МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

для п. Георгія -- так от стосовно Йова Борецького

04/16/2008 | Mossad
розкажіть щось докладніше.

Просто мені потрібні аргументи, і ці були би непогані.

В УПЦ йдуть певні процеси.
Неканоніки не хочуть залишатися непризнаними.
Канонікам нема чого успільнювати з РПЦ.
Я вважаю, що автокефалія можлива лише на базі канонічної церкви.
Із цим погоджуються. Процес складний.
Південні та східні єпархії можуть відокремитися і прямо увійти до складу РПЦ. І не тільки південні та східні, а закарпатські та буковинські так само. То буде Україні капець. Політики цю ситуацію на жаль прискорюють.

Тому потрібна гарана середньовічна легенда (ні, ну літописна звичайно). Я щось чув про Борецького.

Відповіді

  • 2008.04.16 | Георгій

    Re: для п. Георгія -- так от стосовно Йова Борецького

    Панe Mossad,

    Вітаю Вас на цьому форумі!

    Про Йова Борeцького я прочитав у книжці про історію Києво-Могилянської Акадeмії. На Інтeрнeті прямих посилань на події 1620 року я поки що нe знайшов. Про історію стосунків між Київською і Московською митрополіями є ось тут:

    http://www.vidomosti.org.ua/index.php?option=content&task=view&id=220,

    алe там чомусь розповідь починається 1685 роком, а нe 1620.

    Пошукаю щe і повeрнуся до цієї гілки. Дужe дякую Вам, що прийшли сюди з цим питанням. Тут є дужe грамотні історики Цeркви, наприклад отeць Олeг Жаровський, і інші. Впeвнeний, що знайдeмо спільними зусиллями потрібні відповіді.
  • 2008.04.16 | Роксана

    Re: для п. Георгія -- так от стосовно Йова Борецького

    Пане массад,

    Щоб говорити про "канонічність" треба знати устрій церков.
    Невже ще і досі не можемо зрозуміти, якою непрадою розкидається московська православна церква. У книжці «ЛІТОС» Галина Могильницька звернулася –відкритим листом до московського Патріарха Алєксєя де вона вказує на право автокефалії. Дуже цікава книжка, обгрунтована на документальних твердженнях.
    Подаю уривок з цього листа-

    --------------------------------------------------
    Високоповажний Владико!
    У котромусь із попередніх розділів свого послання я пообіцяла з'ясувати «бо», через яке російські церковні ієрархи так не люблять згадувати окремі канонічні правила.
    Ви, очевидно, здогадуєтеся, що мова йде про 34-е Апостольське правило, що визнає канонічною підставою для унезалежнення (відділення) Церкви національний фактор; 6-те правило І Вселенського та 17-те правило IV Вселенського Соборів, які визначають канонічною підставою для відділення й усамостійнення Церков адміністративно-територіальний фактор.
    Про ці правила Російська Православна Церква в Україні під назвою «Української» Православної Церкви (залежність її від Московського патріархату, як правило, ніде не вказується…) хутесенько «забули» якраз тому, що на них ґрунтується наше канонічне право на створення в Україні Української Помісної Православної Церкви з власним ієрархічним правлінням.
    Усі Ваші, Владико, вперті намагання вбити в людські голови тезу про «єдіний народ», якою заперечується національна підстава унезалежнення Української Церкви, та про «общєє Отєчєство —єдіную Святую Русь»,якою заперечується наша самостійність, не вб'є правди...
  • 2008.04.17 | Георгій

    Ось знайшов дeщо

    http://www.encyclopediaofukraine.com/pages/B/O/BoretskyYov.htm

    Boretsky, Yov [Borec'kyj, Jov], d 2 March 1631 in Kyiv. Outstanding church leader and educator, defender of the Orthodox faith, the Orthodox metropolitan of Kyiv (1620–31). His family came from Bircha (Bircza) in Galicia. He was educated at the Lviv Dormition Brotherhood School and abroad. He worked as a teacher and rector at the Lviv Dormition Brotherhood School (1604–5) and was the first rector of the Kyiv Epiphany Brotherhood School (1615–18). In 1620 he helped found the Lutsk Brotherhood of the Elevation of the Cross School. In 1619 he became hegumen of Saint Michael's Golden-Domed Monastery of Kyiv. In August 1620 the patriarch of Jerusalem, Theophanes III, ordained Boretsky metropolitan of Kyiv. Boretsky had a strong influence on the Cossacks under Petro Konashevych-Sahaidachny's hetmancy. As metropolitan Boretsky composed a petition in defense of the Orthodox herarchy entitled Protestacja (1621). Along with the Uniate metropolitan Yosyf Rutsky, he favored a general reconciliation within the Ukrainian church, but failed to gain the support of the Cossacks for his plans. A prolific translator, Boretsky also wrote poems honoring saints, petitions, prefaces, and edicts. Perestoroha is attributed to him. He was the coauthor of Apolleia Apolohii (A Refutation of 'A Defense,' 1628) and the translator of Antolohion from the Greek (1619).


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".