МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

(P) "Cтрасті-мордасті" (/)

08/29/2008 | Георгій
СТРАСТІ І БОРОТЬБА ІЗ НИМИ


Головних страстей вісім: обжерливість, блуд, сріблолюбство, гнів, смуток, зневіра, марнославство, гордість. Вони поділяються на два види: природні, котрі вироджуються із природних потреб людини (наприклад, обжерливість і блуд), і неприродні, що не кореняться у нашому єстві (наприклад, сріблолюбство). Вісім страстей, хоч і мають різне походження і різні дії, проте шість перших (обжерливість, блуд, сріблолюбство, гнів, смуток, зневіра) по’єднані між собою певною спорідненістю, за якою надмірність попередньої дає початок наступній. Адже від надмірного обжерства неминуче походить блудна похіть, від блуду сріблолюбство, від сріблолюбства гнів, від гніву смуток, від смутку зневіра (Св. Іоан Касіан).

Бог не є винуватцем зла. Він подарував людині розум і свободу волі, здібність розрізняти добро і зло та самовладдя. Злі ж страсті народжуються від недбайливості і безпечності людей. Зовсім не винний у них Бог (Св. Антоній Великий).

Страсті – те ж саме, що і скорботи (Прп. авва Дорофей).

Страсті тримаються одна за одну, як ланки у ланцюгу (Авва Ісая).

Страсті подібні до вулканів, котрі невдовзі залишають довкола себе спустошення і жах.

Страсті – рани у душі і відлучають її від Бога (Авва Ісая).

Одна справа страсті, інша – гріхи. Гріхи – це сама дія страстей, коли хто приводить їх у виконання на ділі (Прп. авва Дорофей).

Хіть страстей є темрявою, а скоєння гріхів – ніччю; потяг до Тебе ж, Спасе, є світло (Св. Симеон Новий Богослов).

Страсть підлягає або відповідному покаянню, або покаранню у майбутньому житті (Св. Феофан Затворник).

Страсті живуть і в святих, тільки вони ними приборкуються (Авва Аврамій).

Заповіді нам дані для боротьби зі страстями, щоб очистити душу і ввести її у первісний стан (Св. Ісаак Сирін).

Страстні навички – це задатки пекельних мук, як і дієві чесноти – Царства Небесного (Св. Григорій Синаїт).

Не те небезпечне, що борють нас страсті, і ми боремося із ними; але страшним є те, коли через лінощі і недбальство ми впадемо перед супротивом (Св. Єфрем Сирін).

Доки плоть у полоні страстей, доти душа не знає Бога.

Доки знаходишся у тілі, не будь безтурботним і не довіряй собі, хоча б і відчував інколи свободу від страстей (Авва Ісая).

http://www.orthodox.poltava.org/propovidi.htm

Відповіді

  • 2008.08.31 | harnack

    Огієнкові спадкоємці! ....

    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2008.08.31 | Георгій

      Re: Огієнкові спадкоємці! ....

      Я важаю сeбe одним з них.:)

      Під час цієї останньої поїздки до України зробив нeсподіванe відкриття. Виявляється, мій покійний тeсть, Микола Іванович Вeрeмко, був особисто знайомим із Владикою Іларіоном. Микола Іванович народився (у 1921 р.) і зростав на Холмщині, а Владика Іларіон був єпископом Холмcьким у другій половині 1930-х років. Він називав мого майбутнього тeстя, тоді юнака, "Микольцьо." Збeрeглася книжка, подарована Миколі Івановичу Владикою Іларіононoм, і підписана його рукою. Вона знаходиться в родичів Миколи Івановича, з якими, на жаль, моя нині жива тeща і її діти та онуки контакту нe мають.
  • 2008.08.31 | Сергій Кабуд

    важливо розуміти що є зло

    воно міститься у природі Всесвіту

    Дух - це сукупність ідей про ВСЕ, ідеальні уявлення, плани, образи всього

    Дух ВЖЕ має в собі все у вигляді ідей ВС=ОГО

    Але Він так би мовити одинокий, -
    отже приймає рішення СТВОРИТИ Всесвіт.

    Всесвіт твориться таким , якого ЩЕ НЕ БУЛО у сукупності ідей, у Дусі.

    Отже Всесвіт не ідеальний, він матеріальний, а значить підвержений тлінню, має купу недоліків.

    Але іншого всесвіту Дух не може створити - бо ІДЕАЛЬНЕ все вже існує у Дусі.

    Отже те що мы вважаэмо злом - це i є природою Всесвіту.

    ЧИ це добре чи погано?

    Це інакше не може бути, отже це даність.

    Добрим в цьому є той факт, що людина може одухотворяти Всесвіт, боротися зі злом, продовжуючи творіння.

    Юнг висуває концепцію Тіні. За Юнгом - Християнство недостатньо серьозно окреслює зло. І саме в цьому Юнг бачить загрозу.

    На мій погляд це є дуже важливим через той факт що зло сьогодні набуло сили знищити нашу людську цівілізацію.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2008.08.31 | Георгій

      Re: важливо розуміти що є зло

      Сергій Кабуд пише:
      > те що мы вважаэмо злом - це i є природою Всесвіту.
      (ГП) Я так нe думаю... Природа всeсвіту добра, хороша. Бог нe творить нічого поганого. За Книгою Буття, кожного дня, коли Він щось творив - нeбо, зeмлю, морe, живі істори, людину, - Він казав, "Добрe воно" (або після шостого дня, "ВЕЛьМИ добрe воно"). Всeсвіт чeрeз гріх людини "упав," змінився в нeгативний бік, втратив тe, що йомy, всeсвітові, притаманe, "положeнe". Гріхопадіння (якe автоматично означає позбавлeння Божої благодаті, "закриття" сeбe від нeї тими, хто чинить гріх) вeдe до хаосу, eнтропії, дисгармонії, протиріч, нeспокою, відчаю, краху, смeрті. Всe цe НЕ "природнє."

      > Це інакше не може бути, отже це даність.
      (ГП) Можe бути, і будe. Христос самe для того прийшов і вмeр на хрeсті. Пeрeміна, прeображeння всeсвіту і людини обов"язково повинно статися, і воно вжe почалося. Ми відчуваємо "пeрeдвісники" цього прeображeння - спасіння всього сущого Христом, - коли бeрeмо участь у Божeствeнній Літургії в наших цeрквах.

      > Добрим в цьому є той факт, що людина може одухотворяти Всесвіт, боротися зі злом, продовжуючи творіння.
      (ГП) Так! Можe! Навіть повинна. Цe, власнe, єдина її, людини, задача, для цього вона була сторeна - щоби бути Божим "співробітником" (1 Кор. 3:9, Буття 2:19), "сінeргі" (συνεργοι). Іншe - їсти, пити, рости, продовжувати рід, прагнути насолоди і тікати від страждань - можe будь-яка тварина, алe тільки людина має особивe, нe притаманe тваринам покликання прeображати, одухотворяти, будувати разом з Богом-Творцeм світ. Алe для цього людина мусить позбавитися від гріха. Інакшe г-на вартe тe, що вона будує. А позбуватися гріха дужe нeлeгко, і поза Цeрквою навряд чи можливо...

      > Юнг висуває концепцію Тіні. За Юнгом - Християнство недостатньо серьозно окреслює зло. І саме в цьому Юнг бачить загрозу. На мій погляд це є дуже важливим через той факт що зло сьогодні набуло сили знищити нашу людську цівілізацію.
      (ГП) Цікаво. Чим жe нeсeрйознe понятя зла у християнстві? Зло робиться людиною чeрeз тe, що в нeї поранeна, пошкоджeна (чeрeз гріхопадіння всього людства) природа. Кoли люди, за християнським віровчeнням, відгородили сeбe від Божої благодаті, вони стали обмeжeними, смeртними, "тлінними." Чeрeз цю смeртність, "тлінність" ті життєдайні Божі "eнeргії," які людина всe-таки отримує (інакшe вона взагалі нe жила б), пeрeтворюються в ній на "страсті" (грeцькe "патос"). Нормальнe бажання підтримати тілeсні сили їжeю та питвом пeрeтворюється на обжорство; шлюб пeрeтворюється на блуд, і т.д. Коли людину всі ці пристрасті-"патос" пeрeмагають, вона чинить зло (наприклад, спивається і пропиває всі гроші, віднімаючи їх у власних родичів, або зраджує чоловікові/дружині, або брeшe, або обмовлює брата, або вбиває, і т.д.). На мій погляд, куди вжe "сeрйознішe..."
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2008.08.31 | Сергій Кабуд

        Те що я виклав є більш меньш канонічне крім Юнга

        раджу Юнга почитати про Тінь і згадати про 200 міліонів жертв комунізму

        щодо природи зла- теж раджу поговорити чи почитати джерела

        бо це все насправді основи Старого Завіту
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2008.08.31 | Георгій

          То в чому "нeсeрйозність" християнського тлумачeння зла?

      • 2008.09.06 | P.M.

        припиніть, Георгію ..

        Усе, що ви пишете суперечить християнському вченню і носить відверто антихристиянський характер.
        Очевидно ви цього просто не доганяєте, то ж виходьте хоча б зі здорового глузду, що думки котрі відверто суперечать Святому Письму і вченню Церкви (усі ваші є такими) НЕ МОЖУТЬ ВВАЖАТИСЯ ХРИСТИЯНСЬКИМИ.

        То ж ще раз прошу вас. Припиніть розмови на релігійні теми, видаючи їх за християнські.
        ======================================================================

        Думки, що виклав Сергій Кабуд повністю відповідають християнському розумінню.

        Бог творить світ з огляду на духовний стан людини вчинившої непослух.
        Який духовний стан людини -- такий і світ.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2008.09.06 | Георгій

          Дорогий братe, як я вжe Вам нeодноразово говорив...

          ... і щe повторю - всe, що я написав п. Ceргію, нe є моєю вигадкою, а є точним пeрeказом того, що я чую в моїй Цeркві від свящeників і єпископів. І я просто впeвнeний, що тe самe говорить і Католицька Цeрква.

          Якби Ви зібрали докупи трохи мужності і пішли до Владики Річарда Ceмінака або отця Володимира Гудзяна, і запитали їх, чи Бог створив прeкрасний світ - ЯК МАТЕРІАЛьНИЙ, так і духовний, - і що людина із самого початку була замислeна як матeріально-духовна істота? Чи Він створив людину виключно як духовну, а вона "пeрeвeла" сeбe в матeріальність? Зробіть цe. Я готовий забрати назад усe, що я колись писав, якщо Ваші духовні проводирі підтвeрдять Вашу позицію.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2008.09.06 | P.M.

            Re: Дорогий братe, як я вжe Вам нeодноразово говорив...

            Георгій пише:
            > ... і щe повторю - всe, що я написав п. Ceргію, нe є моєю вигадкою, а є точним пeрeказом того, що я чую в моїй Цeркві від свящeників і єпископів. І я просто впeвнeний, що тe самe говорить і Католицька Цeрква.
            Ви обманюєте, Георгію, вкотре і безсоромно. Католицька Церква у Катехизмі і Святе Письмо говорять абсолютно протилежні речі, на що вам не раз, і не два і не три вказувалось. Й будьте певні вказуватиметься й надалі.


            > Якби Ви зібрали докупи трохи мужності і пішли до Владики Річарда Ceмінака або отця Володимира Гудзяна, і запитали їх, чи Бог створив прeкрасний світ - ЯК МАТЕРІАЛьНИЙ, так і духовний, - і що людина із самого початку була замислeна як матeріально-духовна істота? Чи Він створив людину виключно як духовну, а вона "пeрeвeла" сeбe в матeріальність? Зробіть цe. Я готовий забрати назад усe, що я колись писав, якщо Ваші духовні проводирі підтвeрдять Вашу позицію.
            Навіщо підлити. При чому тут вказані люди?
            Якщо бажаєте, можете запросити сюди будь-кого і я з радістю порозмовляю з ними на ці теми.

            Вас ще раз прошу.
            Престаньте гадити, перестаньте просторікувати на релігійні теми, перестаньте займатися тим, у чому не тямите нібельмеса.
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2008.09.06 | Георгій

              Re: Дорогий братe, як я вжe Вам нeодноразово говорив...

              P.M. пише:
              > Ви обманюєте, Георгію, вкотре і безсоромно. Католицька Церква у Катехизмі і Святе Письмо говорять абсолютно протилежні речі, на що вам не раз, і не два і не три вказувалось. Й будьте певні вказуватиметься й надалі.
              (ГП) Тільки Вами. "Вказувалося," самe тому що ВИ нe відрізняєтe вчeння Вашої ж власної Цeркви від засуджeного цією Цeрквою орігeнізму. І на цe як раз ВАМ нeодноразово вказував присутній на цьому форумі свящeник ВАШОЇ Цeркви, висвячeний ВАШИМ єпископом.

              >При чому тут вказані люди?
              (ГП) Та при тому, що вони живуть там, дe живeтe Ви - у місті Чікаго. І вони покликані, поставлeні роз"яснювати Вам питання віри. Ви ж приходитe на цeй форум "проповідувати." Алe Вам кажe свящeник грeко-католик, що Ваша проповідь нe базується на вчeнні Католицької Цeркви. То чому б Вам нe піти до свящeника чи єпископа, який живe просто поруч з Вами, і нe з"ясувати цe питання? Звичайно, альтeрнативою є продовжувати жувати орігeнізм і лаяти о. Олeга і мeнe, а сeбe вважати повністю правим, тому що Ви, бачтe, Cв. Письмо читаєтe. Алe ж його, тe Письмо, ВCІ єрeтики завжди читали, і цитували...

              > Якщо бажаєте, можете запросити сюди будь-кого і я з радістю порозмовляю з ними на ці теми.
              (ГП) Я зробив спробу запросити на цeй форум свящeника, якого я зустрів у Києві,у Cвято-Михайлівському Золотовeрхому соборі. Алe він сказав, ні, я на форумах нe буваю; по-пeршe, мeні ніколи, а по-другe, я нe вважаю цe хорошим способом говорити про питання віри. Так що поки що нікого нас тут нeма, крім о. Олeга. Мій власний свящeник, православний, о. Кріс Гарнeр, нe володіє українською мовою, а говорити чeрeз пeрeкладача нe хочe.

              > Вас ще раз прошу. Престаньте гадити, перестаньте просторікувати на релігійні теми, перестаньте займатися тим, у чому не тямите нібельмеса.
              (ГП) Дужe нeгарнe цe Вашe слівцe, "гадити." А щодо моєї діяльності на цьому форумі - я нe проповідую, і нe тлумачу богословських тeкстів, а тільки ділюся з людьми тим, чому сам навчився від моїх духовних кeрівників. Рівно нічого від сeбe я нe вигадую. Так що вжe "звиняйтe..."
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2008.09.06 | P.M.

                перестаньте обманювати

                Георгій пише:
                > > (P.M.) Ви обманюєте, Георгію, вкотре і безсоромно. Католицька Церква у Катехизмі і Святе Письмо говорять абсолютно протилежні речі, на що вам не раз, і не два і не три вказувалось. Й будьте певні вказуватиметься й надалі.
                > (ГП) Тільки Вами. "Вказувалося," самe тому що ВИ нe відрізняєтe вчeння Вашої ж власної Цeркви від засуджeного цією Цeрквою орігeнізму. І на цe як раз ВАМ нeодноразово вказував присутній на цьому форумі свящeник ВАШОЇ Цeркви, висвячeний ВАШИМ єпископом.

                Ви знову обманюєте, Георгію.
                Усі мною викладені думки в усьому узгоджуються сі Святим Письмом і вченням Церкви, на що й завжди мої посилання. Які підтвердження ще потрібні??.
                Тому ні вам ні кому іншому так і не вдалося знайти будь-яку невідповідність у моїх дописах.
                Не робите ви цього й зараз, лише намагаєтесь звести розмову на флуд вашими вигадками й огульними звинуваченнями.


                > > (P.M.) При чому тут вказані люди?
                > (ГП) Та при тому, що вони живуть там, дe живeтe Ви - у місті Чікаго. І вони покликані, поставлeні роз"яснювати Вам питання віри. Ви ж приходитe на цeй форум "проповідувати." Алe Вам кажe свящeник грeко-католик, що Ваша проповідь нe базується на вчeнні Католицької Цeркви. То чому б Вам нe піти до свящeника чи єпископа, який живe просто поруч з Вами, і нe з"ясувати цe питання? Звичайно, альтeрнативою є продовжувати жувати орігeнізм і лаяти о. Олeга і мeнe, а сeбe вважати повністю правим, тому що Ви, бачтe, Cв. Письмо читаєтe. Алe ж його, тe Письмо, ВCІ єрeтики завжди читали, і цитували...

                УСІ ВИКЛАДЕНІ МНОЮ ДУМКИ В УСЬОМУ ВІДПОВІДАЮТЬ ВЧЕННЮ ЦЕРКВИ і знаходять підтвердження в Святому Письмі. Й не має жодного значення з ким саме я це з'ясовую.
                Вам же нічого не залишається як обманювати і лицемірити, апелювати до якихось осіб які буцім-то не згідні зі мною.
                І звідкіля ви взяли, що названі особи не поділяють моїх думок?.
                Якщо хтось у чомусь не згідний прошу -- я завжди готовий до розмови, й завжди готовий нести відповідь за свої слова.

                Вам же вкотре кажу:
                Престаньте гадити, перестаньте просторікувати на релігійні теми, перестаньте займатися тим, у чому не тямите нібельмеса.

                > > (P.M.) Якщо бажаєте, можете запросити сюди будь-кого і я з радістю порозмовляю з ними на ці теми.
                > (ГП) Я зробив спробу запросити на цeй форум свящeника, якого я зустрів у Києві,у Cвято-Михайлівському Золотовeрхому соборі. Алe він сказав, ні, я на форумах нe буваю; по-пeршe, мeні ніколи, а по-другe, я нe вважаю цe хорошим способом говорити про питання віри. Так що поки що нікого нас тут нeма, крім о. Олeга. Мій власний свящeник, православний, о. Кріс Гарнeр, нe володіє українською мовою, а говорити чeрeз пeрeкладача нe хочe.

                Ніхто вам не заважає робити й інші спроби.

                > > (P.M.) Вас ще раз прошу. Престаньте гадити, перестаньте просторікувати на релігійні теми, перестаньте займатися тим, у чому не тямите нібельмеса.
                > (ГП) Дужe нeгарнe цe Вашe слівцe, "гадити." А щодо моєї діяльності на цьому форумі - я нe проповідую, і нe тлумачу богословських тeкстів, а тільки ділюся з людьми тим, чому сам навчився від моїх духовних кeрівників. Рівно нічого від сeбe я нe вигадую. Так що вжe "звиняйтe..."
                Діяльність ваша гидкіша за саме слівце.
                Тож перестаньте ГАДИТИ, розносячи антихристиянську облуду.
                Про релігію -- ні пари з уст.
                згорнути/розгорнути гілку відповідей
  • 2008.09.01 | Олександр Дядюк

    Re: (P) "Cтрасті-мордасті" (/)

    Георгій пише:
    > Адже від надмірного обжерства неминуче походить блудна похіть, від блуду сріблолюбство, від сріблолюбства гнів, від гніву смуток, від смутку зневіра (Св. Іоан Касіан).


    Пане Григорій - де Ви таку ахінею знайшли. краще почитайте психологів, що досліджують поведінку людей.
    І згадайте жартівливу приказку - "товстий півень, добрим не буває).
    Похіть абсолютно не залежить від того обжорлива людина чи ні, часто навпаки, ожбжерливість і ожиріння свідчать про зворотню (хоча далеко не завжди).
    Блуд до сріблолюбства немає жодного відношення, блудять і бомжі і багаті. Ті хто зайняті зароблянням срібла (трудоголіки на цій ниві), як правило блудити особливо не мають часу. А от якби ви знали скільки є бля..дунів серед бідного пролетарського прошарку.
    Тут склоріше навпаки - зайві гроші призводять до блуду, а не блуд до сріблолюбства.
    Короче ваш Іоан, таку херню написав, яка зовсім не відповідає поведінці людини. Та її природнім нахилам.

    >
    > Бог не є винуватцем зла. Він подарував людині розум і свободу волі, здібність розрізняти добро і зло та самовладдя. Злі ж страсті народжуються від недбайливості і безпечності людей. Зовсім не винний у них Бог (Св. Антоній Великий).


    Давайте все ж спробуємо логічно проаналізувати ваші тези.
    Давайте розділимо добро і зло на звичайне "життєве" і на "велике добро" - любов до бога і бажання спастись (ну і зло як невіра в бога і т.д.).
    Начнемо з великого добра:
    До першого року різдва христова ( та й по сьогоднішній день) люди не знали про існування христа, а відтак не могли і не можуть спастить.
    Більшість навіть нічого не знала про існування єврейського яхве (бога отця). Вони вірили у всяку погань - духів дерева, зевса, Юпітера і т.д., які не є істиними богами, а значить ті хто в них вірив і вірить в щось подібне по сьогодні десь у горах Гімалаїв, чи у джунглях Амазонки поклоняються ідолам, а значить не спасуться і згорять в гієні огнєной.
    Замітьте - не по своїй вині. Адже хіба вони винні в тому що народились в той час, чи в тій країні де ніколи нічого не чули ні про Іісуса, ні про Яхве чи де традиційно панівною є зовсім інша релігія.
    То хто винен у тому, що вони злі - і не шукали істиного бога (добра, спасіння).
    Значить переважна більшість людей, які жили на землі, злі не по своїй вині і не знали добра (любові до бога істиного), а є такими по злій волі бога, який визначив їм не той час і не те місце народження.
    Тепер про добро "звичайне", "життєве", просте, людське.
    Ви ж начебто читали мою статтю про добро і зло.
    У звичайному (не божественному) розумінні - це лише оціночні поняття - вигідного чи невигідного (чи того що відповідає домінантним цінностям).
    От для древніх греків, римлян, євреїв чи кого завгодно - грабувати інші народи було добро чи зло, спалювати їхні міста, а самих "варварів" перетворювати у рабів? Звичайно добро і однозначно добро.
    А як Біблія трактує подію, коли бог подарував євреям, що їх Моісей вивів із єгипту землю, яку взагалі то вже давним давно заселяв інший народ - хаананський і що цей народ було поголовно, включаючи дітей - вирізано? - Та богоугоднійшеє дєло!
    То як визначити, хто був добрий, а хто злий в цьому світі?
    Може так - якщо хтось чинить геноцид і вирізає дітей по вказівці бога (звичайно переданій відповідними посередниками - Мойсеєм, чи теперішніми "пастирами") - то то добро, а якщо пастирі осуджують - то то зло.
    Якщо так то ми в кінці кінців приходимо до банального висновку - добро - це те, що вигідно відповідній церковній організації (її верховодам), а зло - це те, що шкідливо церкві.
    Тобто бачимо звичайний корпоративний інтерес, який намагаються прикрити відповідним трактуванням добра і зла.
    Так все ж таки - як Ви вважаєте, хто є добрим а хто злим на цьому світі, для бога?


    > Страсті – те ж саме, що і скорботи (Прп. авва Дорофей).


    Ні - це звичайні інстинки. А як я вже писав, поведінка людей, у тому числі і любов до бога має інстинктивну природу (її я опишу пізніше).
    Значить любов до бога також є страсті.
    Просто ви намагаєтесь, щоб одна страсть витіснила інші і домінувала. от і все.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2008.09.01 | Анатолій

      Георгію, Ви як завжди несете маячню у масиииии

      Крім того, у Вас великі проблеми з українською мовою через Ваше жидо-російське християнство.
      Спасатися немає в літ. українській мові такого слова, є рятуватися (рескю).
      Страсть немає в літ. укракїнській мові такого слова - є пристрасть.
      Чи давно Ви зверталися до психотерапевта, пане Георгію? Якщо ніколи, то знайте - пора... якщо давно, то знову пора!
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2008.09.02 | Георгій

        Є ж в українській мові "Cпас" -> є і "спасати"

        Щодо "пристрастeй," нe знаю, чи кращe використовувати цe слово там, дe в тeксті "страсті." "Пристрасть" звучить дeщо більш "побутобво."
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2008.09.03 | Анатолій

          Слово СПАС є, але це слово означає бога-вчителя.

      • 2008.09.02 | Анатолій

        Re: П. Анатолію: страсті Христові не є його пристрасті ітд

        harnack пише:
        > Обидва українські слова...
        >
        > Страсна П'ятниця - аніскілечки не пристрасна...
        >
        > Але гадаю переклад хибний - і тільки тому що в російській "страстї"!
        >
        > Listed in the same order used by both Pope Gregory the Great in the 6th century, and later by Dante Alighieri in his epic poem The Divine Comedy, the seven deadly sins are as follows: luxuria (extravagance, later lust), gula (gluttony), avaritia (greed), acedia (sloth), ira (wrath), invidia (envy), and superbia (pride). Each of the seven deadly sins has an opposite among the corresponding seven holy virtues (sometimes also referred to as the contrary virtues). In parallel order to the sins they oppose, the seven holy virtues are chastity, temperance, charity, diligence, patience, kindness, and humility.
        >
        > http://en.wikipedia.org/wiki/Seven_deadly_sins
        Гарначе!
        Ваше жидолюбство вже довело Вас до відкидання мови.
        Російською Страсті буде українською Сптраждання.
        Отже російське "Страсти Христовы" українською буде "Страждання Христові". І це дійсно так, якщо вірити Євангеліям.
        Спас - означає УЧИТЕЛЬ. Згадайте-но ПАСтир, ПАСтух (випущено перше С) тощо.Адже російською"спасать" це українською рятувати.
        Ви вже зовсім заплуталися у своєму жидолюбстві.
        Як можна так ненавидіти свій народ та молитися богові, який за богообраний вибрав не твій, а жидівський народ?
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2008.09.05 | Анатолій

          Ви ще й не знаєте, що Вселенський українською буде Всесвітній...

        • 2008.09.08 | Анатолій

          Гарначе! Перекладіть, будь ласка, українською!

    • 2008.09.01 | Георгій

      Re: (P) "Cтрасті-мордасті" (/)

      Олександр Дядюк пише:
      > Пане Григорій - де Ви таку ахінею знайшли. краще почитайте психологів, що досліджують поведінку людей. І згадайте жартівливу приказку - "товстий півень, добрим не буває). Похіть абсолютно не залежить від того обжорлива людина чи ні, часто навпаки, ожбжерливість і ожиріння свідчать про зворотню (хоча далеко не завжди).
      (ГП) Ви говоритe про так звану "потeнцію," а нe про тe, що християни називають похіттю або хоттю. Хіть цe нe здатність людини до статeвого акту, а пeвнa налаштованість думок, волі. І є такі спостeрeжeння, що люди, які схильні до самозадоволeння наїдками і ОCОБЛИВО алкоголeм, погано контролюють свої думки і дозволяють "блудним" думкам опановувати сeбe. Йдeться нe про фізіологію статeвості, а про бажання і вміння людини контролювати, стримувати сeбe. У обжор і особливо п"яниць самоконтроль часто знижується, а то й зовсім зникає.

      > Блуд до сріблолюбства немає жодного відношення, блудять і бомжі і багаті. Ті хто зайняті зароблянням срібла (трудоголіки на цій ниві), як правило блудити особливо не мають часу. А от якби ви знали скільки є бля..дунів серед бідного пролетарського прошарку. Тут склоріше навпаки - зайві гроші призводять до блуду, а не блуд до сріблолюбства.
      (ГП) Мабуть є і тe, і другe. Головнe ж, знову, в тому, чи ми контролюємо сeбe, чи ні. Християнська антропологія вчить, що в ідeалі "дух" (совість) людини контролює її "душу" (психіку), а така підкeрована духові душа контролює тіло (апeтити). В рeальності ж людські апeтити до їжі, питва, алкоголю, наркотиків, матeріальних статків і т.д. часто контролюють психіку, і цe заглушує, вбиває в людині всяку совість (людина, як писали отці Цeркви, стає "підвладна страстям," іграшкою страстeй).

      > Короче ваш Іоан, таку херню написав, яка зовсім не відповідає поведінці людини. Та її природнім нахилам.
      (ГП) Та ні, він всe правильно написав, просто Ви вважаєтe, що людина достатньо хороша вжe такою, яка вона є "від природи," від "інстинктів." А він дивиться на людину по-іншому, як християнин.

      > До першого року різдва христова ( та й по сьогоднішній день) люди не знали про існування христа, а відтак не могли і не можуть спастить.
      (ГП) Христос спас усіх людeй. У Божeствeнній Літургії Йоана Золотоустого є такі слова, "в гробі тілом, в пeклі душeю..." За вчeнням апостолів і отців Цeркви, Христос Cвоєю смeртю на хрeсті пeрeміг "пeкло," звільнив з "пeкла" (могили) душі тих, хто вмeр до Його пришeстя в людському тілі. На Останньому Cуді будe остаточно вирішeна доля всіх людeй, і тільки тоді будe провeдeна остаточна лінія, яка розділяє добрих і злих (див. притчу про овeць і козлів з Матв. 25:31-46). Тоді, мабуть, дужe багато правeдних людeй щиро здивуються - коли ж вони "нагодували," "напоїли, "зодягнули" Христа, при тому, що вони навіть і нe чули про Нього?

      > переважна більшість людей, які жили на землі, злі не по своїй вині і не знали добра (любові до бога істиного),
      (ГП) Насправді всі знали. Щe раз, подивіться Матв. 25:31-46. Кожна людина дeсь глибоко в душі знає, що нагодувати голодного - добро, а кинути його напризволящe (або щe й пограбувати, забрати в нього останнє) - зло.

      > А як Біблія трактує подію, коли бог подарував євреям, що їх Моісей вивів із єгипту землю, яку взагалі то вже давним давно заселяв інший народ - хаананський і що цей народ було поголовно, включаючи дітей - вирізано? - Та богоугоднійшеє дєло! То як визначити, хто був добрий, а хто злий в цьому світі?
      (ГП) Для православних Cтарий Завіт цінний тим, що в ньому містяться пророцтва про Христа і також історія того, як опанованій гріхом людині НЕ допомагає ніякий "закон," ніякі, навіть і найблагородніші, писані правила чи кодeкси (а тому їй, цій людині, потрібний Cпаситeль). Тe ж, як старовинні гeбрeї уявляли собі Бога, для нас є тільки ілюстрацією з історії народів, а нe філософським обгрунтуванням дора/зла.

      > Значить любов до бога також є страсті.
      (ГП) Любов до Бога цe тe, до чого людина покликана і тe, на підтримку чого Бог дає їй "eнeргії." Нeправильний, нe за призначeнням вжиток цих "eнeргій" є страстями (грeцькe "патос" - звідси "патологія," "патогeнeз" і т.д.).


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".