МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Чи знають в УЦОЯО та МОНі математику та статистику?

10/14/2009 | Skapirus
На пошту Майдану надійшло чергове повідомлення з Інформаційного центру незалежного оцінювання. Нічого особливого, якби не термін "кореляція", вжитий в повідомленні. Наскільки я пам"ятаю, то для характеристики зв"язку між двома випадковими величинами використовують "коефіцієнт кореляції", який може змінюватися від -1 до +1. Значення 0.503, на основі якого роблять райдужні висновки - це майже "зоряне небо". Я б ще радів, якби було б хоча б 0.8 чи вище.

Чи може вони мають на увазі іншу "кореляцію"? Я вже мовчу про те, на основі яких даних і за допомогою яких критерії проводився аналіз. Не здивуюся, що це був Excel, а розбиратися як він рахує навіть не було спеціалістів.

Прокоментуйте блск, хто в темі, якщо мої підозри вірні, то поставлю в новини.

ЗНО є надійним критерієм конкурсного відбору майбутніх студентів
Надійність ЗНО, як критерію конкурсного відбору студентів ВНЗ, знаходиться на рівні кращих світових показників, свідчать результати дослідження.


Результати «Дослідження прогностичної валідності тестів ЗНО–2008» були оприлюднені 13 жовтня під час проведення круглого столу за участі Міносвіти, УЦОЯО, представників ВНЗ, Програми сприяння зовнішньому тестуванню в Україні, вітчизняних та міжнародних експертів з незалежного оцінювання.

Дане дослідження можна вважати першою в Україні спробою системного дослідження того, наскільки надійним є ЗНО, як критерій конкурсного відбору абітурієнтів.

Автори роботи досліджували кореляцію середнього балу студентів 1-го курсу на зимовій та літній сесіях 2008-2009 навчального року із середнім балом сертифікатів з конкурсних предметів та середнім балом атестатів про середню освіту. Вузи було обрано таким чином, аби були представлені основні типи навчальних закладів та різні реґіони України:
- Вінницький медичний університет імені М.І. Пирогова *)
- Донецький національний університет економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського
- Південний філіал Національного університету біоресурсів і природокористування України "Кримський агротехнологічний університет" *)
- Львівський національний університет І. Франка *)
- Вищий навчальний заклад «Національна академія управління»
- Київський національний університет ім. Т.Шевченка
- Одеський педагогічний університет ім. К.Ушинського
- Національний університет «Острозька академія» *)
- Харківський національний університет ім. В. Каразіна
- ХНТУ «Харківський політехнічний інститут»

Загалом для дослідження взято результати навчання 9200 студентів першого курсу 2008-2009 навчального року, з усіх галузей знань та по більшості напрямів підготовки.

Слід зазначити, що дослідження проводилося за результатами зимової та літньої сесій, окрім тих ВНЗ, які подали результати лише літньої сесії (вони позначені зірочкою у списку).

Кореляція між результатами ЗНО та середнім балом за дві екзаменаційні сесії складає 0,503 (досліджено результати 3657 студентів). Для порівняння: кореляція із середнім балом атестата про середню освіту складає 0,399 (досліджено результати 508 студентів, оскільки не всі ВНЗ і напрямки змогли подати відомості атестата).

Таким чином, за визначеною у світі класифікацією, прогностична валідність тестів ЗНО як критерію вступу до ВНЗ є високою. Тобто, надійність ЗНО, як критерію конкурсного відбору студентів ВНЗ, знаходиться на рівні кращих світових показників.

Автори дослідження - громадська організація «Центр освітньої політики» за підтримки програми USETI – радять розглядати його як пілотне, метою якого було відпрацювання методики проведення досліджень прогностичної валідності результатів ЗНО як критерію вступу до ВНЗ і тому до його результатів слід відноситись з відповідними застереженнями, оскільки вибірки вузів і учасників не були достатньо широкими, а також те, що не всі ВНЗ подавали результати першої зимової сесії, і дуже невелика кількість ВНЗ змогли подати відомості про середній бал атестату про загальну середню освіту.

Проведене пілотне дослідження свідчить про високу ефективність системи вступу до ВНЗ на основі тестів ЗНО, - діляться висновками організатори, - проте це дослідження доцільно продовжити на більш широких вибірках ВНЗ, напрямів підготовки, студентів – це дасть об’єктивні дані для удосконалення системи прийому до ВНЗ і удосконалення тестів ЗНО.

Крім того, дослідження щодо надійності ЗНО, як критерію конкурсного відбору студентів вузів, доцільно проводити паралельно з дослідженням інших показників якості системи вступу до ВНЗ на основі тестів ЗНО, а саме Справедливості системи вступу до ВНЗ і Відповідності системи вступу ВНЗ запитам суспільства.

Адже у комплексі вони повинні давати об’єктивне свідчення про стан забезпечення рівного доступу до якісної вищої освіти.

Програма USETI

Відповіді

  • 2009.10.14 | В.Г.

    Re: Чи знають в УЦОЯО та МОНі математику та статистику?

    Ну что же? Могу сказать по поводу математики.
    Доказано вполне убедительно ( В.Петрив, В. Эпштейн), что результаты тестирования по математике фальсифицированы. Эти результаты могут адекватно выражены словом "жах" (В. Петрив)
    Что же значит указанная корреляция (уж какая ни есть - и если она есть именно в математике)? Эта корреляция однозначно указывает на то обстоятельство, что результаты зимней и летней сессии в указанных заведениях ФАЛЬСИФИЦИРОВАНЫ ТОЖЕ!!!
    Вывод. Результат получен черезвычайно важный. Есть все основания, чтобы на основе полученного результата (корреляции) проверенные учебные заведения немедленно закрыть
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.10.14 | псевдоквази

      А ВАсьКА РЧУК слухає та ЗНОву за своє...

    • 2009.10.14 | Iryna_

      якщо не причіплятись до слів -

      мені кілька людей (викладачів) розповідали (щодо різних предметів) що студенти які не можуть помножити дроби (чи аналог з інших дисциплін) мають бал з математики 180-190 - і це поширене явище.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2009.10.15 | В.Г.

        Re: якщо не причіплятись до слів -

        Совершенно согласен с участниками обсуждения. Повторюсь: искажение (если уж термин "фальсификация" кажется слишком эмоциональным) доказано абсолютно убедительно. Доказательства приведены в ведущих СМИ. Даже попыток подвергнуть сомнению наши аргументы не было. Что же означает успех на сессии студентов? Одно из двух. Либо за время семестра уровень знаний кардинально повышен. Либо - опять же фальсификация. Первую возможность, полагаю, не следует даже обсуждать.
        Главная проблема (и впрямь) - ... слушает да ест. Что с этим типа делать?
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2009.10.15 | псевдоквази

          Что с этим типа делать?

          Вообще-то правильно голосовать на выборах, что ж еще?
          Ведь теперь все министры - фигуры политические и их назначение идет на основе дележа портфелей блоками из правящей коалиции.
          Хотя все это идет не от министров, а с более высоких этажей власти.
          Но, надо сказать, те же наши кандидаты в Президенты (от Януковича и Юли до Гриценко и Тягнибока), к примеру, даже в своих предвыборных программах-обещаниях вопросам науки и образования уделяют мало места - все в основном сводится к обтекаемым правильным словам и обещаниям самого общего характера типа "углублю- повышу- расширю". Или (Яценюк)обещают то, что собрало больше всего сторонников при соцопросах. Да и обмануть могут: Ющенко тоже обещал 10 лет и 5 баллов, ну и где оно - лет уже вон сделалось 12.
          Еще один способ из цикла "Что делать?" - пропагандировать обучение в зарубежных ВУЗах (в т.ч. это возможно и в режиме он-лайн и даже в ряде мест без всяких там школьных аттестатов) - пусть потенциальные студенты и их родители голосуют ногами и трудовой гривней. Может, тогда в верхах почешуться?


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".