пропозиція про справедливе відзначення свят
05/08/2009 | Tatarchuk
змінити реєстр свят, які вшановує держава, та правила гри, за якими вони відзначаються. в першу чергу це стосується трудового законодавства, але не тільки.
- держава вносить зміни у реєстр державних свят (свят, які відмічаються на державному рівні). туди вносяться релігійні великі свята не тільки православних (як чомусь зараз), але католиків, протестантів, мусульман, юдаїстів, можливо ще когось, а також напівофіційні (де-факто існуючі) свята.
- такі дні оголошуються не вихідними, а святковими. законодавством встановлено, що: людина має повне право в цей день не працювати, не отримуючи за цей день розрахунку за роботу. також людина має повне право працювати в такий день, отримуючи подвійну оплату за нього.
- в трудовому законодавстві забезпечити також право людини під час складання трудового договору самостійно вказати свої святкові дні, включно з днями народження себе і близьких, обмеживши цю кількість, наприклад, 12 або 24 днями на рік. працівник автоматично отримує право на "прогул за власний рахунок" ціх дат, або отримання подвійної оплати за роботу в ці дні.
- у нетрудовому секторі держава вводить зміни до бюджетів, згідно з якими вшанування свят на державному рівні розподіляється між всіма включеними в реєстр, таке ж правило розповсюджується на місцеві самоврядування. Розподіл коштів може бути у кількох варіантах: рівний бюджет між всіма, поділення на 2 чи 3 категорії за рівнем бюджету; нефінансування свят державним коштом взагалі. четвертий варіант - за статистикою минулого року, розподіляти бюджет в пропорції, за якою люди добровільно святкували (не виходили на роботу не отримуючи платні) ті чи інші свята.
мета інціативи: покласти край нав/язуванню державою "правильних" свят, зокрема, накидування неправославним або невіруючим павославного календаря, знизити дискрімінацію за релігійною ознакою працівників та громад, отримувати щорічно об/єктивну пропорцію сповідників конфесій та прихільників свят, економити значні кошти бюджету на 1) оплаті позачергових вихідних, 2) оплаті фактично прогуляних свят.
Прошу критикувати та доповнювати.
- держава вносить зміни у реєстр державних свят (свят, які відмічаються на державному рівні). туди вносяться релігійні великі свята не тільки православних (як чомусь зараз), але католиків, протестантів, мусульман, юдаїстів, можливо ще когось, а також напівофіційні (де-факто існуючі) свята.
- такі дні оголошуються не вихідними, а святковими. законодавством встановлено, що: людина має повне право в цей день не працювати, не отримуючи за цей день розрахунку за роботу. також людина має повне право працювати в такий день, отримуючи подвійну оплату за нього.
- в трудовому законодавстві забезпечити також право людини під час складання трудового договору самостійно вказати свої святкові дні, включно з днями народження себе і близьких, обмеживши цю кількість, наприклад, 12 або 24 днями на рік. працівник автоматично отримує право на "прогул за власний рахунок" ціх дат, або отримання подвійної оплати за роботу в ці дні.
- у нетрудовому секторі держава вводить зміни до бюджетів, згідно з якими вшанування свят на державному рівні розподіляється між всіма включеними в реєстр, таке ж правило розповсюджується на місцеві самоврядування. Розподіл коштів може бути у кількох варіантах: рівний бюджет між всіма, поділення на 2 чи 3 категорії за рівнем бюджету; нефінансування свят державним коштом взагалі. четвертий варіант - за статистикою минулого року, розподіляти бюджет в пропорції, за якою люди добровільно святкували (не виходили на роботу не отримуючи платні) ті чи інші свята.
мета інціативи: покласти край нав/язуванню державою "правильних" свят, зокрема, накидування неправославним або невіруючим павославного календаря, знизити дискрімінацію за релігійною ознакою працівників та громад, отримувати щорічно об/єктивну пропорцію сповідників конфесій та прихільників свят, економити значні кошти бюджету на 1) оплаті позачергових вихідних, 2) оплаті фактично прогуляних свят.
Прошу критикувати та доповнювати.
Відповіді
2009.05.08 | Георгій
Як із цим у CША
В Гамeриці є пeвний рeєстр дeржавних свят, алe нe працюють в ці святкові дні тільки так звані "фeдeральні працівники," наприклад ті, хто працює на пошті, в урядових закладах (на митниці, в імміграційній службі, тощо). Інші мають право нe працювати тільки в тому випадку, якщо їх винаймач згодeн. Наприклад, Дeнь Колумба і Дeнь Вeтeранів - дeржавні (чи "фeдeральні") свята у CША, алe мій унвeрситeт в ці дні працює. Дeякі приватні навчальні заклади на Глибокому Півдні (дe учні 100% білі) повністю ігнорують іншe фeдeральнe свято, дeнь Мартіна Лютeра Кінга (або взагалі нe святкують, або називають його чимось типу "Cвята Зими," тощо). Можливі і зворотні ситуації. Наприклад, Вeлика П"ятниця (або по-західному "Добра П"ятниця," тобто п"ятниця Cтрасного Тижня) нe є фeдeральним святом, алe в моєму унівeрситeті в цeй дeнь ніколи нeма занять, тому що абсолютна більшість студeнтів віруючі християни, і багато викладачів тeж.Щодо правильних чи нeправильних: у CША фeдeральним святом є Різдво, алe ніякі інші християнські свята тут нe є фeдeральними святами. Для святкування днів, які є святковими для різних рeлігій, люди тут мають право взяти особистий вихідний дeнь (типу "відгулу"), а чи заплатять за цe, залeжить від правил на робочому місці.
Є дeякі приватні компанії, які взагалі нe дають людям ніяких оплачуваних свят. Навіть на Різдво, якщо хочeш нe працювати, бeри пeрсональний вихідний. Я чув такe, наприклад, про фірму "Cімонс." Там дужe високі заробітні платні, тому люди згоджуються з такою "драконівською" політикою компанії.
2009.05.08 | eletricity
справедливість у кожного своя
Якщо "свояків" більшість, вони й вирішують на свою користь.А тим кого менше, повинні це усвідомлювати.
2009.05.09 | Tatarchuk
я маю всі підстави сумніватися,
що православних в Україні більшість. Майже впевнений, що атеїстів більше. Це тільки один аспект - бо мені атеїстові так само як і католику чи мусульамнинові абсолютно неясно, навіщо вихідний понеділок після православної пасхи.Іншій аспект - і просто як приклад - мені як і багатьом іншім не до вподоби багаторічні "рамадани" напівтравня на честь фіг його зна яких дат. Особливо коли як от зараз 2 та 9 травня й так вихідні дні, за днями тиждня.
2009.05.09 | eletricity
Re: я маю всі підстави сумніватися,
Tatarchuk пише:> що православних в Україні більшість. Майже впевнений, що атеїстів більше. Це тільки один аспект - бо мені атеїстові так само як і католику чи мусульамнинові абсолютно неясно, навіщо вихідний понеділок після православної пасхи.
Хрстиян в Україні більшість і в плані посвяткувати вони не так уж і відрізняються, можливо саме воно і єднає їх
Стосовно понеділка, тут на державному рівні таки переборщили, за такою логікою й вівторок мусів би бути вихідним. Й у таких випадках я підтримую запропоноване вами право на "прогул за власний рахунок", або ж за рахунок оплачуваних відпускних днів.
А догодити усім у виборі святкових днів практично неможливо. Тому й обирають згідно більшості, як і у будь-яких виборах.
2009.05.12 | +О
Re: відзначення свят - нинішній державотворчий чинник
Христос Воскрес!погоджуюсь, лише думаю, що в державі мають все-таки бути об`єднавчі свята. Скажімо - День Незалежності, Конституції, Грудневий Референдум тощо (з чим не погодиться велика масса "сектантів" , але, мислиться мені, державний імператив зобов`язаний захистити ці празники від зазіхань); нажаль, але не думаю, що це зараз на часі перемагати - Дєнь Пабєди...
Не вважаю нормальним вводити в цей список обов`язкових до вшанування "державних дат" релігійних свят і Ви праві - тут людині потрібно дати можливість вибирати
З повагою
Олег