Звернення підприємців України, які здійснюють операції у сфері обігу дорогоцінних металів...
04/07/2005 | otar
Президенту України В.А.Ющенку,
Прем’єр-Міністру України Ю.В.Тимошенко,
Голові Верховної Ради України В.М.Литвину.
Міністру економіки України С.А.Терьохіну,
Міністру фінансів України В.М.Пинзенику,
Голові антимонопольного комітету України,
Голові Державного комітету з питань розвитку підприємництва,
До керівництва Українського Союзу промисловців і підприємців
ЗВЕРНЕННЯ ПІДПРИЄМЦІВ УКРАЇНИ,
які здійснюють операції у сфері обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, що підлягають ліцензуванню відповідно до Закону України „Про ліцензування певних видів господарської діяльності”
Ми, представники малого і середнього бізнесу, які працюють в сфері виробництва та продажу ювелірних та інших побутових виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, виражаємо глибоку стурбованість ситуацією, що склалася в оподаткуванні суб’єктів малого підприємництва в зв’язку з введенням у дію Закону України Про внесення змін до Закону України „Про Державний бюджет України на 2005 рік” та деяких інших законодавчих актів України.
Спрощена система оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва, яка була введена 1998 р., сприяла стрімкому розвитку ювелірного виробництва і торгівлі, виходу галузі з тіні, легалізації всіх відносин в сфері обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння. На сьогоднішній день понад 80% суб’єктів підприємництва, які мають ліцензії Міністерства фінансів України на право здійснення виробництва та торгівлі ювелірними виробами, працюють на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності – як приватні підприємці – фізичні особи, так і юридичні особи. За останні 7 років кількість ювелірних підприємств та приватних підприємців, працюючих в ювелірній галузі, збільшилася втричі і складає понад 4000, в галузі створено понад 50000 нових робочих місць, надходження до Державного бюджету України від сплати єдиного податку від підприємств ювелірної галузі збільшилися.
Оптимізація оподаткування призведе до зниження роздрібних цін на ювелірні виробі вітчизняного виробництва, що зробило їх конкурентоспроможними по відношенню до кримінального та „сірого” імпорту, який фактично займав більшу частину ювелірного ринку до 1999 р.
Введення в дію Закону України Про внесення змін до Закону України „Про Державний бюджет України на 2005 рік” та деяких інших законодавчих актів України забороняю з 1 липня 2005 р. Нам, виробникам і продавцям ювелірних виробів, працювати на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності і сплачувати до Державного бюджету України єдиний податок (Ст.4 Перехідних положень Закону).
Нова демократична влада, обрана народом, обіцяла нам обов’язкове збереження спрощеної системи оподаткування, прозорі і зрозумілі правила ведення бізнесу, однакові для всіх.
Але включення виробництва та продажу ювелірних та інших побутових виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння до списку видів діяльності, на які не поширюється дія Указу Президента України „Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва” ставить малий та середній бізнес ювелірної галузі в нерівні умови по відношенню до інших видів господарської діяльності, не пов’язаних зі сплатою акцизного збору.
Бухгалтерський облік в ювелірному виробництві і без того набагато складніший за інші види господарської діяльності, оскільки передбачає окремо ведення обліку дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння. Якщо з 1 липня 2005 року всі суб’єкти малого підприємництва, які працюють в ювелірній галузі, будуть позбавлені права на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності і будуть зобов’язані вести бухгалтерський та податковий облік на загальних підставах, діяльність однієї, навіть самої невеликої торгової точки мають обслуговувати щонайменше 2-3 професійних бухгалтера, утримувати яких і виплачувати заробітку платню для більшості підприємців буде неможливо. Це призведе до зменшення чисельності легальних малих та середніх торгових ювелірних підприємств і. Відповідно, до скорочення робочих місць.
Ювелірне виробництво і торгівля є одними з найбільш контрольованих сфер господарської діяльності з боку держави. Тому позбавлення ювелірів права на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності є підгрунтям для зростання корупції у стосунках підприємців з представниками контролюючих органів та загальної „тінізації” ювелірного ринку.
До того ж, перехід малого та середнього ювелірного бізнесу на загальну систему оподаткування з обов’язковою реєстрацією як платників податку на додану вартість (Ст.9, п.п.2,3 Закону України „Про податок на додану вартість”) сприяє штучній монополізації ринку ювелірних виробів великими підприємствами. Малі та середні ювелірні підприємства та приватні підприємці, які здійснюють виробництво ювелірних виробів і працюють на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності, закуповують основну сировину – золото- в установах комерційних банків України, як банківський метал, що не оподатковується податком на додану вартість. В сфері малого та середнього ювелірного виробництва сировина складає 50-70% в складі собівартості готового ювелірного виробу. Перехід малих та середніх виробників ювелірних прикрас на загальну систему оподаткування і реєстрації як платників ПДВ спричинить неможливість зарахування до податкового кредиту при нарахуванні та сплаті ПДВ 20 % від вартості сировини, а значить штучно зросте собівартість готових ювелірних виробів. При дрібносерійному ювелірному виробництві сам виробничий процес набагато дорожчий ніж в умовах великого масового виробництва. Тому скасування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності для малих і середніх виробників ювелірних прикрас призведе до не конкурентноздатності їх продукції на ювелірному ринку України.
Ускладнення умов діяльності приватних підприємців, малих та середніх підприємств ювелірної галузі змусить багатьох з них згорнути свою діяльність, а ослаблення вітчизняного виробництва в свою чергу спровокує нову хвилю заповнення українського ринку ювелірних виробів імпортною продукцією і розвиток тіньових схем в сфері обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння.
Ювелірна галузь не є збиткова і може забезпечувати стабільні надходження до державного та місцевого бюджету, в тому числі авансові надходження, які не залежать від сезонних коливань обсягів виробництва та продажу ювелірних виробів та інших факторів ринку. Єдиний податок, який консолідовано сплачується до державного бюджету України авансом, на місяць (квартал, рік) наперед, може стати гарантом стабільності таких надходжень до державного бюджету України і місцевого бюджету.
Тому ми, представники малого і середнього підприємництва, які працюють в ювелірній галузі України, вимагаємо прийняти до 1 липня 2005 року Закон України „Про спрощену систему оподаткування”, в якому виробництво та продаж ювелірних та інших побутових виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння були би викреслені з „чорного списку” видів діяльності, на яке не поширюється спрощена система оподаткування, обліку та звітності.
Ми прагнемо до активної співпраці з Президентом України, Урядом України, Верховною Радою України з метою оптимізації податкового законодавства України стосовно малого підприємництва.
Ми наполягаємо на негайному створенні робочої групи щодо врегулювання питання застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва, які здійснюють господарську діяльність в сфері обіку дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння при підготовці проекту Закону України „Про спрощену систему оподаткування”, до складу якої мають увійти представники вищих органів державної влади та представники ювелірних підприємств, яких делегуватимуть Загальні Збори учасників ювелірного ринку України.
Прийнято на Перших відкритих зборах
учасників ювелірного ринку України в м.Києві „01”квітня 2005 р.
Загальні збори підприємців відбудуться в Будинку культури КПІ 12 квітня 2005 року о 13-00.
Прем’єр-Міністру України Ю.В.Тимошенко,
Голові Верховної Ради України В.М.Литвину.
Міністру економіки України С.А.Терьохіну,
Міністру фінансів України В.М.Пинзенику,
Голові антимонопольного комітету України,
Голові Державного комітету з питань розвитку підприємництва,
До керівництва Українського Союзу промисловців і підприємців
ЗВЕРНЕННЯ ПІДПРИЄМЦІВ УКРАЇНИ,
які здійснюють операції у сфері обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, що підлягають ліцензуванню відповідно до Закону України „Про ліцензування певних видів господарської діяльності”
Ми, представники малого і середнього бізнесу, які працюють в сфері виробництва та продажу ювелірних та інших побутових виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, виражаємо глибоку стурбованість ситуацією, що склалася в оподаткуванні суб’єктів малого підприємництва в зв’язку з введенням у дію Закону України Про внесення змін до Закону України „Про Державний бюджет України на 2005 рік” та деяких інших законодавчих актів України.
Спрощена система оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва, яка була введена 1998 р., сприяла стрімкому розвитку ювелірного виробництва і торгівлі, виходу галузі з тіні, легалізації всіх відносин в сфері обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння. На сьогоднішній день понад 80% суб’єктів підприємництва, які мають ліцензії Міністерства фінансів України на право здійснення виробництва та торгівлі ювелірними виробами, працюють на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності – як приватні підприємці – фізичні особи, так і юридичні особи. За останні 7 років кількість ювелірних підприємств та приватних підприємців, працюючих в ювелірній галузі, збільшилася втричі і складає понад 4000, в галузі створено понад 50000 нових робочих місць, надходження до Державного бюджету України від сплати єдиного податку від підприємств ювелірної галузі збільшилися.
Оптимізація оподаткування призведе до зниження роздрібних цін на ювелірні виробі вітчизняного виробництва, що зробило їх конкурентоспроможними по відношенню до кримінального та „сірого” імпорту, який фактично займав більшу частину ювелірного ринку до 1999 р.
Введення в дію Закону України Про внесення змін до Закону України „Про Державний бюджет України на 2005 рік” та деяких інших законодавчих актів України забороняю з 1 липня 2005 р. Нам, виробникам і продавцям ювелірних виробів, працювати на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності і сплачувати до Державного бюджету України єдиний податок (Ст.4 Перехідних положень Закону).
Нова демократична влада, обрана народом, обіцяла нам обов’язкове збереження спрощеної системи оподаткування, прозорі і зрозумілі правила ведення бізнесу, однакові для всіх.
Але включення виробництва та продажу ювелірних та інших побутових виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння до списку видів діяльності, на які не поширюється дія Указу Президента України „Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва” ставить малий та середній бізнес ювелірної галузі в нерівні умови по відношенню до інших видів господарської діяльності, не пов’язаних зі сплатою акцизного збору.
Бухгалтерський облік в ювелірному виробництві і без того набагато складніший за інші види господарської діяльності, оскільки передбачає окремо ведення обліку дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння. Якщо з 1 липня 2005 року всі суб’єкти малого підприємництва, які працюють в ювелірній галузі, будуть позбавлені права на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності і будуть зобов’язані вести бухгалтерський та податковий облік на загальних підставах, діяльність однієї, навіть самої невеликої торгової точки мають обслуговувати щонайменше 2-3 професійних бухгалтера, утримувати яких і виплачувати заробітку платню для більшості підприємців буде неможливо. Це призведе до зменшення чисельності легальних малих та середніх торгових ювелірних підприємств і. Відповідно, до скорочення робочих місць.
Ювелірне виробництво і торгівля є одними з найбільш контрольованих сфер господарської діяльності з боку держави. Тому позбавлення ювелірів права на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності є підгрунтям для зростання корупції у стосунках підприємців з представниками контролюючих органів та загальної „тінізації” ювелірного ринку.
До того ж, перехід малого та середнього ювелірного бізнесу на загальну систему оподаткування з обов’язковою реєстрацією як платників податку на додану вартість (Ст.9, п.п.2,3 Закону України „Про податок на додану вартість”) сприяє штучній монополізації ринку ювелірних виробів великими підприємствами. Малі та середні ювелірні підприємства та приватні підприємці, які здійснюють виробництво ювелірних виробів і працюють на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності, закуповують основну сировину – золото- в установах комерційних банків України, як банківський метал, що не оподатковується податком на додану вартість. В сфері малого та середнього ювелірного виробництва сировина складає 50-70% в складі собівартості готового ювелірного виробу. Перехід малих та середніх виробників ювелірних прикрас на загальну систему оподаткування і реєстрації як платників ПДВ спричинить неможливість зарахування до податкового кредиту при нарахуванні та сплаті ПДВ 20 % від вартості сировини, а значить штучно зросте собівартість готових ювелірних виробів. При дрібносерійному ювелірному виробництві сам виробничий процес набагато дорожчий ніж в умовах великого масового виробництва. Тому скасування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності для малих і середніх виробників ювелірних прикрас призведе до не конкурентноздатності їх продукції на ювелірному ринку України.
Ускладнення умов діяльності приватних підприємців, малих та середніх підприємств ювелірної галузі змусить багатьох з них згорнути свою діяльність, а ослаблення вітчизняного виробництва в свою чергу спровокує нову хвилю заповнення українського ринку ювелірних виробів імпортною продукцією і розвиток тіньових схем в сфері обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння.
Ювелірна галузь не є збиткова і може забезпечувати стабільні надходження до державного та місцевого бюджету, в тому числі авансові надходження, які не залежать від сезонних коливань обсягів виробництва та продажу ювелірних виробів та інших факторів ринку. Єдиний податок, який консолідовано сплачується до державного бюджету України авансом, на місяць (квартал, рік) наперед, може стати гарантом стабільності таких надходжень до державного бюджету України і місцевого бюджету.
Тому ми, представники малого і середнього підприємництва, які працюють в ювелірній галузі України, вимагаємо прийняти до 1 липня 2005 року Закон України „Про спрощену систему оподаткування”, в якому виробництво та продаж ювелірних та інших побутових виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння були би викреслені з „чорного списку” видів діяльності, на яке не поширюється спрощена система оподаткування, обліку та звітності.
Ми прагнемо до активної співпраці з Президентом України, Урядом України, Верховною Радою України з метою оптимізації податкового законодавства України стосовно малого підприємництва.
Ми наполягаємо на негайному створенні робочої групи щодо врегулювання питання застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва, які здійснюють господарську діяльність в сфері обіку дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння при підготовці проекту Закону України „Про спрощену систему оподаткування”, до складу якої мають увійти представники вищих органів державної влади та представники ювелірних підприємств, яких делегуватимуть Загальні Збори учасників ювелірного ринку України.
Прийнято на Перших відкритих зборах
учасників ювелірного ринку України в м.Києві „01”квітня 2005 р.
Загальні збори підприємців відбудуться в Будинку культури КПІ 12 квітня 2005 року о 13-00.