проект Етичного кодексу вченого України - ваша думка?
03/06/2009 | Сергій
Директорам установ
ВФА НАН України
Вельмишановні колеги!
Президія НАН України на своєму засіданні 10.12.2008 року (протокол №31) розглянула проект Етичного кодексу вченого України і вирішила винести його на розгляд широкого наукового загалу.
Звертаюсь до Вас з проханням обговорити даний проект і у місячний термін дати відповідні пропозиції щодо удосконалення та доповнення статей проекту Етичного кодексу.
Додаток: проект Етичного кодексу вченого України.
З повагою,
Академік-секретар
ВФА НАН України
академік НАН України В.М. Локтєв
ВФА НАН України
Вельмишановні колеги!
Президія НАН України на своєму засіданні 10.12.2008 року (протокол №31) розглянула проект Етичного кодексу вченого України і вирішила винести його на розгляд широкого наукового загалу.
Звертаюсь до Вас з проханням обговорити даний проект і у місячний термін дати відповідні пропозиції щодо удосконалення та доповнення статей проекту Етичного кодексу.
Додаток: проект Етичного кодексу вченого України.
З повагою,
Академік-секретар
ВФА НАН України
академік НАН України В.М. Локтєв
Відповіді
2009.03.06 | Сергій
Як на мене то слово "вченого" слід замінити на "члена НАНУ"!
А то шанований пан секретар помиляється адресою.2009.03.06 | Дідусь
Re: проект Етичного кодексу вченого України - ваша думка?
Особливе замилування викликає в наших умовах останній імператив у вигляді оксюморону.„ВЧЕНИЙ, що ЗАЙМАЄ УРЯДОВУ чи адміністративну ПОСАДУ, повинен дотримуватися етичних норм, прийнятих в науковому співтоваристві”.
2009.03.06 | 2
А само словосочетание "етичний кодекс" - не оксюморон?
Напомните мне кто-нибудь, пожалуйста, чем мораль (этика - это из области морали) отличается от права.2009.03.06 | вчeний з 70-х
Цe щe для чого ? Щоб "нe вкради" якось обійти ? ;)
2009.03.06 | Skapirus
Як по мені, то річ корисна
Я на даний момент бачу 2 проблеми:1. Кого і протягом якого часу вважати вченим? В Кодексі про це має бути хоча б пару речень.
2. Не зрозуміла цнотлива сором"язливість фрази "...суспільство має бути впевненим у чесності науковців та достовірності результатів їх досліджень. На жаль, останнім часом така довіра похитнулася у зв'язку з тим, що в багатьох країнах спостерігалися серйозні порушення етики, що поставили під загрозу авторитет науки та довіру суспільства до вчених. Щоб запобігти такому розвитку подій в Україні..." З цього я роблю висновок, що в Україні "порушення етики" не спостерігалися, а всі без винятку члени НАНУ та її Президії включно з Литвином та Януковичем є взірцями вчених. Саме тому непокоїть те, яким чином буде впроваджуватися Кодекс. Якщо це буде постанова Президії з вимогою до всіх співробітників Інститутів підписатися (члени Академії я так розумію всі без винятку будуть поза підозрою), то вже краще хай буде так, як було до того, тобто без ніякого Кодексу, аби вчергове не спаплюжити паперотворчістю поняття етики, моралі та відповідальності.
2009.03.06 | критик
Re: Як по мені, то річ корисна
Кодекси етики (саме так!) - нормальна світова практика, в науці - теж. В Україні вже примався такий Кодекс Фулбрайтівською асоціацією. Головне - аби Кодекси були дієвими. Їх не обов'язково прідписувати, але обов'язково виконувати. Ані Фулбрайтівський Кодекс, ані Кодекс (проект)НАНУ не враховують одного - загального Кодексу для всіх науковців (представників усіх наук) буди не може, бо його виконання усіма забезпечити (чи проконтролювати) неможливо. Тому з сумом вбачаю у проекті НАНУ черговий красивий папер. Втім і це краще, ніж нічого.2009.03.08 | igorg
Дуже гарно перелічені всі хиби й пороки
що наразі існують. Не всі вони мають стосунок до етики. Переважна частина це скоріше із сфери службових обов'язків. Кодекс занадто перевантажений й не містить жодних механізмів відповідальності чи реалізації. Загальна декларація мала б сенс якби походила персонально від моральних й авторитетних вчених які й брали б на себе високі моральні обов'язки в першу чергу. А як її має обговорювати й приймати апріорі аморальна спільнота (тому там такий цікавий вступ, що ніби нас це не торкнулося але може, однак далі перелік наш рідний)?У 2005 була спроба створення академічної чесноти. Шкода, згинула не народившись.
2009.03.11 | thinker
Re: проект Етичного кодексу вченого України - ваша думка?
... кодекси так званих вчених потрібні там, де відбувається імітація інтелектуального буття вчених, - бо там ДЕ Є справжні НАУКОВЦІ, Кодекс як такий їм НЕ ПОТРІБЕН, він захований у самій їх діяльності...А зараз цей так званий Кодекс переслідує просту мету- ЗАХОВАТИСЬ за ним, як формальними гарантом, які є "хороші" українські вчені (тобто, ЯК ЇХ ГАРНО ЯНУКОВИЧ З КУЧМОЮ В ПАРІ ПРОВЧИЛИ...., а ЮЩЕНКО продовжує їх науку своїми "заснуваннями" псевдо-академій...)
Бо як казав Ландау, " УЧЕНЫМ МОЖЕТ БЫТЬ ТОЛЬКО ПУДЕЛЬ, ТАКАЯ СОБАЧКА, А ЧЕЛОВЕК МОЖЕТ БЫТЬ ТОЛЬКО ПРОУЧЕННЫМ"...
Ось тут шановні, і треба шукати корінь- хто хоче і кого провчити???
2009.03.11 | Трясця
Re: проект Етичного кодексу вченого України - ваша думка?
На Заході теж вартувало б мати кодекс. І там є брехуни і біля-наукові рабовласники. І там є непотизм. Просто в нас - це НОРМА. До речі. зараз в провідних журналах (Nature, Science) іде дискусія, як позбавитися від MISCONDUCTу різного штибу.2009.03.12 | thinker
MISCONDUCT- а що це таке?
.... дійсно, вперше чую, що є така проблема як MISCONDUCT, хоч пропрацював у різних "імпортних" вузах достатньо (США, Англія, Італія, Польща...) такого не ще не вдалося почути... Може, якийсь коментар?2009.03.12 | Трясця
Re: MISCONDUCT- а що це таке?
Це - комплекс поганої поведінки. Напрклад, це фальшування експериментальних даних, плагіат прямий та прихований, експлуатація постдоків та публікація чужих праць під своїм прізвищем, тощо. І там, на Заході та Сході, таких жевжиків хоч греблю гати. особливо цим хворий Китай. Їх через те всі бояться.2009.03.12 | критик
Re: MISCONDUCT- а що це таке?
Це - комплекс поганої поведінки. Напрклад, це фальшування експериментальних даних, плагіат прямий та прихований, експлуатація постдоків та публікація чужих праць під своїм прізвищем, тощо. І там, на Заході та Сході, таких жевжиків хоч греблю гати. особливо цим хворий Китай. Їх через те всі бояться.Ось Вам і пояснення, чому потрібні Кодекси поведінки. Ми до них не звикли, бо ще перебуваємо під впливом Морального Кодексу будівника комінізму і пам'ятаємо, що це була профанація. Отже, все залежить від того, погоджуються чи ні представники тієї чи іношої галузі (в тому числі - науки) визначити для себе певні правила поведінки.
2009.03.12 | thinker
Щось тут не теє....
прошу пояснити, нам, темноті несусвітній, як цей папірчик! буде впливати, чи буде БОРОТИСЬ, проти того, що написав пан "трясця"???Бо як пригадую зі школи, скільки б не помішувати у шклянці чай бе з цукру і не казати "солодкий", "солодкий", він від цього СОЛОДКИМ не стане!- Треба додати цукру, або краще - меду!- БУДЕ СОЛОДКИМ! Спробуйте перевірити це святе дійство на практиці!
2009.03.12 | thinker
Re: MISCONDUCT- а що це таке?
Гут, зрозуміло, і - дякую за інфо!2009.03.12 | ники
Re: проект Етичного кодексу вченого України - ваша думка?
Підтримую Вас, шановний.Цей Кокуйто кудекс - нісенітниця.
Його базові положення будуть застосовані, скоріше, до тих "вчених, хто ще невчений", тобто не є безсмертним чи челено-коровом. А відак,коли настане час змести, прим'яти чи, взагалі, звільнити звичайнісінького н.сп., тоді гидота із НАНУ та "древние Арихи-адепты", швиденько акумулювавши й привласнивши наукові здобутки молодого науковця, аспіранта чи докторанта, заголосить АТУ!!! його - і прів'єт.
Якщо до інфаркту чи Кириловки не дойде, то йдіть, красавчик, факсом у бізнес-структуру.
2009.03.13 | Петро
Re: проект Етичного кодексу вченого України - ваша думка?
Президія НАНУ і етика? Патон, Шпак і моральність? Це ж яку треба мати зухвалість і нахабство, щоб намагатись поєднати несумісне!2009.03.13 | вчeний з 70-х
Ну чого ж, потроху йдe оновлeння. Он Литвин з'явився... ;).