Відкритий лист до Президента та ЦВК від А.В.Клименко
03/10/2006 | Gunslinger
Президенту України Віктору Ющенко,
Центральній виборчій комісії,
окружним і територіальним виборчим комісіям,
суб’єктам виборчого процесу,
засобам масової інформації
ВІДКРИТИЙ ЛИСТ
Донецької обласної організації Політичної партії “Народний Союз Наша Україна”,
Виборчого штабу Блока “Наша Україна” в Донецькій області
Місцевими організаціями нашої партії в Донецькій області, уповноваженими особами
Блоку “Наша Україна”, членами виборчих дільниць здійснюється аналіз та перевірка
порядку формування складу виборчих дільниць та списків виборців, які отримані від
окружних виборчих комісій згідно до статті 44 Закону України “Про вибори народних
депутатів України”. Навіть результати неповної перевірки та отримані попередні дані
несуть в собі приголомшливу інформацію, яка дає підстави вважати, що в Донецькій
області проведена цілеспрямована, гарно організована та координована з єдиного
центру робота по фальсифікації виборів в області.
Аналіз складу виборчих дільниць показав, що при формуванні їх складу задіяні дві
технології.
По-перше, дільничні виборчі комісії на 70-80 відсотків сформовані зі співробітників
одного колективу (колективу підприємства, установи тощо). Законом це не заборонено,
але такий підхід у формуванні комісій робить членів комісії залежними і
підконтрольними, а включення членів одного колективу до складу виборчої комісії
робилось під тиском, людей примушували писати заяви про згоду бути членом комісії
від певних партій. Тобто фактично при формуванні дільничних виборчих комісій були
порушені основні принципи і засади виборчого процесу.
По-друге, виборчі комісії в Донецькій області, особливо керівництво виборчих
комісій, сформовані в основному з тих же осіб, які входили до складу виборчих
комісій під час першого та другого турів минулих президентських виборів.
Мета використання таких технологій стає більш ясною у процесі аналізу списків
виборців та порядку виготовлення виборчих бюлетенів.
Вже зараз можна сказати, що списки, які надані дільничним виборчим комісіям,
унеможливлюють чесне голосування з дотриманням вимог виборчого законодавства і дають
підстави вже сьогодні ставити питання щодо визнання виборів у Донецькій області
недійсними.
Вивчення списків показує, що у процесі передачі списків виборців від робочих груп по
їх складанню до дільничних виборчих комісій реальні списки замінені на списки
другого туру Президентських виборів 2004 року. Крім того, навіть ці списки ще більше
сфальсифіковані та змінені. Такі дії могли бути здійснені тільки свідомо та
навмисно. Факти фальсифікації та підміни списків виборців підтверджуються наступними
обставинами.
Зазвичай середня чисельність виборців відносно загальної чисельності громадян
становить 67 % – 70 %. В цілому по Україні кількість виборців складає приблизно 69 %
від кількості населення України. Однак, наприклад, у місті Краматорську, кількість
виборців згідно спискам складає 81 % від кількості жителів міста. Завищений відсоток
виборців має місце майже у всіх адміністративно-територіальних одиницях Донецької
області, що неважко перевірити шляхом співставлення офіційних статистичних даних.
«Роздування» списків виборців здійснюється за рахунок неіснуючих, так званих,
«мертвих душ». Наведені факти демонструють масштаби можливої фальсифікації виборів
26 березня 2006 року.
Фактично місцева влада доказує нам, що у регіоні майже не залишилось дітей та
юнацтва. Навіть якщо вважати такі дані правдивими, напрошується логічне питання.
Низький відсоток дітей та юнацтва свідчить про низьку народжуваність або про високу
смертність серед дітей, тому нація з низькою кількістю молодого покоління приречена
на вимирання. Тоді навіщо нашому регіону така місцева влада, яка знищує націю?
Одним з найбільш розповсюджених засобів фальсифікації списків виборців є
неодноразове включення у списки одних і тих же виборців з незначною зміною їх
анкетних даних – зміна або додаток літери, цифри тощо. За рахунок такої операції
списки виборців «роздуваються» на 40 – 60 %, а у день голосування одні й ті ж особи
голосують по декілька разів.
Одним з найбільш вразливих прикладів такої технології є списки виборців у
територіальному виборчому окрузі № 47 (м. Макіївка). Згідно статей 43, 44 Закону
України “Про вибори народних депутатів України” списки виборців надаються для
загального ознайомлення, тому не буде порушенням закону оприлюднення витягу зі
списку однієї з дільниць у якості зразка технології фальсифікації списків:
№ Прізвище, ім’я, по батькові Дата народження
1. Ведмедєв Микола Миколайович 08.10.1957
2. Ведмедєв Сергій Миколайович 05.02.1980
3. Ведмедєва Тетяна Петрівна 11.05.1959
4. Ведмідів Микола Миколайович 08.10.1957
5. Ведмідів Микола Миколайович 19.05.1987
6. Ведмідів Сергій Михайлович 05.02.1980
7. Ведмідіва Тетяна Петрівна 11.05.1959
8. Ведьмедєв Микола Миколайович 19.05.1987
Таким чином складені всі списки на всіх дільницях усього округу. Масштаб
фальсифікації неважко порахувати, якщо взяти до уваги, що родину з трьох осіб
зробили родиною з восьми осіб. Аналогічна ситуація у всіх виборчих округах Донецької
області. Виборцям вже зараз приносять по декілька запрошень на вибори.
Така технологія може переслідувати тільки мету фальсифікації результатів голосування
за рахунок використання «зайвих» виборців для «додання» виборчих бюлетенів із
заздалегідь відомою та контрольованою відміткою напроти бажаної політичної сили. Для
цього можуть використатися різні технології - і так звані «каруселі», і видача по
кілька бюлетенів одним особам, і додання (вкидання) бюлетенів членами виборчих
комісій. Тому формування дільничних комісій з числа членів одного трудового
колективу найбільш підходить для погоджених дій у цьому напрямку.
Доволі часто у виборчих списках зустрічається включення неіснуючих взагалі виборців,
адрес, або включення у списків виборців, які не проживають за вказаними у списках
адресами. Наприклад, у місті Харцизьк шляхом перевірки списку виборців на місці
встановлено, що адресою проживання багатьох осіб, включених до списків виборців, є
зруйновані та неіснуючі будинки. Такі випадки зустрічаються також у інших
адміністративно-територіальних одиницях Донецької області.
На цих виборах використана також відносно нова технологія роботи зі списками
виборців, яка потребує можливості доступу до певної інформації особистого характеру
та до певних документів.
Так, у одному зі списків майже у 80 виборців підряд вказаний день народження 01
січня, що на перший погляд здається звичайною фальсифікацією списку виборців. В
процесі перевірки цих виборців встановлений факт використання більш тонкої
технології. Виявилось, що такі виборці насправді існують, мешкають за вказаними
адресами, але їх день народження у списках був навмисно зміненим. Ці виборці або
віддавали свої підписи за списки Політичної партії “Народний Союз Наша Україна”, або
іншим чином виказували намір підтримати цю партію, або ще остаточно не визначились,
однак були настроєні проти домінуючої у регіоні політичної сили.
Таким чином, у даному випадку розрахунок був на те, що або такому виборцю в день
голосування скажуть, що його в списках немає, або його виключать зі списку під час
перевірки як необґрунтовано внесеного в нього.
Зі зрозумілих причин ми не можемо навести у цьому листі прізвища виборців, щодо яких
застосована наведена технологія, але необхідні докази в нас є і ми готові їх надати
відповідним органам у разі проведення розслідування з цього приводу.
Перелічені вище порушення вказують на те, що вони зроблені навмисно, свідомо,
організованою групою осіб, якими керували централізовано, і які мали доступ до
списків виборців, баз даних та інформації особистого характеру.
Згідно закону списки виборців складались під керівництвом місцевих органів влади,
робочі групи по закінченню роботи передавали готові списки саме місцевим органам
влади. Тобто, ті, хто підміняв, зміняв, фальсифікував, робив інші протиправні
операції зі списками виборців мав доступ до них саме в органах влади. З цього
витікає тільки один висновок – або фальсифікацію списків виборців робили посадові
особи місцевих органів влади, або такі незаконні операції робились безпосередньо з
їх відома, з їх згоди, за їх вказівкою, бо саме посадові особи місцевих органів
влади є найбільш зацікавленими у тому, щоб результат виборів був ними керованим і
прогнозованим, бо тільки за таких обставин вони зможуть зберегти за собою владні
повноваження. Не є секретом, що практично 98 % посадовців місцевих органів влади у
Донецькій області є або членами Партії регіонів, або включені до її виборчих
списків, або іншим чином сприяють цій політичній силі.
У разі звернення у виборчі комісії із заявами про видачу списків виборців або із
скаргами щодо уточнення виборчих списків та виключення з них незаконно включених
осіб з боку керівництва дільничних та окружних комісій чиниться страшенний опір.
Керівники виборчих комісій відмовляються приймати заяви при видачу списків виборців
та скарги про виключення з них зайвих осіб, здійснюють психічний тиск на заявників,
приймають всі заходи для того, щоб залишити списки виборців у тому стані, у якому
вони є на теперішній час.
Маніпуляції зі списками виборців становлять особливо велику загрозу на місцевих
виборах, тому що технології “корегування” списків виборців будуть накладені на
технології, які пов’язані з використанням слабких місць у процесах виготовлення,
обліку та обігу виборчих бюлетенів для місцевих виборів, які територіальні виборчі
комісії зобов’язані виготовляти на державних та комунальних місцевих підприємствах,
тобто саме на тих підприємствах, які підвідомчі або підконтрольні місцевим органам
влади. Так, бюлетені по виборах у обласну раду буде виготовляти підприємство, яке
контролюють відомі в регіоні особи, включені до виборчих списків однієї із партій –
суб’єкту виборчого процесу.
До того ж за відсутності достатнього фінансування виборчі бюлетені для місцевих
виборів будуть виготовляти без застосування будь-якого захисту, на звичайному
папері. Тому фактично ті, хто планує фальсифікацію виборів, мають цілком реальну
можливість виготовити дублікати виборчих бюлетенів у достатній кількості, практично
на тому ж обладнанні, на тому ж папері. Такі невраховані “ліві” бюлетені не будуть
нічим відрізнятись від тих, які виготовлять для виборчих територіальних комісій.
Правова оцінка наведених порушень законодавства, пов’язаних з формуванням виборчих
дільниць, зі списками виборців, з іншими питаннями виборчого процесу показує, що всі
вони можуть тягнути за собою кримінальну відповідальність, тому що при фальсифікації
списків виборців вчинені наступні кримінальні дії:
- заміна, підлог та фальсифікація виборчої документації,
- намагання шляхом обману та іншими способами вплинути на волевиявлення виборців чи
перешкодити здійсненню їх виборчих прав,
- збір інформації особистого характеру про виборців.
З огляду на наведене вище, ми висловлюємо свою стурбованість ситуацією, що склалась
у Донецькій області стосовно виборів, та закликаємо всіх взяти участь у контролі
діяльності виборчих дільниць, проведенні перевірки списків виборців, посилити
контроль виготовлення, обліку та обігу виборчих бюлетенів, здійснити інші заходи по
виконанню Указу Президента України Віктора Ющенко для забезпечення чистих, прозорих
і чесних виборів, та вжити необхідні заходи щодо притягнення до відповідальності
осіб, винних у порушенні виборчого законодавства.
За дорученням Донецької обласної організації Політичної партії “Народний Союз Наша
Україна” та виборчого штабу Блоку “Наша Україна” в Донецькій області,
Голова Ради,
Керівник виборчого штабу
Блоку “Наша Україна”
в Донецькій області А.В.Клименко
Центральній виборчій комісії,
окружним і територіальним виборчим комісіям,
суб’єктам виборчого процесу,
засобам масової інформації
ВІДКРИТИЙ ЛИСТ
Донецької обласної організації Політичної партії “Народний Союз Наша Україна”,
Виборчого штабу Блока “Наша Україна” в Донецькій області
Місцевими організаціями нашої партії в Донецькій області, уповноваженими особами
Блоку “Наша Україна”, членами виборчих дільниць здійснюється аналіз та перевірка
порядку формування складу виборчих дільниць та списків виборців, які отримані від
окружних виборчих комісій згідно до статті 44 Закону України “Про вибори народних
депутатів України”. Навіть результати неповної перевірки та отримані попередні дані
несуть в собі приголомшливу інформацію, яка дає підстави вважати, що в Донецькій
області проведена цілеспрямована, гарно організована та координована з єдиного
центру робота по фальсифікації виборів в області.
Аналіз складу виборчих дільниць показав, що при формуванні їх складу задіяні дві
технології.
По-перше, дільничні виборчі комісії на 70-80 відсотків сформовані зі співробітників
одного колективу (колективу підприємства, установи тощо). Законом це не заборонено,
але такий підхід у формуванні комісій робить членів комісії залежними і
підконтрольними, а включення членів одного колективу до складу виборчої комісії
робилось під тиском, людей примушували писати заяви про згоду бути членом комісії
від певних партій. Тобто фактично при формуванні дільничних виборчих комісій були
порушені основні принципи і засади виборчого процесу.
По-друге, виборчі комісії в Донецькій області, особливо керівництво виборчих
комісій, сформовані в основному з тих же осіб, які входили до складу виборчих
комісій під час першого та другого турів минулих президентських виборів.
Мета використання таких технологій стає більш ясною у процесі аналізу списків
виборців та порядку виготовлення виборчих бюлетенів.
Вже зараз можна сказати, що списки, які надані дільничним виборчим комісіям,
унеможливлюють чесне голосування з дотриманням вимог виборчого законодавства і дають
підстави вже сьогодні ставити питання щодо визнання виборів у Донецькій області
недійсними.
Вивчення списків показує, що у процесі передачі списків виборців від робочих груп по
їх складанню до дільничних виборчих комісій реальні списки замінені на списки
другого туру Президентських виборів 2004 року. Крім того, навіть ці списки ще більше
сфальсифіковані та змінені. Такі дії могли бути здійснені тільки свідомо та
навмисно. Факти фальсифікації та підміни списків виборців підтверджуються наступними
обставинами.
Зазвичай середня чисельність виборців відносно загальної чисельності громадян
становить 67 % – 70 %. В цілому по Україні кількість виборців складає приблизно 69 %
від кількості населення України. Однак, наприклад, у місті Краматорську, кількість
виборців згідно спискам складає 81 % від кількості жителів міста. Завищений відсоток
виборців має місце майже у всіх адміністративно-територіальних одиницях Донецької
області, що неважко перевірити шляхом співставлення офіційних статистичних даних.
«Роздування» списків виборців здійснюється за рахунок неіснуючих, так званих,
«мертвих душ». Наведені факти демонструють масштаби можливої фальсифікації виборів
26 березня 2006 року.
Фактично місцева влада доказує нам, що у регіоні майже не залишилось дітей та
юнацтва. Навіть якщо вважати такі дані правдивими, напрошується логічне питання.
Низький відсоток дітей та юнацтва свідчить про низьку народжуваність або про високу
смертність серед дітей, тому нація з низькою кількістю молодого покоління приречена
на вимирання. Тоді навіщо нашому регіону така місцева влада, яка знищує націю?
Одним з найбільш розповсюджених засобів фальсифікації списків виборців є
неодноразове включення у списки одних і тих же виборців з незначною зміною їх
анкетних даних – зміна або додаток літери, цифри тощо. За рахунок такої операції
списки виборців «роздуваються» на 40 – 60 %, а у день голосування одні й ті ж особи
голосують по декілька разів.
Одним з найбільш вразливих прикладів такої технології є списки виборців у
територіальному виборчому окрузі № 47 (м. Макіївка). Згідно статей 43, 44 Закону
України “Про вибори народних депутатів України” списки виборців надаються для
загального ознайомлення, тому не буде порушенням закону оприлюднення витягу зі
списку однієї з дільниць у якості зразка технології фальсифікації списків:
№ Прізвище, ім’я, по батькові Дата народження
1. Ведмедєв Микола Миколайович 08.10.1957
2. Ведмедєв Сергій Миколайович 05.02.1980
3. Ведмедєва Тетяна Петрівна 11.05.1959
4. Ведмідів Микола Миколайович 08.10.1957
5. Ведмідів Микола Миколайович 19.05.1987
6. Ведмідів Сергій Михайлович 05.02.1980
7. Ведмідіва Тетяна Петрівна 11.05.1959
8. Ведьмедєв Микола Миколайович 19.05.1987
Таким чином складені всі списки на всіх дільницях усього округу. Масштаб
фальсифікації неважко порахувати, якщо взяти до уваги, що родину з трьох осіб
зробили родиною з восьми осіб. Аналогічна ситуація у всіх виборчих округах Донецької
області. Виборцям вже зараз приносять по декілька запрошень на вибори.
Така технологія може переслідувати тільки мету фальсифікації результатів голосування
за рахунок використання «зайвих» виборців для «додання» виборчих бюлетенів із
заздалегідь відомою та контрольованою відміткою напроти бажаної політичної сили. Для
цього можуть використатися різні технології - і так звані «каруселі», і видача по
кілька бюлетенів одним особам, і додання (вкидання) бюлетенів членами виборчих
комісій. Тому формування дільничних комісій з числа членів одного трудового
колективу найбільш підходить для погоджених дій у цьому напрямку.
Доволі часто у виборчих списках зустрічається включення неіснуючих взагалі виборців,
адрес, або включення у списків виборців, які не проживають за вказаними у списках
адресами. Наприклад, у місті Харцизьк шляхом перевірки списку виборців на місці
встановлено, що адресою проживання багатьох осіб, включених до списків виборців, є
зруйновані та неіснуючі будинки. Такі випадки зустрічаються також у інших
адміністративно-територіальних одиницях Донецької області.
На цих виборах використана також відносно нова технологія роботи зі списками
виборців, яка потребує можливості доступу до певної інформації особистого характеру
та до певних документів.
Так, у одному зі списків майже у 80 виборців підряд вказаний день народження 01
січня, що на перший погляд здається звичайною фальсифікацією списку виборців. В
процесі перевірки цих виборців встановлений факт використання більш тонкої
технології. Виявилось, що такі виборці насправді існують, мешкають за вказаними
адресами, але їх день народження у списках був навмисно зміненим. Ці виборці або
віддавали свої підписи за списки Політичної партії “Народний Союз Наша Україна”, або
іншим чином виказували намір підтримати цю партію, або ще остаточно не визначились,
однак були настроєні проти домінуючої у регіоні політичної сили.
Таким чином, у даному випадку розрахунок був на те, що або такому виборцю в день
голосування скажуть, що його в списках немає, або його виключать зі списку під час
перевірки як необґрунтовано внесеного в нього.
Зі зрозумілих причин ми не можемо навести у цьому листі прізвища виборців, щодо яких
застосована наведена технологія, але необхідні докази в нас є і ми готові їх надати
відповідним органам у разі проведення розслідування з цього приводу.
Перелічені вище порушення вказують на те, що вони зроблені навмисно, свідомо,
організованою групою осіб, якими керували централізовано, і які мали доступ до
списків виборців, баз даних та інформації особистого характеру.
Згідно закону списки виборців складались під керівництвом місцевих органів влади,
робочі групи по закінченню роботи передавали готові списки саме місцевим органам
влади. Тобто, ті, хто підміняв, зміняв, фальсифікував, робив інші протиправні
операції зі списками виборців мав доступ до них саме в органах влади. З цього
витікає тільки один висновок – або фальсифікацію списків виборців робили посадові
особи місцевих органів влади, або такі незаконні операції робились безпосередньо з
їх відома, з їх згоди, за їх вказівкою, бо саме посадові особи місцевих органів
влади є найбільш зацікавленими у тому, щоб результат виборів був ними керованим і
прогнозованим, бо тільки за таких обставин вони зможуть зберегти за собою владні
повноваження. Не є секретом, що практично 98 % посадовців місцевих органів влади у
Донецькій області є або членами Партії регіонів, або включені до її виборчих
списків, або іншим чином сприяють цій політичній силі.
У разі звернення у виборчі комісії із заявами про видачу списків виборців або із
скаргами щодо уточнення виборчих списків та виключення з них незаконно включених
осіб з боку керівництва дільничних та окружних комісій чиниться страшенний опір.
Керівники виборчих комісій відмовляються приймати заяви при видачу списків виборців
та скарги про виключення з них зайвих осіб, здійснюють психічний тиск на заявників,
приймають всі заходи для того, щоб залишити списки виборців у тому стані, у якому
вони є на теперішній час.
Маніпуляції зі списками виборців становлять особливо велику загрозу на місцевих
виборах, тому що технології “корегування” списків виборців будуть накладені на
технології, які пов’язані з використанням слабких місць у процесах виготовлення,
обліку та обігу виборчих бюлетенів для місцевих виборів, які територіальні виборчі
комісії зобов’язані виготовляти на державних та комунальних місцевих підприємствах,
тобто саме на тих підприємствах, які підвідомчі або підконтрольні місцевим органам
влади. Так, бюлетені по виборах у обласну раду буде виготовляти підприємство, яке
контролюють відомі в регіоні особи, включені до виборчих списків однієї із партій –
суб’єкту виборчого процесу.
До того ж за відсутності достатнього фінансування виборчі бюлетені для місцевих
виборів будуть виготовляти без застосування будь-якого захисту, на звичайному
папері. Тому фактично ті, хто планує фальсифікацію виборів, мають цілком реальну
можливість виготовити дублікати виборчих бюлетенів у достатній кількості, практично
на тому ж обладнанні, на тому ж папері. Такі невраховані “ліві” бюлетені не будуть
нічим відрізнятись від тих, які виготовлять для виборчих територіальних комісій.
Правова оцінка наведених порушень законодавства, пов’язаних з формуванням виборчих
дільниць, зі списками виборців, з іншими питаннями виборчого процесу показує, що всі
вони можуть тягнути за собою кримінальну відповідальність, тому що при фальсифікації
списків виборців вчинені наступні кримінальні дії:
- заміна, підлог та фальсифікація виборчої документації,
- намагання шляхом обману та іншими способами вплинути на волевиявлення виборців чи
перешкодити здійсненню їх виборчих прав,
- збір інформації особистого характеру про виборців.
З огляду на наведене вище, ми висловлюємо свою стурбованість ситуацією, що склалась
у Донецькій області стосовно виборів, та закликаємо всіх взяти участь у контролі
діяльності виборчих дільниць, проведенні перевірки списків виборців, посилити
контроль виготовлення, обліку та обігу виборчих бюлетенів, здійснити інші заходи по
виконанню Указу Президента України Віктора Ющенко для забезпечення чистих, прозорих
і чесних виборів, та вжити необхідні заходи щодо притягнення до відповідальності
осіб, винних у порушенні виборчого законодавства.
За дорученням Донецької обласної організації Політичної партії “Народний Союз Наша
Україна” та виборчого штабу Блоку “Наша Україна” в Донецькій області,
Голова Ради,
Керівник виборчого штабу
Блоку “Наша Україна”
в Донецькій області А.В.Клименко