Зокрема там говориться про відмову від "бакалаврату", як від основного ступеня.
Наскільки я зрозумів із того, що вони пишуть, а також із відкритого листа професора теології, лінк на який я наводив на цьому форумі, основна проблема полягає в тому, що введення кредитів, модульної системи, ітд, зробило систему навчання менш гнучкою, формалізованою і звузило свободу студента. Тобто по суті результати стали протилежними задуму. Раніше студенти здавали лише екзамени в кінці семестру, тепер екзамени постійно. Реальної можливості вибору стало менше. Мобільність насправді навіть зменшилася. Крім того рівень диплому бакалавра нижчий ніж рівень диплому про вищу освіту, які видавалися раніше.
Я було загорівся ідеєю перекладу відкритого листа професора теології, але зрозумів, що переклад у мене виходить дуже кострубатий, і так його до кінця і не дописав.
що і у нас - що таке бакалавр нікому не зрозуміло, а для вступу на магістра нові проблеми + менше місць
ніякої мобільності насправді нема, навіть на магістра у "несвій" вуз вступити неможливо (хоча навряд чи у них так само)
Мeні здалося, що німeцькі студeнти бачать протилeжну проблeму...
... у порівнянні з тією, яку в "Болонці" бачить автор нeдавньої гілки "Болонський тупик України" (http://www2.maidan.org.ua/n/osvita/1242753210 ) і особливо п. Міла в її комeнтарях до цієї гілки. Автор, і п. Міла, проти зайвої "гнучкості" - німeцькі ж студeнти проти ОБМЕЖЕНь у гнучкості...
Re: Мeні здалося, що німeцькі студeнти бачать протилeжну проблeму...
Моє враження, що проблемою "болонки" в Європі є бюрократичний спосіб її впровадження. Англосаксонська система розвивалася еволюційно, і основана на давніх традиціях. У Європі ця система вводиться згори бюрократами при відсутності традицій внизу. Виходить гібрид, гірший за обидві системи. Може через деякий час все "втрясеться".
До речі, цікавою особливістю німецької болонки є три роки навчання на бакалавра. Не дивно, що таких бакалаврів ніхто не хоче брати на роботу. В Америці стандарт - 4 роки. Мені також здається, що американський професор має більше свободи у виборі системи оцінювання студентів, ніж "болонський" у Європі. Ніяких формальних вимог щодо кількості проміжних екзаменів, форми підсумкового екзамену, ітд у Америці немає. Є лише певні (розмиті) традиції.
texas aggie пише:
> Моє враження, що проблемою "болонки" в Європі є бюрократичний спосіб її впровадження. Англосаксонська система розвивалася еволюційно, і основана на давніх традиціях. У Європі ця система вводиться згори бюрократами при відсутності традицій внизу. Виходить гібрид, гірший за обидві системи. Може через деякий час все "втрясеться".
(ГП) Так, сподіваймося!
> До речі, цікавою особливістю німецької болонки є три роки навчання на бакалавра. Не дивно, що таких бакалаврів ніхто не хоче брати на роботу. В Америці стандарт - 4 роки. Мені також здається, що американський професор має більше свободи у виборі системи оцінювання студентів, ніж "болонський" у Європі. Ніяких формальних вимог щодо кількості проміжних екзаменів, форми підсумкового екзамену, ітд у Америці немає. Є лише певні (розмиті) традиції.
(ГП) Точно. І МОНу тeж ніякого нeма.
Відповіді
2009.06.18 | Iryna_
а чим саме їм болонка не подобається?
2009.06.18 | texas aggie
Re: а чим саме їм болонка не подобається?
Це не так просто зрозуміти, оскільки вимоги трохи розмиті, і багато "лівацтва". Вимоги можна знайти на офіційному сайті протесту.http://www.bildungsstreik2009.de/
Зокрема там говориться про відмову від "бакалаврату", як від основного ступеня.
Наскільки я зрозумів із того, що вони пишуть, а також із відкритого листа професора теології, лінк на який я наводив на цьому форумі, основна проблема полягає в тому, що введення кредитів, модульної системи, ітд, зробило систему навчання менш гнучкою, формалізованою і звузило свободу студента. Тобто по суті результати стали протилежними задуму. Раніше студенти здавали лише екзамени в кінці семестру, тепер екзамени постійно. Реальної можливості вибору стало менше. Мобільність насправді навіть зменшилася. Крім того рівень диплому бакалавра нижчий ніж рівень диплому про вищу освіту, які видавалися раніше.
Я було загорівся ідеєю перекладу відкритого листа професора теології, але зрозумів, що переклад у мене виходить дуже кострубатий, і так його до кінця і не дописав.
2009.06.18 | Iryna_
цікаво - тобто по суті та ж основна проблема
що і у нас - що таке бакалавр нікому не зрозуміло, а для вступу на магістра нові проблеми + менше місцьніякої мобільності насправді нема, навіть на магістра у "несвій" вуз вступити неможливо (хоча навряд чи у них так само)
2009.06.18 | Георгій
Мeні здалося, що німeцькі студeнти бачать протилeжну проблeму...
... у порівнянні з тією, яку в "Болонці" бачить автор нeдавньої гілки "Болонський тупик України" (http://www2.maidan.org.ua/n/osvita/1242753210 ) і особливо п. Міла в її комeнтарях до цієї гілки. Автор, і п. Міла, проти зайвої "гнучкості" - німeцькі ж студeнти проти ОБМЕЖЕНь у гнучкості...2009.06.18 | texas aggie
Re: Мeні здалося, що німeцькі студeнти бачать протилeжну проблeму...
Моє враження, що проблемою "болонки" в Європі є бюрократичний спосіб її впровадження. Англосаксонська система розвивалася еволюційно, і основана на давніх традиціях. У Європі ця система вводиться згори бюрократами при відсутності традицій внизу. Виходить гібрид, гірший за обидві системи. Може через деякий час все "втрясеться".До речі, цікавою особливістю німецької болонки є три роки навчання на бакалавра. Не дивно, що таких бакалаврів ніхто не хоче брати на роботу. В Америці стандарт - 4 роки. Мені також здається, що американський професор має більше свободи у виборі системи оцінювання студентів, ніж "болонський" у Європі. Ніяких формальних вимог щодо кількості проміжних екзаменів, форми підсумкового екзамену, ітд у Америці немає. Є лише певні (розмиті) традиції.
2009.06.18 | Георгій
Так, усe вірно!
texas aggie пише:> Моє враження, що проблемою "болонки" в Європі є бюрократичний спосіб її впровадження. Англосаксонська система розвивалася еволюційно, і основана на давніх традиціях. У Європі ця система вводиться згори бюрократами при відсутності традицій внизу. Виходить гібрид, гірший за обидві системи. Може через деякий час все "втрясеться".
(ГП) Так, сподіваймося!
> До речі, цікавою особливістю німецької болонки є три роки навчання на бакалавра. Не дивно, що таких бакалаврів ніхто не хоче брати на роботу. В Америці стандарт - 4 роки. Мені також здається, що американський професор має більше свободи у виборі системи оцінювання студентів, ніж "болонський" у Європі. Ніяких формальних вимог щодо кількості проміжних екзаменів, форми підсумкового екзамену, ітд у Америці немає. Є лише певні (розмиті) традиції.
(ГП) Точно. І МОНу тeж ніякого нeма.