Вакарчук: «Тепер гриф МОН отримати непросто»
04/08/2009 | Майдан-ІНФОРМ
Міністерство освіти і науки змінило підходи до забезпечення навчальною літературою вищої школи. Зокрема, сформовано галузеву цільову програму «Підручник вищої школи», розроблено єдину інформаційну систему «Університетська книга», формується єдиний реєстр навчальної літератури, якій надані відповідні грифи МОН.
Вперше організовано закрите рецензування рукописів для всіх без винятку підручників. Тепер гриф МОН отримати непросто — навчальні матеріали повинні бути якісними і сучасними. «Якість підручників, які останнім часом надходять до міністерства для отримання грифа, у багатьох випадках далека від бажаної. Грубезні фоліанти, котрі не захоче, та й не матиме часу, прочитати жоден студент, а головне — компіляція вже опублікованої інформації, використання невідредагованих машинних перекладів з іноземних джерел, практична відсутність власних матеріалів — ось неповний перелік недоліків рукописів», – зазначив міністр освіти і науки Іван Вакарчук на засіданні підсумкової колегії МОН «Мета реформ у вищій школі – якість і доступність освіти», – складається враження, що єдина мета автора — зробити «запас» для здобуття наступного вченого звання або заробити грошей, реалізуючи свої книжки серед своїх студентів «рекомендаційно-обов’язковому» порядку. Це і аморально, і принизливо».
Відсутність достатнього державного фінансування на видання навчальної літератури для вищої школи не є підставою для розповсюдження «відвертої халтури». Відтепер в контракті, який ректор укладає з МОН, як обов’язок передбачено видання підручників за рахунок спецкоштів університету. Крім того, зауважив міністр Вакарчук, якщо посібник добрий, його може взяти будь-яке видавництво як комерційний проект. Важливо не хто пише — «корифеї» чи «новачки» — важлива якість і потрібність підручника.
Прес-служба МОН
тел.: (044) 4862521,
факс: (044)2366020,
моб.: 8 093 349 59 19,
8 093 631 08 94
press@mon.gov.ua,
http://www.mon.gov.ua
Вперше організовано закрите рецензування рукописів для всіх без винятку підручників. Тепер гриф МОН отримати непросто — навчальні матеріали повинні бути якісними і сучасними. «Якість підручників, які останнім часом надходять до міністерства для отримання грифа, у багатьох випадках далека від бажаної. Грубезні фоліанти, котрі не захоче, та й не матиме часу, прочитати жоден студент, а головне — компіляція вже опублікованої інформації, використання невідредагованих машинних перекладів з іноземних джерел, практична відсутність власних матеріалів — ось неповний перелік недоліків рукописів», – зазначив міністр освіти і науки Іван Вакарчук на засіданні підсумкової колегії МОН «Мета реформ у вищій школі – якість і доступність освіти», – складається враження, що єдина мета автора — зробити «запас» для здобуття наступного вченого звання або заробити грошей, реалізуючи свої книжки серед своїх студентів «рекомендаційно-обов’язковому» порядку. Це і аморально, і принизливо».
Відсутність достатнього державного фінансування на видання навчальної літератури для вищої школи не є підставою для розповсюдження «відвертої халтури». Відтепер в контракті, який ректор укладає з МОН, як обов’язок передбачено видання підручників за рахунок спецкоштів університету. Крім того, зауважив міністр Вакарчук, якщо посібник добрий, його може взяти будь-яке видавництво як комерційний проект. Важливо не хто пише — «корифеї» чи «новачки» — важлива якість і потрібність підручника.
Прес-служба МОН
тел.: (044) 4862521,
факс: (044)2366020,
моб.: 8 093 349 59 19,
8 093 631 08 94
press@mon.gov.ua,
http://www.mon.gov.ua
Відповіді
2009.04.08 | Трясця
Re: Вакарчук: «Тепер гриф МОН отримати непросто»
Це тільки декларації. Після фальшування шкільних підручників немає йому віри.2009.04.08 | texas aggie
Re: Вакарчук: «Тепер гриф МОН отримати непросто»
Якщо вони хочуть якісних підручників, то для чого було вводити вимогу написання підручників і методичок для отримання звання професора? Професорів є і повинно бути набагато більше ніж людей здатних написати хороший підручник. Останніх навіть у світі дуже мало. Це така ж (а може і більша) профанація, як 20 статей для докторської.2009.04.08 | igorg
Для ДОЦЕНТІВ!!!!
2009.04.08 | igorg
Просто цікаво, як у світі обходяться без підручників з грифом
чи без грифа для університетів. Бо так здається, що пан Ніколаєнко й до нього багато зробили аби ВНЗ перетворити на СШ. Це й ректорські контрольні й стажування (підвищення кваліфікації) викладачів й оцей гриф. Для інформаційних технологій це повний нонсенс. Бо те що відповідає програмі непридатне до вживання. Це якась нісенітниця потрошку про все, або й нічого про усе. З іншого боку це заважає роботі студента із спеціальною літературою й монографіями. Бо взамін серйозної роботи пропонуються комікси для неграмотних. Цією макулатурою забиті бібліотеки, витрачено масу коштів, а сучасної перекладної літератури нема. Й написати свою принципово не можна. Бо нема практики індустрії розробки програмного забезпечення. Те що є це кустарщина або індивідуальне мистецтво.Найкращим контролем є видавництва. Просто потрібно робити гарні переклади сучасної англомовної літератури на українську. Бо наразі користуються російськими перекладами, дуже рідко англомовною літературою (низький рівень володіння й ціна!).
2009.04.08 | kfmn
Re: Вакарчук: «Тепер гриф МОН отримати непросто»
"компіляція вже опублікованої інформації" - не понял. Теперь в учебниках должны быть оригинальные исследования?2009.04.08 | вчeний з 70-х
"А как жe!" (с). Про вплив цeрковних дзвонів на якість води,
наприклад. Дужe піднімає духовність, кажуть попи.2009.04.09 | псевдоквази
Re: Вакарчук: «Тепер гриф МОН отримати непросто»
На біса взагалі своє масово писати? Треба 1) суттєво скоротити кількість предметів - більшість з них надумані; 2) просто взяти і перекласти належним чином ті підручники, що вже добре показали себе у світовій практиці. Ну і залишиться, може, українська література та українознавство як предмети, з яких потрібно писати свої підручники.Але тоді ж не потрібно буде грифів і грифоставщиків теж...
До речі, іноземці або сміються, або ж впадають у ступор, коли дізнаються, що в додатку до диплому нашого випускника ВНЗ налічується 60-70 вивчених предметів. Частіше за все кажуть щось на зразок того, що неможна навіть запам"ятати назви, не те що зміст при такій кількості ...
2009.04.10 | Трясця
Це гра така
Вона увійшла в обіг ще за радянських часів, а зараз продовжується. Освіта в Україні впала нижче загрозливого рівня. Наші будови, наше здоров"я, наші фінанси, наше законодавство в руках невігласів. Тут хтось увесь час доказів вимагає. Так папери в невігласів справні. Але ті, хто, як я, живуть в Україні "на постійній основі", можуть послухати в телевізорі керманичів, які є академіками, ректорами, професорами, доцентами. Жалюгідні людці в більшості своїй. А стосовно підручників, то візьміть шкільні підручники Ляшенка та компанії з фізики. Мало того, що повно плагіату (з точністю до перекладу), так решта - просто суцільні невірні твердження. А Ляшенко - вчений секретар АПНУ. Він її обличчя. Ось зараз Бібліотека ім. Вернадського на своєму сайті навела досягнення найуспішніших науковців України. Показники досить посередні, якщо порівняти з англосаксами, але для нашої провінційної країни пристойні. Де ж тут ті, хто керує освітою? Близько немає. Тому освіта й занепадає.Буде чи не буде перелік предметів у додатку до дипломів - другорядна річ. Головне, що дипломи фальшиві.
2009.04.10 | псевдоквази
Це точно!
2009.04.10 | Skapirus
Не поспішайте щодо "перекласти"
псевдоквази пише:> На біса взагалі своє масово писати? Треба [...] 2) просто взяти і перекласти належним чином ті підручники, що вже добре показали себе у світовій практиці
Тут думаю практикуючі вчителі зможуть дуже сильно посперечатися. Уявіть ситуацію: учні по фізиці проходять 2-й закон Ньютона, викладений по найсуперовішому підручнику. Але при цьому вони не мають ні найменшого поняття про вектори та диференціювання, які вони теж вивчають по суперовому підручнику з математики, але на рік пізніше. Таких прикладів може бути безліч. Що тоді робити? І яка буде загальна якість освіти в такому випадку?
2009.04.10 | kfmn
Re: Не поспішайте щодо "перекласти"
> Тут думаю практикуючі вчителі зможуть дуже сильно посперечатися. Уявіть ситуацію: учні по фізиці проходять 2-й закон Ньютона, викладений по найсуперовішому підручнику. Але при цьому вони не мають ні найменшого поняття про вектори та диференціювання, які вони теж вивчають по суперовому підручнику з математики, але на рік пізніше. Таких прикладів може бути безліч. Що тоді робити? І яка буде загальна якість освіти в такому випадку?
Так ещё в советской школе было так. Дифференцирование проходили в 10 классе (а ещё раньше вообще не изучали), а законы Ньютона, ускорение и пр. -- в 8-м, с некими эрзац-пределами, которые по ходу излагались учителем физики. Не скажу, что это правильно, но на общее качество образования (высокое) это не влияло.
2009.04.13 | Skapirus
Re: Не поспішайте щодо "перекласти"
kfmn пише:> Дифференцирование проходили в 10 классе (а ещё раньше вообще не изучали), а законы Ньютона, ускорение и пр. -- в 8-м, с некими эрзац-пределами, которые по ходу излагались учителем физики.
Десь так. Стосовно класів хтось з нас може помилятися.
>Не скажу, что это правильно, но на общее качество образования (высокое) это не влияло.
A от про загальну високу якість радянської освіти я не впевнений. Інша справа, що нині вона ще гірша. Я закінчував школу наприкінці 80-х, і можу впевнено сказати, що більше половини учнів в школах мого міста тоді курс шкільної програми на "3" по п"ятибальній системі реально не знали. Ставили "трійки", бо "так було треба, у дитини батьки шановані люди" - не залишати ж дитину на 2-й рік! Наслідки пожинаємо сьогодні, далі буде ще гірше.
2009.04.10 | псевдоквази
Re: Не поспішайте щодо "перекласти"
Skapirus пише:> Тут думаю практикуючі вчителі зможуть дуже сильно посперечатися. Уявіть ситуацію: учні по фізиці проходять 2-й закон Ньютона, викладений по найсуперовішому підручнику. Але при цьому вони не мають ні найменшого поняття про вектори та диференціювання, які вони теж вивчають по суперовому підручнику з математики, але на рік пізніше. Таких прикладів може бути безліч. Що тоді робити? І яка буде загальна якість освіти в такому випадку?
Ну, извините, в каждой ситуации может быть такое как "заставь дурака молиться - а он и лоб расшибет"...