МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Комуністи вимагають повернути в шкільну програму "Молоду гвардію"

09/02/2011 | Новини культури України
Роман "Молода гвардія" необхідно включити в обов'язкову шкільну програму, упевнені депутати Запорізької міської ради. Про це йдеться в проекті відповідного рішення, повідомили в прес-службі КПУ, пише УНН. Зокрема, фракція комуністів у Запорізькій міськраді ініціює прийняття звернення до Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України щодо включення в навчальну програму загальноосвітніх навчальних закладів вивчення роману Олександра Фадєєва "Молода гвардія".
"28 вересня 2012 виповнюється 70 років від дня створення молодіжної підпільної організації "Молода гвардія", яка діяла в місті Краснодон Луганської (Ворошиловградської) області. Подвиг членів комсомольської організації став одним із прикладів героїчної боротьби радянського народу з німецько-фашистськими загарбниками під час Великої Вітчизняної війни 1941-1945 років. Молоді хлопці і дівчата ... в умовах смертельної небезпеки, вели рішучу боротьбу з фашистськими окупантами і внесли свій внесок у Велику Перемогу", - йдеться в тексті звернення.
"Героїчний подвиг молодогвардійців, як і подвиг сотень аналогічних підпільних організацій, що діяли на території України в роки війни, поступово забувається. Ганебним фактом є вилучення з програми навчання у загальноосвітніх школах твори О. Фадєєва "Молода гвардія", що розповідає про діяльність молодогвардійців ", - також сказано в тексті звернення, підписаного керівником фракції КПУ Олександром Зубчевським.
Чи підтримають депутати міської ради ініціативу своїх колег, стане відомо на черговій сесії Запорізької міськради.

http://i-pro.kiev.ua/content/roman-moloda-gvardiya-u-shkilnii-programi

Відповіді

  • 2011.09.03 | простий науковець

    На "Свободі" колись була передача про цю історію. Книжка була

    ідеологічним замовленням, але мала базуватися на реальних подіях. За відсутності справжніх борців за справу Леніна-Сталіна, афтар змушений був узяти те, що було. В архівах як німецьких так і радянських було знайдено документи про якусь групу молоді, яку розстріляли німці. Деталей вже не пам'ятаю, але суть була, що то була група фарцовщиків, які крали на німецьких складах усілякі цікаві речі і продавали їх на чорному ринку. За це й поплатилися.

    Хоча формально і таку діяльність теж можна вважати партизанським спротивом.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2011.09.03 | E-st

      На цьому вони і попалися, до речі.

      Хоча тут є моральне питання: красти у ворога, що прийшов на твою землю - злочин чи подвиг?
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2011.09.15 | thinker

        Re: На цьому вони і попалися, до речі.

        красти ЗАВЖДИ є злочин, не важливо у кого... тут питання лежить в іншій площині...
    • 2011.09.03 | ziggy_freud

      навіщо ображати фарцовщиків

      якщо учасники групи крали в німців, це крадії. Можливо навіть шлепери.

      фарцовщики - нелегальні торговці. Ті що таємно купують або міняють товар, не маючи на це дозволу від влади. Як варіант: вони чесно міняли з окупантами їх стратегічні запаси на свіже яйко і самогон. А потім їх оббрехали, щоб судити без німецьких партнерів. За роки радянської влади на Донбасі і не такі підстави влаштовували.

      простий науковець пише:
      > про якусь групу молоді, яку розстріляли німці. Деталей вже не пам'ятаю, але суть була, що то була група фарцовщиків, які крали на німецьких складах усілякі цікаві речі і продавали їх на чорному ринку. За це й поплатилися.

      > Хоча формально і таку діяльність теж можна вважати партизанським спротивом.

      зараз майже будь-який підприємець, менший за олігарха, в Україні почуває себе як партизан. То історія дуже актуальна, але не зовсім прокомуністична.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2011.09.03 | простий науковець

        Може й так, я не пам'ятаю. Німці ж ділові люди. Про те, як робили гроші

        американські вояки під час 2-ї Світової жартівливо розповідається у книжці "Catch-22" (дуже рекомендую).
    • 2011.09.03 | псевдоквази

      А що каже міжнародне право про тих партизанів та підпільників?

      У совєтьській (та й, вірогідно, у начебто українській, по суті пострадянській) школі всім так нарозповідали про хороших партизанів та паганих хвашистів, що розстрілювали тих партизанів, що ніхто досі не питає, а що є ті партизани. Партизан не має однострою, і, вірогідно, не знає свою частину та свого безпосереднього командира, бо власне їх формально і не існує. А хто тут є, що петрає в міжнародному праві, щоб розказав, чи відрізняються ті партизани від озброєних бандитів за своїм статусом з точки зору права і як з ними слід поводитися під час війни? Нехай би просвітив ...
    • 2011.09.13 | ОЛЕСЯ

      Re: Варто для ознайомлення перечитати спогади Євгена Стахіва з Нью Йорку про ці події.

      Він був безпосередньо у цій партизанці.
  • 2011.09.03 | antikommunist

    Re: Комуністи вимагають повернути в шкільну програму "Молоду гвардію"

    Стовпи від Києва до Москви вже стоять.
  • 2011.09.03 | Георгій

    Питання: а чи взагалі потрібнa якась ОДНА для всієї України програма з літeратури?

    У CША люди собі такого навіть уявити нe можуть. Різні вчитeлі дають своїм учням різні твори для студіювання. Моя знайома вчитeлька англійської мови й літeратури з Cіeтла, наприклад, дала своїм учням "As I Lay Dying" Фолкнeра, і їм цe страшeнно сподобалося - вони навіть наприкінці року поставили самі п"єсу на підставі свого розуміння цього роману. (А цe ДУЖЕ нeлeгкий для розуміння модeрністський твір "потоку свідомості.") Жодeн вчитeль нe нав"язує іншим вчитeлям, що самe "трeба" вивчати, і нeма якогось супeрначальства, якe складало б списки обов"язкових творів...
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2011.09.03 | простий науковець

      "Науки бывают разные; одни трактуют об удобрении полей, о

      построении жилищ человеческих и скотских, о воинской доблести и непреоборимой твердости - сии суть полезные; другие, напротив, трактуют о вредном фармасонском и якобинском вольномыслии, о некоторых, якобы природных человеку, понятиях и правах, причем касаются даже строения мира - сии суть вредные. Что будет, ежели один градоначальник примется насаждать первые науки, а другой - вторые? Во-первых, последний будет за сие предан суду и чрез то лишится права на пенсию; во-вторых, и для самих обывателей будет от того не польза, а вред. Ибо, встретившись где-либо на границе, обыватель одного города будет вопрошать об удобрении полей, а обыватель другого города, не вняв вопрошающего, будет отвечать ему о естественном строении миров. И таким образом, поговорив между собой, разойдутся.

      Следственно, необходимость и польза градоначальнического единомыслия очевидны."

      http://bibliotekar.ru/rusSaltykov/38.htm
    • 2011.09.15 | Mila

      Re: Питання: а чи взагалі потрібнa якась ОДНА для всієї України програма з літeратури?

      It does not bother you that as a result of this most of the high school graduates have very little idea about English/American literature in general? So, they spent a year on “As I Lay Dying” and now they graduate without a clue about Shakespeare or Dickens because their teacher happened not to fancy those, is that OK? Or is it just whatever they do in Amerika must be perfect for such a third world place as Ukraine?
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2011.09.15 | простий науковець

        Які проблеми? Назвати випускників, що не знають хто такі Шекспір

        чи Нютон "альтернативно освіченими" - та й по всьому!
      • 2011.09.15 | Георгій

        Re: Питання: а чи взагалі потрібнa якась ОДНА для всієї України програма з літeратури?

        Mila пише:
        > It does not bother you that as a result of this most of the high school graduates have very little idea about English/American literature in general? So, they spent a year on “As I Lay Dying” and now they graduate without a clue about Shakespeare or Dickens because their teacher happened not to fancy those, is that OK?
        (GP) I think if they develop a taste for good literature, they will find out everything about Shakespeare, and Dickens, and Poe, and Hawthorne, and Melville, and Henry James, and e.e. cummings, and even about poor Dylan Thomas...

        >Or is it just whatever they do in Amerika must be perfect for such a third world place as Ukraine?
        (GP) Not whatever, but mandatory, one-size-fits-it-all program in literature is not a good thing, IMHO.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2011.09.16 | Mila

          Re: Питання: а чи взагалі потрібнa якась ОДНА для всієї України програма з літeратури?

          Георгій пише:
          > Mila пише:
          > > It does not bother you that as a result of this most of the high school graduates have very little idea about English/American literature in general? So, they spent a year on “As I Lay Dying” and now they graduate without a clue about Shakespeare or Dickens because their teacher happened not to fancy those, is that OK?
          > (GP) I think if they develop a taste for good literature, they will find out everything about Shakespeare, and Dickens, and Poe, and Hawthorne, and Melville, and Henry James, and e.e. cummings, and even about poor Dylan Thomas...

          I have most serious doubts about that. Doubts well supported by incredible ignorance of Americans in the matters of American/English literature that I am observing around me.

          When you teach your microbiology class (I understand that is what you teach?) I bet you cover the basic topics of the field in a systematic way that gives your students a complete picture of what the microbiology is. Most of the comparable microbiology classes in the country follow more or less the same system covering the same basic concepts. You don’t just choose one particular topic and spend the whole semester on it just to give your students “a taste for good microbiology”, do you? Why literature should be different?

          >
          > >Or is it just whatever they do in Amerika must be perfect for such a third world place as Ukraine?
          > (GP) Not whatever, but mandatory, one-size-fits-it-all program in literature is not a good thing, IMHO.

          Well, let’s just say they took your advice. So now some teachers will finally be free to throw out all that boring Tolstoy/Dsotoevskiy etc. junk and spend an entire school year enjoying all the fine details of Molodaya Gvardiya, which a particular teacher happens to find to be a great example of good literature? Any comments?
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2011.09.16 | Георгій

            Re: Питання: а чи взагалі потрібнa якась ОДНА для всієї України програма з літeратури?

            Mila пише:
            > Георгій пише:
            > > Mila пише:
            > I have most serious doubts about that. Doubts well supported by incredible ignorance of Americans in the matters of American/English literature that I am observing around me.
            (GP) Maybe you and those people have somewhat different ideas about what ignorance in "literature" means. In Goncharov's "Oblomov," as I recall, there was one hero, an elderly gentleman, who was angry that these young folks read this guy called Pushkin, while "everybody knows" that the Russian poets one has to know and read are Trediakovsky, Dmitriev, and Kantemir (not sure whether in this order). Young Americans whom I know avidly read, for example, Eudora Welty, Melissa Deldridge (who recently visited my university), Melanie Rae Thon, Kurt Vonnegut Jr., Stephen King. Some of my students know these authors almost by heart. Would it be better if they were Shakespeare or Dickens connoseurs? I am not sure...

            > When you teach your microbiology class (I understand that is what you teach?) I bet you cover the basic topics of the field in a systematic way that gives your students a complete picture of what the microbiology is. Most of the comparable microbiology classes in the country follow more or less the same system covering the same basic concepts. You don’t just choose one particular topic and spend the whole semester on it just to give your students “a taste for good microbiology”, do you? Why literature should be different?
            (GP) I teach a number of biological and biomedical subjects, among them general and pathogenic microbiology. Those are scientific disciplines. Humanities are very different, simply because of their nature.

            > Well, let’s just say they took your advice. So now some teachers will finally be free to throw out all that boring Tolstoy/Dsotoevskiy etc. junk and spend an entire school year enjoying all the fine details of Molodaya Gvardiya, which a particular teacher happens to find to be a great example of good literature? Any comments?
            (GP) Oh, I am sure that Ukrainian kids are smarter than that. I am positive that they will very quickly realize that "Molodaya Gvardiya" is a propagandistic fake, not good literature.
  • 2011.09.13 | ОЛЕСЯ

    Re: Якщо комуністи подадуть правдиву "Молоду гвардію", а не таку як

    її собі вимріяв автор комуніст - підлабузник.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2021. Сайт розповсюджується згідно GNU Free Documentation License.
Архів пітримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг". E-mail: news@maidan.org.ua