Пільговики забили місця на козирних факультетах вузів?
07/20/2009 | [20.07.2009 13:54] УНІАН
[20.07.2009 13:54]
Під час вступної кампанії до вищих навчальних закладів спостерігається значний наплив абітурієнтів.
Про це УНІАН повідомили в Інформаційному центрі незалежного оцінювання.
Зокрема, згідно із проміжними результатами спостереження за вступною кампанією, яку проводить всеукраїнська громадянська мережа “Опора”, пільговики і переможці олімпіад "забронювали" собі бюджетні місця на престижних факультетах, а всі інші стоять у величезних чергах.
За даними організації, найбільш поширеними проблемами, на які цьогоріч скаржаться абітурієнти та їхні батьки, є великий наплив пільговиків на престижні спеціальності у провідних ВНЗ України і неготовність приймальних комісій впоратися з великою кількістю охочих подати документи.
За словами координатора освітніх програм “Опора”, наприклад, опановувати спеціальність "міжнародні відносини" у Київському національному університеті ім. Т.Г.Шевченка за державний кошт не мають шансів навіть "абсолютні відмінники" зовнішнього оцінювання, позаяк на 50 бюджетних місць уже претендують 35 пільговиків та 17 переможців олімпіад (які теж мають право пільгового зарахування).
Новинкою кампанії 2009 року стало і те, що фальшиві довідки тепер пред’являють не лише "уявно хворі", але й псевдопереможці олімпіад. Членами “Опори” виявлено випадки, коли особи, що фігурують у системі "Конкурс" як переможці олімпіад і вже зареєстровані приймальними комісіями як абітурієнти, відсутні у офіційному списку переможців олімпіад, затвердженому Міністерством освіти і науки України.
Великі черги абітурієнтів спостерігаються у Харківському національному університеті радіоелектроніки, Львівському державному медичному університеті, Київському національному лінгвістичному університеті, Сумському державному педагогічному університеті. В “Опорі” зауважили, що це викликає подив з огляду на те, що цього року Міносвіти дозволило вишам проводити попередній "відсів" - самостійно визначати мінімальну кількість балів, необхідну для прийому ними документів учасників зовнішнього незалежного оцінювання 2009 року.
Керівництво деяких університетів також продовжує порушувати наказ МОН щодо умов вступу. Зокрема, Київський національний університет ім. Т.Г.Шевченка самовільно скоротив термін закінчення прийому документів, а у Харківській національній академії міського господарства, Харківському національному медичному університеті і Харківському політехнічному університеті офіційно зареєстрованих спостерігачів не допустили роботи. При цьому набір на факультет підготовки юристів для Міністерства закордонних справ у Національній юридичній академії України ім. Ярослава Мудрого здійснюється «…з числа осіб, що пройшли за конкурсом у Інститут підготовки кадрів для органів прокуратури та на інші денні факультети за результатами співбесіди, за умови знання двох іноземних мов». Інакше кажучи, у цьому навчальному закладі проводять власний додатковий конкурс при чому одразу ж з двох іноземних мов.
Громадянська мережа “Опора” у рамках моніторингу вступної компанії за допомоги мережі спостерігачів стежить за роботою приймальних комісії у 30 вищих закладах освіти, а також обслуговує "гарячі лінії" у 21 регіоні України і щоденно аналізує дані інтернет-системи "Конкурс", яка працює під егідою Міністерства освіти і науки України.
Станом на 17 липня “Опора” зафіксувала понад 70 звернень щодо різноманітних порушень при вступі до вищих закладів освіти.
За порушення умов прийому 2008 року Міністерством освіти та науки України було анульовано 7 ліцензій ВНЗ і ще 32 заклади перевіряються нині органами прокуратури.
постiйна адреса статтi:
http://www.unian.net/ukr/news/news-327120.html
Під час вступної кампанії до вищих навчальних закладів спостерігається значний наплив абітурієнтів.
Про це УНІАН повідомили в Інформаційному центрі незалежного оцінювання.
Зокрема, згідно із проміжними результатами спостереження за вступною кампанією, яку проводить всеукраїнська громадянська мережа “Опора”, пільговики і переможці олімпіад "забронювали" собі бюджетні місця на престижних факультетах, а всі інші стоять у величезних чергах.
За даними організації, найбільш поширеними проблемами, на які цьогоріч скаржаться абітурієнти та їхні батьки, є великий наплив пільговиків на престижні спеціальності у провідних ВНЗ України і неготовність приймальних комісій впоратися з великою кількістю охочих подати документи.
За словами координатора освітніх програм “Опора”, наприклад, опановувати спеціальність "міжнародні відносини" у Київському національному університеті ім. Т.Г.Шевченка за державний кошт не мають шансів навіть "абсолютні відмінники" зовнішнього оцінювання, позаяк на 50 бюджетних місць уже претендують 35 пільговиків та 17 переможців олімпіад (які теж мають право пільгового зарахування).
Новинкою кампанії 2009 року стало і те, що фальшиві довідки тепер пред’являють не лише "уявно хворі", але й псевдопереможці олімпіад. Членами “Опори” виявлено випадки, коли особи, що фігурують у системі "Конкурс" як переможці олімпіад і вже зареєстровані приймальними комісіями як абітурієнти, відсутні у офіційному списку переможців олімпіад, затвердженому Міністерством освіти і науки України.
Великі черги абітурієнтів спостерігаються у Харківському національному університеті радіоелектроніки, Львівському державному медичному університеті, Київському національному лінгвістичному університеті, Сумському державному педагогічному університеті. В “Опорі” зауважили, що це викликає подив з огляду на те, що цього року Міносвіти дозволило вишам проводити попередній "відсів" - самостійно визначати мінімальну кількість балів, необхідну для прийому ними документів учасників зовнішнього незалежного оцінювання 2009 року.
Керівництво деяких університетів також продовжує порушувати наказ МОН щодо умов вступу. Зокрема, Київський національний університет ім. Т.Г.Шевченка самовільно скоротив термін закінчення прийому документів, а у Харківській національній академії міського господарства, Харківському національному медичному університеті і Харківському політехнічному університеті офіційно зареєстрованих спостерігачів не допустили роботи. При цьому набір на факультет підготовки юристів для Міністерства закордонних справ у Національній юридичній академії України ім. Ярослава Мудрого здійснюється «…з числа осіб, що пройшли за конкурсом у Інститут підготовки кадрів для органів прокуратури та на інші денні факультети за результатами співбесіди, за умови знання двох іноземних мов». Інакше кажучи, у цьому навчальному закладі проводять власний додатковий конкурс при чому одразу ж з двох іноземних мов.
Громадянська мережа “Опора” у рамках моніторингу вступної компанії за допомоги мережі спостерігачів стежить за роботою приймальних комісії у 30 вищих закладах освіти, а також обслуговує "гарячі лінії" у 21 регіоні України і щоденно аналізує дані інтернет-системи "Конкурс", яка працює під егідою Міністерства освіти і науки України.
Станом на 17 липня “Опора” зафіксувала понад 70 звернень щодо різноманітних порушень при вступі до вищих закладів освіти.
За порушення умов прийому 2008 року Міністерством освіти та науки України було анульовано 7 ліцензій ВНЗ і ще 32 заклади перевіряються нині органами прокуратури.
постiйна адреса статтi:
http://www.unian.net/ukr/news/news-327120.html
Відповіді
2009.07.20 | igorg
Пільговики це справа рук уряду
2009.07.20 | Авдентичний фізик-хімік-матеріалознавець
Зрозуміло, що уряду, а не міністра .
2009.07.21 | псевдоквази
Re: Пільговики забили місця на козирних факультетах вузів?
Да отменить подчиненность ВУЗов МОНу и прочим министерствам и не будет никаких госбюджетных мест и льготников. Только ж куда пойдут обездоленные вакарчуки с болюбашами?2009.07.21 | sama
Re: Пільговики забили місця на козирних факультетах вузів?
А куди підуть студенти, які розраховують на стипендії? Окрім того в кожному райцентрі буде працювати корпоративний університет або академія , диплом якої має цінність туалетного паперу.2009.07.21 | Обман
Re: Пільговики забили місця на козирних факультетах вузів?
Причому ці пільговики маюь дуже низькі бали - це так стимулює держава талановиту молодь, дійсно потрібну. Ні - це політика держави - чим тупіший, тим краще, та щей за рахунок держави - стипендії ж їм платити будуть. Дуже сумно .....Здається, що ці пільговики (+олімпіадники) - це просто прохід для блатних, тих, хто дав взятку. Країна пільговиків - тому-то й така країна!!!!!!!2009.07.22 | псевдоквази
"Достойникам" талановита молодь непотрібна,
бо вона за таких покидьків ніколи б не голосувала. "Достойникам" потрібне стадо баранів, яке буде вдячне "достойникам" за копієчні льготи. Звідси і стада льготників.2009.07.21 | псевдоквази
Куди? - Туди, туди...
sama пише:> А куди підуть студенти, які розраховують на стипендії? Окрім того в кожному райцентрі буде працювати корпоративний університет або академія , диплом якої має цінність туалетного паперу.
Ну, буде... поки роботодавці (а за ними і абітурієенти) не розберуться, що чого вартує. Як це є в тих країнах, де ніяких мОНів з держзамовленнями немає.
А хто розраховує на стипендію хай йдуть за позичками. При цьому вони, може, нарешті, задумаються, чи потрібен їм той диплом і той фах і чи варто годувати цей чи оцей ВНЗ.
А зараз... Поряд з моєю конторою є супермаркет, куди я часто заходжу. Ну й бачу там своїх колишніх студентів, що там працюють. Звичайно, для продавця, підсобника і т.д. ну дуже потрібен диплом, як правило здобутий за кошти держбюджета! Ну ніяк без диплома не можна! Дайош найосвіченіших вантажників і двірників у світі!!!
2009.07.22 | igorg
Не бачу проблеми. Якщо у нас 3/4 випускників
отримують вищу освіту то це треба лише вітати. Я вважаю що це набагато кращий варіант ніж коли її будуть отримувати 1/4. І що б ми не говорили про якість, але 4-5 років у ВНЗ даром не минають. Це є великий позитив.Навіть якщо людина певний час працюватиме вантажником чи касиром у супермаркеті. Усяка робота достойна поваги. Й цей досвід згодиться.
2009.07.22 | псевдоквази
Отаке вітати? Треба волати "Пробі!" !
Як можна не бачити очевидного?!igorg пише:
> отримують вищу освіту то це треба лише вітати. Я вважаю що це набагато кращий варіант ніж коли її будуть отримувати 1/4. І що б ми не говорили про якість, але 4-5 років у ВНЗ даром не минають. Це є великий позитив.
Якщо скоротити кількість студентів в 3 рази - саме до тої 1/4 - то відразу кількість коштів, що прийдеться на 1 студента, зросте ВТРИЧІ, а це - краща матеріальна база, звідси і зростання ЯКОСТІ освіти. А ще зростання конкурсів до ВНЗ, звідси - можливість ВІДБОРУ, якого зараз немає, можливість відсіювання на етапах навчання, а звідси - знову таки зростання якості.
А якщо ще б відповідним чином позакривати ВНЗ та ВНЗушки, та викладачів спровадити хоч би й з збереженням їх окладів до пенсії... то тоді пропорційно зросте фінансування на науку, ту ж матеріальну базу і т.п. з відповідними наслідками.
> Навіть якщо людина певний час працюватиме вантажником чи касиром у супермаркеті. Усяка робота достойна поваги. Й цей досвід згодиться.
Звичайно. Тільки на біса для цієї роботи протирати штани 5 років, при цьому сидячи на шиї батьків і отримуючи стипендію з бюджета, а ще (див. вище) заважаючи тим, комцу та освіта буде потрібна, отримувати ЯКІСНУ освіту.
Ну і ще. У нас що, в країні не досить паганючих юристів, економістів і інженерів? Та їх нікуди дівати! От знаючих не досить... А головним чином недостає різноманітних робітничих професій, в т.ч. малокваліфікованих. А хтось бачить позитив в тому, що молоді, здорові люди сидять 5 років в непотрібних ВНЗ замість працювати. А тим часом підприємці вимагають завозу робочої сили з закордону. Он не останній БЮТак Фельдман про це всюди дудить.
Так от, під шумок та під непотрібну освіту завезуть сюди негрів, арабів, китайців. Ну і якою буде генофонд України через кілька років? І яка Україна дістанеться у спадок нашим дітям - чорно-жовта?!
Можете на мене ображатися, а ще можете писати модераторам, а ще - кричати, що я клятий расист чи хвашист, але я Вам прямо в очі говорю: Ваша начебто любов до України і до української мови нічого не варта, бо задля своїх сьогоднішніх інтересів (отримувати платню в непотрібному ВНЗ і т.п.) Ви продаєте майбутнє дітей і майбутнє країни.
Ото і все. Отак з проблем освіти виходимо на більш масштабні проблеми!
2009.07.22 | igorg
Проблема якості освіти у відсутності потреби у фахівцях високої
кваліфікації. Як тільки така потреба виникне відразу підуть кошти на їх підготовку. Якщо є провідні ВНЗ з високою якістю освіти то де їхні потрясаючі успіхи? Коли була б така потреба то вони б уже процвітали на загальному тлі. Скажімо Могилянка.Щодо фінансування то Ви неправильно рахуєте. Плата контрактників наразі покриває бюджетні витрати на освіту. Тобто платники оплачують навчання безплатників. Тому ніякого додаткового фінансування отримати не вдасться. Далі. Та інфраструктура, яка сяк-так ще підтримується, буде розпродана з молотка (з дитячими садками так трапилося).
Ще проблема. Якщо не дати можливості бажаючим вчитися в Україні то вони безумовно поїдуть вчитися до сусідів. В ту ж Росію. Оце буде позитив
Навчання у ВНЗ дає плюс до розвитку. Як студент людина має можливість дуже просто відвідати США, брати участь в різних соціальних й наукових програмах. До того ж отримана база дозволяє продовжити освіту в Європі, простіше перекваліфікуватися. Наявність вищої освіти дозволяє людині швидше адаптуватися до змін.
Щодо того що вони сидять на шиї у батьків то тут певно не варто так сильно хвилюватися. Якщо сидять значить знають чого. Й ринок праці у нас скажемо так не потребує випускників СШ якщо є люди з кращою освітою .
Тобто те що Ви пропонуєте має дуже-дуже багато мінусів.
2009.07.22 | псевдоквази
Re: Проблема якості освіти у відсутності потреби у фахівцях високої
igorg пише:> Як тільки така потреба виникне відразу підуть кошти на їх підготовку. Якщо є провідні ВНЗ з високою якістю освіти то де їхні потрясаючі успіхи? Коли була б така потреба то вони б уже процвітали на загальному тлі. Скажімо Могилянка.
Чому і як і коли виникне та потреба? Оце цікаве питання! Самозародиться? Сумнівно... Але тут не про те.
Дозвольте таку аналогію. Скажимо, в районі Х. не було потреби в хлібі, тому селяни займалися виробництвом гною, і розвели гноєробних пунктів аж 1000, а хліборобних було - 0, бо потреби не було зовсім. Але ось виникла потреба в хлібі! Але кошти ніякі нікуди не пішли: кому потрібен хліб, йому байдуже до гною!
Тож не підуть і кошти до наших гноєробних ВНЗ, навіть коли і якщо буде яка потреба. А підуть вони кудись (може й закордон) де є хліборобні ВНЗ.
Щодо Могилянки, то, НМД, її відносний успіх більше завдячує рекламі, завдяки якій з"явився якийсь конкурс а отже, і можливість відбору.
> Щодо фінансування то Ви неправильно рахуєте. Плата контрактників наразі покриває бюджетні витрати на освіту. Тобто платники оплачують навчання безплатників. Тому ніякого додаткового фінансування отримати не вдасться. Далі.
Я нічого такого про контрактників -безплатників не писав. Та й формально Ви не праві. Рідна контора: коли на бюджетника держава виділяла десь 10 000 на рік, то з контрактника брали 5 000. Хто ж за чий рахунок живе?! Ще рік тому Вакарчук топав ногами і хотів було впровадити, щоб було воно однаково, бо це ж грабунок бюджету, але, мабуть, не хватило духу.
>Та інфраструктура, яка сяк-так ще підтримується, буде розпродана з молотка (з дитячими садками так трапилося).
То студенти-доценти там замість сторожів?
> Ще проблема. Якщо не дати можливості бажаючим вчитися в Україні то вони безумовно поїдуть вчитися до сусідів. В ту ж Росію. Оце буде позитив
Я не платник податку до бюджету РФ, і якщо в РФ є зайві кошти - то це їх проблеми, куди їх тринькати. Хай собі. Я - платник податків в Україні.
> Навчання у ВНЗ дає плюс до розвитку. Як студент людина має можливість дуже просто відвідати США, брати участь в різних соціальних й наукових програмах. До того ж отримана база дозволяє продовжити освіту в Європі, простіше перекваліфікуватися. Наявність вищої освіти дозволяє людині швидше адаптуватися до змін.
З всього є плюс. Навіть і хто посидів у камері попереднього утримання місяця зо 2 отримує й позитив, наприклад, не буде далі в житті дуже балакучий чи буйний, бо там за це дають по черепу. Питання лише в тому, чи не дорого вийдуть перераховані плюси?
> Щодо того що вони сидять на шиї у батьків то тут певно не варто так сильно хвилюватися. Якщо сидять значить знають чого. Й ринок праці у нас скажемо так не потребує випускників СШ якщо є люди з кращою освітою .
>
Знаєте, мені навіть і мої випускники казали: "От пішов би я після школи в токарі, вже б добре заробляв. А тепер не піду - бо в мене диплом інженера, та й мати скаже - на біса ж ти вчився? А в інженери не беруть, кажуть, нема місць. От гади!"
Взагалі Ви знаєте, що в нас з бюджетом відбувається? Непотрібні студенти з бюджета отримують, а якби вони були в цей час потрібними вантажниками чи слюсарями, то з них би отримував бюджет. Ну і який варіант кращій для країни? Це ж очевидно! Тільки не кажіть, що через 10 років все змінеться і вони будуть потрібні! Та ніколи! Не може бути в країні 10 начальників з дипломом на 1 працівника без диплома!
А через 5 років без практики якби й були б знання за фахом, то їх би не стало. А як їх і не було, ...
> Тобто те що Ви пропонуєте має дуже-дуже багато мінусів.
Взагалі я пропоную, щоб ліквідувати МОН і всі ВНЗ відлучити від бюджету ... і після наступного десятирічча бардаку ВІЛЬНИЙ ринок освітніх послуг всіх розставить на місця. А оте, що я згадав, лише засоби для деякого зменшення шкоди від існуючої системи та частково скорочення строку того прехідного бардака .
2009.07.22 | loup-garou
International Mathematical Olympiad 2009 - результати (л)
http://imo-official.org/year_country_r.aspx?year=2009&column=total&order=descНе спішили б Ви відносно китайців з корейцями...
14те місце в командному заліку і 14-26 в індивідуальному - це успіх чи провал?
2009.07.22 | igorg
Бачите, щодо якості освіти це дуже цікаве питання
і його декілька разів підіймали на цьому форумі. Поки що результату нема. Основна проблема за чим оцінювати. За найвищими результатами, за найгіршими чи за масовими? Олімпіади це безумовно вищі результати. масові дає ЗНО. Проте я б не ставив знака рівності між балами й наступним рівнем підготовки.Зазвичай коли працівники ВНЗ, викладачі говорять про якість мають на увазі потреби науки й вищої освіти. Але не все так однозначно. Бо туди підуть одиниці.
Більшість піде у бізнес, виробництво, обслуговування. Й там критерії якості дещо інші. Наприклад, 80% того що мене вчили свого часу, на інженерній роботі було просто непотрібне. Воно не шкодило, але потреби в ньому не було. Там для зростання більш важливі психологічні якості. Тож в цілому навіть трійочник цілком задовільняв замовника.
Ще одна проблема це середня школоа, яка зорієнтована на втуп до ВНЗ. Професійна робітнича підготовка й орієнтація там відсутня. Тому й маємо масовий вступ до ВНЗ. На це якраз і працює школа. Багато вступає - хороша школа, мало - погана (й відповідно якість підготовки).
Так що тут не все так просто й вирішити ці проблеми скороченням ВНЗ й набору не вийде.
2009.07.22 | псевдоквази
Re: International Mathematical Olympiad 2009 - результати (л)
Вибачте, це не за темою.Ми тут про фізичну культуру (масову освіту), а Ви - про спорт (олімпіади), при чому про спорт високих досягнень. А це не зовсім теж саме, а часто і зовсім не те.
2009.07.22 | loup-garou
А я і не про освіту. Я про китайців
2009.07.22 | псевдоквази
Re: А я і не про освіту. Я про китайців
Я теж частково про них. Країна в 1 200 000 000 населення може забезпечити спортивні досягнення навіть за рахунок екстенсивних засобів. Втім, знаю, що їх освіта і наука за останні роки зробила великий прогрес, а наші - очевидний регрес. Тому освічені китайці до нас не поїдуть. Але у них поки що досить всякого...2009.07.22 | igorg
Китайці до нас їдуть і саме у ВНЗ
співідношення ціна-якість-умови цілком для них прийнятне.2009.07.22 | псевдоквази
Їдуть -
не найкращі, але й ненайгірші. Але я не про навчання китайців у наших ВНЗ вів мову.2009.07.24 | псевдоквази
Доповнення (цитата):
"Еще глупее меряться результатами олимпиад -- они зависят не от "ума" народа, а от построения всей образовательной системы, от усилий по отбору и подготовке участников и команды, от численности населения (нелепо сравнивать Китай, Россию и, скажем, Израиль с населением, относящимся примерно как 200:20:1), от стимулов, наконец, от случайностей." - http://www.pereplet.ru/text/ashkinazi03jul08.html2009.07.22 | Сергій Вакуленко
Ми взагалі живемо в країні пільг
Хіба пільги тільки в системі освіти?Метро: зраночку йдеш — то пільговиків з усякими папірцями на безкоштовний проїзд більше, ніж тих, хто платить.
Дуже цікаво почитати й перелік "пільгових категорій" у наземному громадському транспорті.
На мою думку, вихід один: оголосити поняття "пільга" антиконституційним. Усі компенсації за всі заслуги — лише грішми!
2009.07.22 | igorg
Якщо грошима тоді треба знаходити джерела
фінансування, можна вести облік і т.д. Тобто це стає видимим.А існуюча система дозволяє мати пільги непомітно. Наприклад, хто оплачує пільгу пенсіонерам в маршрутках? Перевізник. Він якось рахує ці кошти? Звичайно що ні. Але ось який фокус, пенсіонер вдячний за пільги політику, а не перевізнику . А між перевізником і пенсіонером виникають конфлікти. На тему жлоб і нахлібник. Здавалося б є просте рішення - видавати купони на проїзд й компенсувати витрати. Тоді перевізник радів би кожному такому пільговику. Й виставлений державі рахунок заставив би задуматися, а чи варто давати пільги пенсіонеру з місячною пенсією більше 5000 грн. скажімо.
Але, звичайно, найбільше пільг мають чиновники. Й знайти їх бодай перелік практично неможливо. Деякі з них взагалі не для широкого загалу, про можливість їх отримання повідомляють лише "своїм".
Тобто система пільг це є прихована оплата чиновників без сполати податків за наш кошт.
Натомість є сенс говорити лише про систему соціальної допомоги для людей з малими статками, з вадами здоровя.
Пільговими можуть бути лише умови для бізнесу в депресивних галузях і районах.