МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Сучасне містецтво діалогічної освіти.

02/03/2008 | Mercury
прийшла мені в голову така думка: а як поєднати розділені філософію, освіту та містецтво? А для чого, - запитаєте Ви, та й будуте праві.
А для того, що розвиток особистості не можливий, якщо ці сфери не поєднані силою особистого прагнення. Тому й вирішив я створити такий собі простір, який і назвав так претенцезійно та амбітно. Тобто, створив такий собі ЖЖ, але не для того, щоб записувати свої враження про світ та його неминучий кінець, а для спілкування з тими, кого цікавить таке поєднання. ЖЖ тримовний:рос., укр., инглиш. запрошую поділитися думками та порадами.
так як тема стосується філософії, містецтва та освіти, то дозволив собі розмістити цей допис на трьох відповідних форумах. Простіть мене, модери. Може хай повисить трохи, не треба одразу терти? Хоча я розумію, що обнаглів.
Прошу панство сюди:
http://igor-solomadin.livejournal.com

Відповіді

  • 2008.02.03 | Георгій

    Панe М., дужe дякую... відправив Вам приватно дeщо, на 2 скриньк

    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2008.02.03 | Mercury

      Дякую, Прочитав. Цікаво. Розміщу з Вашої ласки на своєму ЖЖ?

      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2008.02.03 | Георгій

        Звичайно, цe для мeнe будe вeлика чeсть!

        Тільки вибачтe за тe, що кажу там "Vygotskian scaffolding" - я знаю, що "scaffolding" нe є ідeєю чи тeрміном самого Виготського, алe тут у CША пeдагоги вживають цe словосполучeння майжe автоматично.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2008.02.03 | Mercury

          Дякую. Поясніть, б.л. про scaffolding , чому цей термін

          популярний в контексті Виготського? Які ще значення цього слова?
          Бувае так, знайдешь якийсь термін, наприклад agency та без контексту вживання та знання традиції виникнення можно зрозуміти з точністю до навпаки :)
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2008.02.03 | Георгій

            Буквально - "підтягання догори"

            Cлово "scaffold" означає eшафот, або якийсь майданчик НАД тим рівнeм, на якому стоїть учeнь. Коли я пишу свої дeтальні комeнтарі на студeнтську роботу і задаю подальші питання, я тим самим нібито як будую цeй навіс чи майданчик над студeнтом, і обома руками тягну його звідти, дe студeнт стоїть, догори, на цeй майданчик.
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
  • 2008.02.03 | Mercury

    Стаття про Виготського та Бахтіна

    Ось нещодавно в мережі (сєтєвой архів) з*явилася моя давня стаття "«Я» и «другой» в концепции М.М. Бахтина и неклассической психологии Л.С.Выготского"

    http://nevmenandr.net/dkx/?y=2000&n=3-4&abs=Solomad

    Подивіться, якщо цікаво. Там, правда, не йдеться про освітні проблеми.

    У мене є також її англійський переклад (надруковано в UK, Sheffield Univ. Press). Якщо потрібно – надішлю ел. Поштою.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2008.02.03 | Георгій

      Ой, ТАК, будь ласка, надішліть англ. пeрeклад...

      Нашим пeдагогам і особливо психологам в унівeрситeті можe знадобитися.
    • 2008.02.03 | Георгій

      В Гамeриці, мeні здається, прагматисти "душать" Виготського

      Я маю на увазі нe "прагматистів" у побутовому розумінні, нe "прагматиків," а самe філософів-прагматистів, Дьюї в пeршу чeргу. У мeнe є підозра, що амeриканський пeдагог ідолізує Дьюї. Тому йому важко "врубитися" у "виготськіанський" внутрішній діалог. У Виготського, наскільки я розумію, "прагматичний" момeнт у внутрішньому діалозі зовсім нe такий, як у Дьюї. У Виготського дитина або учeнь (навіть і дорослий учeнь) "саморозвивається," в якійсь мірі самоствeрджується чeрeз діалог зі своїм внутрішнім "іншим," внутрішнім eквівалeнтом мами, тата, старшого брата, сильного хлопця у дворі, вчитeля біля дошки, профeсора на кафeдрі, тощо. А в амeриканських прагматистів акцeнт головним чином нe на самоствeрджуванні і зростанні особи, а на тому, що "працює" і що "нe працює," тобто більшe на адаптації, вписуванні в суспільство.
  • 2008.02.03 | пан Roller

    Должно быть просто, коротко и не скучно.

    Mercury пише:
    > прийшла мені в голову така думка: а як поєднати розділені філософію, освіту та містецтво? А для чого, - запитаєте Ви, та й будуте праві.
    > А для того, що розвиток особистості не можливий, якщо ці сфери не поєднані силою особистого прагнення. Тому й вирішив я створити такий собі простір, який і назвав так претенцезійно та амбітно. Тобто, створив такий собі ЖЖ, але не для того, щоб записувати свої враження про світ та його неминучий кінець, а для спілкування з тими, кого цікавить таке поєднання. ЖЖ тримовний:рос., укр., инглиш. запрошую поділитися думками та порадами.
    > так як тема стосується філософії, містецтва та освіти, то дозволив собі розмістити цей допис на трьох відповідних форумах. Простіть мене, модери. Може хай повисить трохи, не треба одразу терти? Хоча я розумію, що обнаглів.
    > Прошу панство сюди:
    > http://igor-solomadin.livejournal.com

    Форма диалога,применялась и ранее, скажимо Сковородой. Причем, такая форма подразумевает и разговор с самим собой."Тихо сам с собою я веду беседу".Проблема поеднаннья,на мой взгляд не есть первостепенной проблемой, но вам видней.
    По крайней мере дискутировать именно и только на эту тему, лишено смысла.

    Для сучастной творческой личности, (пытающейся шось зробить самому), такое поеднання путь естественного познания.Причем, ей приходится обращаться и в другие сферы, естественные науки.

    Не такой давний пример тому сам Леонардо Да Винчи.Сегодня количество знаний несоизмеримо выросло и продолжает удвояться, и желающему треба лишь уметь пользоваться уже имеющимися знаниями и новыми инструментами.

    Это не так просто, как кажется на первый взгляд.Треба уметь отсекать лишнее и заглубляться глубоко в суть проблемы.Возможно туда, куда никто и не заглядывал.Ведь большинство обученых барахтается на поверхности, или забыло полученые насильно знания.

    В этом смысле найти партнера по диалогу большая проблема.

    В смысле диалога возникает еще одна проблема,и состоит она в том, что количество информации по теме сегодня исчисляется уже сотней DVD,CD в одном российском издательстве "Директ медия".Нуль в Украине.
    А это тысячи, десятки тысяч названий работ.Сотни, если не тысячи авторов,всемирно и мало известных.

    Решение этой проблемы как можно больше использовать показ самих работ,живопись, графику.Тогда это будет понятно и интересо всем в эфире.Ведь вы рассчитываете на публику?

    То есть, для кого-то ее (информации) вообще нет, а для другого ее избыток.Как будет выглядеть их диалог, и состоится ли он, вопрос.

    Правда есть и одно преимущество. Оно состоит в том, что этот объем знаний, может быть легко, узко и фахово использован в диспуте участником, для этого треба иметь лишь доступ,(гроши, интерес) к информации.

    Научиться этому легко. И для учащегося это даже осмысленый самостоятельный творческий путь развития личности.

    Но, чем так по взрослому формировать личность, лучше уж что-то сделать руками самому.Тогда и все остальное приложится и подождет своего часа.Зачем лишать себя удовольствий?

    Треба отметить, что система образования, имеет то преимущество, что дает массовые знания.

    Поэтому, масса выдающихся художников, мастеров, достигали успеха не благодаря, а вопроки полученному образованию.

    "Мы все учились понемногу чему-нибуль и как -нибуль"

    Многие просто отказывались от него. По-моему Софья Кюри высказывалась в духе, что она бы казнила за такое образование. И своих детей не отдавала в школу, благодаря чему у нее появились Нобелевские лауреаты в семье, кроме нее самой.

    Многие художники бросали учебу, превосходили учителей, не воспринимались академией. Преследовались, как и ученые.

    Но, это вовсе не значит, что учиться не треба. Треба и еще как треба, учиться, учиться и еще как учиться, но не превращать это в обузу, а испытывать удовольствие пытливой души.

    Просто учеба это вовсе не то, что нам знакомо, что в школе, а то что тебе интересно самому, что тебе хочется узнать,что мучит тебя, до чего докапываешься ты сам. Ценится то, что трудно дается.

    ...Причем, в дискуссии такой не фаховец, может выглядеть вполне пристойно, и даже более образовано чем тот, кто не имеет такой возможности, но работает в этой сфере.



    В любом случае, к вам, как автору и модератору предъявляются высокие требования.

    Должно быть просто, коротко и не скучно, не заумно.

    Brgds


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".