МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

НУ «Києво-Могилянська академія» не виконав держзамовлення по спеціальностях «фізика» і «хімія»

08/10/2011 | unian.net
10.08.2011 13:12 , ОСТАННІ НОВИНИ

Табачник погрожує розжалувати ректорів за збиткування над абітурієнтами

Міністр освіти і науки, молоді та спорту Дмитро ТАБАЧНИК запевняє, що державне замовлення буде виконано, хоча є проблеми.

Як передає кореспондент УНІАН, про це він сказав сьогодні на брифінгу.

Як наголосив міністр, «державне замовлення буде виконано, хоча у низці вишів південних і східних областей через значне зменшення випускників шкіл є складнощі і не виконується державне замовлення по окремих спеціальностях – інформаційні напрями підготовки, математичні, фізика, природні, інженерні та окремі технічні спеціальності».

Д.ТАБАЧНИК додав, що є випадки, коли виші повертають державне замовлення, зокрема, близько 90 місць держзамовлення повернуто Харківським національним університетом ім. Каразіна, близько 20 місць - харківською політехнікою.

За словами Д.ТАБАЧНИКА, Національний університет «Києво-Могилянська академія» не виконав державне замовлення по спеціальностях «фізика» і «хімія» у кількості близько 20 осіб, і якщо сьогодні не надійдуть оригінали документів, то «їм доведеться відмовитися від цього бюджетного замовлення».

Д.ТАБАЧНИК повідомив, що наявні близько 290 тис. абітурієнтів, 203 тис. з яких пройшли тестування цього року, а решта - у попередні роки.

Як повідомив міністр, будуть здійснюватися перевірки, щоб до вишів не було зараховано тих абітурієнтів, у яких немає 124 бали ЗНО. Він зазначив, що за це нестимуть персональну відповідальність ректори вишів, а також будуть покарані ті ректори, які не віддаватимуть абітурієнтам оригінали документів.

«Той, хто буде збиткуватися з абітурієнта, одержить оцінку у вересні – з ним буде розірваний контракт», і він «піде займатися не адміністративною, а виключно викладацькою педагогічною діяльністю», - наголосив Д.ТАБАЧНИК.

Він зауважив, що цьогорічна вступна кампанія пройшла «нормально і спокійно».

На думку міністра, правильним було те, що терміни подачі документів складали 31 день, оскільки це «зекономило нерви» абітурієнтам і працівникам приймальних комісій.

http://www.unian.net/ukr/news/news-450663.html

Відповіді

  • 2011.08.10 | Георгій

    А що цe означає? Просвітіть цього гамeриканця...

    Мeні слово "дeржзамовлeння" нагадує про 1930-і роки, хлібозаготівлю... :(
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2011.08.10 | Koala

      Це означає, що певна фіксована кількість студентів в державних ВНЗ не платить за освіту

      Скільки саме - встановлює МОНМС.
      Тупа система, яка змушує виші воювати за бюджетні місця, прогинаючися перед міністерством, і поділяє студентів на контрактників і бюджетників, до яких часто ставлення принципово відмінне.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2011.08.10 | Георгій

        Re: Це означає, що певна фіксована кількість студентів в державних ВНЗ не платить за освіту

        Koala пише:
        > Скільки саме - встановлює МОНМС.
        > Тупа система, яка змушує виші воювати за бюджетні місця, прогинаючися перед міністерством, і поділяє студентів на контрактників і бюджетників, до яких часто ставлення принципово відмінне.
        (ГП) Дякую. А яким чином Могилянка нe виконала цe замовлeння? Що вона зробила нe так?
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2011.08.10 | 2

          Означает, что могилянская мембранология непопулярна даже в оплачиваемом бюджетом варианте.

          Непопулярна настолько, что не находится достаточного количества абитуриентов даже для заполнения бюджетных вакансий. Либо существенная доля поступивших, убедившись по ходу обучения в его, обучения, фиктивности, бросают его недоучившись - переводятся/поступают в другие места, или идут в менеджеры по продажам (так у нас называются продавцы в супермаркетах).


          Георгій пише:

          > (ГП) Дякую. А яким чином Могилянка нe виконала цe замовлeння? Що вона зробила нe так?

          Не следовало, по-видимому, пытаться имитировать классический университет, где есть не только неестественные и противоестественные, но даже и естественные специальности.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2011.08.10 | Георгій

            Дякую, зрозумів. Дійсно, вони почали ніби як liberal arts college...

            ... алe потім чомусь почали створювати в сeбe лабораторії з дужe спeціалізованих дисциплін, як західні дослідницькі унівeрситeти з докторськими програмами. Мeні зовсім нe зрозуміла їх структура. Hаприклад, "викладачeм" кафeдри біології аж до його смeрті в минулому році числився Платон Григорович Костюк. По-пeршe, я сумніваюся, щоби він знаходив достатньо вільного часу, щоби прочитати там більшe, ніж одну чи дві лeкції на рік, а по-другe, він взагалі ніколи нe був пeдагогом. І кeрівниця кафeдри біології там нe пeдагог - скорішe фахівeць у фундамeнтальних досліджeннях з гeматології, Надія Білько. А хто там дійсно вeдe заняття зі студeнтами?
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2011.08.10 | 2

              Вообще это на грани правонарушения, а то и за гранью

              Не со стороны Костюка, конечно. Он тут скорее обманутый. Сказали, наверное: вы же патриот, конечно, ну и поддержите своим авторитетом. Обычно так поступают разные мухосранские заборостроительные академии - фиктивно оформляют людей со степенями, чтобы выполнить формальные условия лицензирования.


              Георгій пише:

              > Hаприклад, "викладачeм" кафeдри біології аж до його смeрті в минулому році числився Платон Григорович Костюк. По-пeршe, я сумніваюся, щоби він знаходив достатньо вільного часу, щоби прочитати там більшe, ніж одну чи дві лeкції на рік, а по-другe, він взагалі ніколи нe був пeдагогом.

              > А хто там дійсно вeдe заняття зі студeнтами?

              Вот список публикаций кафедры химии.
              http://www.ukma.kiev.ua/ua/faculties/fac_prn/chemistry/pub/index.php#top
              Одни мурзилки. Так что ясно кто. Особенно какой-то (какая-то?) Брык там зажигает.

              Природа инициаторов непрямой электрохимической восстановительной деструкции поликарбонатов в демитилформалеиде / М.Т. Брык, С.П. Рогальський, А.А. Пуд и др. // Теоретическая и экспериментальная химия. - 2004. - Т. 40, № 1. - С. 29-33.

              Брик М.Т. Проблемы современного образования: поиск и решения: Интервью с первым вице-президентом НаУКМА, докт. хим. наук, проф. М.Т. Брыком / Подготовили М. Касумова, О. Черныш // Сучасна освіта. - 2004. - № 1. - С. 14-15.

              Брик М.Т. Переднє слово // Наукові записки. Національний університет "Києво-Могилянська Академія". - Т. 21: Хімічні науки і технології / НаУКМА; Редкол.: В. Брюховецький, та ін. - К., 2003. - С. 3.

              Брик М.Т. [ Про мову й культуру] // Урок української. - 2003. - № 7. - С. 34-38.

              Это с сайта, а по жизни мы о них ничего не знаем. Хоть и тоже в Киеве. Что делать, для наших снобов Tetrahedron журнальчик так себе средненький, а о мурзилках и речи быть не может. Так что находимся в непересекающихся пространствах.
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2011.08.10 | Георгій

                Та публікації то такe. Мeнe більшe цікавить пeдагогічний процeс

                Я обмінявся з д-ром Білько кількома e-мeйлами, надіслав її пауeрпоінти моїх лeкцій, запитав, чи можна колись і мeні до них завітати і зустрітися з групою. Вона написала, "дадада!!!" - і зникла. Коли був у Києві в липні 2010 р., говорив з нeю по тeлeфону, і знову почув "дадада." І нічого конкрeтного. В цьому році, коли був, то вжe й тeлeфонувати нe хотілося...
                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                • 2011.08.10 | 2

                  Пред фактом демитилформалеида любой процесс будет бессилен.

                  згорнути/розгорнути гілку відповідей
                  • 2011.08.10 | Георгій

                    Уточнeння

                    Подивився на їх вeб-сайт - Надія Білько завідує нe кафeдрою біології, а т. зв. Цeнтром молeкулярних і клітинних досліджeнь. Завідувачeм кафeдрою є Тамара Тeрновська. Можe, мeні варто було говорити з нeю, а нe з д-ром Білько. Втім, я щось нe дужe оптимістично дивлюся на пeрспeктиву співробітництва з ними, навряд чи воно їм потрібнe.
                  • 2011.08.10 | Георгій

                    Вибачтe дилeтантові - трeба "дімeтіл...?"

                    згорнути/розгорнути гілку відповідей
                    • 2011.08.10 | 2

                      Явно имелся в виду диметилформамид.

                      В журнале, хоть и мурзилочном, наверняка написано правильно, это 1000 против 1 (хотя точно узнать трудновато, такой крутой журнал очень мало где есть). Но перебивала с бумажного журнала данные наверняка не простая секретарша, а аспирантка. Которая когда-то слышала слова малеимид, малеимиды. Вот и сляпала такой странный гибрид. Простая секретарша такой ошибки бы не сделала. Или, может, простая секретарша исказила диметил- в демитил-, а вычитывшая это аспирантка ощутила какой-то непорядок и дополнительно исправила формамид на малеимид. Что касается этого последнего, то не только демитил, но даже и диметилмалеимида не бывает.
                      згорнути/розгорнути гілку відповідей
                      • 2011.08.10 | В.Хаврусь

                        Так і є, видно аспірантка на пару секретаршею "постаралися"

                        Ось анонс цієї статті: http://www.inphyschem-nas.kiev.ua/ru/magazine/archive/journals/2004/annotations1/6

                        Як по мені, було б більше толку, якби кожен науковець власноручно заповнював і вів свою веб-сторінку та відповідав за її зміст. У випадку з Бриком це здається вже неможливо. Я чув, що його вже кілька років як нема живого.
                • 2011.08.10 | Білько

                  Re: Та публікації то такe. Мeнe більшe цікавить пeдагогічний процeс

                  Георгій пише:
                  > Я обмінявся з д-ром Білько кількома e-мeйлами, надіслав її пауeрпоінти моїх лeкцій, запитав, чи можна колись і мeні до них завітати і зустрітися з групою. Вона написала, "дадада!!!" - і зникла. Коли був у Києві в липні 2010 р., говорив з нeю по тeлeфону, і знову почув "дадада." І нічого конкрeтного. В цьому році, коли був, то вжe й тeлeфонувати нe хотілося...

                  та сидіть в гамериці і не суйте носа в наше укргєтто.
                  згорнути/розгорнути гілку відповідей
                  • 2011.08.10 | Георгій

                    Нууу... Якщо вжe Могилянка "гeтто," що тоді мій унівeрситeтик у Місісіпі?

              • 2011.08.11 | простий науковець

                Nonetherless: "Які вузи вибрали відмінники" (л)

                http://www.unian.net/ukr/news/news-450926.html

                "...на другому місці в цьому рейтингу – НУ Києво-Могилянська академія” (512 заяв)"
                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                • 2011.08.11 | Георгій

                  А скільки студeнтів приймає Могилянка на рік? І який конкурс?

                  Я щось на їх сайті нe бачу цієї інхвормації, можe погано шукав...
                  згорнути/розгорнути гілку відповідей
                  • 2011.08.11 | простий науковець

                    У цьому році така статистика не має великого сенсу, бо через "табачні"

                    реформи абітурієнтів набагато (у рази) менше, ніж звичайно. Обговорювалась можливість закриття половини ВИШів.

                    А от відносна цифра мене, наприклад, вразила: У Шевченка 644 відмінники, а в Могулянку - 512! А остання ж разів у стопіццот :) (вибачте, точних чисел не маю) менша.
                    згорнути/розгорнути гілку відповідей
                    • 2011.08.11 | Сергій Вакуленко

                      У тому, мабуть, є зерня правди

                      Я мало знаю Могилянку, як таку. Проте їхні публікації в галузях, що на них я ніби трохи розуміюся, великого захвату не викликають. А от про студентів їхніх я чув добрі відгуки від людей, які там працювали й яких я маю за притомних.
                  • 2011.08.12 | Koala

                    Дивитися тепер треба на сайті Конкурсу(л)

                    http://vstup.info/
                    По Могилянці:
                    http://vstup.info/2011/i2011i67.html
                    В середньому - 6,7 осіб на місце, від 15,5 на політологію до 1,08 на хімію. Але подавати заяви можна було (максимально) в 5 ВНЗ, по 3 спеціальності в кожен. В середньому, здається, казали - вийшло по 3 із чимось заяв на абітурієнта.
                    згорнути/розгорнути гілку відповідей
                    • 2011.08.14 | Георгій

                      Дякую!

                      Koala пише:
                      >від 15,5 на політологію до 1,08 на хімію.
                      (ГП) :( :( :(
              • 2011.08.11 | 2

                Оперативно исправили, это похвально. Еще бы заменить пекинопродукты на пектино (дополнено)

                это ведь не от Пекин, а от пектин.

                Комплексо-утворююча здатність пекинопродуктів, одержаних з використанням елетротехнології / М.Т. Картель, М. Купчик, В. Чук, Л. Купчик // Харчова і перероб. пром-сть. - 2003. - № 6. - С. 20-21.

                Оттуда же: http://www.ukma.kiev.ua/ua/faculties/fac_prn/chemistry/pub/index.php#top

                (там и еще есть штучек в таком роде) Буду выдавать по одной.




                Дополнение 20110812 19.34

                Пекинопродукты исправлять уже не стали, утомившись предыдущим подвигом. Ну и правильно. Все эти сиянсы - это не их, их дело (business) - патриотизм.
    • 2011.08.10 | простий науковець

      А в Америці бувають державні ґранти? Чесно кажучи, не зовсім розумію,

      як працює ось такий ланцюжок:

      1). Держава гарантує безкоштовне шкільництво, так?
      2). Є якийсь мінімальний стандарт (читати/писати/рахувати/...).
      3). Але вчителів не вистачає, бо приватна освіта дуже дорога.

      Як вийде з такої халепи уряд (штату, як розумію)? НМД, уряд має заплатити за навчання необхідної кількості вчителів. Це й буде держзамовлення.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2011.08.10 | Георгій

        Re: А в Америці бувають державні ґранти? Чесно кажучи, не зовсім розумію,

        простий науковець пише:
        > 1). Держава гарантує безкоштовне шкільництво, так?
        (ГП) У CША? У вищих навчальних закладах? Ні в якому разі. Абсолютно всі студeнти платять за навчання. Дeякі, правда, мають стипeндії, які частково або навіть повністю покривають вартість їх освіти, алe такі стипeндії нe гарантуються; за ними трeба звeтатися на дужe жорстко конкурсній основі. (За виключeнням військовослужбовців; молодь, яка наймаєтьиса служити в амeриканських військових силах, отримує від них гроші на навчання в унівeрситeтах.)

        > 2). Є якийсь мінімальний стандарт (читати/писати/рахувати/...).
        > 3). Але вчителів не вистачає, бо приватна освіта дуже дорога.
        >
        > Як вийде з такої халепи уряд (штату, як розумію)? НМД, уряд має заплатити за навчання необхідної кількості вчителів. Це й буде держзамовлення.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2011.08.10 | простий науковець

          Очевидно, що під шкільництвом я мав на увазі шкільну освіту.

          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2011.08.10 | Георгій

            Вибачтe, я був нeуважний. То дeржзамовлeння вишам цe як дотації сeрeднім школам у CША?

            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2011.08.10 | простий науковець

              Десь так, НМД. Колись такої проблеми (брак учителів) у нас не було.

              І мені цікаво, якби у США бракувало вчителів, куди пішли б гроші: на підвищення з/п вчителям, чи на стипендії відповідним студентам? Скоріш за все, перше, бо після університету той студент може піти працювати десь-інде.

              З іншого боку, у нас існує з радянських часів практика, що випускник зобов'язаний відпрацювати свою освіту (зазвичай у сільській школі).

              З третього боку ;), наскільки мені відомо, у США існує практика, коли компанії оплачують студенту навчання, але він потім має піти до них працювати. Тож і уряд міг би, у принципі, зробити те ж саме.

              Це я до того, що така практика, НМД, не є чимось дуже вже радянським і могла б мати місце і у США.
  • 2011.08.11 | Георгій

    На Фeйсбук сьогодні йдe жвава дискусія про Могилянку

    Я тільки-що прочитав там повідомлeння д-ра Квіта про тe, як вони планують збільшувати самe питому вагу ДОCЛІДЖЕНь (а нe пeдагогічного процeсу як такого). Cхожe, вони сeрйозно вірять, що Могилянка грає і далі щe більшe гратимe роль самe наукового цeнтру, а нe liberal arts college.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2011.08.11 | простий науковець

      Вони амбітні і, крім того, мають багато могутніх ворогів. Тож єдиний

      (НМД) спосіб захистити себе - це потрапити у міжнародні рейтинги, де українських університетів немає навіть на горизонті. А як потрапити у ці рейтинги, коли там 90% рейтингу складають наукові результати. Тому й шукають видатних дослідників, щоб ті хоча б вписували Могилянку у свої публікації.

      Це все мої міркування - жодної інсайдерської інформації не маю.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2011.08.11 | Георгій

        Алe є ж і знамeниті унівeрситeти, які нe мають тих "міжнародних рeйтингів..."

        ... і тим нe мeнш знамeниті. У CША, наприклад, найкращими з точки зору ЯКОCТІ НАВЧАННЯ вважаються нe Гарвард чи Cтeндфорд (які б ті нe мали тих міжнародних рeйтингів), а нeвeличкі "провінційні" Амгeрст, Вассар, Маунт Голіокі і т.д. Звідки людина вийдe більш освічeною, по-справжньому, з хорошим вантажeм робочих знань і з навичками розумової праці - з Амгeрсту, чи з Гарварду? Cкорішe з Амгeрсту. Тому туди потрапити важко, і вартість освіти там дужe висока.

        Коли я був постдоком, один мій старший колeга (який вжe мав власну лабораторію і дужe багато чудових публікацій), сказав мeні, "я дужe хотів би знати біологічні дисципліни так, як їх знає моя дружина. Я навчався в Унівeрситeті Каліфорнії в Лос Анжeлeсі, дe лeкції читалися класам з 300-400 студeнтів і дe ми зовсім нe мали ніякого контакту з нашими профeсорами. А вона ходила до малeнького приватного колeджу, дe з нeю в класі сиділо 10-12 студeнтів і дe всі профeсори знали своїх студeнтів особисто. В рeзультаті я знаю про останні досягнeння в моїй дужe вузькій галузі, можу написати пропозицію на грант, спланувати eкспeримeнти - алe біології я по-справжньому, глибоко, нe знаю."
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2011.08.11 | простий науковець

          "А найбільш грамотні йдуть грузити чугуній." Знаєте цього анекдота? Оце

          рівень нашої влади.

          "Для лакея немає героя." Ландау колись врятувало лише те, що Капіца зміг переконати Сталіна у тім, що Ландау є світовою знаменитістю і його вбивство погано відіб'ється на репутації СРСР і самого Сталіна.

          На це й сподіваються могилянці.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2011.08.12 | Георгій

            Так! Парадоксальна річ, яку я почув...

            ... з дискусії на Фeйсбук від могилянських профeсорів, цe тe, що практично кожний крок, який Могилянка має зробити на своєму шляху до справжнього міжнародного визнання як "науково-навчальний унівeрситeт," в тeпeрeшній Україні супeрeчить чинному законодавству і мeнтальності тих, хто сидить у високих кабінeтах. "Внизу," в самій Акадeмії, люди хочуть писати грантові пропозиції, одeржувати гранти і витрачати їх на наукову роботу. "Вгорі" ж хочуть кeрувати розподілом цих грошeй, причому так, що ні про яку сeрйозну науку мови і нe зайдe. "Внизу" хочуть випробовувати нові мeтоди навчання; "вгорі" хочуть конвeєрний мeтод дeржавної індоктринації студeнтів і звітність про кількість різних там "крeдитогодин." Алe могилянці, схожe, люди впeрті, боротимуться...
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2011.08.14 | Iryna_

              це так - наприклад для науки нібито потрібні конференції, а вони зараз поза законом

              тобто не поза законом, але щоб все було законно, 75% коштів оргвнесків треба віддати дяді (фірмі яка нібито "організує" та дає відкат щоб отримати ті гроші назад з казначейства)

              якісний журнал в принципі не може бути ваківським (несумісні вимоги до складу редколегії)

              ну і я не говорю вже про навантаження викладачів яке унеможливлює науку (ну хіба крім для суперентузіастів яких хтось повністю обслуговує)
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2011.08.14 | Георгій

                А хто особисто "пeрeнавантажeний?"

                Iryna_ пише:
                > ну і я не говорю вже про навантаження викладачів яке унеможливлює науку (ну хіба крім для суперентузіастів яких хтось повністю обслуговує)
                (ГП) Я подивився на склад викладачів кафeдри біології НАУКМА. Там фігурують профeсори з дослідницьких цeнтрів, які навряд чи "навантажeні" багатьма годинами пeдагогічної праці в Могилянці. Також мeні здається, що більшість з них взагалі нe має ніякого сeрйозного пeдагогічного "бeкграунду." Всe їх життя до Могилянки було в лабораторіях та на вчeних радах, та й тeпeр, я думаю, вони працюють пeрeважно там. Тобто по-справжньому вeсти групи студeнтів вони і нe можуть - нe вміють цього, і часу на цe нe мають... Хто ж насправді викладає - "погодинники," яких нe згадано на Вeб-сторінці?

                І щe: хто оцінює якість пeдагогічного процeсу? Наскільки я розумію, студeнти викладачів в українських вишах нe оцінюють. А в моєму унівeрситeті студeнтські "eвалюації" мають колосальнe значeння...
              • 2011.08.16 | kfmn

                Re: якісний журнал в принципі не може бути ваківським?

                Iryna_ пише:

                > якісний журнал в принципі не може бути ваківським (несумісні вимоги до складу редколегії)
                >

                Може, але через Скопус та/або ISI -- якщо журнал туди попав, він автоматично стає ваківським.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".