150 річниця Євангельського братерства України
05/29/2002 | Марко
Відмічається в церквах Українських Євангельських Християн в травні
2002 року.
Всеукраїнське Об'єднання Євангельських Християн (баптистів)
є другим найбільшим об'єднанням в Європі після Великобританії і
складається з понад 2500 церков в Україні.
Наші вітання і найкращі побажання !
2002 року.
Всеукраїнське Об'єднання Євангельських Християн (баптистів)
є другим найбільшим об'єднанням в Європі після Великобританії і
складається з понад 2500 церков в Україні.
Наші вітання і найкращі побажання !
Відповіді
2002.05.29 | Георгій Пінчук
Re: 150 річниця Євангельського братерства України
2002.06.03 | Марко
Re: 150 річниця Євангельського братерства України
Феномен українського лютеранстваЦікава стаття про Українських євангельських християн
http://bohm.by.ru/books/phenomen_luth/statyafenomen.html
...
Український лютеранин любить музику, але для нього орган (який німці називають "четвертим принциповим предметом" - поряд з вівтарем, хрестильною купіллю та пюпітром євангелічного богослужіння) не заступає церковний спів. Український лютеранин не байдужий до народної творчості й, на подив інших протестантів, із захопленням бере участь у конкурсах на кращу писанку, що їх влаштовує церква для своїх парафіян. Він ревно служить Господу своїм буденним земним життям, та у туристичних поїздках залюбки відвідує монастирі. А молоді парафіяни й семінаристи разом із ченцями проводять літні школи в Почаєві чи Свято-Успенській унівській лаврі, слухаючи лекції православних і греко-католицьких богословів. Український лютеранин поряд з церковними й державними святами (а також церковно-державними - наприклад, святом хрещення Русі-України, Днем пам'яті полеглих і народних мучеників, Неділею праотців) відзначає дні християнських святителів (первомученика Степана, Івана Хрестителя, апостолів Петра і Павла, Андрія Первозваного, святого Миколая). А до них додає ще своїх: "блаженної пам'яті пастиря" (якого часопис "Стяг" називає Отцем церкви) Теодора Ярчука (день святого Теодора) та Мартіна Лютера. Важливою датою для українських лютеран є і свято обнови церкви (День Реформації). "Церковний Рік з усіма його празниками й церковними практиками - це частина нашого життя... Перед нами постають геройські подвиги та чесноти святих, мучеників і праведників. Тут ми зростаємо у вірі, переживаємо дні духовної радості, смутку, щастя, розкаяння і прощення. Церковний Рік - це також велика духовна практика, протягом якої ми вчимося боятися й любити Бога так, щоб свято шанувати Його Заповіді та настанови...".
Як бачимо, йдеться не просто про механічне поєднання того, що на перший погляд е непоєднуваним - протестантизму, ревного у дослідженні Біблії та проголошенні вістки про спасіння, і православ'я, не байдужого до свічки, ікони, хресного знамення як символів невидимого духовного буття. Тут бачимо пошук протестантами свого місця у православній традиції та осмислення себе крізь призму тієї християнської культури, з якою їх церкву поєднала сама історична доля. Цей синтез породжує нову модель світобачення. Тому, будучи генетичне зв'язаною з німецьким та американським лютеранством, УЛЦ, однак, прагне знайти власну світоглядну позицію і свої пріоритети в суспільному житті.
Українська лютеранська церква дуже прицільно взяла курс на створення національної церкви, визначивши, що її головна мета - пробудження духовності й національної свідомості українців. Такої ролі не бере на себе жодна протестантська конфесія в Україні, тримаючись зазвичай нейтралітету стосовно політики й національної ідеї. Тому громадські гасла українських лютеран - "...не почуваймося сиротами, "приходьками", "чужинцями", а вкоріненими на рідній українській землі Словом Божим дітьми небесного Отця, яким не байдужа будучність свого народу, його доля, шлях, життєвий вибір, віра" або "Проповідуй Євангелію так, наче Вона особисто спрямована до українського народу: "Так бо Бог полюбив "Україну", що дав Сина Свого Однородженого, щоб "якщо Україна" вірує в Нього, не загинула, але мала життя вічне" ("Стяг") - дисонують не лише з позицією радикальних протестантів, а й німецьких лютеран. Для перших - це політична заангажованість, що виходить за межі Євангелія, для других - перевага позацерковних інтересів над церковними, при якій, з огляду на канонічно-територіальні вимоги Православної церкви, можливе посягання на прозелітизм. Оглядаючи лютеранське життя в Україні, д-р Ахім Райс визначає УЛЦ як таку, що "дуже орієнтована на місіонерську діяльність".
Здавалося б, синтетична платформа УЛЦ робить її проповідь найбільш ефективною. Вона "стукає в серця" протестанта, православного й католика., цікава для робітника, військового, а також професора., співзвучна переживанням галичанина, глибоко зв'язаного із західною культурою, і східняка, вихованого у православній ментальності. Але кількісні показники церкви поки що не свідчать про подібну перспективу. Українець, який бачить Церкву не стільки містичним тілом, скільки провідником суспільного розвою, скоріш піде у православ'я чи греко-католицизм. Українець, який оцінює своє земне життя виключно через Євангеліє, цураючись усього, що є поза божественною заповіддю, потягнеться, мабуть, до баптизму. Тому чи не головною проблемою УЛЦ усе ще залишається само осмислення. Воно означає не лише плекання оригінального обличчя, а й пошук більш глибинних коренів у вітчизняній історії та культурі. Коренів, які далекі від німецького та американського лютеранства, однак визначальні для українського...
2002.05.29 | Георгій Пінчук
Вітаю! Многая Літа! (-)
.