Ч. ІІІ. Реформування НАНУ: вимоги та пропозиції проект
02/16/2008 | Eod
Проект
ПРЕЗИДЕНТОВІ УКРАЇНИ
ПРЕМ’ЄР-МІНІСТРОВІ
УКРАЇНИ
ЧЛЕНАМ УРЯДУ
ВЕРХОВНІЙ РАДІ УКРАЇНИ
ГРОМАДСЬКЕ ОБ’ЄДНАННЯ
«АСОЦІАЦІЯ НАУКОВЦІВ УКРАЇНИ»
ВИМОГИ ТА ПРОПОЗИЦІЇ
В ЗВ’ЯЗКУ З ІНІЦІАТИВАМИ ЮЛІЇ ТИМОШЕНКО
ВІД 31 СІЧНЯ 2008 р.
Усвідомлюючи, що за нинішніх реалій ефективний розвиток української науки в європейському контексті неможливий без всебічної підтримки з боку вищих владних структур, звертаємося зі своїми вимогами та пропозиціями. Дозволимо собі нагадати основні тези виступу прем’єр-міністра України Юлії Тимошенко від 31 січня 2008 р. на розширеному засіданні Бюро Президії НАН України:
– «Я не уявляю нормального, динамічного розвитку країни без об’єднання можливостей науки з можливостями виконавчої влади»;
– «Українській владі потрібно почати поважати науку»;
– Прем’єр-міністр України Юлія Тимошенко запропонувала Національній академії наук України розробити концепцію підтримки молодих вчених.
На підставі наведених вище декларацій очільника виконавчої влади та критичної ситуації, що склалася в НАН України та українській науці загалом, уважаємо за доцільне виокремити такі нагальні зауваги, котрі сприятимуть інтеграції або наближенню української науки до європейських стандартів:
ОРГАНІЗУВАТИ НЕЗАЛЕЖНІ Й ВІДКРИТІ ГРОМАДЯНСЬКІ СЛУХАННЯ ЗА УЧАСТЮ ГРОМАДСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ НАУКОВЦІВ, НДІ, ПРЕДСТАВНИКІВ УРЯДУ, ВЕРХОВНОЇ РАДИ З МЕТОЮ ВІДКРИТОЇ ДИСКУСІЇ Й ОБГОВОРЕННЯ НАГАЛЬНИХ ПРОБЛЕМ УКРАЇНСЬКОЇ НАУКИ ЗАГАЛОМ Й НАН УКРАЇНИ ЗОКРЕМА. НА ЦИХ ЗАСІДАННЯХ ЗАСЛУХАТИ ЗВІТИ КЕРІВНИКІВ ПРЕЗИДІЇ ТА ІНСТИТУТІВ НАН УКРАЇНИ ПРО РЕАЛЬНИЙ СТАН, ВИКЛЮЧАЮЧИ ФОРМАЛІЗМ.
І. СОЦІАЛЬНА СФЕРА
1. Забезпечити встановлення реальної картини житлових проблем науковців НАН України;
2. Розробка дієвої практичної житлової програми щодо розв’язання проблем науковців НАН України;
3. Кардинальне підвищення заробітної плати науковцям НАН України;
4. Розробка й практичне втілення програми медичного страхування та санаторно-курортного лікування науковців НАН України та їх сімей.
ІІ. ПРАВОВА СФЕРА
1. Відновлення законного права іногородніх молодих спеціалістів (яких є більшість в системі НАН України) на отримання житла;
2. Відновлення законного права для постійних працівників (випускників очних аспірантур при Інститутах НАН України), які проживають у гуртожитках НАН України, щодо безстрокових ордерів та реєстрацій (замість однорічних);
3. Відновлення законного права випускників очних аспірантур щодо отримання та офіційного підтвердження належного статусу молодого спеціаліста (стосується всіх науковців, котрих з 2003 р. його безпідставно позбавили);
4. Належне законодавче й практичне забезпечення прав науковців щодо їхніх звернень (вчасне отримання правдивих відповідей) до Президії НАН України;
5. Захист науковців від свавілля з боку адміністративно-чиновницького апарату НАН України.
ІІІ. НАУКОВА СФЕРА
1. Створення мережі різноманітних державних (чи контрольованих державою) фондів для стимулювання й активізації наукових розробок та їх продуцентів. Цим фундаціям варто передати основні функції фінансування дослідницьких напрямків таким чином, щоби замість абстрактної виплати заробітної плати виділяти кошти на реалізацію наукових проектів;
2. Створити дієву систему забезпечення ефективного впровадження наукових розробок у вітчизняне виробництво;
3. Запровадити інститут менеджерства з метою управління науково-дослідними академічними структурами;
4. Налагодження безпосередніх контактів з європейськими науковими інституціями, що сприятиме інтеграції України в євро-атлантичний простір;
5. Реорганізація ВАК України з метою забезпечення ефективної й незалежної науково-експертної роботи;
6. Провести моніторинг ситуації щодо становища науки в регіонах;
7. Створення незаангажованих академічних структур для експертизи навчальної літератури, з подальшою їх рекомендацію для впровадження в освітній процес;
8. Висунення претендентів у член-кореспонденти та дійсні члени НАН України за реальні наукові досягнення, а не керуючись принципом наближення до владних інституцій;
9. Забезпечення механізму протидії незаконному отриманню наукових ступенів з боку посадових осіб державних структур.
РЕАЛЬНІ ЗМІНИ МОЖЛИВІ ЛИШЕ ЗА УМОВИ КАРДИНАЛЬНОГО РЕФОРМУВАННЯ ЧИ РЕОРГАНІЗАЦІЇ
ПРЕЗИДІЇ НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ НАУК УКРАЇНИ:
1. Функції Президії НАН України повинні зводитись до представницького та координуючого органу з обов’язковим радикальним зменшенням кількості бюрократичного апарату;
2. Прозорий, закріплений на законодавчому рівні, контроль з боку наукової громадськості за діяльністю Президії НАН України шляхом створення Наглядацької Ради (навіть у разі її реорганізації в представницький та координуючий орган).
3. Президія НАН України повинна бути відлучена від державних коштів. Необхідно виробити систему прямого фінансування академічних інституцій;
4. Усе майно (включаючи й земельну власність) НАН України належить негайно передати у повне розпорядження відповідних академічних інститутів. Держава мусить виробити механізм контролю за діяльністю Інститутів у майново-правовій сферах на законодавчому рівні.
Реалізація наведеної програми сприятиме розвитку української науки як складової частини інтегрованого європейського простору. Водночас практичне забезпечення прав науковців та покращення їх фінансово-матеріального становища підвищить потенційні можливості розвою української еліти.
Звернення до небайдужих:
Просимо долучитися до розробки пропозицій
Рада асоціації
ПРЕЗИДЕНТОВІ УКРАЇНИ
ПРЕМ’ЄР-МІНІСТРОВІ
УКРАЇНИ
ЧЛЕНАМ УРЯДУ
ВЕРХОВНІЙ РАДІ УКРАЇНИ
ГРОМАДСЬКЕ ОБ’ЄДНАННЯ
«АСОЦІАЦІЯ НАУКОВЦІВ УКРАЇНИ»
ВИМОГИ ТА ПРОПОЗИЦІЇ
В ЗВ’ЯЗКУ З ІНІЦІАТИВАМИ ЮЛІЇ ТИМОШЕНКО
ВІД 31 СІЧНЯ 2008 р.
Усвідомлюючи, що за нинішніх реалій ефективний розвиток української науки в європейському контексті неможливий без всебічної підтримки з боку вищих владних структур, звертаємося зі своїми вимогами та пропозиціями. Дозволимо собі нагадати основні тези виступу прем’єр-міністра України Юлії Тимошенко від 31 січня 2008 р. на розширеному засіданні Бюро Президії НАН України:
– «Я не уявляю нормального, динамічного розвитку країни без об’єднання можливостей науки з можливостями виконавчої влади»;
– «Українській владі потрібно почати поважати науку»;
– Прем’єр-міністр України Юлія Тимошенко запропонувала Національній академії наук України розробити концепцію підтримки молодих вчених.
На підставі наведених вище декларацій очільника виконавчої влади та критичної ситуації, що склалася в НАН України та українській науці загалом, уважаємо за доцільне виокремити такі нагальні зауваги, котрі сприятимуть інтеграції або наближенню української науки до європейських стандартів:
ОРГАНІЗУВАТИ НЕЗАЛЕЖНІ Й ВІДКРИТІ ГРОМАДЯНСЬКІ СЛУХАННЯ ЗА УЧАСТЮ ГРОМАДСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ НАУКОВЦІВ, НДІ, ПРЕДСТАВНИКІВ УРЯДУ, ВЕРХОВНОЇ РАДИ З МЕТОЮ ВІДКРИТОЇ ДИСКУСІЇ Й ОБГОВОРЕННЯ НАГАЛЬНИХ ПРОБЛЕМ УКРАЇНСЬКОЇ НАУКИ ЗАГАЛОМ Й НАН УКРАЇНИ ЗОКРЕМА. НА ЦИХ ЗАСІДАННЯХ ЗАСЛУХАТИ ЗВІТИ КЕРІВНИКІВ ПРЕЗИДІЇ ТА ІНСТИТУТІВ НАН УКРАЇНИ ПРО РЕАЛЬНИЙ СТАН, ВИКЛЮЧАЮЧИ ФОРМАЛІЗМ.
І. СОЦІАЛЬНА СФЕРА
1. Забезпечити встановлення реальної картини житлових проблем науковців НАН України;
2. Розробка дієвої практичної житлової програми щодо розв’язання проблем науковців НАН України;
3. Кардинальне підвищення заробітної плати науковцям НАН України;
4. Розробка й практичне втілення програми медичного страхування та санаторно-курортного лікування науковців НАН України та їх сімей.
ІІ. ПРАВОВА СФЕРА
1. Відновлення законного права іногородніх молодих спеціалістів (яких є більшість в системі НАН України) на отримання житла;
2. Відновлення законного права для постійних працівників (випускників очних аспірантур при Інститутах НАН України), які проживають у гуртожитках НАН України, щодо безстрокових ордерів та реєстрацій (замість однорічних);
3. Відновлення законного права випускників очних аспірантур щодо отримання та офіційного підтвердження належного статусу молодого спеціаліста (стосується всіх науковців, котрих з 2003 р. його безпідставно позбавили);
4. Належне законодавче й практичне забезпечення прав науковців щодо їхніх звернень (вчасне отримання правдивих відповідей) до Президії НАН України;
5. Захист науковців від свавілля з боку адміністративно-чиновницького апарату НАН України.
ІІІ. НАУКОВА СФЕРА
1. Створення мережі різноманітних державних (чи контрольованих державою) фондів для стимулювання й активізації наукових розробок та їх продуцентів. Цим фундаціям варто передати основні функції фінансування дослідницьких напрямків таким чином, щоби замість абстрактної виплати заробітної плати виділяти кошти на реалізацію наукових проектів;
2. Створити дієву систему забезпечення ефективного впровадження наукових розробок у вітчизняне виробництво;
3. Запровадити інститут менеджерства з метою управління науково-дослідними академічними структурами;
4. Налагодження безпосередніх контактів з європейськими науковими інституціями, що сприятиме інтеграції України в євро-атлантичний простір;
5. Реорганізація ВАК України з метою забезпечення ефективної й незалежної науково-експертної роботи;
6. Провести моніторинг ситуації щодо становища науки в регіонах;
7. Створення незаангажованих академічних структур для експертизи навчальної літератури, з подальшою їх рекомендацію для впровадження в освітній процес;
8. Висунення претендентів у член-кореспонденти та дійсні члени НАН України за реальні наукові досягнення, а не керуючись принципом наближення до владних інституцій;
9. Забезпечення механізму протидії незаконному отриманню наукових ступенів з боку посадових осіб державних структур.
РЕАЛЬНІ ЗМІНИ МОЖЛИВІ ЛИШЕ ЗА УМОВИ КАРДИНАЛЬНОГО РЕФОРМУВАННЯ ЧИ РЕОРГАНІЗАЦІЇ
ПРЕЗИДІЇ НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ НАУК УКРАЇНИ:
1. Функції Президії НАН України повинні зводитись до представницького та координуючого органу з обов’язковим радикальним зменшенням кількості бюрократичного апарату;
2. Прозорий, закріплений на законодавчому рівні, контроль з боку наукової громадськості за діяльністю Президії НАН України шляхом створення Наглядацької Ради (навіть у разі її реорганізації в представницький та координуючий орган).
3. Президія НАН України повинна бути відлучена від державних коштів. Необхідно виробити систему прямого фінансування академічних інституцій;
4. Усе майно (включаючи й земельну власність) НАН України належить негайно передати у повне розпорядження відповідних академічних інститутів. Держава мусить виробити механізм контролю за діяльністю Інститутів у майново-правовій сферах на законодавчому рівні.
Реалізація наведеної програми сприятиме розвитку української науки як складової частини інтегрованого європейського простору. Водночас практичне забезпечення прав науковців та покращення їх фінансово-матеріального становища підвищить потенційні можливості розвою української еліти.
Звернення до небайдужих:
Просимо долучитися до розробки пропозицій
Рада асоціації
Відповіді
2008.02.18 | дедугАН
Re: Ч. ІІІ. Реформування НАНУ: вимоги та пропозиції проект
Знакомое реформирование........Дайте нам БОЛЬШЕ:
1.зарплат
2. квартир
3. медстраховок
4. путёвок
Мы создадим Новый Честный Президиум, который всё это поделит,
и мы Родину завалим отчётами в 3 раза энергичнее.......
2008.02.18 | Правник
Чи легалізоване це ГРОМАДСЬКЕ ОБ’ЄДНАННЯ??
Дайте знати, чи оформлені Ви як організація? Чи це просто Рух? Допоможу порадами оформитися (безкоштовно) і підкажу юридично вивірений шлях боротьби,якщо хочете.