Як треба вивчати історію?
10/15/2008 | Трясця
Чи так, як треба з ідеологічної точки зору, чи так, як було? Як зародок для дискусії пропоную російський досвід:
http://polit.ru/analytics/2008/10/15/history.html
http://polit.ru/analytics/2008/10/15/history.html
Відповіді
2008.10.15 | Георгій
А хіба є прeцeдeнти, коли "вивчають, як було?"
Cхожe, в усіх країнах шкільну історію "прeпарують" з політичних міркувань.Мій покійний тeсть народився на Холмщині, в Люблінському воєводстві, у 1921 році, і ходив до польської гімназії. Там йому вчитeль на пeршому ж уроці в пeршому класі розповів, що історія слов"янських народів почалася, коли було троє братів, яких звали Лєх, Чeх і Рус. Лєх був найстарший і найрозумніший; Чeх - сeрeдульший - так собі, ні риба ні м"ясо; Рус, наймолодший - розумово нeповноцінний і схильний до всякої дикості, нeсприятливий ні до яких цивілізаційних впливів. "Я цe кажу вам, русинським дітям," - вів далі вчитeль (слова "українці" поляки уникали, називаючи місцeвих православних "русини"), "щоби ви знали, хто сeрeд слов"ян є господар і кого вам налeжить в усьому слухатися..."
У CША історія в початковій і сeрeдній школі зводиться практично на 100% до вивчeння місцeвої історії - свого штату і свого району. Наприклад, один 20-річний хлопeць з містeчка Пікeйюн у штаті Місісіпі розповідав мeні, що курс історії в його школі був приблизно такий: "наш Пікeйюн був заснований у 1820 році. Ми рубали ліс. У 1855 році в наc з"явилася залізнична станція. Після того, ми щe рубали ліс, і стали багатшe, тому що наш нарубаний ліс стало можливим вивозити на продаж в інші штати." Цe всe, що він виніс з курсу історії...
Паралeльно такій буквально містeчковій "історії," амeриканським дітям дужe наполeгливо викладається особливий курс, який називається "Амeриканський уряд." Там в усіх подробицях пояснюється систeма, за якою функціонує амeриканський прeзидeнт, його кабінeт (дeпартамeнти), Конгрeс, Ceнат і Вeрховний Cуд. Всe, звичайно, в супeр-позитивному ракурсі, абсолютно "хвалeбно," з мeтою виховувати "бурний одобрямс."
2008.10.15 | Трясця
Re: А хіба є прeцeдeнти, коли "вивчають, як було?"
Це приклади поганого викладання, а хочеться позитиву. Невже ніде нічого ліпшого немає?2008.10.15 | псевдоквази
Re: А хіба є прeцeдeнти, коли "вивчають, як було?"
Та шо Ви так далеко занурюєтесь? Я в дитинстві було слухав розповіді людей, що пережили 2-гу світову, яких тепер вже нема, так дозволю собі сказати, що і зараз її історія - це 90% брехні і пропаганди. Та навіть те, що зараз розповідають про роки, які самому довелося пережити, явно вражене ідеологією того, хто розповідає, просто поки ще нема єдиної переможної ідеології, а як буде, то теж, мабуть, буде повна брехня...До речі, ще в пізньорадянські роки трапилася мені до рук книжка якогось (вже не згадаю прізвище) француза "Как детям разных стран преподают историю" чи щось на зразок того, там про різницю між історією однієї і тої ж події у школах різних країн було досить багато... Так що нічого нового, все це було і буде...
2008.10.15 | Калькулятор
Диагноз рос и укр общественно-гуманитарным наукам
http://www.polit.ru/analytics/2008/10/15/history.html"научное историческое (политологическое, философское, экономическое, социологическое, педагогическое и пр. - К.) сообщество в России (и Украине - К.)не сложилось в экспертную корпорацию, заслужившую доверие общества. Оно остается с советских времен конъюнктурно «коррумпированным» властью и готово исполнять любые ее заказы"
2008.10.16 | Yaroslav
Re: Як треба вивчати історію?
Трясця пише:> Чи так, як треба з ідеологічної точки зору, чи так, як було? Як зародок для дискусії пропоную російський досвід:
>
> http://polit.ru/analytics/2008/10/15/history.html
Було раніше: "як треба з ідеологічної точки зору". І так залишається і на сьогодні.
А вивчати історію необхідно з дослідженням різних, в тім числі протилежних, поглядів на одну і ту ж історичну подію. Таким чином, в процесі вивчення історії набуватимуться крім історичних знань ще й навики логічного аналізу суспільного життя.
2008.10.17 | selu
А хто буде оплачувати навчання?-
2008.10.17 | Трясця
Re: А хто буде оплачувати навчання?-
Що-що, а історію в школах завжди будуть викладати. І чим далі, тим більше часу відведуть. І стане Ярослав-Яріцлейв - або шведом, або руським, або росіянином, або українцем, або білорусом. А Столипін стане або катом, або рятувальником. А Хмельницький або героєм, або зрадником. А Мазепа...2008.11.13 | Рюген
А вот так: (\)
http://www.strana.ru/doc_print.html?id=116506&cid=1Из Крыма сообщают, что в местные школы поступили новые учебники истории. Украинская история в них рассказывается вплоть до событий последних месяцев, а основным действующим лицом этой истории оказывается не гетман Мазепа, не Богдан Хмельницкий и даже не Степан Бандера. Нет.
Главное действующее лицо украинской истории - это, цитата,
"пришедший к власти под ликующий гул Майдана первый президент демократической Украины, подлинный герой противостояния с криминально-олигархическими структурами конца 1990-х" Виктор Андреевич Ющенко.
Видимо, Леонид Кучма и Леонид Кравчук были президентами какой-то другой, недемократической Украины, а сам Виктор Андреевич Ющенко не был в криминально-олигархические девяностые председателем Национального банка и премьер-министром.
А вот вам еще цитата: "в результате мощного сопротивления разбуженных душ, чести, благородства и милосердия людей, которые почувствовали себя гражданами Украины" во главе страны встали "Виктор Ющенко - мудрый политик и человек, Александр Омельченко - мудрый хозяйственник и человек, Юлия Тимошенко - украинская Жанна д’Арк".
"В морозные дни декабря на Майдане не было никакой агрессивности, господствовали давно забытые чувства единства, братства, открытого сердца, великодушия и милосердия, любви и добрососедства, и даже если кого-нибудь случайно зацепили - тут же извинялись…" Конец цитаты.
Заканчивается новый учебник такими словами:
"В конце 2004 года Украина пережила третью за свою историю революцию (не зря говорят, что Бог, как раз, любит троицу), поэтому с 2005 года в истории Украины начнется "золотой век".
А чтобы никто не сомневался, что сейчас в истории Украины действительно "золотой век", в младших классах киевских школ провели "День голодомора", в ходе которого десятилетние дети читали по ролям стихи со словами вроде "мамо і тато замерзлі мерці".
2008.11.13 | Skapirus
Рюгене, я вже нічому не дивуюся, але
після оцього - http://maidan.org.ua/static/news/2007/1219897860.html в мене з"являться нестримне бажання просити Вас якщо не дати пощупати мені в руках цитований підручник, то принаймні хоча б навести копії кількох сторінок, на які посилається вказане Вами "джерело".2008.11.13 | ники
Яке ж це паскудство
За таких умов (хоча не зовсім доречно "чётко излагать мысль", як кажуть представники зазначеної на нижньому фото генерації), проте, з огляду на поданий анахронізм: В ЄТОМ симбиозе на лицо природное равенство человеческих умственных способностей, единство успехов разума,всемогущество воспитания (Гельвеций клод Адриан, 1715).Є пропозиція юриста з розділу "Танцюють всі навприсядки", яка, мені вважається, надзвичайно доречною. Однак, ініціювання не одного-двох позовів, а 90 позовів до феміди щодо нівелювання базових засад дволіких на честь Ювілею НАНУ. Крім того, тиражована й демонстративна акція звільнень фахівців, а також відрахувань у зв'язку із незгодою з діями президії та адміністрації установи (умови продовження досліджень попередньо слід створювати грунтовно з детальною розробкою використання ОВЗ, технологій і засобів). Створення альтернативної наукової організації - як то Український науковий клуб, де поради, підтримка, розвиток є пріоритетом. Тільки за таких умов можна повернути самоповагу, реалізуватись як науковець, оскільки по-одному та в різних установах наші знання використовують, винищують здібних ... Вони ж то тримаються купи і вже 90 років. Гуртом, тому і з цинічними посмішками