МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Деякі результати проргесу у вступній справі (від ректора ВНТУ)

08/29/2009 | псевдоквази
Повністю читайте тут - http://www.mokin.com.ua/news/5917.html

Мені сподобався оцей дуже ілюстративний уривочок:

"Сьогодні ж, коли прийом здійснюється по Бог-зна ким створеним білетам, і Бог-зна в яких умовах отриманих на них відповідей, ні ми цього не знаємо, ні вони.

У підтвердження цієї тези я наведу такий приклад — до нас у цьому році подала документи на вступ випускниця однієї школи із міста Черкаси, яка пред’явила сертифікат з досить пристойними оцінками з математики — 148 балів та фізики — 158 балів. Тож ми згідно з діючими загальнодержавними умовами прийому змушені були зарахувати її у число абітурієнтів, незважаючи на те, що в щойно отриманому шкільному атестаті у неї красувались незадовільні оцінки і з алгебри — 1 бал з 12-и можливих, і з геометрії — 1 бал за тією ж шкалою, і з фізики — 3 бали, що в 12-бальній шкалі оцінок теж є оцінкою незадовільною. Про цю унікальну абітурієнтку я повідомив міністру, який мого листа переслав директору УЦОЯО Лікарчуку, а той мені відповів, що цей випадок якраз і підтверджує прогресивність системи незалежного оцінювання, оскільки дівчину в школі явно переслідували, а вона на тестуванні показала свої дійсні знання, і що моя пропозиція враховувати хоча б ще й середній бал атестату є абсурдною. Але ж ми з вами знаємо, що навіть, якщо якийсь вчитель дуже не любить з якихось причин якогось учня, то він може собі дозволити зменшити його підсумкову оцінку не більше ніж на 1-2 бали, тобто, замість 12 балів поставити 10, чи замість 6 поставити 4 бали, але «одиницю» вчитель ставить лише тому учню, який має нульові знання з його дисципліни. Тож я не вірю у те, що ця черкащанка після отримання атестату з незадовільними оцінками за два тижні роботи з репетитором здобула одразу стільки знань у репетитора і з математики і з фізики, що їх вистачило для отримання навіть не найнижчої позитивної сертифікатної оцінки у 124 бали з обох дисциплін, а оцінок, відповідно, у 148 та 158 балів. На мій погляд, ці оцінки вона могла отримати лише в одному із двох випадків — або їй під час написання тестової роботи хтось із спостерігачів підказав частину правильних відповідей, або під час перевірки її тестової роботи, хтось, помінявши штрих-коди з іншою, більш успішною роботою, «нагородив» її чужою оцінкою. А про те, що такий спосіб отримання потрібної високої оцінки при незалежному тестовому оцінюванні, як обмін штрих-кодами з високо оціненою роботою, мав місце у нинішньому році розповів журналістам із «Київських відмостей» відповідальний секретар приймальної комісії Національного університету «Києво-Могилянська академія» — читайте його інтерв’ю у випуску газети за 13 серпня. До речі, таких, як ця черкащанка, що мали незадовільні оцінки в шкільному атестаті або з математики, або з фізики до нашого університету поступало ще 20 осіб, і 7 із них, завдяки високим сертифікатним балам, стали нашими студентами, а інші 13 завдяки високим сертифікатним оцінкам, як нам відомо, стали студентами інших університетів. А ще до нашого університету поступали 120 абітурієнтів з найнижчими позитивними оцінками 4 бали за 12-бальною шкалою з математики і фізики, і 54 із них стали нашими першокурсниками, а 66 сядуть за парти в інших університетах. Для порівняння — у ті роки, коли до нашого університету поступали за вступними іспитами, у нас на першому курсі нікого не було, хто мав би оцінку з математики або фізики у шкільному атестаті меншу 8 балів. Тож, зауважуючи, що у нинішньому році, набравши першокурсників виключно лише за оцінками сертифікатів незалежного зовнішнього оцінювання, ми, образно висловлюючись, отримали «кота в мішку», який невідомо якими оцінками розродиться на першій же екзаменаційній сесій в університеті, я фарби не згущаю. Уже те, що замість 900 приймальних комісій ВНЗ, обладнаних відеокамерами спостереження і забезпечених відібраними за критерієм порядності екзаменаторами, екзаменаційні роботи виконувались у 4500 пунктах тестування, спостерігачами в яких були усі, кого вдалося уговорити, аби виконати міністерську рознарядку, ставить під сумнів антикорупційну суть системи тестування, навіть без оглядки на ті приклади, що я навів вище. Та й взагалі, хіба може з’явитись не вражена корупцією структура у державі, де усі органи життєзабезпечення вражені нею? Росія розпочала подібну акцію на два роки раніше України, тож зі слів ректора Московського державного університету імені Ломоносова академіка Садівничого, з яким мені доводилося зустрічатись на засіданнях Міжнародної академії наук вищої школи у Москві, мені відомо, що до МДУ із запровадженням сертифікатів почали приїздити вступати представники окраїнних сибірських і далекосхідних національних меншин з максимальними оцінками з російської мови в сертифікатах, але не здатні без помилок у кожному слові написати заяву і не здатні зрозуміти відповіді на запитання, як проїхати від аеропорту чи залізничного вокзалу до університету. ..."

Відповіді

  • 2009.08.29 | викладач

    Re: Деякі результати проргесу у вступній справі (від ректора ВНТУ)

    А мені особливо сподобалось таке ствердження:
    "...відібраними за критерієм порядності екзаменаторами".
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.08.29 | Ігор

      Обладнані відеокамерами приймальні?

      Де ж це такі приймальні? Може ще і всі екзаменаційні аудиторії обладнані? А гроші можна тільки в приймальнях передавати?
      У нас екзаменатори отримували 3 списки: від ректора, від приймальної комісії та від колег. Ні на які знання ніхто не дивився (крім дуже рідких випадків ну дуже високих знань).
  • 2009.08.29 | sama

    Re: Деякі результати ...

    Не в захист тестового вступу, а тільки задля справедливості хочу нагадати, що котів в мішку виші отримували завжди.Колись перший відділ "не дивлячись" знав кому і скільки можна ставити. З приходом ринкового мислення "потрібним" абітурієнтам прямо в аудиторії диктували правильну відповідь для запису в екзаменаційний листок.Протягом останніх років втановилася тверда і всім відома ціна медичних, економічних , правничих спеціальностей, вартість плавного переходу з підготовчих курсів на "бюджет".Цьогорічний вступ -це як пісок, що потрапив між коліщатка потужної грошокосильної машини. Ще не зупиняє, але вже злостить.
    Російська глибинка вже навчилася отримувати максимальні бали з тестів.
    Ми маємо вибір- або робимо так, як в Росії і живемо так, як вони, або робимо по-іншому. Світ великий і вчитися є в кого.Зараз іде вперте перетягування ковдри-хто буде "рєшать" проблеми вступу - виші, центр незалежного оцінювання, школи чи пільгороздаватєлі. Доля нормальних дітей нікого не цікавить.
  • 2009.08.29 | Ігор

    То виганяйте після першої сесії!

    А брак студентів закриєте переводами з інших університетів. Якщо, звісно, внз популярний. А як не популярний, то нема чого і щоки роздимати, працюйте з тим, що є.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.08.30 | псевдоквази

      Re: То виганяйте після першої сесії!

      В Італії, чув, саме така система. Але для того треба щоб таки виганяли після першої і наступних сесій, та й стипендії принаймі на 1-му курсі не платити та гуртожиток не давати. До речі, і державі, і батькам воно, мабуть, вийшло б дешевше з врахуванням недешевої системи ЗНО (до речі, так витрати на вступ і залишаються держтаємницею!) і так званих "благодійних внесків" і інших поборів. Але ж то що ж буде, чим міністерствам буде керувати, та скількиж людей залишаться без своїх доходів.
  • 2009.09.13 | псевдоквази

    Доповнення від тієї ж особи:

    (взято звідси - http://mokin.com.ua/news/5918.html )

    "Постскриптум 2: після зборів заступник відповідального секретаря приймальної комісії Наталія Ляховченко принесла мені копію сертифіката і копію атестата студента К.О.О., якого до нашого університету зараховано, як того вимагають правила прийому, на підставі позитивних оцінок сертифіката з математики і української мови та літератури, але у якого оцінки в атестаті, виданому школою-гімназією №23 міста Вінниці, стоять ще гірші, ніж у згаданої вище черкащанки. У цього студента в сертифікаті стоїть 154 бали з української мови та літератури, 154 бали з географії, 146,5 бала з історії України та 139,5 бала з математики. А в атестаті він з усіх цих дисциплін має лише по два бали (за 12-бальною шкалою) за виключенням такої складової математики як геометрія, з якої йому виставлено лише один бал. А середній бал його атестата склав 2,54 бала. То хто ж після цього зможе мене переконати у тому, що прийом до університетів за сертифікатами, то є вища справедливість, і що в системі незалежного зовнішнього тестового оцінювання знань в УЦОЯО та його філіях відсутня корупція?"

    До речі, якщо судити з тексту доповіді ректора Мокіна, то у ВНТУ конкурс таки був досить пристойний, як на нинішній час.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.09.13 | Iryna_

      Re: Доповнення від тієї ж особи:

      такі бали можуть бути просто результатом вгадування навмання
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2009.09.13 | псевдоквази

        Цілком можливо:

        можна було на стільки балів і вгадати, а ще досить просто НАВЧИТИСЯ, як ВГАДУВАТИв тих ЗНОшних тестах більш результативно.

        Iryna_ пише:
        > такі бали можуть бути просто результатом вгадування навмання


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2021. Сайт розповсюджується згідно GNU Free Documentation License.
Архів пітримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг". E-mail: news@maidan.org.ua