МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

На зустріч молодості! Онлайн з режисером «Музею» О. Чепелик

10/15/2009 | Олена Весел
«Майдан-Інформ» продовжує знайомити наших читачів з учасниками спеціальної конкурсної програми МКФ «Молодість» «Українська Панорама». 16 жовтня о 17.00 зустрічайте режисера фільму «Музей» Оксану Чепелик.
Оксана Чепелик народилася у Києві, де вона живе та працює й зараз. Навчалась у Художньому інституті в Києві (1978-1984), в аспірантурі у Москві (1986-1988), стажувалася за програмою CREDAC у Парижі (1996), програмою досліджень нових медіа у Бенфф-центрі мистецтв, що в Канаді (1998), у Баухаузі Дессау, Німеччина (2000-2002) та UCLA, США (2003-2004). Вона працює як мультимедійний митець з відео, кіно, перформенсом, фотографією, інсталяціями та живописом, її роботи демонстрували на міжнародних виставках. Над експериментальним кіно працює з 1994 року.
Фільм «Музей», який вона цього року представить на «Молодості» – це повільна подорож порожніми просторами історичного військового Арсеналу у Києві. Спроба створити тут Музей сучасних мистецтв України була невдалою. Тепер на цьому місці – будівля-фантом.
Фільмографія:
2008 Музей
2008 Реальний майстер-клас
2006 Чорнобильська казка
2005 Початок
2004 Хор глухонімих
2002 Урбаністична мультимедійна утопія
2001 Хроніки від Фортінбраса
2001 Вертикальна подорож
2000 Інтродукція
1998 Улюблені іграшки лідерів
1998 Очевидна невідворотність

Запитання Оксані Чепелик можна поставити тут:
http://www2.maidan.org.ua/n/pressk/1255593132

Відповіді

  • 2009.10.15 | vesno

    Арсенал зараз

    Пані Оксано, а яким Вам бачиться Арсенал зараз?
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.10.16 | Оксана Чепелик

      Re: Арсенал зараз

      Добрий день, шановні читачі

      По-перше, треба визначитись з тим, що мається на увазі під словом "зараз". Це післягогольфестівський період чи стосується якраз культурної політики стосовно Арсеналу за великим рахунком. І тому мене як митця сучасного мистецтва тривожить перспектива створення Арсеналу без визначеної концепції та наповнення. Тому що вся ця історія з Арсеналом починалась як з музеєм сучасного мистецтва і власне це не було початком цієї розмови, а фіналом 20-річної розмови про необхідність створення музею сучасного мистецства, яка на сьогоднішній день розчинилась у повітрі. Бо ми ж не будемо вважати, що центр Пінчука виконує функцію музею сучасного українського мистецтва - це просто нонсенс. І якщо звернути свій погляд до Франції, на яку ми любимо посилатисьз приводу її культурної політики, то вона напрацювала собі концепцію культурної винятковості, яка базується на створення виняткогово сучасного продукту. І якраз сучасне мистцевто є тим елементом, на якому ця культурна винятковість базується.


      vesno пише:
      > Пані Оксано, а яким Вам бачиться Арсенал зараз?
  • 2009.10.16 | Олена Весел

    чиновники

    Як поставились чиновники до зйомок фільму про їх невдалий проект? Допомагали? Заважали? Не втручались? Чи відчували Ви тиск, якщо так, то який саме і як вдалось його подолати?
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.10.16 | Оксана Чепелик

      Re: чиновники

      Про існування цього проекту ніяким чиновникам нічого не було відомо. Це так званий self-made продукт. Але він певною мірою є якраз продовження фільму "Реальний майстер-клас", героями йякого були Роман Балаян, Оксана Забужко і Андрій Жолдак, він теж стосувався культурної політики цієї країни. І, коли ми хотіли знімати саме в Арсеналі, то було дуже важко отримати дозвіл.
  • 2009.10.16 | Ольга

    Баухауз

    Пані Оксано. розкажіть будь ласка, що саме Ви вивчали у Баухаузі і які враження залишились?
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.10.16 | Оксана Чепелик

      Re: Баухауз

      Це була більше науково-практично форма навчання. Нова програма Баухаузу започаткована у 1999 році Колеги Баухазу і вона вивчає урбанізм з усіма його проблемами. І кожного року обиралось якраз якесь проблемне місто і вирішувалось якесь конкретне проблемне завдання. Коли я приїхала туди у 2000 році, цим містом було Ріо-де-Жанейро і фавелла Джакарезіньо. У 2002 році це був Сідней. Тому слово "вивчали" сюди не дуже пасує. Насправді потрібно було створити проект розвитку фавелли Джакарезіньо. І підходами до цього була мистецька інтервенція "Віртуальна вежа" до цієї фавелли, щоб з'ясувати чи можна туди взагалі потрапити. Ми були такими собі камікадзе, яким довелось на собі перевірити чи можна зайти у це фактично гетто, де тебе можуть пристрелити просто на вулиці, і як можна співпрацювати з її жителями. Я там зняла фільм "Інтродукція", який був показаний на фестивалі в Оберхаузі. Власне він і базувався на інструкції як треба поводитись у цій фавеллі.
      Сама ж концепція інсталяції була "архітектурною": відеокамера підіймалась на висоту, з якої можна було побачити море. Це такий символічний жест звільнення, оскільки всі ці люди, які живуть в фавеллі, приїхала до міста у пошуках кращого життя. Це була денна акція, а вночі на цю повітряну кулю шла проекція з інтерв'ю з цими жителями з приводу їх вражень щодо умов, в яких вони опинились.
  • 2009.10.16 | Ольга

    На яку долю фільму "Музей" сподіваєтесь?

    Де він буде показаний?
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.10.16 | Оксана Чепелик

      Re: На яку долю фільму "Музей" сподіваєтесь?

      Він буде показаний в українській панорамі МКФ "Молодість" 26 жотвня в "Жовтні" в залі "Аншлаг" о 19.15 та 27 жовтня у Будинку кіно о 18,00. Якщо казати про долю фільму як прокатну, то мабуть сподіватись не доводиться. Якщо казати про долю фільму як привід до збурення дискусії в суспільстві. то я сподіваюсь саме на це. І він не дидактичний. Він існує в зоні між документальним кіно і візульаним мистецтвом, а це передбачає його музейні покази.
  • 2009.10.16 | vkhanas

    Реальний майстер клас

    Ваш фільм "Реальний майстер - клас" був неоднозначнио сприйнятий на цьогорічному фестивалі Docudays Ua. Він забагато правозахисний, чи навпаки недостатньо?
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.10.16 | Оксана Чепелик

      Re: Реальний майстер клас

      Фестиваль Docudays Ua дійсно сфокусований на правозахисній тематиці. І тому "Реальний майстер-клас", в якому йдеться про проблеми культурної політики, міг вписатися в цей фестиваль як фільм про право митців на власну творчу реалізацію в Україні (скільки можна за цим їздити до Росії або на Захід) і право громадян на отримання якісного сучасного культурноого продукту. І в цьому плані фільм, мені здається, було сприйнято.
  • 2009.10.16 | Олена Весел

    чого Ви очікуєте від цьогорічної "Молодості"

    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.10.16 | Оксана Чепелик

      Re: чого Ви очікуєте від цьогорічної "Молодості"

      І як завжди, хороших свіжих фільмів. Тому що "Молодість" це завжди можливість залпом задовольнити кінематографічний голод.
  • 2009.10.16 | Олена Весел

    Які фільми із заявлених у програмі МКФ Ви б радили подивитись

    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.10.16 | Оксана Чепелик

      Re: Які фільми із заявлених у програмі МКФ Ви б радили подивитис

      Я ще не зовсім знайома з програмами цьогорічного кінофестивалю, але з досвіду програма "Фестиваль фестивалів" завжди викликає найбільший розголос і туди привозять фільми вже відзначені на найбільш престижних міжнародних фестивалях. Як обіцяють організатори "Молодості" цього року буде досить сильною і конкурсна програма, тому мені було б цікаво подивитись цю підбірку теж.
  • 2009.10.16 | vkhanas

    Чи не видаються Ваші фільми

    заскладними для інозеного глядача?
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.10.16 | Оксана Чепелик

      Re: Чи не видаються Ваші фільми

      Можливо фільм "Реальний майстер-клас", де є дуже багато текстів, і він стосується дуже локальної нашої ситуації, може він і видається складним для іноземців. Але ті, хто його бачив, сприймали його досить зацікавлено і навпаки - для них це було приводом більше дізнатись про Україну, українську культуру і історію. А "Хроніки від Фортінбраса", який взагалі був знятий за філософською есеїстикою Оксани Забужко і звичайно стосувався дуже локальної української ситуації ще і надодачу вирішувався художніми засобами перфоменсу закордоном сприймався навіть з більшим зацікавленням ніж в Україні. Цей фільм спрацював як дзеркало і деяким глядачам в Україні не дуже сподобалось таке відображення. А на Заході оці пошуки кіномови сприймаються з більшим захватом.
  • 2009.10.16 | Роман

    Re: На зустріч молодості! Онлайн з режисером «Музею» О. Чепелик

    Які ще стрічки плануєте знімати? Чи завжди це буде документальне кіно?
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.10.16 | Оксана Чепелик

      Re: На зустріч молодості! Онлайн з режисером «Музею» О. Чепели

      Коли у 2005 році виникла ідея фільму "Реальний майстер-клас", я його розглядала як сходинку до повнометражної ігрової роботи, сценарій якої з 2006 року лежить в Міністерстві культури. Власне ця ситуація очікування продовжується досі через кризі. У мене є ідея і бажання ще зняти кілька документальних фільмів. І я їх змушена притримувати, щоб не перебити шлях цьому повному метру.
  • 2009.10.16 | Роман

    Ставлення до колег по "цеху"

    Кого любите з українських режисерів? Кого радите подивитись?
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.10.16 | Оксана Чепелик

      Re: Ставлення до колег по "цеху"

      Люблю Кіру Муратову і це не тому, що це зараз модна відповідь ; в процесі свого становлення визначала для себе якісь орієнтири між Кірою Муратовою і Йосом Стеллінгом. Давайте разом дивитись програми "Українська панорама" та "Українські прем'єри" на МКФ "Молодість" і визначатись з уподобаннями ;-)
  • 2009.10.16 | Ольга

    Як сприймають глядачі Ваші стрічки в інших країнах, у Європі?

    Як сприймають глядачі Ваші стрічки в інших країнах, у Європі?
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.10.16 | Оксана Чепелик

      Re: Як сприймають глядачі Ваші стрічки в інших країнах, у Європі

      Про сприйняття моїх фільмів європейцями я вже згадувала. Якщо подивитись на премію Воркляйц в Німеччині або премію в Італії, то фільми добре сприймаються. Але як на мене, то це швидше думка жюрі. В будь-якому випадку європейський глядач видається більше відкритим до експерименту. Це можна пояснити задіяним широким кіноматографічним спектром - від комерційної продукції, до суто візуальних експериментів. Якщо у нас відсутній кінематографічний процес, то ніша кіно не заповнена, а це унеможливлює і право на експерименти.

      Дякую всім за участь і користуючись нагодою хочу запросити всіх на перегляд мого нового фільму "Музей", який буде демонструватися в рамках "Молодості", а також на мою виставку "Сонографія", яка проходить в Карась галереї на Андріївському узвозі, 22а, яка триватиме до 26 жовтня.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".