МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Правозахисники: Відкритий лист міністру охорони здоров"я

07/19/2005 | Пані
Міністру охорони здоров’я
п. М. Є. Поліщуку

Відкритий лист

Шановний пане Міністре!

До Вас звертаються представники громадських правозахисних організацій, які дуже часто мають справу з порушенням прав пацієнтів. Більш того, можна відверто сказати, що сьогоднішній стан галузі є таким, що порушує основне конституційне право громадян України – право на життя.

Безкоштовною наша медицина є тільки на папері. І це не дивно: безкоштовної медицини немає ніде в світі. Всі розуміють, що стаття Конституції, яка гарантує безкоштовну медицину, є суто популістською. Але саме через цей популізм ми маємо брутальні порушення з боку медиків і свого професійного обов’язку, і просто норм моралі.

Медики отримують мізерну зарплатню і тому, як кажуть, кожний викручується, як може. На всю країну пролунали гучні справи, коли медики просто відмовлялись надавати безкоштовну невідкладну медичну допомогу. Одного разу через це, як нещодавно повідомили засоби масової інформації, загинула молода дівчина, а декілька років тому назад в Харкові через ненадання вчасної медичної допомоги загинув підліток, якому хірург відмовився робити операцію, поки батьки не заплатять певні кошти. Поки батьки шукали гроші, дитина загинула, а батько, в стані афекту, задушив лікаря. Такі шекспірівські трагедії бувають не дуже часто, але постійно хворим не надають необхідної допомоги, не налагоджена сучасна діагностична апаратура, хворі не можуть оплатити ліки, які їм виписують.
Статистика смертності жахлива і ставить нас на рівень бідних країн Африки. Дешеві вітчизняні ліки зникають, і в аптеки потрапляють їх дорогі закордонні аналоги, які є недоступними для пересічних пацієнтів. Безліч ліків підроблені, але цього ніхто не контролює.

А чого тільки варте „Положення про обіг наркотичних речовин і прекурсорів”, яке три роки тому прийняла Верховна Рада! Велика частина хворих на неврологічні, невротичні та нервово-соматичні хвороби виявились відрізаними від необхідної допомоги. Через це „Положення” ціни на чорному ринку ліків на транквілізатори сягнули до рівня вартості справжніх наркотиків. Але ж наркоманам не потрібні ані сібазон, ані рудатель, ані клонозепам в тієї кількості, в якій йому може виписати звичайний лікар. То яку мафію ми годуємо, вводячи так звані „рожеві” спецрецепти і позбавляючи хворих відповідної медичної допомоги? Лист із зверненням до нас інваліда армії додаємо. А яку мафію ми годуємо, не контролюючи закупівлю препаратів, які або не по кишені пересічному українцю, або не пройшли належного контролю?

Шановний пане Міністре, Ваші пропозиції, що до змін в медичній галузі: введення системи сімейних лікарів, їх праця у селі і т. д., не є зміною системи охорони здоров’я, якої в нас просто немає, бо вона розвалилась після розпаду СРСР. Все, що Ви пропонуєте, є просто залатуванням дірок, але їх так багато, що можете не сумніватись, залатати їх не вдасться. Хоча б із-за мізерної суми, що наша держава виділяє на медицину взагалі.

Система охорони здоров’я потребує докорінних змін. Ми вже не один раз писали про систему медичного страхування із приватними лікарняними касами, що діють в усьому світі. Чому ми не чуємо про це від Міністерства охорони здоров’я? Хто, як не відповідне Міністерство і відповідний Комітет у Верховній Раді, повинні розробити новий закон і переконати депутатів щонайшвидше прийняти його?

Крім сумної статистики смертності в Україні, ми маємо сумну статистику захворювання серед підлітків. На 1000 юнаків 1500 захворювань. І це статистика тільки чоловіча, бо хлопців обстежують військкомати, а дівчата хворіють не менше. Невчасна і несучасна діагностика, неефективне лікування, забрудненість навколишнього середовища, неналежний контроль за якістю продуктів і ліків – все це веде до деградації української нації на генетичному рівні.

Попередня влада не змінила за 14 років систему охорони здоров’я, а довела її до повного розвалу. Але попередня влада відверто працювала тільки на себе і зовсім не переймалась життям і здоров’ям громадян.

Не змінити систему охорони здоров’я зараз – це злочин, бо у нації вже немає ані моральних. ані фізичних резервів. Сподіваємось, що ми отримаємо відповідь на наш лист.

З повагою,
Сухорукова І.Б., редактор бюлетеню „Права людини”
Захаров Є.Ю., співголова ХПГ
Шутальова М.С., співголова Харківської обласної спілки солдатських матерів
Тополевська Л.І., координатор проекту
Фурсова Н.Л.
Мирошниченко О.А.
Карасик С.З.
Харківська правозахисна група
Лист відкритий для підписання усіх бажаючих громадян та організацій.

-------------------------------------------------
Для того, щоби підписатися - тицніть "відповісти"

Відповіді

  • 2005.07.19 | guest

    Полякова Олена вікторівна, підприємець, м. Суми

    Зараз в медичних навчальних закладах збираються готувати тільки сімейних лікарів. Це буде лікар, який занє всього потрошку. а значить нічого. Як вони будуть лікувати незрозуміло. Чому міністр може вирішувати за весь народ України, що нам непотрібні спеціалісти-лікарі? Хто дає йому таке право?? Це ж безглуздя! В лікарню і зараз страшно звертатися, ніхно без грошей допомоги не надасть. так зараз хоть з грошима нададуть медичну допомогу. А як не буде лікарів спеціалістів - хірургів, ендокрінологів, отолярингологів і т.д. Які гроші тоді допоможуть отримати кваліфіковану медичну допомогу?? І хто її надасть?? Президенту потрібно звернути увагу на дії міністра, які більше схожі на злочин проти народу.
  • 2005.07.19 | guest

    Олена Шостко, к.ю.н., доц., Харків(-)

  • 2005.07.20 | DrRen

    Тарас Шляхта, заступник головного лікаря Ужгородської ЦМКЛ, анестезіолог

    Вважаю, що МОЗ взагалі втратив контроль над галуззю. Вирішення або невирішення всіх серйозних питань первинної ланки йде у місцевих органах влади, які вражають своїм невіглаством та некомпетенцією. Що стосується Закарпаття, то перед виборами тут були створені рай- та міськздоровідділи, основною функцією яких був тиск на медиків та пацієнтів при голосуванні за "ТОМУЩО" та, напевне, участь у перерозподілі фінансів із поправкою на виборчі ігри. Нагальні ж питання медицини не цікавили і не цікавлять нікого, оскільки на керівних посадах залишилися ті ж самі, та і спостерігається тенденція до роздування керівного штату на тлі "оптимізації"-скорочення медичної галузі. Сьогодні варто говорити не тільки про порушення конституційних прав пацієнтів, але і про порушення прав медичних працівників, оскільки умови праці, фінансування та керівництва повністю деморалізували медиків, умови праці нікчемні, заробітна плата мізерна. Пригадайте, шановні, що бідність породжує всі пороки! Чого варті потуги місцевих керівників по оптимізації мережі! Це вислужування перед мерами та губернаторами по "економії" коштів. Але порозумійте, що ця "економія" виллється завтра національною трагедією. МОЗ повинен взяти владу у свої руки, забезпечити чітку вертикаль фінансування, відібравши її у місцевої влади. Наступний крок - створення державної страхової компанії і вже потім - оптимізація з ухилом до скорочення стаціонарів та розвитком амбулаторної мережі протягом 4-5 років (!!!!!!) з обовязковим переводом вивільнених ліжок в соціальні структури - хоспіси, притулки тощо. Це дозволить зняти з лікарень невластиві їм функції "бомжатень", зекономити кошти та значно підвищити якість надання медичної допомоги.
    Проте ні досвід, ні ідеї лікарів первинної медичної ланки не цікавить нікого...
  • 2005.07.20 | guest

    Каневець Тетяна, державний службовець.

    Згодна на всі 100% з авторами відкритого листа, за час роботи нової влади повинні вже бути яуісь зрушення з питання медичного обслуговування, яле , як кажуть, " ще кінь не валявся". Мені "посчастило" на весні захворіти на зпалення легень, і тільки моя невелика обізнаність в медицині, мене врятувала, дільничий лікар вже виписував мене на роботу, поки я не заплатила гроші, лише за те щоб, вона просухала мої легені завдяки фонендоскопу.
    Всі мої знайомі та знайомі мого чоловіка підтримують страхову медицину, чому важко створити медичний фонд і відраховувати % з заплатні кожний місяць. Той хто працює не зацікавлен хворіти, і йде на лікарняний лише коли вже дуже припече. Я, наприклад, за 5 років на лікарняному була лише 1 раз.
  • 2005.07.20 | guest

    Віктор Загреба, журналіст

  • 2005.07.21 | guest

    Т. Колесникова, вчитель

  • 2005.07.21 | guest

    Босенко Анатолий Владимирович Гражданин своей многострадальной Украины г.Харьков

  • 2005.08.12 | guest

    Кумечко Анатолій Васильович,лікар-невропатолог

    Все вище сказано щира правда!!!
    ...а ті різні постанови МОЗ України щодо обліку препаратів просто
    необгрунтовані, в першу чергу це стосується бензодиазепінових транквілізаторів, наркоманам вони особливо непотрібні, а хворим людям які неможуть їх отримати через те що лікарі різко підвисили ціну на
    рожевий рецепт(або просто нехочуть виписувати через облік), або наприклад хворому на епілепсію неможливо дістати клоназепам... і таких прикладів тисячі...
    А ЛЮДИ СТРАЖДАЮТЬ !!!
    А МОЗ України далі йде необдуманими кроками вперід,
    незвертаючи ніякої уваги на простих смертних...

    Кумечко Анатолій Васильович
  • 2005.08.18 | guest

    Олексій Тарасов, виконавчий директор Української Гельсінської спілки з прав людини

    Я підтримую звернення.
  • 2005.08.21 | guest

    Босенко Анатолий Владимирович г. Харьков

    Нас было 52 млн., а теперь 47 млн. Какие еще нужны комментарии?
    И при этом УКРАИНА "называется" европейским государством.
    Нас даже Африка оставила позади.За державу обидно, но еще больше за ее
    многострадальных граждан, до которых у власти нет никакого дела.
  • 2005.08.22 | guest

    Сурмило Александр Васильевич, нач. ВЦ ОАО "ИЦКК" г. Измаил,

    -
  • 2005.08.28 | guest

    Лариса Симонович, Голова Правління Відділення МБФ ім. Святої Ксенії Петербурзької в Рівненській області

    Щиро вдячні за порушення такої давно наболілої та гострої теми!
    Повністю підтримуємо все висловлене у листі зверненні.

    Хочемо також повідомити, що в березні 2005 року Відділення Міжнародного благодійного фонду ім. Святої Ксенії Петербурзької в Рівненській області розробило та впровадило Програму “Гіппократ” - школа прав та обов’язків пацієнтів та медпрацівників”. Програма втілена у життя власними силами ініціативної групи, без будь-якої допомоги з боку державних чи інших органів і організацій. До участі у Програмі залучено фахівців - юристів, лікарів із великим досвідом роботи, психологів, а також волонтерів.
    Ми впевнені, що програма “Гіппократ” стане пілотним проектом, який стартував на Рівненщині і поступово пошириться на інші області України.
    На сьогоднішній день "Гіппократом" надано значну кількість безкоштовних усних і письмових консультацій медпрацівникам та пацієнтам з приводу їх звернень; підготовлено та надіслано низку листів (заяв, скарг, інформаційних запитів) на адреси органів державної влади, прокуратури та державних лікувальних закладів.
    Серед питань, які порушувались "Гіппократом" у його зверненнях і листах є і порушення вимог трудового законодавства, що полягало у безпідставному створенню кількарічних тимчасових штатів медпрацівників, і порушення умов примусового лікування пацієнтів у психіатричній лікарні, і про жахливі санітарно-побутові умови у деяких лікувальних закладах, і випадки переслідування медпрацівників, які не погоджуються із зловживаннями керівників медзакладів, і роботи лікарняних кас, і забезпечення громадянам права на отримання безкоштовної невідкладної медичної допомоги, юрист "Гіппократа" сприяв захисту прав лікаря у судовому порядку, якого за незгоду із діями керівництва і активну громадянську позицію було піддано дисциплінарному стягненню і т.д.

    Цікавим є той факт, що на запит "Гіппократа" про наявність, перелік та обґрунтування платних послуг у державних медичних закладах ВСІ лікувальні заклади надали відповідь "..платних послуг не надаємо..".
    Єдиним виключенням стали санітарно-епідеміологічні станції, які надають платні послуги на підставі затверджених Кабінетом Міністрів України тарифів (прейскурантів) та послуги анонімного кабінету при шкірно-венерологічному диспансері.

    Не можна не взяти до уваги також проблему, яка не врегульована ані на законодавчому рівні, ані на рівні галузевих нормативів. В Україні відсутнє чітке розмежування понять "медична допомога" і "медична послуга", "обов’язкове медичне обстеження" та "додаткове медичне обстеження". Що входить в обсяг невідкладної допомоги?
    На відсутність такого розмежування і законодавчого визначення вказував і Конституційний Суд України в своїх рішеннях від 25.11.1998 року N15-рп/98 і 29.05.2002 року N10-рп/2002, однак, не зважаючи на обов’язковість цих рішень, жодним компетентним органом (ВРУ, КМУ, МОЗ, Держкомстат, Держкомстандарт і т.д.) не було належним чином врегульовано це питання.
    "Гіппократ" звертається до всіх, хто має небайдуже серце та прагне змінити існуючий стан речей у медицині із закликом "- змінимо своє ставлення до медицини та забезпечимо гідною платнею людей у білих халатах!". Тоді ніхто не зможе обґрунтовувати свою вимогу оплачувати медичні послуги низькою зарплатою та відсутністю належного фінансування.
    Будемо раді листам однодумців та тих, хто прагне змінити нашу медицину. Заздалегідь вдячні також тим, хто не поділяє наші погляди і має іншу точку зору, адже конструктивна (обґрунтована та об’єктивна) критика лише допоможе нам та сприятиме можливо навіть кращому і оптимальному вирішенню існуючих проблем.
    Із задоволенням розглянемо пропозиції по співпраці та спільному подоланню складностей у медицині, готові приєднатись до існуючих проектів спрямованих на подолання схожих проблем.
    В свою чергу "Гіппократ" із задоволенням поділиться своїм баченням необхідних змін та шляхів подолання кризи у медичній галузі України, а також запланованими проектами та заходами.
    З повагою,

    Голова Правління
    Керівник Програми
    "Гіппократ" Лариса Симонович
  • 2005.09.02 | guest

    Андрусыв Михайло, кардіолог, м.Луцьк

    Сучасна політика МОЗу нічим не відрізняється від політики попередньої "команди".
    Ніяких реформ у медицині не відбувається і складається враження що і не планується...
    Замість того щоб швидкими темпами вводити реформи (страхування, вільний вибір лікаря та лікувального закладу,створення умов для розвитку приватної медицини, введення ринкових механізмів фінансування медичних закладів, нава регуляторна політика та інше), МОЗом дальше проводиться політика захисту власних (корпоративних чи групових) інтересів.
    Пане Міністре! Пора у відставку!
    Пане Президенте! Зробіть Міністром молодого перспективного менеджера, бажано без медичної освіти.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".