Звернення громадських організацій до Президента щодо ЧФ
02/13/2006 | guest
Копії: Голові Верховної Ради України
Володимирові Литвину,
Прем’єр-міністрові України
Юрію Єханурову
Вельмишановний пане Президенте України!
Ми, представники національно-демократичних партій та громадських організацій України, не можемо миритися з нехтуванням інтересів держави та постійним невиконанням Чорноморським флотом Російської Федерації (ЧФ РФ) чинного законодавства України, зокрема, вимог ст.ст. 17, 85, 92 і ст.14 Перехідних положень Конституції України, Договору про дружбу, співробітництво та партнерство між Україною й РФ, положень базових Угод щодо ЧФ, внаслідок чого завдано суттєвих збитків національним інтересам нашої держави.
Україна, разом з колишніми республіками СРСР, не брала участі у розподілі кораблів Тихоокеанського, Північного, Балтійського флотів та Каспійської флотилії колишнього СРСР і тому, згідно діючим на той час законодавством (Постанова Верховної Ради України “Про військові формування на Україні” від 24.08.91р., “Договір про створення СНД” від 08.12.91р. тощо), не мала ні з ким ділити ту частину Чорноморського флоту, яка базувалася на нашій території і фактично належала Україні. Ми втратили не лише майже 70 млрд. дол. – вартість на той час ЧФ, а і своє оперативно-стратегічне військово-морське об’єднання - український Чорноморський флот!
За таких обставин, дискримінаційного поділу ЧФ колишнього СРСР, ми вважаємо неприпустимою ситуацію, яка склалася з перебуванням ЧФ РФ на території України.
ЧФ РФ, не уклавши з власником українського майна жодної угоди про оренду, утримує свої підрозділи на території України фактично поза рамками національного законодавчого поля, тому що, згідно з статтею 12 Закону України “Про оренду державного та комунального майна”, угода оренди вважається укладеною з моменту досягнення домовленостей з усіх істотних умов і підписання сторонами тексту угоди оренди.
Про яку оренду інших об’єктів в Криму (наприклад, причалів Севастопольського та Феодосійських портів, які, безумовно, повинні бути в сфері управління Мінтрансзв’язку) можна говорити, - якщо Україна, як власник, до цього часу навіть немає облікової інформації ні про остаточну кількість залишених в „оренді ЧФ РФ” об’єктів, земель, акваторій та майна, ні про те, у якому стані вони знаходяться?
Ще в 1995 році Фондом держмайна України спільно з Мінекономіки, Мінфіном, Міноборони та іншими зацікавленими українськими міністерствами і відомствами розроблено „Порядок проведення інвентаризації, оцінки стану та вартості рухомого і нерухомого майна, яке обліковується на балансі ЧФ, включаючи майно, що вивезене з території України”.
З викладеного вище зрозуміло, що Україна не є орендодавцем для ЧФ РФ, а тому без оформлення належних договорів оренди, перебування російських військових підрозділів на українських землях є ОКУПАЦІЄЮ!
Більш того, ЧФ РФ продовжує незаконно утримувати та використовувати десятки об’єктів та сотні гектарів земельних ділянок і акваторій бухт, які відсутні в угодах, користується неузгодженим радіочастотним ресурсом, а також використовує 35 об’єктів на узбережжі Криму від мису Тарханкут до мису Аю-Даг - українські маяки та інші засоби навігації вартістю 15-18 млрд. грн., ігноруючи рішення українських судів про їх негайне повернення Україні з незаконного володіння Росією.
За всі минулі роки військове командування іноземної держави жодного разу не допустило жодного представника України на жоден з об’єктів, які згідно з Угодами знаходяться в так званому „спільному користуванні” і за які Росія теж не платить Україні жодної копійки!
Що стосується маяків, то Верховною Радою України, ще 22 лютого 2000 року, прийнято Закон України ”Про порядок допуску та умови перебування підрозділів збройних сил інших держав на території України”. Згідно з п.3 ст.17 цього Закону забороняється передавати в оренду об’єкти та засоби навігаційно-гідрографічного забезпечення, як такі, що належать до стратегічних.
Безпосередньою загрозою національній безпеці України є те, що озброєні іноземні військові підрозділи безконтрольно переміщуються територією Криму й навіть за його межами, чим грубо порушують п.5 ст.15 Угоди між Україною та Російською Федерацією про статус та умови перебування Чорноморського флоту Російської Федерації на території України.
Фактом втручання ЧФ РФ у внутрішні справи України є застосування сили російськими військовими проти журналістів ТРК „Бриз” ВМС України та членів ВМГО „Студентське братство”, які проводили мирні акції протесту за припинення порушень з боку ЧФ РФ.
Впевнені, що зазначені порушення посадовими особами ЧФ РФ вимог чинного законодавства України дають підстави Уряду України ініціювати ряд заходів, які дозволять зняти проблеми та загрози національній безпеці, пов’язані з перебуванням військових підрозділів Російської Федерації на території України.
На підставі наведеного вище, керуючись ст.40 Конституції України, просимо Вас, шановний пане Президенте, дати відповідні доручення щодо приведення нормативно-правової бази стосовно перебування ЧФ РФ на території України у відповідність до норм національного права, чинного законодавства України, де передбачити:
- провести інвентаризацію майна, земельних ділянок, акваторій бухт і належне оформлення орендних стосунків, які, згідно з угодами щодо Чорноморського флоту, передані в оренду Російській Федерації;
- негайно підготувати та узгодити графік поетапного виведення всіх підрозділів та військовослужбовців ЧФ РФ з території України до 2017 року та поступового повернення Україні всіх об’єктів, які перебували у використанні підрозділів ЧФ РФ у стані, який дозволяє їх подальше використання;
- об’єкти, майно, земельні ділянки та акваторії бухт, які, згідно з угодами щодо Чорноморського флоту не були передані в оренду й самовільно утримуються ЧФ Російської Федерації негайно повернути у власність України, а за їх незаконне утримування ЧФ Російської Федерації отримати від відповідне відшкодування РФ;
- відмінити рішення Кабінету Міністрів щодо надання дозволу перебазування на територію Криму літаків Су-25 (носіїв ядерної зброї), ракетного корабля проекту 1242 „Самум” й підводного човна пректу 871, що є фактично посиленням Російської присутності на нашій землі і не відповідає вимогам діючого законодавства України, Договору про дружбу, співробітництво та партнерство між Україною і РФ, положень базових Угод по ЧФ, та не дозволяти такого надалі;
- заборонити суборенду, іншу незаконну господарську діяльність установ ЧФ РФ, спрямовану на отримання прибутків, а також скасувати договори суборенди юридичними та фізичними особами об’єктів тимчасового перебування ЧФ РФ на нашій території;
- заборонити розповсюдження друкованої, радіо - та телеінформації структурами ЧФ РФ поза межами об’єктів їх тимчасового перебування;
- заборонити підняття російських державних прапорів, розміщення агітаційних плакатів, написів на спорудах, які тимчасово використовуються ЧФ РФ, а у разі порушення заборони – вимагати від Уряду РФ негайного виведення підрозділів ЧФ РФ з цих об’єктів;
- встановити термін негайного виведення всіх носіїв ядерної зброї за межі України;
- створити комісію з перевірки стану забруднення ЧФ РФ земель, бухт, причалів, портів, води, морської акваторії й визначення потрібних засобів та фінансів приведення всього переліченого до екостандартів, відповідно до міжнародних норм для курортних місць з метою подальшого відшкодування РФ збитків, завданих екології Криму ЧФ РФ з 1992 року;
- провести облік майна, території, які залишились Україні після розподілу ЧФ СРСР та визначити відповідальні за них державні органи влади України;
- встановити належний, чіткий прикордонний, митний та інший режим навколо всіх об’єктів ЧФ РФ, які ними тимчасово утримуються на території України.
Особливої уваги відповідних прикордонних та митних служб України потребує контроль за переміщенням зброї, майна, тощо з об’єктів (на об’єкти ) України, що тимчасово знаходяться в користуванні ЧФ РФ. На сьогодні - це ніким не контрольована „чорна дірка” в кордоні України, через яку в Україну ввозяться (з України вивозяться) кораблями, суднами, літаками ЧФ РФ невідомо що, невідомо ким, невідомо в яких обсягах...
Ми маємо значний обсяг інформації стосовно викладеної нами справи та відповідних фахівців, які можуть бути використані в якості членів комісій для проведення переговорів із Російською Федерацією на різних рівнях та для проведення інвентаризації використовуваних Чорноморським флотом Росії об’єктів і майна, а також контролю за діяльністю ЧФ РФ. Пропонуємо використати наші знання та наявні у нас документи.
Пропонуємо ініціювати парламентські слухання у червні 2006 року та громадські слухання з цих питань у м. Севастополі найближчим часом.
З повагою,
Голова Спілки офіцерів України
полковник В’ячеслав Білоус
Голова Всеукраїнського об’єднання ветеранів
народний депутат України Ігор Юхновський
Голова Української спілки освітян Володимир Гуменюк
Голова Всеукраїнського об’єднання
„Товариство українських офіцерів” Михайло Хабаров
Голова Організації Українських Націоналістів Микола Плав’юк
Голова Міжнародної ліги „Матері і сестри
молоді України” Галина Яблонська
Голова всеукраїнського об’єднання „Свобода”
Народний депутат України Олег Тягнибок
За Конгрес українських націоналістів
народний депутат України Євген Гірник
Голова Всеукраїнської молодіжної громадської організації
„Студентське Братство” Олег Яценко
Голова товариства „Просвіта” ім. Т.Шевченка
народний депутат України Павло Мовчан
Голова Світової спілки вчителів
Наталія Мацько
Голова Міжнародної асоціації „Козацтво” Анатолій Грива
Ухвалено на спільній нараді 2 лютого 2006 року у м Києві
підписано головами об’єднань