Відповіді

  • 2008.01.12 | igorg

    На жаль це дуже серйозне питання яке вирішується як завжди

    Здається елементарним, що тотальне ЗНО мало б відповісти на запитання про якість середньої освіти в Україні. Найкраще, якби почали з якості початкової освіти. Щоб поступово виправляти ситуацію без кавалерійських атак. Щоб тестування таки було інструментом вимірювання, а не механізмом впливу та реалізації бажань.

    Однак в тоталітарній системі все робиться тотально. Тестувати так всіх підряд (Скажіть для чого це учню який і наміру не має йти далі вчитися? Багато грошей в освіті?), умови прийому для всіх ВНЗ без винятків (і не бюджетні студенти також підпадають під цей порядок) і т.п.!

    Маємо абсурд - коли вся середня освіта орієнтована на ВНЗ. Вирішено цей абсурд правда елементарно: ПТУ це також ВНЗ! Класно?! У нас країна з тотальною ВИЩОЮ освітою! Заздріть! Але ж задачі й цілі абсолютно різні. Технічна, природнича, гуманітарна й мистецька освіта - всіх під одну мітлу!

    Так, директор гімнізії правий, БО ВІН ПРАЦЮЄ НА ВНЗ!!! Це його цільова група. Але ж не можуть 100% українських шкіл і 100% учнів жити мріями про навчання в університетах! Це ж дурня чистої води!

    Є дуже просте запитання, як ЗНО вплине на ВНЗ? Як ВНЗ дотриматися планових показників держзамовлення? Який прогнозується прийом? Що робити, якщо на спеціальність А буде конкурс з одинаковими балами? Які прогнозуються оцінки при тотальному зовнішньому оцінюванні? Як проконтролювати якість тотального ЗНО, чи залишиться воно за таких умов незалежним? Яка вартість таких заходів? Хто і як оплачуватиме роботу? Хто перевірить якість перевірки?
    Не було скарг? Бо не визначена процедура оскарження і була альтернатива при вступі.
    Яка якість тестів? Адже якість тестів принципово визначається ЛИШЕ ПІСЛЯ тестування. Певно щоб приховати непридатність тестів буде фальсифікація оцінок якості тестів (десь є допис майданівця на цю тему і дуже обгрунтований).
    Що буде, якщо, скажімо, буде порушена секретність запитань до тестування (з масовістю ризик виростає багатократно)?
    Що робити, якщо втрачено результати тестування (пропали, загубилися, згоріли, вкрали)?
    Що робити випускникам попередніх років, як готуватися до тестування, як здавати? Скільки це вимагатиме коштів з бюджету? Маса, маса, маса запитань на які немає відповідей.

    Отже все це в процесі. В процесі буде знайдено тіньові схеми й способи розвязання маси проблем. І це єдине, що в мене не викликає сумнівів :).
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2008.01.12 | sama

      Re: На жаль це дуже серйозне питання яке вирішується як завжди

      igorg пише:

      >
      > Так, директор гімнізії правий, БО ВІН ПРАЦЮЄ НА ВНЗ!!! Це його цільова група. Але ж не можуть 100% українських шкіл і 100% учнів жити мріями про навчання в університетах! Це ж дурня чистої води!
      >
      Я також багато років працювала на ВНЗ, можливо в мене обмежене бачення проблеми.Боляче спостерігати, як батьки, чиї діти здатні навчитися і вступити самотужки, останні роки в школі тратять на пошуки потрібних зв"язків для вступу. Бо так заведено.
      А для тих хто на ВНЗ не орієнтований-Ну так не плануєш поступати у ВНЗ- не записуєшся на тестування, береш атестат і вступаєш на навчання наприклад на робітничу спеціальність , де вже шалений дефіцит і де спеціалістові готові платити багато.

      > Що буде, якщо, скажімо, буде порушена секретність запитань до тестування (з масовістю ризик виростає багатократно)?

      За це повинна бути кримінальна відповідальність.і серйозна. Поляки мали прецедент, з якого гідно вийшли.

      > Що робити, якщо втрачено результати тестування (пропали, загубилися, згоріли, вкрали)?
      - Не знаю. Отут дійсно можливість загубити те що не подобається.

      > Отже все це в процесі. В процесі буде знайдено тіньові схеми й способи розвязання маси проблем. І це єдине, що в мене не викликає сумнівів :).
      Але поряд з тим сьогодні вузи беруть на навчання людей, які не мають необхідного рівня для навчання. Добре, якщо та людина буде вивчати стародавню філософію.А якщо хірургію?
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2008.01.12 | igorg

        Як на мене то проблема в нас не в технологіях,

        проблема в кадрах, в порядних людях. Будь-яку технологію можна повернути на зло, або використати.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2008.01.12 | sama

          Re: Як на мене то проблема в нас не в технологіях,

          Ну але ж так не хочеться визнати, що ми настільки непорядні, що будь-яку ідею зуміємо спаплюжити і повернути на старе.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2008.01.12 | igorg

            Я б так не сказав що ми не порядні. На загал непорядних не

            більше десь так 15-20%, але не менше 10%. Питання в тому де вони знаходяться і як до них ставляться :). Намарне вигадувати замки та загорожі, якщо при цьому трепетно плекати самих злодіїв.
            Я завжди згадую розповідь дядька, що 6 років провів в таборах. Це було суще пекло, доки звідти вже наприкінці, не забрали кримінальних. Тоді навіть в дуже жорстких умовах відразу налагодилося людське життя й побут. Тобто уся ця грязь наспрвді є суспільним інструментом еліти. Оце і є відповідь.
            І проблеми корупції це не є проблема МОН. Це проблема державної і національної еліти й відповідних служб. В широкому сенсі це соціальна проблема українського суспільства.
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2008.01.13 | sama

              Re: Я б так не сказав що ми не порядні. На загал непорядних не

              igorg пише:
              > більше десь так 15-20%, але не менше 10%. Питання в тому де вони знаходяться і як до них ставляться :).

              Але як вони вміють захищати свої інтереси- ми тільки руками розводимо.

              > І проблеми корупції це не є проблема МОН. Це проблема державної і національної еліти й відповідних служб. В широкому сенсі це соціальна проблема українського суспільства.
              То якось треба починати це змінювати.Ви бачите, коли пробували робити гілку з пропозиціями новому міністрові - вона швидко закінчилася реченням - дайте мені...Серйозних пропозицій було не надто багато. Коли я почала думати, а що б я порадила- єдине- забрати брехню зі школи, де дитина починає життєвий шлях.Брехню з оцінюванням, звітами про ріст успішності. атестатами і медалістами.Пріорітетом зробити потрібні суспільству знання.НЗО заставляє батьків і дітей змінити напрям думання. А далі -вдосконалювати.
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2008.01.13 | After Bignham (1878-1973)

                Ми трусливі


                <<Але як вони вміють захищати свої інтереси ми тільки руками розводимо >> + ми не усвідомлюємо власні інтереси + навіть, якщо усвідомили, то нічого не робимо для їхнього відстоювання, покладаючи надії на доброго царя + знущаємося над тими, хто не вважаючи себе черв’яком, відстоює наші спільні інтереси.
              • 2008.01.13 | igorg

                Неправда! За той стан в якому ми опинилися заплачено

                дорогою ціною й платиться й далі. Не сумнівайтеся. Загляньте на форум історія http://www2.maidan.org.ua/n/hist/1179603321 http://www2.maidan.org.ua/n/hist/1191522832 http://www2.maidan.org.ua/n/hist/1173286018
                Не ми, вони бояться :) і цей переляк часто вискакує зовні прямо собачим гавканням (все частіше таким же безсилим, але ще часто вони можуть боляче ранити й навіть вбити). Власне чи не про це свідчать й дискусії на наших форумах, новини і навіть блокування цього сайту? Як неймовірно багато змінилося на краще порівняно навіть з 2004 роком не кажучи про 90-ті. Росте нове покоління, позбавлене наших комплексів, вільне, достойне. Для них є дивними передовиці й партзбори. Вони не розуміють, чому мають приховувати свої погляди й думки, вони конструктивні й прагматичні. Але я бачив як вони готові стояти за свою й спільну волю, гідність і справедливість. Борітеся - поборете! Є в когось щось краще?
  • 2008.01.12 | igorg

    Найкращий документ МОН всіх часів. Виконанню не підлягає

    Додаток 1 до наказу Міносвіти N 285 від 31 липня 1998 р.

    Міністерство освіти України Інститут змісту і методів навчання

    КОМПЛЕКС НОРМАТИВНИХ ДОКУМЕНТІВ ДЛЯ РОЗРОБКИ СКЛАДОВИХ СИСТЕМ СТАНДАРТІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

    3. НОРМАТИВНО-МЕТОДИЧНІ ПОЛОЖЕННЯ ПО РОЗРОБЦІ ЗАСОБІВ ДІАГНОСТИКИ РІВНЯ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ВИПУСКНИКА ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

    Необхідність докорінного вдосконалення підготовки фахівців на основі практичної спрямованості кваліфікаційних вимог з урахуванням кон'юнктури ринку праці та світового досвіду, обумовлює необхідність переходу до ступеневої системи освіти, що базується на суб'єктно-діяльнісному підході щодо встановлення цілей та змісту освіти і професійної підготовки для кожного освітнього або освітньо-кваліфікаційного рівня. Основним цілеформуючим нормативним документом при проектуванні такої системи освіти є ОКХ (або інший замінюючий її нормативний документ), яка поряд з найменуванням спеціальності, призначенням фахівця, номенклатурою первинних посад, переліком засобів та результатів діяльності і т. ін., визначає спрямованість і морально-ділові якості фахівця, вимоги до його підготовки через перелік умінь певного виду і рівня сформованості. Сукупність видів професійної діяльності фахівця, конкретизованих через професійні задачі діяльності, дозволяє сформулювати вимоги до змісту та форм кваліфікаційних випробувань, які мають на меті визначення рівня теоретичної та практичної підготовки випускника до наступної професійної діяльності, передбаченої ОКХ. Враховуючи різноманітність видів діяльності фахівця, яка може бути визначена саме через ОКХ, логічно встановити, що найбільш адекватною формою кваліфікаційних випробувань, яка б об'єктивно і надійно визначала рівень освітньої та професійної підготовки випускників вищих навчальних закладів, стає кваліфікаційний іспит зі спеціальності, що передбачує виконання певних атестаційних кваліфікаційних завдань. Такими завданнями можуть бути насамперед професійні задачі, що моделюють реальні ситуації, з якими може зустрітися випускник у практичній діяльності. З іншого боку, педагогічна система ступеневої підготовки фахівців, що розробляється, передбачає необхідність ефективного внутрівузівського педагогічного контролю. Окремі існуючі елементи такої системи являють собою еклектичне поєднання об'єктивного і суб'єктивного, ручної праці та комп'ютерних технологій і не відповідають сучасним вимогам. Саме тому, систему вищої освіти не вдалося зберегти від багатьох негативних явищ, як то - протекціонізм при прийомі до ВНЗ, суб'єктивізм в оцінюванні знань, тощо. Усунення вказаного можливо тільки через наукову організацію процесу навчання, яка базується на наступному: 1. Оволодіння усіма учасниками процесу навчання сучасними технологіями педагогічного і кваліфікаційного контролю. 2. Усвідомлення того, що головною ланкою педагогічної системи є суб'єкт учіння, і саме учіння на всіх його етапах повинно супроводжуватися потужним методичним шлейфом у вигляді професійних задач і завдань. Доцільно звернути увагу на зв'язок внутрівузівського педагогічного контролю з єдиною галузевою системою атестації та ліцензування фахівців. В цій системі внутрівузівський педагогічний контроль необхідно розглядати як головну ланку, що забезпечує неперервність процесу виховання, освіти та професійної підготовки. Зволікання із розробкою такої системи контролю може повернутися як проти навчальних закладів (тих хто навчає), де вона вже була втілена, так і проти галузевих контролюючих органів, оскільки як ті, так і інші можуть виявитися непідготовленими до стандартизованих кваліфікаційних іспитів, які вже давно використовуються у світовій практиці.

    3.1. Педагогічний контроль у системі вищої освіти

    Педагогічний контроль є невід'ємною частиною процесу освіти та професійної підготовки фахівців і повинен знаходитися в органічному зв'язку з іншими елементами педагогічної системи. Він не замінює собою дидактичних засобів навчання, а повинен допомогти виявити досягнення і недоліки цього процесу і є взаємопов'язаною і взаємообумовленою діяльністю навчаючого та суб'єкта учіння. Це можливо тільки за умови створення науково-обгрунтованої системи перевірки результатів якості освіти та професійної підготовки і означає виявлення, вимір та оцінювання знань, умінь та навичок. По відношенню до професійної підготовки слід зауважити, що крім загальної підготовки ефективність професійної діяльності буде залежати і від професійної освіченості, професійної вихованості та професійної навченості. Виходячи зі структури педагогічної діяльності, основним предметом оцінки результатів освіти є знання результатів навчання - уміння та навички, а результатів виховання - світоглядні настанови та позиції, інтереси, мотиви і потреби особистості. Суб'єктом оцінювання звичайно виступає сам навчаючий або кваліфікаційна комісія. При цьому об'єктом контролю у ВНЗ залишається саме педагогічний процес. Педагогічний контроль у ВНЗ має чотири основні функції: діагностичну, навчальну, організаційну та виховну. Діагностична функція педагогічного контролю націлена на визначення рівня знань, умінь, та навичок з метою одержання науково-обгрунтованої інформації для вдосконалення процесу підготовки фахівців. Відомо, що кожний засіб діагностики, який використовується сьогодні у вітчизняній педагогіці, має як переваги так і недоліки, що впливають у значній мірі на результати контролю. Застосування таких найбільш поширених форм контролю, як усні та письмові контрольні роботи, реферати, колоквіуми тощо, при визначенні не тільки знань, а і вербальних здібностей призводить до значних витрат навчального часу, породжує пасивність під час слабких відповідей тих, хто складає іспити. Насамперед іспити створюють значне навантаження на їх психіку та негативно впливають на стан здоров'я. Крім того, на об'єктивність оцінок великий вплив мають особисті риси та суб'єктивізм викладачів. Навчальна функція педагогічного контролю реалізується як при традиційних формах і методах контролю, так і при широкому застосуванні програмованого навчання та контролю. Проте, у зв'язку із складностями впровадження останнього організація навчального процесу у більшості ВНЗ орієнтована, умовно кажучи, на середньо підготовленого студента. У цьому випадку слабо підготовлені студента все одно відставатимуть і надалі, а добре підготовлені - будуть поступово затримуватися у подальшому накопиченні знань та вмінь. Організаційна функція педагогічного контролю проявляється у залежності від прийняття рішень про проведення тих чи інших педагогічних і адміністративних заходів. Тут найважливішим організуючим моментом стає активізація такої діяльності викладача, яка буде спрямована на розробку й використання засобів та форм навчання, здатних підвищити інтерес та творчу самостійність суб'єктів учіння у засвоєнні знань, формуванні і застосуванні на практиці вмінь та навичок. У той же час ідея контролю за діяльністю викладача не завжди зустрічає підтримку, оскільки існуючий зараз педагогічний контроль не дає змогу одержати неупереджену й об'єктивну оцінку. Виховна функція педагогічного контролю реалізується тільки за умовами належної організації. Тільки у такому випадку у суб'єктів учіння формується уявлення про знання як самоцінність, а не тільки як про один із засобів досягнення тих чи інших прагматичних цілей. Окремі види традиційних форм педагогічного контролю можуть виконувати, як правило, тільки деякі з чотирьох перерахованих функцій (семінари - діагностичну, навчальну і виховну функції, екзамени - тільки діагностичну). У проєктуємому навчально-виховному процесі за ступеневої системи освіти та професійної підготовки усі чотири розглядувані функції тісно пов'язані між собою. Тому для досягнення високої якості контролю, його багатофункціональності найбільш доцільним є використання методів педагогічного контролю, які б базувалися на застосуванні педагогічних вимірів та оцінювання. Під педагогічнім оцінюванням розуміється (не змішувати з оцінкою - чисельним аналогом оціночних суджень) судження про значимість (цінність) деякої величини, її приблизна характеристика. Оцінюванню підлягають будь-які відзнаки: знання, суспільна активність, риси особистості тощо. Основною метою оцінювання є формуючий вплив на поточний процес навчання з метою покращення за рахунок встановлення зворотнього зв'язку між слухачем та викладачем і одержання підсумкових результатів навчання. На відміну від оцінки та оцінювання вимір являє собою конкретну процедуру кількісного співставлення досліджуваної відзнаки з деяким еталоном, що прийнятий за одиницю виміру. Основною метою виміру є одержання чисельних еквівалентів ступеня вираженості відзнаки, що цікавить. За педагогічного виміру відзнака має вигляд змісту знання та уміння. За одиницю виміру правлять контрольні завдання, що відібрані для визначення рівня знань або умінь, носієм яких є суб'єкт учіння.

    3.2. Педагогічні тести

    Світова історія підготовки високоякісних фахівців свідчить про те, що найбільш коректним засобом виміру характеристик особистості суб'єкта навчання є тести досягнень - психодіагностичні методики вимірювання та оцінювання досягнутого рівня розвитку здібностей, умінь та знань. Тести досягнень (на відміну від широко відомих тестів інтелекта) віддзеркалюють не стільки вплив накопиченого досвіду і загальних здібностей на поведінку та розв'язання тих чи інших задач, скільки вимірюють вплив спеціальних програм навчання, професійної та іншої підготовки на ефективність навчання тому чи іншому комплексу знань, формування різних спеціальних умінь. Таким чином, тести досягнень орієнтовані на оцінку досягнень суб'єкта учіння після завершення навчання. Крім того, особливістю останніх є їх спрямованість на вимірювання досягнень суб'єктів учіння у досліджуваної галузі безпосередньо у момент тестування, в той час як дослідження загальних здібностей передбачає у певній мірі і прогнозування наступної критеріальної діяльності та майбутнього розвитку. Тести досягнень відносяться до найбільш багаточисельної, через кількість конкретних тестів та їх різноманітність, групи психодіагностичних методик. До них відноситься і найбільш коректний засіб педагогічних вимірювань - педагогічний тест, а також найбільш досконалий засіб комплексної оцінки якості підготовки фахівця - тести професійної компетенції, які можуть використовуватися не тільки для атестації фахівців, а і для добору кадрів на заміщення посад тощо. Під педагогічним тестом розуміється система взаємопов'язаних предметним змістом завдань специфічної форми, що дозволяють оцінювати структуру і вимірювати рівень знань та інші характеристики особистості. Тільки підготовлений відповідним чином набір завдань дозволяє за допомогою певних статистичних методів надійно оцінити знання суб'єктів учіння. Основна причина цього пов'язана з тим, що контролюючі органи, зокрема викладачі, як правило, не здатні оперувати якісними ознаками суб'єктів учіння. У той же час оперування числами, які у певній мірі описують суб'єктів учіння не викликає особливої складності. Ось чому у педагогіці останнім часом виникла тенденція до використання кількісних методів педагогічного контролю. Серед засобів об'єктивного контролю, найбільш науково обгрунтованим є метод тестування із залученням технічних засобів. Для розробки і впровадження цих засобів необхідно: - провести науково-дослідні розробки по створенню тестів і шкал оцінювання, які б мали достатню диференцюючу здатність; - здолати пасивний опір всіх, хто причетний до контролю. Використання автоматизованих тестових методик в системі ступеневої освіти дозволить скоротити фінансові затрати і час при підвищенні якості та інформативності, і надасть можливість значного підвищення відповідальності за свою діяльність тих, хто навчається, і викладачів, що досягається за рахунок об'єктивізації процедури педагогічного контролю. Таким чином, можна стверджувати, що створення системи об'єктивної тестової оцінки знань та умінь, яку б можна було використовувати при всіх видах педагогічного контролю і яка б задовольняла його цілям та функціям, повинно базуватися на сучасних технологіях педагогічних вимірів, які вимагають від розробників не тільки високої кваліфікації у педагогіці і у предметній області, але і розуміння цілей підготовки фахівців певного профілю і глибоких знань з теорії тестування та її складових (рис. 4).

    ...

    ___________________________________________________________________

    Як бачите, МОН далі пішло найбільш затратним і найменш ефективним й найменш об'єктивним шляхом. Певна річ, цілком свідомо. Рекомендую документ таки прочитати повністю. Особливо про оцінювання якості тестів.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2008.01.12 | sama

      читати не можна викинути-поставте кому.

      Я це прочитати не можу. Цей канцелярит так нав"яз у вухах, що на третьому реченні голова вимикається.От такими методами і вчителям дають методичну допомогу то керівні вказівки. Хто не зрозуміє глибокого змісту - сам винен.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2008.01.12 | igorg

        Звісно, що канцелярщина. Попри це там є реальна

        методика оцінки якості тестів. Якщо цікаво то можу спробувати популяризувати.
        Можете почитати на цю тему більш доступно ось тут, хоча як на мене, то занадто гуманітаризовано й позбавлено математичного змісту. http://testolog.narod.ru/index.html Проте тут нема методики оцінки якості :), та ще й освяченої МОН.
    • 2008.01.12 | Roman

      Re: Найкращий документ МОН всіх часів. Виконанню не підлягає

      Я набрався тeрпіння і осилив тeкст, алe осягнути широту бюрократичної думки, пeвнe, нe вдалося.
      Протe, там є такі шeдeври, що Пeтросян би плакав. Гляньтe на пояснeння чому виникає протeкціонізм при зарахуванні у вуз у пeршому пункті
  • 2008.01.13 | sama

    http://www.zn.ua/3000/3300/61651/ цікаве обговорення в ДТ

    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2008.01.13 | igorg

      Так, в нас якось природньо виходить цікава співпраця з ДТ

      Добре, що поставили лінк на Майдан. У нас спілкуватися зручніше :).
      Звісно що ЗНО необхідне. Але тривогу викликає його раптова загальність та безальтернативність у ВНЗ. Це джерело дуже серйозних проблем. За таких умов практично неможливо забезпечити обєктивність й справедливість. Я вже дав вище побіжний перелік проблем і відповідей на переважну більшість з них наразі немає. А це загроза того, що ЗНО просто втратить те заради чого створювалося. Як приклад наведу Болонський процес. До чого це все звелося? До того, що залишилася тільки назва під якою руйнується фахова освіта. І таких фокусів у нашій історії де не ступи.
  • 2008.01.13 | igorg

    Неможливо вводити такі реформи не реформуючи систему

    середньої, а особливо вищої освіти радикально.
    Ось скажіть, як можна вводити кредитно-модульну систему залишаючи одночасно незмінною систему планування навчального процесу? Тіж самі лекії, групи, практики і т.п. Не оцінивши й не переглянувши наявні ресурси (викладачі, аудиторії тощо). Результат таких дій вже видно.
    ЗНО потребує радикальної зміни в структурі держзамовлення й оцінювання діяльності ВНЗ. Вибачте, або зніміть обмеження на кількість бюджетних місць й фінансуйте по-факту прийому (якщо встановлена прохідна межа), або фінансуйте не ВНЗ, а абітурієнта-студента. Для чого втручатися в прийом студентів на комерційній основі? Якщо людина готова платити ВНЗ за навчання то чого вмішується МОН? Контролюйте те що на виході.
  • 2008.01.13 | sama

    А це було раніше http://www.zn.ua/3000/3300/59638/

  • 2008.01.13 | Ігор Гарасимів

    Re: Тест для міністра освіти http://www.zn.ua/3000/3300/61651/

    Повністю згоден з Вами.

    P.S. На всяк випадок подаю і тут мої два коротенькі коментарі до цієї статті.
    1) Відомо, що учитель сам подає навчальний матеріал, сам видає завдання для перевірки і сам оцінює їх. А це є причиною конфліктів і корупції у школі. ЗНО значно поліпшує відносини “учитель-учень”: учитель стає як би тренером, а учні класу - командою. І тепер вони разом хочуть якнайкраще підготуватися до тестування. Наслідок: навчальний клімат у класі поліпшується, а кількість конфліктів і випадків корупції у школі - зменшується.

    2) До речі, ЗНО на міждержавному рівні=PISA, а тому МОН треба нарешті запровадити в Україні оцінювання знань 15-річних школярів PISA (див. http://www.pisa.oecd.org). Уже відбулося три оцінювання PISA (2000, 2003, 2006). Наступне 4-е оцінювання заплановано на 2009 рік у 62 країнах. На жаль, в Україні: не було жодного оцінювання PISA, не подано заяву на участь у PISA-2009, a на сайті МОН (www.mon.gov.ua) немає жодної згадки про PISA.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2008.01.13 | sama

      В Україні проводять TIMSS-з сайту МОН

      В Україні проводять TIMSS-з сайту МОН

      Інформація щодо проведення аналізу результатів Міжнародного порівняльного дослідження TIMSS 2007 11.01.2008

      Департамент загальної середньої та дошкільної освіти спільно з Інститутом педагогіки Академії педагогічних наук України розпочав проведення аналізу результатів Міжнародного порівняльного дослідження якості природничо-математичної освіти учнів 4-х та 8-х класів TIMSS 2007.
      Це дослідження - найбільш масштабний проект у галузі освіти, спрямований на вивчення досвіду країн світу з метою вдосконалення національних систем навчання математики та природничих дисциплін. Україна вперше взяла участь у дослідженні серед 64 країн-учасниць.
      У процесі дослідження проведено тестування та анкетування школярів різних континентів світу, анкетування вчителів та директорів
    • 2008.01.13 | igorg

      Можна детальніше про PISA розповісти?

      згорнути/розгорнути гілку відповідей
  • 2008.01.15 | В.Г.

    Re: Тест для міністра освіти http://www.zn.ua/3000/3300/61651/

    Что-то мне не ясно. Ведь уже существует приказ №1172 от 25.12, уже зарегистрированный в минюсте, в котором пресловутый п.15 есть! Причём без какого-либо "редактирования".
    С другой стороны, формулировка указанного п.15 неоднозначна. Там сказано, что "Зарахування таких осіб на навчання проводиться після рекомендації приймальною комісією вищого навчального закладу за умови подання ними в установлені терміни до приймальної комісії сертифікатів Українського центру оцінювання якості освіти з оцінками (кількістю балів) не нижче 4 балів за 12-бальною шкалою оцінювання або 124 балів за 100-бальною шкалою оцінювання (крім вступників на базі основної школи)" Это можно понимать следующим образом.Если абитуриент хорошо владеет основным предметом специализации (математика, например) но сдал укр. слабо, то его всё же могут принять. Это, разумеется, мои домыслы. Но представьте следующую ситуацию: сертификат - "4" балла по математике, а "олимпиада в вузе" по той же математике - "10"???


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".