МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Фальшування тестування: Болюбаш Я.Я. просить не турбуватися

06/23/2009 | Майдан-ІНФОРМ
Від новинаря М.-І.: Як ми вже неодноразово повідомляли, громадськість намагається привернути увагу на негаразди, пов’язані з трактуванням результатів незалежного тестування випускників шкіл. Попри неодноразові публікації в пресі та звернення через наш сайт до чиновників вони фактично ігнорують потребу виправити завищення реального стану української освіти. В зв’язку з цим один з авторів статей Вячеслав Епштейн ще на початку квітня звернувся до Президента України, який неодноразово високо оцінював незалежне тестування. З текстом цього звернення Ви можете однайомитися в наступному повідомленні: http://maidan.org.ua/static/news/2009/1239045488.html Відповіді довелося чекати доволі довго (понад 2 місяці), до того ж вона надіййшла не віж Президента, а від директора департаменту МОН України Я.Я. Болюбаш. Пропонуємо Вам ознайомитися з цим шедевром бюрократичної творчості та коментарем В.Епштейна що ситуації, яка склалася.

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ Департамент вищої освіти

17.06.09 №4.2-21/1684 Епштейну В.Г. Департаментом вищої освіти розглянуто Ваше звернення до Президента України щодо результатів зовнішнього незалежного оцінювання знань випускників системи загальної середньої освіти в 2008 році і з питань, що належать до компетенції департаменту, повідомляємо. За результатами зовнішнього незалежного оцінювання знань випускників системі загальної середньої освіти в 2008 році Українським центром оцінювання якості освіти підготовлено та оприлюднено офіційний звіт, у якому наведені статистичні дані результатів тестування, а також характеристики тестових завдань з індексом складності з усіх загальноосвітніх предметів, з яких проводилося зовнішнє тестування. Дані, наведені в Офіційному звіті Українського центру оцінювання якості освіти є об'єктивними і надіслані Президенту України, Голові Верховної Ради Ураїни, Прем'єр-міністру України, керівникам регіональних держадміністрацій, а також центральним органам виконавчої влади України, у підпорядкуванні яких перебувають навчальні заклади. Висновки щодо знань випускників системи загальної середньої освіти, а також щодо фальсифікції результатів ЗНО у 2008 році можуть бути надані компетентними особами, визнаними фахівцями у галузі тестових технологій та провідними вчителями-методистами з загальноосвітніх предметів. Результати ЗНО 2008 року були розглянуті на засіданні Комітету Верховної Ради з питань науки і освіти, тому висловлювання директора УЦОЯО Лікарчука І.Л. у пресі не можна вважати офіційною оцінкою Директор департаменту Я.Я. Болюбаш

Комментарий В.Г.Эпштейнa

Итак. В чём смысл ответа Директора Департамента Болюбаша Я.Я? А вот в чём. Для того, чтобы судить о том, имела место фальсификация или нет необходимо быть либо * признанным специалистом в области тестовых технологий либо * ведущим учителем-методистом по общеобразовательным предметам. Поскольку же Эпштейн В.Г. (М.-И.: В конце комментария приведена выдержка из его резюме) к ведущим учителям-методистам по общеобразовательным предметам никак причислен быть не может (а, добавим, по многочисленным заявлениям руководящих кадров МОН, у нас, увы, признаннях специалистов в области тестових технологий нет вообще), то аргументы Эпштейна В.Г. по существу рассматривать вообще не следует!!! Отдельно следует откомментировать тезис «…висловлювання директора УЦОЯО Лікарчука І.Л. у пресі не можна вважати офіційною оцінкою» Уважаемый Болюбаш Я.Я.! Текст приложения – это отнюдь не «висловлювання директора УЦОЯО Лікарчука І.Л. у пресі», а, как и указано в моём обращении, выдержка именно из доклада УЦОЯО. Вполне официального доклада (подписанного Ликарчуком). Разумеется, ничего, кроме отписки, в ответ на моё послание, я не ожидал. Но столь низкий уровень документа (отосланного, в нарушение действующего законодательства, со значительной задержкой) впечатляет…
Резюме В.Г. Эпштейнa НАГОРОДИ, ВІДЗНАКИ 1. Звання „Соросівський вчитель”. Грант міжнародного фонду „Відродження”, 1993 2. Другий грант міжнародного фонду „Відродження”, 1995 3. Звання „Вчитель вищої категорії”, 1997 4. Звання „Вчитель-методист”, 1998 5. Почесна грамота Міністерства освіти і науки України. 2001 6. Знак „Відмінник освіти України”, 2002 АЛЬТЕРНАТИВНА ПРОФЕСІЙНА ЗАЙНЯТІСТЬ 1. Викладач курсів удосконалення вчителів (Інститут безперервної освіти ХОНМІБО) з 2005 р 2. Керівник учбово-тренувальних зборів для переможців обласних олімпіад з фізики з 2006 р. 3. Керівник команди Харківської області на Всеукраїнської олімпіаді з фізики 2007 - 2009 р.р ДОСЛІДЖЕННЯ, ПУБЛІКАЦІЇ (публікації вказано мовою оригіналу) Статті 1. Аналіз логічної структури термодинаміки в курсі 8-го класу (Досвід критичного аналізу навчального посібника (Фізика, 8 кл. Коршак І.Н. та ін). Фізика в школах України, Основа №15-16 (43-44) серпень 2005 2. Метод эквивалентных деформаций. Журнал КВАНТ (Россия) 2009 №1 3 Тема с вариациями Журнал КВАНТ (Россия) 2008 №1 4. Про внутрішнє відбивання, неповноту курсу і парадокси веселки Фізика „Шкільний світ” №32(80), листопад 2000, 5. Задача №267 – полигон для демонстрации возможностей динамики. Фізика „Шкільний світ” №32 2002 6. Розв язання задач – полігон для демонстрації можливостей фізики. Фізика в школах України №23 2004 7. Эпштейн В.Г. Копачовец О.И. Относительно просто об относительно сложном. Лицейские записки. №16 - 17 2003 8. О концепции изучения физики в школе. Фізика „Шкільний світ” №32 2002 9. Рассказ об одной очень простой задаче по физике. . Фізика „Шкільний світ” № 4 2001 10. Реализация принципа развивающего обучения. Джерело педагогічної майстерності. Фізика. Астрономія. Науково-методичний журнал. Випуск №3 (37) Харків 2006. 11. Принцип развивающего обучения при изложении магнитных явлений. Учебно-методическая газета „Физика” (Россия). Изд дом „Первое сентября” №12, 2008 http://fiz.1september.ru/view_article.php?ID=200801207 12. Ідеальний газ. Від «нехитрих» задач до «хитрих». Науково-методичний журнал Фізика в школах України №23 (75) грудень 2006 стор.35 13. От простого к сложному. Журнал КВАНТ (Россия) №3 2007 14. Поверхневі властивості рідини в курсі середньої школи. Фізика в школах України №2(102) 2008 15. Поверхностные свойства жидкости в курсе физики средней школы Учебно-методическая газета „Физика” (Россия). Изд дом „Первое сентября” N17/2008 http://fiz.1september.ru/index.php?year=2008&num=17 16. Епштейн В.Г., Огієнко С.І. Досвід оптимального викладання навчального матеріалу в курсі фізики і хімії. Фізика в школах України №18 (46) 2005 17. «Непредметное (вне-, над-, сверх-, запредметное) ядро содержания образования». Учебно-методическая газета „Физика”(Россия). Изд дом „Первое сентября” №12 (811), 16-30.6.2006 http://fiz.1september.ru/2006/12/02.htm 18. В.Г. Эпштейн, Н. Зубенко, И. Лахтуров. Легко ли попасть мячом в баскетбольное кольцо? Механико-оптическая аналогия. «Лицейские записки» №25-26 2008 Публіцистика. 1. Имитация. «Зеркало недели» № 33 (561) 27 августа — 2 сентября 2005 http://www.zn.ua/3000/3300/51031/ 2. Образование: движение в виртуальном пространстве. «Зеркало недели» № 19 (648) 19 — 25 мая 2007 http://www.zn.ua/3000/3300/59293/ 3. ВНО для... инопланетян? «Зеркало недели» № 3 (682) 26 января — 1 февраля 2008 http://www.zn.ua/3000/3300/61820/ 4. Образование: здравый смысл и реальность Інформаційний портал Харківської правозахисної группи «Права Людини в Україні» 21.05.2007 http://khpg.org/index.php?id=1179752918 5. Игра по правилам Портал МАЙДАН http://www2.maidanua.org/news/view.php3?bn=maidan_osvita&key=1208189989&first=&last=&pattern=%DD%EF%F8%F2%E5%E9%ED%20%C2.%C3. 6. «Знают ли школьники Украины математику?» Портал МАЙДАН http://maidanua.org/static/mai/1233578570.html Освітній портал http://www.osvita.org.ua/articles/372.html 7. “Мнимое изображение» еженедельник «2000»№10 (452) 6 - 12 марта 2009 г. http://2000.net.ua/c/61787 8. «Тишина» http://2000.net.ua/next_issue/62653)

Відповіді

  • 2009.06.24 | псевдоквази

    Получили предсказанный результат -

    некоторые автору послания в МОН ну вот прямо тут предсказывали именно то самое. Разьве что манера ответа более развязанная, чем ожидалась. Ну а что, В. Эпштейн далеко не первый человек, который пишет в МОН, главе правительства или Президенту, там отвечают вполне предсказуемо (только раньше бывали они повежливее): "Пасиба! Учтем, когда рак на горе засвистит! Мы сами с усами, а ты не прись со свинным рылом в калашный ряд!" Так что пишите хоть в "Спортлото"... а лучше прикупите себе участочек земли и учитесь выращивать овощи в свете грядущего бюджетного и прочего кризиса, оно полезнее будет для здоровья и общества в целом. А энтузиасты пусть попробуют развить альтернативную систему образования: нынешняя так стремительно деградирует, что рано или поздно на это дело будет спрос.
  • 2009.06.24 | псевдоквази

    Кстати, неплохая статья В.Эпштейна "Тишина" -

    см. по ссылке. Ну вот товарищ же понимает, что: "Система образования Украины, призванная (равно как и в любой другой стране), в перспективе, гарантировать процветание нации, выполняет совершенно особую функцию. Функцию пеницитарную (иными словами, изолирующую от общества) для учащихся. Функцию социального заповедника для армии работников образования.

    Следует, при этом, отметить абсолютную самодостаточность этой системы. Отказываясь от участия в процессах общественного развития, системе образования удалось укрепить внутренние институции, выработать особый язык, установить писаные и неписаные правила игры. "

    Только еще есть одна функция. Функция РЕКЛАМНАЯ для нашин МОНщиков и политиков рангом повыше...
  • 2009.06.24 | Трясця

    Резиденти

    Що отой недолугий Болюбаш, що отой резидент на посаді Президента, -- уявні величини. Для них учитель, науковець, навіть доктор наук, є нічим за визначенням. Треба визнати, що Україна остаточно стала країною табірної "туфти". Чекаймо наступного року на неминучу перемогу Януковича, коли "монетарист" Азаров узагалі не платитеме заробітну плату вчителям. Бо платити найманим працівникам чи пенсіонерам - це "популізм". А тести, врешті решт, справа другорядна, бо талановиті діти втечуть за кордон все одно, а дурисвіти зі змінним успіхом змагатимуться за можливість красти природні багатства, створені попередніми поколіннями українців.

    Порада Епштейнові: не дратуйте Болюбашів своїми об"єктивними показниками, не псуйте їх дорогоцінне чиновницьке здоров"я перед черговим полюванням. А то не підуть та не застріляться, а шкода буде!
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.06.24 | псевдоквази

      Re: Резиденти

      Между прочим, поголовно все знакомые мне наши провинциальные деятели образования, регулярно навещающие МОН по служебным делам, в один голос говорили, что Болюбаш там самый адекватный из всей начальской братии, другие гораздо хуже. Так что вы не того...
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2009.06.24 | Трясця

        Re: Резиденти

        Я особисто знаю Полянського. В приватному спілкуванні -- це мила людина, з гарною мовою, почуттям гумору. А результат? Фальсифікація конкурсу шкільних підручників. Але більшість у МОНі -- просто жах, а в АПНУ - ще гірші.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2009.06.24 | псевдоквази

          Re: Резиденти

          Ото і є сила системи...


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".