МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Академічний абсурд

01/13/2008 | Ігор ШЕВЧЕНКО, Дзеркало Тижня № 1, 2008

Відповіді

  • 2008.01.13 | Skapirus

    Прекрасна стаття!

    Чи не міг автор розмістити тут її повний варіант, бо я знаю, що ДТ дуже часто ріже матеріали, які їм надсилають.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2008.01.13 | Iryna_

      Re: Прекрасна стаття!

      Наскільки я питала в автора, він Майдан не читає, бо часу нема.

      Так що попросіть самі.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2008.01.13 | Хома Брут

        Re: Прекрасна стаття!

        Перепрошую за наївне питання. Ким і звідки є Ігор Шевченко? Якщо подивитися на одну з статей http://www.dt.ua/3000/3100/37485/ -- на фото виглядає на 35 років, "науковими дослідженнями займається чверть століття". Дякую наперед.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2008.01.13 | Iryna_

          Re: Прекрасна стаття!

          Хома Брут пише:
          > Перепрошую за наївне питання. Ким і звідки є Ігор Шевченко? Якщо подивитися на одну з статей http://www.dt.ua/3000/3100/37485/ -- на фото виглядає на 35 років, "науковими дослідженнями займається чверть століття". Дякую наперед.

          буде час передам ваш комплімент. Насправді трохи більше :)
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2008.01.14 | Хома Брут

            Re: Прекрасна стаття!

            > буде час передам ваш комплімент.
            А про одержувача компліменту буде час розповісти? В пошуку все забиває більш гламурний Шева :)
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2008.01.14 | То Хома Брут

              Та зайдіть на сайт асоціації, там все побачите

    • 2008.01.13 | На сайті ДТ вже є купа дописів читачів.

      Для чого повний варіант статті.

      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2008.01.13 | теж_вчоний

        Там для чогось кількість коментів штучно обмежено, тож якщо не

        сидіти весь час на сайті то важко навіть прослідкувати за логікою дискусії. :-(
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2008.01.13 | ПОРАДА

          Re: Там для чогось кількість коментів штучно обмежено, тож якщо не

          Тисніть на •Назад або •Далее перед Новий коментар.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2008.01.14 | теж_вчоний

            Дякую! У мене ці кнопки чомусь дуже далеко за екраном. :(

      • 2008.01.13 | Skapirus

        Зберегти для історії

        Та привернути увагу до проблеми багатьох тих, хто читає Майдан, але не читає ДТ. Плюс до того, перевірити, чи не викинуло ДТ ще якусь частину матеріалу.
    • 2008.01.14 | apolo

      Re: Прекрасна стаття!

      Skapirus пише:
      > Чи не міг автор розмістити тут її повний варіант, бо я знаю, що ДТ дуже часто ріже матеріали, які їм надсилають.

      (apolo)
      не чув я про різь суттєву, може хіба що лайка там нестерпна. Стаття ж демонструє цілісність. Файна стаття й подяка автору, та однак все то відомі вже речі.

      Зауважу лише, що недосконало показано лінковку еліти державної з науковою (діти державних працівників часто або дипломати, або видатні науковці).. Тобто, працюючи по-новому, зараз у нас апріорно можна налаштувати систему правильно підібраних під кожного, однозначно позитивних критеріїв оцінки, щоб (задовольняючи папика) рухати дитину цього папіка (часто абсолютно ж безпідставно а інколи ще й гірше). От такий спрутик.
    • 2008.01.14 | Членік Асоціації

      Що треба розуміти під прекрасним ?

      Опис стану науки і проблем, що є наслідком дії чинної системи організацїі науки в Україні (в аспекті фінансування)? чи з"ясування причин такого стану, яких торкнулися автори звернення до ЮТ http://www2.maidanua.org/news/view.php3?bn=maidan_osvita&key=1198861349&first=1200309304&last=1198845863 ?
      Подивіться, чи підписав член Асоціації Ігор Шевченко листи до влади?
      Як він збирається вирішувати названі ним проблеми? декларуючи як буде по-розумному? Академіки це і так розуміють (бути зарозумними - це їх професія), проте змінювати діючу систему - НЕ В ЇХ ІНТЕРЕСАХ. Боротися треба з причинами, а не с наслідками. Закликами до "прекрасного далёка" тут нічого не вдієш.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2008.01.14 | apolo

        Re: членіку асс

        Перепрошую,
        здається, в статті Ігоря Шевченка про конкретно стипендії ж не пишеться (чи я погано читав ?)
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2008.01.14 | Членік Асоціації

          Re: членіку асс

          Встановлювати звязки між на перший погляд непов"язаними явищами - це завдання науки (це вже хтось писав тут). Довічна плата - це краєугольний камень (за іншою термінологією - визначальний магніт поряд з безвідповідальною владою академіків розподіляти народні гроші на науку, яку вони ототожнюють з ЛИШЕ собою) всієї сучасної системи організації науки в Україні. Тому боротьба з довічною платою важлива не сама по собі, а як засада, на якій тримається вся система організації теперішньої науки - її роль не обмежується кількістю процентів від всього фінансування науки, як роль ложки дёгтю в діжці меду, або як крапля яду у великій кількості якісних харчів.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2008.01.14 | Torr

            З чим боремося?

            Членік Асоціації пише:
            > Встановлювати звязки між на перший погляд неповзаними явищами - це завдання науки (це вже хтось писав тут). Довічна плата - це краєугольний камень (за іншою термінологією - визначальний магніт поряд з безвідповідальною владою академіків розподіляти народні гроші на наукук, яку вони ототожнюють з ЛИШЕ собою) всієї сучасної системи організації науки в Україні. Тому боротьба з довічною платою важлива не сама по собі - і не стільки скільки процентів всього фінансування науки вона бере на себе - а завдяки тій ролі, що вона грає у всій системі.

            Довічна стипендія - це винагорода за розподіл бюджетних коштів і політичну ЛОЯЛЬНІСТЬ. Дійсно, в юридичному аспекті це незаконно, але влада це може легко "удосконалити". Тому більш важливо запропонувати новий механізм розподілу бюджетних коштів на науку.
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2008.01.14 | apolo

              Re: Torr


              ...більш важливо запропонувати новий механізм розподілу бюджетних коштів на науку.

              (apolo)
              І що - таки є сподівання, що ті ж люди стануть правильніше розподіляти, якщо навіть погодяться з новою (запропонованою Вами) системою в принципі ? (Cистеми ж в нас таки по-троху змінюються, та однак результати розподілів коштів такі ж кумедні як і в минулому.)

              Думаю, що без стипендій Академікам та Член-Корам була б хоча би одна єдина перемога у напрямку Евроінтеграції. А так - лише балачки - точніше, перепрошую, - "круглі столи".
            • 2008.01.14 | Саваоф

              П.Шевченко пропонує відтворення сучасної рабовласницької

              П.Шевченко пропонує відтворення сучасної рабовласницької системи на рівні лабораторій

              В попередній його статті (Шевченко І. НАНУ за принципом «знизу догори» // Дзеркало тижня (http://www.zn.kiev.ua). – 2006. – 28.10–3.11) пропонується абсолютна, незалежна (після включення в постійний штат) від результатів наукової діяльності довічна влада керівника лабораторії, якій відіграє роль сучасного академіка-директора. Більш того, якщо рядовий науковець зараз трохи захищений від свавілля директора, то в лабораторії a la Щевченко він буде справжнім рабом.
              Не вірите?
              «2. Основною структурною одиницею НДІ повинна стати лабораторія, очолювана КВАЛІФІКОВАНИМ ФАХІВЦЕМ (ПРОФЕСОРОМ). У його підпорядкуванні можуть перебувати аспіранти, співробітники, які мають учений ступінь PhD, і технічні помічники (інженери). Діяльність аспірантів обмежена терміном аспірантури. СПІВРОБІТНИКИ ЗІ СТУПЕНЕМ ТА ІНЖЕНЕРИ ПРАЦЮЮТЬ НА КОНТРАКТНІЙ ОСНОВІ (термін контракту – не більше п’яти років).
              3. Обіймання вакантної посади завідуючого науковою лабораторією здійснюється на конкурсній основі з участю як українських, так й іноземних претендентів. Конкурс проводить учена рада інституту, що оцінює наукові біографії претендентів, досвід роботи в галузі гаданих досліджень, кількість і якість публікацій, а також викладацькі здібності (у разі залучення до процесу викладання). На проведення конкурсу зі спеціального фонду при НАНУ виділяється цільовий грант.
              4. Переможець конкурсу отримує статус професора з випробувальним терміном на шість років. Після того як цей час мине, вчена рада інституту на підставі досягнутих результатів таємним голосуванням вирішує питання адекватності обійманій посаді. У разі позитивного рішення претендент одержує посаду асоційованого професора Й ПЕРЕХОДИТЬ У ПОСТІЙНИЙ ШТАТ ІНСТИТУТУ. Якщо рішення негативне – оголошується новий конкурс».

              Назвіть хоча б одну відмінність ПРОФЕСОРА У ПОСТІЙНОМУ ШТАТУ ІНСТИТУТУ від ВІЧНОГО АКАДЕМІКА-ДИРЕКТОРА. Цар, бог и пан.
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2008.01.14 | apolo

                Re: to Torr

                > «2. Основною структурною одиницею НДІ повинна стати лабораторія, очолювана КВАЛІФІКОВАНИМ ФАХІВЦЕМ (ПРОФЕСОРОМ). У його підпорядкуванні можуть перебувати аспіранти, співробітники, які мають учений ступінь PhD, і технічні помічники (інженери). Діяльність аспірантів обмежена терміном аспірантури. СПІВРОБІТНИКИ ЗІ СТУПЕНЕМ ТА ІНЖЕНЕРИ ПРАЦЮЮТЬ НА КОНТРАКТНІЙ ОСНОВІ (термін контракту – не більше п’яти років).
                > 3. Обіймання вакантної посади завідуючого науковою лабораторією здійснюється на конкурсній основі з участю як українських, так й іноземних претендентів. Конкурс проводить учена рада інституту, що оцінює наукові біографії претендентів, досвід роботи в галузі гаданих досліджень, кількість і якість публікацій, а також викладацькі здібності (у разі залучення до процесу викладання). На проведення конкурсу зі спеціального фонду при НАНУ виділяється цільовий грант.
                > 4. Переможець конкурсу отримує статус професора з випробувальним терміном на шість років. Після того як цей час мине, вчена рада інституту на підставі досягнутих результатів таємним голосуванням вирішує питання адекватності обійманій посаді. У разі позитивного рішення претендент одержує посаду асоційованого професора Й ПЕРЕХОДИТЬ У ПОСТІЙНИЙ ШТАТ ІНСТИТУТУ. Якщо рішення негативне – оголошується новий конкурс».
                >
                > Назвіть хоча б одну відмінність ПРОФЕСОРА У ПОСТІЙНОМУ ШТАТУ ІНСТИТУТУ від ВІЧНОГО АКАДЕМІКА-ДИРЕКТОРА. Цар, бог и пан.
                (apolo)
                Торре, а що хіба у Вас там по-іншому - у порівнянні з тим
                , що пропонує пан Шевченко ?
                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                • 2008.01.14 | Torr

                  Re: to apolo

                  apolo пише:
                  > Торре, а що хіба у Вас там по-іншому - у порівнянні з тим
                  > , що пропонує пан Шевченко ?

                  Ну якщо замінить "інститут" на "University", то те саме. :)
              • 2008.01.14 | apolo

                Re: Саваоф

                Саваоф пише:
                > П.Шевченко пропонує відтворення сучасної рабовласницької системи на рівні лабораторій

                аpolo
                а що у Европі зав лаб до 65 це цар, бог і отець ? практично ж всІ допрацьовують професорами до 65. Чи не так?
            • 2008.01.14 | Фахівець-Правник

              Re: З чим боремося?

              "Довічна стипендія - це винагорода за розподіл бюджетних коштів і політичну ЛОЯЛЬНІСТЬ."

              Такий розподіл є функцією влади, проте академіки себе владою не визнають. Крім того, чесний розподіл коштів є роботою, за яку має бути призначена винагорода, а за нечесний - відповідальність. Але де ви бачили чесний (неупереджений, за відомими критеріями) розподіл коштів: розподіляють собі же (бо система самозамкнута сама на себе), не-академікам там робити нема чого. Це є дискримінація.
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2008.01.14 | Torr

                Re: З чим боремося?

                Фахівець-Правник пише:
                > Такий розподіл є функцією влади, проте академіки себе владою не визнають. Крім того, чесний розподіл коштів є роботою, за яку має бути призначена винагорода, а за нечесний - відповідальність. Але де ви бачили чесний (неупереджений, за відомими критеріями) розподіл коштів: розподіляють собі же (бо система самозамкнута сама на себе), не-академікам там робити нема чого. Це є дискримінація.

                А чи може розподіл бюджетних коштів бути чесним? Це у кращому випадку компроміс...


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".