Мы уже обсуждали проблему пыток "во имя" и ложь "во спасение"?
12/18/2005 | tmp
Привет,
Мы уже обсуждали проблем(ы)у пыток "во имя" и ложь "во спасение"? Как к ней здесь относятся люди и почему? Есть ли оправдание их применению?
Вот здесь: http://www.dw-world.de/popups/popup_survey/0,,1805083_str_7622,00.html был проведен опрос. И хоть опрос не очень коректен (была названа такая одиозная организация, как ЦРУ), но голоса тех кто "за" людоедство "во имя" и "против" по количеству не сильно-то и рознятся.
И еще - почему-то мне эти темы ("пытки/ложь во имя") кажутся одной.
Что думаете?
Мы уже обсуждали проблем(ы)у пыток "во имя" и ложь "во спасение"? Как к ней здесь относятся люди и почему? Есть ли оправдание их применению?
Вот здесь: http://www.dw-world.de/popups/popup_survey/0,,1805083_str_7622,00.html был проведен опрос. И хоть опрос не очень коректен (была названа такая одиозная организация, как ЦРУ), но голоса тех кто "за" людоедство "во имя" и "против" по количеству не сильно-то и рознятся.
И еще - почему-то мне эти темы ("пытки/ложь во имя") кажутся одной.
Что думаете?
Відповіді
2005.12.18 | Георгій
Моя точка зору
Тортури (рос. пьітки) неприпустимі ніколи і ні за яких обставин.Те, що США зараз знаходяться у стані "війни з терором" і тому можна використовувати тортури або шпигунство за власними громадянами - жахлива брехня.
Те, що людям можна брехати, тому що от зараз вони нібито не зрозуміють, але потім зрозуміють (як п. Буш і іже з ним це зробили, розмахуючи по-дитячому зляпаними ідіотськими картинками, де нібито показувалися знаряддя зброї масової поразки в Іраку) - злочин, за який тих, хто його вчинив, слід покарати.
Крайнє лицемірство полягає в тому, що і брехня, і тортури, і смерть тисяч людей, і все інше - через осатанілу жадібність усіх цих Гелібертонів. Вони насправді зараз правлять світом, і заради того, щоби задавити конкурентів (з яких головним є арабський секулярний націоналізм - колишній Ірак, сучасна Сірія - або тоталітарний іранський релігійний націоналізм) - вони не зупиняться ні перед чим. Моралі для них нема вже дуже давно.
Сумна реальність безбожного світу. Але це скоро мине. Христос посеред нас.
2005.12.18 | tmp
Спасибо господа. А если вопрос поставить так - классически
Классически в том смысле, что попробуем решить этическую задачку.1) Итак, предполагается, что некий арестованный подозреваемый располагает информацией о месте и характерестиках взрывного устройства (возможно - ядерное), заложенного в дамбе где-нибудь в Н. Орлеане или Голандии. Так же предполагается, что мощь и сам факт взрыва способны уничтожить дамбу и оттого мгновенно затопить весь город. Предполагается, что взрыв произойдет в течение ближайших пары часов - т.е. эвакуировать население не удастся.
Вы - уполномочены карать и миловать. Санкционируете ли Вы "нестандартные способы" допроса? Почему?
2) Вам известно место, где скрывается Ваш друг (не родственник), который разыскивается полицией по подозрению в убийстве. Кроме того Ваш друг говорил Вам, что он невиновен и полиция его разыскивает лишь для того, чтобы закрыть дело и пристрелить при задержании. Кроме того, допустим, что согласно закону - за недонос Вам ничего не грозит.
Что Вы ответите на прямой вопрос полиции: "не знаете ли где подозреваемый"? Почему?
2005.12.21 | +O
Re: Спасибо господа. А если вопрос поставить так - классически
Слава Ісусу Христу!Пане tmp та инші віруючі!
Лише тому, що в цю розмову ще не втрутились «чужії» люде, дозволю собі поділитись своїми думками на цю тему.
В католицьких Семінаріях ще недавно викладалась така собі наука «Казуїстика» (casus), де на повному серйозі приводились приклади страшніші/складніші ніж Ваші — католики взагалі намагаються все передбачити/пояснити...
Мене минула чаша серйозного вивчення цієї, як на мене, — «науки ні про що», але, навіть при поверховому погляді на «задачник» (існують посібники, але я про них лише чув — не читав) цієї науки, приходжу до:
— життя є складною штукою і в жодному разі ніякий «фантаст» (теоретик/практик) не передбачить питання, на яке потрібно буде давати відповідь конкретній людині в життєвій ситуації;
— кожне узагальнення, а особливо: примінення дії в одній ситуації до іншої, як заздалегіть, з огляду на їх (казусів) подібність, вірної, може призвести до узаконення/нормалізування гріха;
— гріх не перестає бути гріхом, в якому б контексті він не стався, а проблема наших з Вами (і «Казуїстики») роздумів над його (гріха) причинами/розмірами знаходиться в гордині людській — корені гріха — не признавати себе грішною;
— кожен сумнівний випадок, з яким людина приходить до Сповіді (до Бога), є конкретним випадком взаємовідносин людина — Бог і є Таїнством.
Без претензії на єдиноістинність
З повагою
+O
2005.12.21 | Георгій
Є різниця між тиском і тортурами
Тиск на того, кого допитують, я у Вашому випадку мабуть-таки санкціонував би (хоча й це теж гріх). Американські закони, як цивільні, так і військові, у принципі не заперечують проти тиску на того, кого допитують (наприклад, не є нелегальним тримати людину в кімнаті для допитів кілька діб без сну, світити їй в очі сильною лампою, кричати, погрожувати тощо). Але робити таке, що американські співробітники спецслужб робили з полоненими в Іраку (наприклад, розпинати на гратах вікна, так, щоби людина повільно задихалася, або роздягати догола у присутності жінок і засувати різні об'єкти в анус, або тягати на собачому повідку і цькувати собаками, або бити ногами і прикладами рушниць до смерті) - просто не можна, ні з моральної точки зору, ні навіть і з суто легальної. Такого я б не санкціонував і у Вашому випадку, і більше того, якби була моя влада, я б покарав тих, хто б таке робив.