МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Европеизацией – по гуманитарному образованию

07/25/2009 | Газета "2000"
В последнее время мы являемся свидетелями примечательных новшеств в сфере высшего образования Украины. Новшеств пока что не столь резонансных, как, скажем, введение внешнего независимого тестирования выпускников школ, но по своей значимости для организации учебного процесса и общим духовно-культурным последствиям для общества не менее существенных.

http://news2000.org.ua/c/63522

Відповіді

  • 2009.07.25 | псевдоквази

    Наступили на ногу политологам -

    вот они и взвизгнули...
    А если бы дали им побольше часов?

    Но дело в ином. Вообще-то как-то абсурдно выглядит мелочная регламентация со стороны МОНа того, что там учит а что не учить в каком-нибудь университете, куда киевский чиновник заезжал последний раз года 3 назад. Можно, конечно, гордо назвать это "осуществлением государственной политики в образовании". Но от этого суть не поменяется.

    Выход? - "Карфаген должен быть разрушен" - ВУЗы должны быть лишены госфинансирования и госзаказа.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.07.25 | Shooter

      Re: Наступили на ногу политологам -

      псевдоквази пише:

      > Выход? - "Карфаген должен быть разрушен" - ВУЗы должны быть лишены госфинансирования и госзаказа.

      Зауважте - в абсолютній більшости "нормальних" країн "ВНЗ"и - на державному фінансуванні.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2009.07.25 | псевдоквази

        Зауважив. "Нормальних"...

        Shooter пише:

        > Зауважте - в абсолютній більшости "нормальних" країн "ВНЗ"и - на державному фінансуванні.

        До того ж за списком країн. А в найбільшій за науковим потенціалом країні ні.

        А про "ненормальності" не варто і нагадувати...
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2009.07.25 | Shooter

          Re: Зауважив. "Нормальних"...

          псевдоквази пише:
          > Shooter пише:
          >
          > > Зауважте - в абсолютній більшости "нормальних" країн "ВНЗ"и - на державному фінансуванні.
          >
          > До того ж за списком країн. А в найбільшій за науковим потенціалом країні ні.

          Помиляєтеся. США+Англія - за науковим потенціалом це, мабуть, менше ніж Європа без Англії.

          Крім того, якщо говоримо саме про потенціал, ще є Китай та Індія. З тотальною перевагою державного фінансування.

          > А про "ненормальності" не варто і нагадувати...

          Погоджуюся - варто обмежитися "нормальностями".
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2009.07.25 | texas aggie

            Re: Зауважив. "Нормальних"...

            Багато університетів США суттєво (хоча і не повністю) на державному фінансуванні. В Британії теж університети отримують багато грошей від держави.
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2009.07.26 | Shooter

              Re: Зауважив. "Нормальних"...

              texas aggie пише:
              > Багато університетів США суттєво (хоча і не повністю) на державному фінансуванні. В Британії теж університети отримують багато грошей від держави.

              В принципі, Ви праві: в багатьох країнах і приватні навчальні заклади отримують гроші від держави.
  • 2009.07.25 | ziggy_freud

    що вперто відмовляється розуміти автор :-/

    якби вони читали хоч якісь роботи з вікової психології, то напевне знали б: все зазначене в їхньому списку соціально бажаних якостей вчителя формується значно раніше студентського віку. В чому згодні і Піаже, і Колберґ, і різні школи психоаналіза. Що можливо зробити з не дуже культурним, але розумним студентом - косметично підпиляти йому роги. Чому, наприклад, явно суперечить системна підтримка гри в КВН

    > Интересно, что по этому поводу думают в АПН, под крылом которой должна находиться подготовка студентов в системе педагогических вузов. Разве будущий учитель отныне просто носитель (вернее — разносчик) знаний, навыков и умений, а не духовно богатая личность, способная влиять на внутренний мир ученика? И последнее возможно без формирования у него этической чуткости, эстетического вкуса и осведомленности?

    прошу в студію приклад хоча б одної людини, якій прослуховування курсу естетики в 18-20 років сформувало гарний смак. Не кажучи про такий ефемерний конструкт, як "освєдомльонность". Воно звичайно можна змусити вивчити різницю між клясикою і романтикою особу, якій до спини і перше, і друге. А сенс? Хіба що вже зазначене косметичне підпилювання рогів.

    а от чого не розумію я, і можу з автором погодитись. Наслідки освітніх реХВорм не прораховуються і не моделюються. Їх розробники діють методом проб і помилок; попри повагу до Вакарчука-ст., тут він з колегами діє дещо авантюрно. Але не дай Боже коли на їх місце прийдуть тоббачьнєґі (множина, ім*я загальне)...

    Взяти хоча б вільне відвідування лекцій. Наскільки до того готові (або не готові) викладачі і студенти? Хоча загалом це правильна практика. І в першу чергу в гуманітарці. В студента має бути вільний час на власні цікаві досліди. Загальний напрямок яких він обирає за допомогою викладачів. А якщо він замість того піде пити пиво, це його власна проблема...
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.07.25 | псевдоквази

      Re: що вперто відмовляється розуміти автор :-/

      ziggy_freud пише:
      > якби вони читали хоч якісь роботи з вікової психології, то напевне знали б: ...
      > прошу в студію приклад хоча б одної людини, якій прослуховування курсу естетики в 18-20 років сформувало гарний смак. Не кажучи про такий ефемерний конструкт, як "освєдомльонность". Воно звичайно можна змусити вивчити різницю між клясикою і романтикою особу, якій до спини і перше, і друге. А сенс? Хіба що вже зазначене косметичне підпилювання рогів.

      Чукча не читатель, чукча - писатель! (С)
      >
      > а от чого не розумію я, і можу з автором погодитись. Наслідки освітніх реХВорм не прораховуються і не моделюються. Їх розробники діють методом проб і помилок; попри повагу до Вакарчука-ст., тут він з колегами діє дещо авантюрно.
      >
      См. сюда, например - http://www2.maidanua.org/news/view.php3?bn=maidan_osvita&trs=-1&key=1248384792&first=1248539416&last=1247812196

      > Взяти хоча б вільне відвідування лекцій. Наскільки до того готові (або не готові) викладачі і студенти? Хоча загалом це правильна практика. І в першу чергу в гуманітарці. В студента має бути вільний час на власні цікаві досліди.

      И вообще в порядочных заведениях принято или размещать лекции для свободного скачивания студентами (или просто желающими) в сети или же вручать студентам электронный (лично я так тоже делаю и в не очень порядочном... хоть начальство не одобряет - "Это подрывает дисциплину!" ... в виде посещения лекций - без этого экс-комсомольцы никак не могут помыслить жизнь студентов ) или бумажный вариант. Потому на саму лекцию приходят желающие или кто что-то не понял или желает подробностей.
    • 2009.07.26 | Сергій Вакуленко

      Re: що вперто відмовляється розуміти автор :-/

      ziggy_freud пише:

      >
      > а от чого не розумію я, і можу з автором погодитись. Наслідки освітніх реХВорм не прораховуються і не моделюються. Їх розробники діють методом проб і помилок; попри повагу до Вакарчука-ст., тут він з колегами діє дещо авантюрно. Але не дай Боже коли на їх місце прийдуть тоббачьнєґі (множина, ім*я загальне)...

      Скорочення отієї фікції, що її тепер називають "гуманітарним складником" (а за совка то були "суспільні науки"), — безперечний позитив. Тут і моделювати нічого. А розраховувати можна на затятий спротив заторкнутих цим скороченням.

      Що цікаво: до останнього часу скорочувано, навпаки, години на профільні предмети (під гаслом гуманізації освіти). Про жодні протести я не чув. По університетах виховали дуже слухняне стадо.

      А оці ще не забули, що вони — бойовий загін "керівної та спрямовуючої". Ще й тепер сподіваються вплинути через ЦК (умовно кажучи) на міністерство.


      > Взяти хоча б вільне відвідування лекцій. Наскільки до того готові (або не готові) викладачі і студенти? Хоча загалом це правильна практика. І в першу чергу в гуманітарці.

      Особисто в мене воно "споконвіку" вільне. На кількість присутніх ця "воля" мало впливає.


      > В студента має бути вільний час на власні цікаві досліди. Загальний напрямок яких він обирає за допомогою викладачів. А якщо він замість того піде пити пиво, це його власна проблема...

      Та взагалі нехай робить той студент, що йому заманеться. Ключик до проблеми — в контролі та відповідальності: не склав іспитів — з Богом, Парасю.

      Нормальну освіту підтинає ідіотична вимога "не відраховувати" студентів та тупе взалежнення фонду зарплатні від кількості студентів.
  • 2009.07.25 | ziggy_freud

    доповнення: поступь музы

    _______________________________________
    (+) до речі, про гарний смак у версії ґозєтти 2000. Хто читав автору факультатив з естетики? Або, простіше, ближче до народу, де ти росло, бицю?

    цитата:

    http://news2000.org.ua/c/63542
    Поступь музы

    ЖИТОМИР. Актеры областной филармонии и музыкально-драматического театра им. Ивана Кочерги обеспечили массовку в эпизодах многосерийного художественного фильма «Вера. Надежда. Любовь» — совместного проекта телеканалов «Интер» и «Россия». В основу украинско-российской ленты легла история врачебной династии трех десятилетий начиная с 1945 г. Главные роли исполняют Дмитрий Харатьян и Мария Порошина. Картину планируют отснять до конца года.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".