Версія про вплив "античної релігії" на античну демократію
08/01/2007 | Tatarchuk
Пару днів тому я брав участь в цікавому диспуті з приводу публикації, на яку даю лінка: http://www.democracy.ru/curious/democracy/book_sergeev/page8.html
Коротко кажучи, автор гіпотезує, що релігійні погляди греків внушали їм містичний жах перед тиранією і це було одним з "секретів" відповіді на питання політичної культурології - "Чому саме греки? (дали нам політплатформу, дали нам традиції тощо)".
Одразу скажу що я не згоден з деякими ключовими тезами роботи, на яку дав лінка. Але хотів би спочатку почути міркування форумчан з цього приводу, і якщо вже дійде до дискусії, то викласти свої тези (вони в мене записані)
Коротко кажучи, автор гіпотезує, що релігійні погляди греків внушали їм містичний жах перед тиранією і це було одним з "секретів" відповіді на питання політичної культурології - "Чому саме греки? (дали нам політплатформу, дали нам традиції тощо)".
Одразу скажу що я не згоден з деякими ключовими тезами роботи, на яку дав лінка. Але хотів би спочатку почути міркування форумчан з цього приводу, і якщо вже дійде до дискусії, то викласти свої тези (вони в мене записані)
Відповіді
2007.08.01 | Василь Васьківський
Підходящий народ в підходящий час, ось чому!
2007.08.01 | Tatarchuk
Прохав би пана якоможна менше
розмовляти гаслами. Якщо ви думаєте що ваші думки очевідні, то помиляєтеся. Якщо вам ліньки написати детально, то розмова буде наперед нецікавою...2007.08.02 | Василь Васьківський
Правила дискусії вимагають, щоб Ви не нав’язували мені свої
погляди щодо того, як мені висловлювати свої думки та як мені брати участь в конкретній дискусії. Якщо для Вас твердження, що я використовую лозунги, є очевидним, то для мене - якраз ні! Моє зауваження якраз най-більш підходить для цієї теми, і це вже повністю залежить від ходу дискусії, як його конкретизувати чи оборювати.Крім того, поки в мене немає доступу до авторизації на форумі, всім, і Вам в тому числі, прийдеться лише здогатуватись про деталі моєї позиції, бо, коли в мене немає можливости витирати чи редагувати свої дописи, я відчуваю суттєві технічні перешкоди в деталізації своїх тез. Для проведення повноцінної дискусії, у всіх її учасників повинні бути однакові права та технічні можливості!
2007.08.02 | Koala
Татарчуку, рекомендую Вам ігнорувати подібні заяви.
Через це, наприклад, з Карвунчією важко диспутувати... я просто йому залишаю останнє слово. Люди самі оцінять, хто з вас правий.До речі, про демагогію стосовно недоторканості - неправі Ви.
2007.08.02 | Георгій
Поясніть, б.л.?
Koala пише:> про демагогію стосовно недоторканості - неправі Ви.
2007.08.01 | Георгій
Мeнe зацікавила паралeль "хтонічних культів" і "олімпійського...
...культу з християнством і гностицизмом (відповідно).Хтонічніні культи - рeлігія "маси," олімпійський культ - рeлігія "обранців." І так само, з точки зору автора, християнство і гностицизм?...
2007.08.01 | Tatarchuk
Re: Мeнe зацікавила паралeль "хтонічних культів" і "олімпійського...
Георгій пише:> ...культу з християнством і гностицизмом (відповідно).
>
> Хтонічніні культи - рeлігія "маси," олімпійський культ - рeлігія "обранців." І так само, з точки зору автора, християнство і гностицизм?...
Отут звертаю вашу увагу, що авторами концепції "двох релігій" в Греції були ніцшеанці та близькі їм по духу дослідники.
Шпєнглєр (1918 р.) зробив це твердження просто мейнстрімом, і його з різних позицій охотно взяли собі на озброєння націсти та комуністи.
Але якщо ми абстрагуємося й від цього, то немає доказів, ніби одне було інтелектуальнішім за інше або містичнішім.
Нариклад, з чого взяти що хтонічність була містичнішою за так званий аполонізм? Тим що вона незрозуміліша німцям 19 століття? (При тому вона чомусь за їхньою ж версією массовіша)