Перелік альтернативних версій Страстей Христових
09/16/2007 | Tatarchuk
Зроблю спробу перелічити альтернативні погляди та версії на смерть та воскресіння Ісуса Христа що їх наводять різні нехристиянські джерела.
1. Христос вмер та не воскрес.
Ця версія є загальноприйнятною в мусульманстві, яке не визнає Ісу богом а тількі пророком - останнім (чи передостаннім рахуючи Мані) перед Мухаммадом. Ця ж версія каже не про розп\яття Іси а про його "вбивство на дереві". Вона також заперечує що сам Іса проголошував себе богом.
2. Христос самозванець.
Ця версія найпоширеніша в юдейському богословії. В найдавнішіх вже текстах Талмуду його згадують не інакше ніж "відома нам особа", "імярек". Вважають що це був здібний проповідник який втім видав себе з бога, за що був страчений на хресті. Серед вчинків "відомої нам особи" найзухвалішим називають прознесення таємного імені Єгови вслух, після чого блискавка не розрозила його і це означає що бог захотів розкрити це ім\я.
3. Христос факір.
Це версія Агади та деяких фрагментів Мішни, поширена не серед всіх юдеїв. Ісус - син римлянина Пантери та єгиптянки Марії, обидва є факірами. Він мав все тіло розмальоване татуїровками, які видавав за божі знаки. На хресті він не вмер, а щез бо був факіром, а це для нього раз плюнути. Цікаво що ця версія також заперечує що Ісус проголошував себе богом, а тількі божім сином.
3а. Христос йог.
Ця версія вештається по багатьох текстах 20 століття. Найповніше викладена Грейвзом. Зводиться до того що Ісус - це Ісачарья індійських текстів, ("Іса-мудрець") який багато років жив в Індії та навичвся там йоги. І навіть так - був найталановітішим учнем йоги за багато століть. Він не вмер на хресті а тількі впав до лайї (летаргічного напівсна напівсмерті), тому вмер напрочуд швидко і потім дійсно всокреснув. Але версія також відкидає його проголошення себе богом, навпаки він був мудрець, а богом його зробили учні.
4. Ісус ... Іюда.
Ця версія є вживаної серед багатьої апокрифів "кумранскього" напряму. Роля месії там відведена Іоанові або просто Вчителеві, а Ісус - учень Іоана який вимагав визнати себе (а не Вчителя) богом і врешті решт став ним. Іоан його нібито прокляв. Ця версія вживана серед кількох маленьких сект Близького Сходу.
5. Ісус імам.
Вчення деяких шиїтів та суфіїв про містичну природу Іси. Втім він все ж таки визнаєтьсялюдиною але дуже незвичайною. В кожного пророка (набі) є свій імам. Імам - це таємний або містичний бік пророка. Пророк виконує земну місію, тоді як імам - містичну. Так в набі Муси (Мойсея) імамом був Харун (Арон), в набі Адама - імам Авель, в набі Якуба (Якова) імам Юсуф (Йосип), в набі Яхїя (Іоанн) імам Іса, в набі Мухаммада - імам Алі. Імами не гинуть, вони щезають при спробі їх вбивства.
1. Христос вмер та не воскрес.
Ця версія є загальноприйнятною в мусульманстві, яке не визнає Ісу богом а тількі пророком - останнім (чи передостаннім рахуючи Мані) перед Мухаммадом. Ця ж версія каже не про розп\яття Іси а про його "вбивство на дереві". Вона також заперечує що сам Іса проголошував себе богом.
2. Христос самозванець.
Ця версія найпоширеніша в юдейському богословії. В найдавнішіх вже текстах Талмуду його згадують не інакше ніж "відома нам особа", "імярек". Вважають що це був здібний проповідник який втім видав себе з бога, за що був страчений на хресті. Серед вчинків "відомої нам особи" найзухвалішим називають прознесення таємного імені Єгови вслух, після чого блискавка не розрозила його і це означає що бог захотів розкрити це ім\я.
3. Христос факір.
Це версія Агади та деяких фрагментів Мішни, поширена не серед всіх юдеїв. Ісус - син римлянина Пантери та єгиптянки Марії, обидва є факірами. Він мав все тіло розмальоване татуїровками, які видавав за божі знаки. На хресті він не вмер, а щез бо був факіром, а це для нього раз плюнути. Цікаво що ця версія також заперечує що Ісус проголошував себе богом, а тількі божім сином.
3а. Христос йог.
Ця версія вештається по багатьох текстах 20 століття. Найповніше викладена Грейвзом. Зводиться до того що Ісус - це Ісачарья індійських текстів, ("Іса-мудрець") який багато років жив в Індії та навичвся там йоги. І навіть так - був найталановітішим учнем йоги за багато століть. Він не вмер на хресті а тількі впав до лайї (летаргічного напівсна напівсмерті), тому вмер напрочуд швидко і потім дійсно всокреснув. Але версія також відкидає його проголошення себе богом, навпаки він був мудрець, а богом його зробили учні.
4. Ісус ... Іюда.
Ця версія є вживаної серед багатьої апокрифів "кумранскього" напряму. Роля месії там відведена Іоанові або просто Вчителеві, а Ісус - учень Іоана який вимагав визнати себе (а не Вчителя) богом і врешті решт став ним. Іоан його нібито прокляв. Ця версія вживана серед кількох маленьких сект Близького Сходу.
5. Ісус імам.
Вчення деяких шиїтів та суфіїв про містичну природу Іси. Втім він все ж таки визнаєтьсялюдиною але дуже незвичайною. В кожного пророка (набі) є свій імам. Імам - це таємний або містичний бік пророка. Пророк виконує земну місію, тоді як імам - містичну. Так в набі Муси (Мойсея) імамом був Харун (Арон), в набі Адама - імам Авель, в набі Якуба (Якова) імам Юсуф (Йосип), в набі Яхїя (Іоанн) імам Іса, в набі Мухаммада - імам Алі. Імами не гинуть, вони щезають при спробі їх вбивства.
Відповіді
2007.09.16 | Георгій
Щe є різні "біля-християнські" єрeтичні тлумачeння
Єрeсь так званих "докeтів" або "доцeтів" вчила, що Христос під час Його життя на зeмлі мав можливість пeрeйти у Cвоє справжнє "нe-рeчовиннe" або "духовнe" тіло. І Він, за докeтами, самe цe і зробив, коли Його вeли на страту. Людина, яку римські солдати розп"яли, був Cимон Киринeянин, той, який, за Євангeліями, ніс хрeста. Коли Cимон страждав і помирав на хрeсті (волаючи, "Ілі, Ілі, лама сабахвані" - Божe, Божe, чого ж Ти Мeнe покинув!"), - "справжній" нeматeріальний, нe-рeчовинний Христос нібито стояв поруч і сміявся з того, які, мовляв, ті люди дурні, нeпросвіщeні...2007.09.16 | Tatarchuk
Re: Щe є різні "біля-християнські" єрeтичні тлумачeння
дякую, про докетів навіть не згадав.Здається що серед християн яких потім інші християні визнали "єретиками" було також багато альтернативних точок зору про хід смерті та природу воскресіння.
Та й зараз чую від єговистів (яких зараховую все ж до християн) що Ісуса не розіпяли а повісили на дереві.
2007.09.16 | Георгій
Re: Щe є різні "біля-християнські" єрeтичні тлумачeння
Tatarchuk пише:> Та й зараз чую від єговистів (яких зараховую все ж до християн) що Ісуса не розіпяли а повісили на дереві.
(ГП) Вони вчать, що Христа було прибито до вeртикального стовпа бeз горизонтальної пeрeтинки, одним цвяхом в обидва зап"ястя. Цe базується на тому, що грeцькe слово "хіазма," якe буквально пeрeкладається як "хрeст" або "пeрeхрeстя," в Новому Завіті жодного разу нe зустрічається, алe затe, коли мова ідe про Христа і його страту, вживається слово "стаурос," буквально стовп або дeрeвина. І щe, Cвідки Єгови чомусь дужe сильно наголошують на тому, що хрeст як такий - цe поганський, до-християнський символ, і що він символізує статeвий акт (горизонтальна пeрeтинка - цe ноги жінки, а вeртикальна - статeвий члeн чоловіка). Тому, кажуть Cв. Є., псeвдо-"християни," будучи під впливом сатани, навмиснe зробили хрeст символом своєї псeвдо-"рeлігії."