Освіта за Табачником: шляхи до Європи чи до руйнації?
02/14/2011 | Володимир Полохало
Освіта за Табачником: шляхи до Європи чи до руйнації?
Володимир Полохало _ Понеділок, 14 лютого 2011, 18:11
"Без науки немає вищої освіти"
Саме ці слова викарбувані на стіні Болонського університету як сучасний пріоритет інтеграції вищої освіти і науки. Близько 60% фундаментальних досліджень проводять університети США. Більше 3% від ВВП витрачають на науку розвинуті країни світу (Японія, Швеція, Фінляндія, Німеччина та інші). А як в Україні?
На наукову і науково-технічну діяльність, згідно з Держбюджетом на 2011 рік, в Україні витрачається 0,37 % від ВВП, що є найнижчим показником в Європі. Навіть у кризовому 2009 році Уряд Тимошенко виділяв значно більше.
Міністерство, в назві якого є наука, припинило всі наукові дослідження, навіть ліквідувало заступника міністра з науки і департамент з науки. Отже, доведеться скорочувати близько 10 тисяч дослідників з університетських науково-дослідних лабораторій.
Водночас, Міністерство монополізувало ВАК країни, чого немає ніде в світі. Навіщо це міністерству, на яких умовах видаватимуться, чи то пак штампуватимуться вчені ступені та кандидатські, можна собі лише уявити.
Не випадково в Європі Україна сьогодні сприймається як країна без науково-технічної політики і таким чином перетворюється на ресурсний придаток групи країн-лідерів.
http://www.pravda.com.ua/columns/2011/02/14/5915794/
Володимир Полохало _ Понеділок, 14 лютого 2011, 18:11
"Без науки немає вищої освіти"
Саме ці слова викарбувані на стіні Болонського університету як сучасний пріоритет інтеграції вищої освіти і науки. Близько 60% фундаментальних досліджень проводять університети США. Більше 3% від ВВП витрачають на науку розвинуті країни світу (Японія, Швеція, Фінляндія, Німеччина та інші). А як в Україні?
На наукову і науково-технічну діяльність, згідно з Держбюджетом на 2011 рік, в Україні витрачається 0,37 % від ВВП, що є найнижчим показником в Європі. Навіть у кризовому 2009 році Уряд Тимошенко виділяв значно більше.
Міністерство, в назві якого є наука, припинило всі наукові дослідження, навіть ліквідувало заступника міністра з науки і департамент з науки. Отже, доведеться скорочувати близько 10 тисяч дослідників з університетських науково-дослідних лабораторій.
Водночас, Міністерство монополізувало ВАК країни, чого немає ніде в світі. Навіщо це міністерству, на яких умовах видаватимуться, чи то пак штампуватимуться вчені ступені та кандидатські, можна собі лише уявити.
Не випадково в Європі Україна сьогодні сприймається як країна без науково-технічної політики і таким чином перетворюється на ресурсний придаток групи країн-лідерів.
http://www.pravda.com.ua/columns/2011/02/14/5915794/
Відповіді
2011.02.18 | Петро
Re: Освіта за Табачником: шляхи до Європи чи до руйнації?
Народні депутати вимагають від Азарова не допустити ліквідацію україномовних шкіл на Донбасі<http://www.nru.org.ua/news/?id=12324>
Народні депутати України, зокрема, Голова НРУ Борис Тарасюк і заступник Голови НРУ Вячеслав Коваль виступили на підтримку
батьківських комітетів українських шкіл Луганської та Донецької областей, що опинилися під загрозою закриття.
Із відкритим листом вони звернулись до Прем?єр-міністра Миколи Азарова з проханням дати доручення головам Луганської і
ДОнецької ОДА не допустити ліквідацію єдиних чи поодиноких як для міст Донбасу шкіл під час "оптимізації" мережі бюджетних
установ та видатків місцевих бюджетівна їх утримання.
Разом з тим, парламентарі просять взяти під особистий контроль захист прав учнів навчатися у школах із українською мовою
навчання, доручити або рекомендувати місцевим органам виконавчої влади і місцевого самоврядування відмовитися від закриття
україномовних шкіл.
Також народні депутати просять надати "вичерпну інформацію з порушених питань включно з копіями документів, які, по-перше,
свідчитимуть про притягнення, за наявності підстав, до дисциплінарної та іншої відповідальності службових осіб системи
освіти та місцевих адміністрацій, які порушували права громадян України на навчання державною мовою, по-друге, про
відновлення прав дітей на навчання державної мовою у школах Донбасу, що опинилися на межі закриття".