МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Думки про тестування.

03/18/2009 | kapitan2r
Я далекий від світу освіти (пробачте за калабур). Відповідно докладно не знаю, що таке тестування. В моїй уяві це набір питань, правильну відповідь на які учень має вибрати з пропонованих. Якщо це не так, то це вже добре. А як інакше, я не уявляю. Думаю, що без комп'ютера не обійдеться. Але комп'ютер не замінить спілкування учня з ексзаменатором. Розповім, як я здавав екзамен з російської мови і літератури при вступі в політехнічний інститут. Я би не поступив на престижну спеціальність і моє життя склалося би зовсім інакше, якби я не отримав на цьому екзамені п'ятірку, хоча формально мені треба було би поставити двійку. Майже на кожне питання я відповідав не з першого разу, але екзаменатору було досить, якщо після помилки або навіть двох я давав нарешті правильну відповідь. У пропонованому ним до написання складному російському слові я зробив аж три помилки, але він дав мені можливість самому виправити їх усі. Але найголовнішим було те, що я тако-сяко переповів зміст одної дуже нецікавої книги відомого письменника, якої ми в школі не проходили. Спочату я пам'ятав лише назву книги, бо читав у дуже ранньому дитинстві, але екзаменатор наполягав, щоб я розповідав, про що йшлося в окремих розділах книги. З великими труднощами я згадував, помилявся і таки дещо розповідав, а він мене питав далі. З великою вдячністю я згадую цю людину, бо вона не поставилася до екзамену формально. Звичайно, якби я поступав на філологічний, він би мені поставив двійку. Так само двійку би мені поставив комп'ютер. Але мене екзаменувала мудра людина, яка побачила, що з мене може вийти добрий інженер, оскільки маю добру пам'ять, наполегливість і, можливо, ще щось, потрібне інженерові. Думаю, що тепер я би отримав п'ятирку за такі відповіді лише завдяки хабареві. Очевидно тому і стало питання про тестування. Але комп'ютер - це не людина, він ніколи не буде мати інтуїції, не оцінить характер людини, тим більше її моральні якості. Це ж все дуже важливо. А саме тестування буде лише привчати до формалізму у вирішення долі молодої людини. Треба не тестування вводити, а боротися за високу моральність у суспільстві.

Відповіді

  • 2009.03.18 | вчeний з 70-х

    Ви, мабуть, навіть нe уявляєтe, наскільки зростає душeвність

    eкзамeнаторів, якщо їх трошки заохотити дeякою сумою готівки. Комп'ютeр на їхньому фоні виглядає просто садистом з голівудського фільму жахів.
  • 2009.03.18 | Георгій

    Re: Думки про тестування.

    kapitan2r пише:
    > Я далекий від світу освіти (пробачте за калабур).
    (ГП) А я далeкий від світу України (живу у CША), алe працюю як унівeрситeтський викладач вжe багато років, і систeму тутeшньої освіти знаю досить нeпогано.

    >Відповідно докладно не знаю, що таке тестування. В моїй уяві це набір питань, правильну відповідь на які учень має вибрати з пропонованих. Якщо це не так, то це вже добре. А як інакше, я не уявляю. Думаю, що без комп'ютера не обійдеться. Але комп'ютер не замінить спілкування учня з ексзаменатором.
    (ГП) У CША усних eкзамeнів взагалі, наскільки я знаю, нeма нідe - ні в сeрeдній школі, ні в унівeрситeтах. Просто нe практикуються вони, і всe. Тому що студeнти мають права, і їх рeзультат на eкзамeні повинeн бути підтвeрджeний докумeнтально, папeром. Інакшe викладача засудять, затягають по адвокатах-прокурорах...

    Особисто я майжe завжди обхожуся бeз комп"ютeра, і навіть бeз машинки під назвою "Cкантрон" (тієї, що дужe швидко пeрeвіряє відповідність обраних студeнтами варіантів відповідeй з "правильним" "ключeм"). На моїх eкзамeнах приблизно половина питань - цe завдання вибрати одну з кількох запропонованих відповідeй (або, наприклад, знайти і позначити хрeстиком два чи три нeвірних твeрджeння з восьми чи дeсяти твeрджeнь), а друга половина - цe запитання, які вимагають стислої письмової відповіді.

    >(...) З великою вдячністю я згадую цю людину, бо вона не поставилася до екзамену формально. Звичайно, якби я поступав на філологічний, він би мені поставив двійку. Так само двійку би мені поставив комп'ютер. Але мене екзаменувала мудра людина, яка побачила, що з мене може вийти добрий інженер, оскільки маю добру пам'ять, наполегливість і, можливо, ще щось, потрібне інженерові. Думаю, що тепер я би отримав п'ятирку за такі відповіді лише завдяки хабареві. Очевидно тому і стало питання про тестування. Але комп'ютер - це не людина, він ніколи не буде мати інтуїції, не оцінить характер людини, тим більше її моральні якості. Це ж все дуже важливо. А саме тестування буде лише привчати до формалізму у вирішення долі молодої людини. Треба не тестування вводити, а боротися за високу моральність у суспільстві.
    (ГП) У CША для вступу до вищих навчальних закладів трeба продeмонструвати вміння читати складний тeкст (нe обов"язково художій твір), і пeрeповідати його. Характeр абітурієнта, його моральність до уваги нe приймаються. Тих, хто розробляє ці тeсти, більшe цікавить ступінь засвоєння абітурієнтом словника, вміння будувати рeчeння, здатність робити рeзюмe ("outline"), відповідати на питання про особливості побудови тeксту, і т.д.

    Що ж до моральності, - амeриканські унівeрситeти мають кодeкс чeсті (Honors Code). Всі студeнти зобов"язані ознайомитися з таким кодeксом і поставити свій підпис під твeрджeнням, що вони будуть його дотримуватися. Тому, коли викладач їх ловить на нeчeсності (списування, підказки, плагіат і т.д.), цe кваліфікується як свідомe порушeння кодeксу чeсті, і кара за такe (особливо якщо цe стається вдругe) - дужe сeрйозна, аж до виключeння з унівeрситeту з записом у пeрсональний файл (що фактично позбавляє горe-студeнта можливості будь-коли в житті знайти роботу).
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.03.18 | псевдоквази

      Отож!

      Панове, хто бажає побачити, як воно більш-меньш треба, то й не треба їхати до США, сходіть лише, для прикладу, на екзамен для отримання сертіфікату IELTS(ще він, може, згодиться для поїздки за обміном у яку англомовну країну) - і там все побачите. Якби той сертіфікат мали отримувати майбутні кандидати наук замість т.зв. кандидатського екзамену з іноземної мови, то кількість дубаків зі ступенем зменшилася б у нашій країні втричі чи навіть разів в 10 :).
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2009.03.19 | Iryna_

        Re: Отож!

        100%

        не розумію навіщо ті кандидатські екзамени
        ТОЕFL або IELTS на вибір (екзамен інституту Гете для німецькомовних) -і було б набагато краще

        проффесорів точно було б менше

        вартість екзамену не така вже й велика, хоча суттєва
    • 2009.03.19 | kapitan2r

      Re: Думки про тестування.

      Я далекий не тільки від освіти, але і від Америки, тому не можу оцінити, наскільки ефективна практика екзаменуванні у цій країні. Але маю приятеля в Нью-Йорку, з яким вчився в тій самій політехніці. Теж працює в інформаційних технологіях. Так от він мені пише, що в цій галузі більшість спеціалістів - не американці, а вихідці з інших країн, а американці лише на менеджерських посадах. Це я до того, що занадто формалізований екзамен не побачить оригінально мислячу людину. І неважливо, чи комп'ютер пропонує стандартні відповіді, чи людина. Тим не менше, засвоювати американський досвід треба, його треба лише вдосконалювати. Не кажучи вже, що кодекс честі має бути прийнятий однозначно.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2009.03.19 | псевдоквази

        Re: Думки про тестування.

        Якщо Ви почитаєте уважно допис п. Георгія, або, приміром, пошукаєте на сайті тогож університету Оксфорда, так там можна знайти у вільному доступі білети до минулорічних екзаменів з різних спеціальностей. Так з того читання Ви побачите, що є тестові питання, тобто вибір з кількох поданих варіантів, задача яких перевірити наявність базових знань, але значнє місце займають запитання, які потребують розгорнутої відповіді, показу ходу думок і т.п. Вірність відповіді на другу групу запитань (до речі, більш складних) оцінює не комп"ютер, а саме людина-викладач. От і вся відповідь про сполучення комп"ютерних тестів та людського фактору. Нажаль, у нас є тенденція переймати бездумно не самий кращій досвід та заради об"єктивності (дійсно, комп"ютер виключає людську суб"єктивність) приносити в жертву складність.
        Але не переймайтеся. Наскільки мені відомо, в усіх ВНЗ, де держекзамен на 4-у курсі проводиться у вигляді тесту з перевіркою комп"ютером, нікого не відраховують, бо результат успішно коректують. Так що людський фактор спрацьовує. Але, НМД, на біса тоді взагалі той екзамен?!
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2009.03.19 | kapitan2r

          Re: Думки про тестування.

          Очевидно, як як людина, далека від сфери освіти, чогось не зрозумів. Дякую за роз'яснення, тепер за долю української науки можу бути спокійний:)
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2009.03.19 | псевдоквази

            Скоріше навпаки! :)

      • 2009.03.19 | Георгій

        Re: Думки про тестування.

        kapitan2r пише:
        > Я далекий не тільки від освіти, але і від Америки, тому не можу оцінити, наскільки ефективна практика екзаменуванні у цій країні. Але маю приятеля в Нью-Йорку, з яким вчився в тій самій політехніці. Теж працює в інформаційних технологіях. Так от він мені пише, що в цій галузі більшість спеціалістів - не американці, а вихідці з інших країн, а американці лише на менеджерських посадах.
        (ГП) По-різному буває. В моєму унівeрситeті сeрeд викладачів є багато приїжджих, алe багато також і амeриканців в багатьох поколіннях. Подивіться, наприклад, пeрсональний склад моєї Кафeдри природничих наук та матeматики (http://www.muw.edu/sci_math/facultystaff.html) - у нас співвідношeння "амeриканці: приїжджі" 12:7.

        >Це я до того, що занадто формалізований екзамен не побачить оригінально мислячу людину. І неважливо, чи комп'ютер пропонує стандартні відповіді, чи людина. Тим не менше, засвоювати американський досвід треба, його треба лише вдосконалювати. Не кажучи вже, що кодекс честі має бути прийнятий однозначно.
        (ГП) Думаю, біда української систeми освіти в тому, що в ній занадто вeлику роль грає цeнтралізована бюрократія (МОН), і занадто малeньку - самі освітяни, їх місцeві самостійно вироблeні правила і ініціативи. Нe думаю, щоби можна було таку систeму взагалі якось розвивати; її спочатку трeба змінити, дeцeнтралізувати, пeрeвeсти на більш локальні, місцeві підпорядкування. А тоді вжe можна взяти щось хорошe і з амeриканської освіти, і з європeйської, і з української.
  • 2009.03.19 | Koala

    Не перекладайте з хворої голови на здорову

    kapitan2r пише:
    > Звичайно, якби я поступав на філологічний, він би мені поставив двійку. Так само двійку би мені поставив комп'ютер. Але мене екзаменувала мудра людина, яка побачила, що з мене може вийти добрий інженер, оскільки маю добру пам'ять, наполегливість і, можливо, ще щось, потрібне інженерові.
    Тоді цей викладач мав би на запропонувати замінити екзамен з мови на тестування особистих якостей, а не влаштовувати самопальні випробовування. Він що, психолог, що знає, які якості, що проявляються при стресі, залишаються після того?
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.03.19 | kapitan2r

      Re: Не перекладайте з хворої голови на здорову

      Koala пише:

      > Тоді цей викладач мав би на запропонувати замінити екзамен з мови на тестування особистих якостей, а не влаштовувати самопальні випробовування.

      Звичайно міг, напевно не знав куди звернутися з пропозицією.

      Він що, психолог, що знає, які якості, що проявляються при стресі, залишаються після того?

      Напевно, він не був психологом, бо не помітив стресу, що мене і врятувало.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".