МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Сферичне ЗНО в вакуумі – справді чудова річ

07/21/2009 | 2
та Вакарчук – геніальний міністр. Але, згідно з «правильними відповідями» до цьогорічного тесту з хімії, число неспарених електронів атома силіцію в незбудженому стані становить 1. Це вже навіть арифметична дивина, тому що загальне число електронів там 14, тобто парне. І якби неспарені єлектрони там взагалі були, то їх мало б бути парне число.
Зрозуміло, що це не єдиний ляпсус у тому тесті, але найбільш смішний.

Відповіді

  • 2009.07.21 | ОЗ

    Re: Сферичне ЗНО в вакуумі – справді чудова річ

    2 пише:
    > та Вакарчук – геніальний міністр. Але, згідно з «правильними відповідями» до цьогорічного тесту з хімії, число неспарених електронів атома силіцію в незбудженому стані становить 1. Це вже навіть арифметична дивина, тому що загальне число електронів там 14, тобто парне. І якби неспарені єлектрони там взагалі були, то їх мало б бути парне число.
    > Зрозуміло, що це не єдиний ляпсус у тому тесті, але найбільш смішний.

    На жаль, тести готували люди, які вступали до ВУЗів без ЗНО. Отакий рівень їх підготовки.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.07.21 | 2

      І всі академіки вступали до ВУЗів без ЗНО

      Так ось чому вони такі трохи ніякі.
  • 2009.07.21 | Skapirus

    А можете навести повний текст завдання і лінк на нього?

    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.07.21 | 2

      Re: А можете навести повний текст завдання і лінк на нього?

      12 Зміст завдання: Число неспарених електронів атома Силіцію в
      незбудженому
      стані становить
      А
      1
      Б
      2
      В
      3
      Г
      4


      12 Число неспарених електронів атома Силіцію в
      незбудженому стані становить
      1
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2009.07.21 | Skapirus

        Дякую, бачу. В такому випадку виникають питання

        Принаймні до тих, хто набрав 200 чи біля того балів. Як і до самих організаторів тестування. До речі, чи були звернення де-небудь щодо цієї лажі в тестах? Яка була реакція? Чи були апеляції учнів? Знову ж яка реакція?
      • 2009.07.21 | Skapirus

        Тепер вже питання до Вас

        Я був довірився Вашій інформації. Виявляється, сайт дійсно не викликає довіри. Чому б не піти на справжній сайт тестування і не закачати питання з відповідями? Про кремній там відповідь правильна, інші не аналізував:

        http://www.testportal.gov.ua/index.php/text/chem/
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2009.07.21 | 2

          Тут свідчать, що виправлення було зроблено постфактум

          але не всюди.
          http://www2.maidan.org.ua/news/view.php3?bn=maidan_osvita&trs=-1&key=1248197865&first=&last=
          Так що справа не у якомусь дефективному сайті
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2009.07.21 | Skapirus

            Я бачив. Тобто в принципі зворотний зв"язок спрацював

            Було б набагато гірше, якби такого зв"язку не було б, бо прочитавши Ваш початковий допис я вирішив, що правильна відповідь зараховувалася як неправильна і навпаки.
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2009.07.21 | 2

              Неправильних висловлювань там вистачає

              але учень має всі шанси визначити, яку саме з неправильних відповідей укладачі тесту вважали правильною. Наприклад:

              22 Зміст завдання: До гомологічного ряду алкенів належить вуглеводень, формула
              якого
              А
              С6Н6
              Б
              С6Н10
              В
              С6Н12
              Г
              С6Н14

              22 До гомологічного ряду алкенів належить вуглеводень, формула якого
              С6Н12

              Учень, який знає хоч трохи поза програмою (такі існують), розуміє, що речовина з такою формулою може бути алкеном, але не обов’язково ним є. Але, зваживши, що він має цього не знати, учень дасть "правильну" відповідь.

              27 Зміст завдання: За допомогою якого реагенту можна визначити пропаналь?
              А
              аміачний розчин аргентум (
              I) оксиду
              Б
              водний розчин брому
              В
              водний розчин натрій карбонату
              Г
              Суміш концентрованих розчинів сульфатної та нітратної кислот

              Щоб "правильно" відповісти на це питання, дуже шкідливим було б замислюватись над значенням терміну "визначення", потрібно просто тупо пам’ятати, що "аміачний розчин аргентум (I) оксиду" згадується у підручнику лише у зв’язку з альдегідами. Ну, звичайно, розуміти, що пропаналь - альдегід.
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2009.07.22 | Skapirus

                Тут з Вами не посперечаєшся

                Не буду нікого виправдовувати, але як по мені, на тому спрощеному рівні розуміння хімії, який викладають в школах, наведені Вами ляпи не такі вже й принципові. IMHO, звичайно. Хоча формальна логіка в наведених завданнях дійсно шкандибає.
                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                • 2009.07.22 | 2

                  В деяких суттєвих моментах це справді не принципово

                  Можливість того, що знаючого більше за укладачів тестів недосконалі питання зіб’ють з пантелику є IMHO суто формальною; до того ж це лихо почалося не сьогодні та не вчора, наприклад, той дурнуватий «аміачний розчин» тягнеться з радянських часів.
                  Але, знов-таки IMHO, людина, яка знає про існування циклоалканів, не напише, що сполука з брутто - формулою С6Н12 є алкен. Навіть, якщо циклоаканів немає в програмі. Так само, як математик не напише, що неперервна функція є диференційованою, навіть якщо знає, що читач ще не знайомий з прикладами, які спростовують це твердження.
                  Тобто тест свідчить про некомпетентність геть усіх, хто приклав до нього руку. Та тих, хто обрав отих креативників. Отже, ніякого вдосконалення від них чекати не доводиться.
  • 2009.07.21 | sama

    http://osvita.ua/test/answers/3963

  • 2009.07.21 | vl

    Re: Сферичне ЗНО в вакуумі – справді чудова річ

    Багато чого пишуть на парканах. Краще користуватися більш надійними джерелами:). Наприклад, http://www.testportal.gov.ua/index.php/text/chem/
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.07.21 | 2

      Ну і скільки неспарених електронів згідно надійних джерел УЯЙЦЯ?

    • 2009.07.21 | sama

      Помилка таки була. ЇЇ виправили до перевірки тестів.

      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2009.07.21 | vl

        Re: Помилка таки була. ЇЇ виправили до перевірки тестів.

        Ви хочете сказати, що учні отримували разом з тестом і набір правильних відповідей:)
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2009.07.21 | sama

          я не це хочу сказати.

          По завершенні тестування з кожного предмету центр незалежного тестування через пару днів давав можливість перевірити себе , виставивши відповіді. В першому варіанті відповідей була ця помилка, вона на багатьох сайтах скопійована і висить донині. Але вже на другий день на офіційному сайті її виправили і перевірялися роботи нормально.
  • 2009.07.22 | igorg

    Це принциповий недолік засекречених тестів

    Відсутність можливості перевірити їх якість до процесу тестування.
    Але здається центр обіцяє згодом перейти до несекретних процедур. Коли обсяг тестових запитань стане достатнім і процедури приживуться.
    Звичайно, можна і треба критикувати. Однак вибрану стратегію (а вона має певні плюси, наприклад, немає сенсу тренувати школяра на конкретні тестові запитання, швидкість впровадження, неможливість підготовки шпаргалок із вірними відповідями) навряд чи вже є сенс ламати. Це призведе до значно більших втрат.
    Ось Ви фахівець з Хімії? Запропонуйте Центру свій варіант тестів кращої якості з визначеними характеристиками. Я так розумію, що на форумі є представники Центру.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.07.22 | 2

      Паліативні засоби

      (типу вдосконалення тесту) не допоможуть, якщо немає раціональної концепції курсу, а її таки немає (якщо не вважати такою концепцією наміри взагалі вилучити природничі науки, замінивши їх шарлатанським «довкіллям»). Та чекати її немає від кого.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2009.07.22 | igorg

        І хто має цю концепцію створити на Ваш погляд

        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2009.07.22 | 2

          Re: І хто має цю концепцію створити на Ваш погляд

          Ентузіасти цього не зроблять, тому що програми з різних предметів мають бути узгодженими. Щоб не було так, як зараз – у курсі біології трактують про гетероциклічні сполуки (різні аденіни - гуаніни), а у курсі хімії учні мають не знати й про карбоциклічні типу циклогексану (при тому у курсі хімії щось трактують про вуглеводи, це вже справжній маразм). Програма з хімії має бути узгоджена з фізикою та біологією, фізика також з математикою. МОН в принципі могло би призначати щось типу рубежів регулювання, користуючись терміном з тактики – тобто, наприклад, визначити, що розробники програми з фізики мають виходити з того, що учні знатимуть квадратні рівняння тоді-то, логарифми тоді-то і так далі, і так про всі пов’язані предмети. І тоді вже воно могло б оголошувати конкурс, ще не на підручник, а на концепцію – проект програми з докладною пояснювальною запискою. А на основі затвердженої концепції оголошувати конкурс на підручник. Але у цьому житті ми нічого такого не побачимо.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".