Чи був "пророк Рушді" і звідки пішло вільнодумство!
07/02/2007 | Михайло
Відкриваємо для перевірки:
Релігієзнавчий словник, Українська асоціація релігієзнавців, відділення релігієзнавства інституту філософії НАН України, Київ «Четверта хвиля» 1996.
>Ібн Рушд ,Ібн Рошд ( латинізоване Аверроес, 1126-1198)- арабський філософ, предствник східного арістотелізму. Визнаючи існування Бога, він рішуче відкидав релігійну догму про творення Богом світу «з нічого». І.Р., стверджував, що Бог- вічне джерело дійсності, а матерія – єдина основа буття – є вічним джерелом можливості. Матерія, з І.Р., не має початку і ніколи не зникне. Заперечував загробне життя, воскресіння з мертвих, безсмертя душі. Безсмертне, відмічав він, людство в цілому, його розумова діяльність. І.Р. був одним із творців вчення про «двоїсту» істину, за яким наукове знання вирішує лише конкретні, часткові питання, а релігія дає узагальнену картину світобудови. Він вважав, що висновки філософії і науки можуть не співпадати з релігійними вченнями. Філософія І.Р. (аверроїзм) дала значний імпульс для розвитку європейського вільнодумства.
>Вільнодумство вперше вжив англійський деїст А.Коллінз (1676-1729), який вважав, що найкращий шлях до істини знаходиться у вільнодумстві. Поступово Вільнодумство вийшло за межі релігії і прибрало форму антирелігії(єресі, богоборство, релігійний нігілізм, пантеїзм, антиклерикалізм, скептицизм, антитеїзм і т. і.).
Прохання для тих, хто чув дзвін, та не знає де він- не збивати з панталику, коли плутають Салмана Рушді- святотатника на іслам- з вищеозначеним філософом Рушдом (Рошдом), але ніяк не пророком!
Релігієзнавчий словник, Українська асоціація релігієзнавців, відділення релігієзнавства інституту філософії НАН України, Київ «Четверта хвиля» 1996.
>Ібн Рушд ,Ібн Рошд ( латинізоване Аверроес, 1126-1198)- арабський філософ, предствник східного арістотелізму. Визнаючи існування Бога, він рішуче відкидав релігійну догму про творення Богом світу «з нічого». І.Р., стверджував, що Бог- вічне джерело дійсності, а матерія – єдина основа буття – є вічним джерелом можливості. Матерія, з І.Р., не має початку і ніколи не зникне. Заперечував загробне життя, воскресіння з мертвих, безсмертя душі. Безсмертне, відмічав він, людство в цілому, його розумова діяльність. І.Р. був одним із творців вчення про «двоїсту» істину, за яким наукове знання вирішує лише конкретні, часткові питання, а релігія дає узагальнену картину світобудови. Він вважав, що висновки філософії і науки можуть не співпадати з релігійними вченнями. Філософія І.Р. (аверроїзм) дала значний імпульс для розвитку європейського вільнодумства.
>Вільнодумство вперше вжив англійський деїст А.Коллінз (1676-1729), який вважав, що найкращий шлях до істини знаходиться у вільнодумстві. Поступово Вільнодумство вийшло за межі релігії і прибрало форму антирелігії(єресі, богоборство, релігійний нігілізм, пантеїзм, антиклерикалізм, скептицизм, антитеїзм і т. і.).
Прохання для тих, хто чув дзвін, та не знає де він- не збивати з панталику, коли плутають Салмана Рушді- святотатника на іслам- з вищеозначеним філософом Рушдом (Рошдом), але ніяк не пророком!
Відповіді
2007.07.02 | Георгій
Ось хороший рос. переклад статті з Вікіпедії про нього
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%80%D0%BE%D1%8D%D1%81(Український теж є, але тільки "в зародку," чомусь не просунувся далі першого абзацу, суто біографічного)