МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

пропоную задачку Гомера

07/16/2009 | Tatarchuk
два місяці тому пропонував її спільноті НЧ, правильної відповіді не отримав. Най спробує спільнота ФРД.

Насамперед, попереджую що задачка з подвійним дном: не в умовах задачки, а в сфері її використання.
Правильно розв/язавши її, александрійські вчені вивели з неї одне правило і три слідства. Спробуйте й ви.

У вас є чотири загони піхоти. Попереду бій. Бійка буде йти рядами: як ви поставите чотири загони, так вони і вступатимуть в битву по черзі.
Отже, маєте:
- обстріляний сильний загін
- необстріляний сильний загін
- обстріляний слабкий загін
- необстріляний слабкий загін

Обстріляність амбивалентна: якщо загін сильний, то від нього стає ще сильнішім. Якщо загін слабкий, то від обстрілу стає ще слабкішім.

Питання: як ви розпорядитеся ціма загонами для більшого успіху.

Після вдалої відповіді з "тактики" перейдемо до "стратегії" :)

Відповіді

  • 2009.07.17 | Анатоль

    Потрібно уточнити умову задачі.

    Хто вважається таким, що проходить обстрілку?
    а) лише перший ешелон, що безпосередньо бється.
    б) лише другий ешелон, поки перший бється.
    в) всі ешелони, поки триває бій.

    В усякому разі першими треба посилати слабих-необстріляних (поки не ослабли ще більше в процесі обстрілки), а далі в залежності від уточнення обстрілки.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.07.17 | Tatarchuk

      Підказочка

      ви НЕ обов/язково маєте застосовувати всі чотири ешелони. Ви - полководець, а не виконавець плану по валу

      Анатоль пише:
      > Хто вважається таким, що проходить обстрілку?
      > а) лише перший ешелон, що безпосередньо бється.
      > б) лише другий ешелон, поки перший бється.
      > в) всі ешелони, поки триває бій.

      Всі ешелони що вже брали участь у попередньому бої.
  • 2009.07.17 | Анатоль

    Якщо ефект від обстріляності росте з часом обстріляності, то я б

    поставив загони в такій послідовності:
    1.Слабкий-необстріляний.
    2.Слабкий-обстріляний.
    3.Сильний-обстріляний.
    4.Сильний-необстріляний.

    При цьому сумарна сила була б максимальна.
    (Психологічні єфекти тут не враховані).
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.07.17 | Koala

      А я б проти вашого поставив би так:

      Анатоль пише:
      > поставив загони в такій послідовності:
      > 1.Слабкий-необстріляний.
      > 2.Слабкий-обстріляний.
      > 3.Сильний-обстріляний.
      > 4.Сильний-необстріляний.
      Мої:
      1. Сильний-необстріляний.
      2. Сильний-обстріляний.
      3,4. Слабкі
      Сильний-необстріляний після зіткнення зі слабкими стане обстріляним і до зустрічи з сильними в мене вже буде 2 сильних-обстріляних - проти ваших одного обстріляного і одного необстріляного, при цьому ще залишається резерв.
      А так - задача потребує уточнення, 100%
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2009.07.18 | Анатоль

        Re: А я б проти вашого поставив би так:

        Я обстріляність уявляю так:
        Поки перші бються, задні обстрілюються.
        Слабкі-необстріляні від страху стають ще слабкіші.
        Сильні-необстріляні від адреналіну стають сильнішими.

        А якщо обстрілку розуміти так, як каже Татарчук, що це участь в попередньому бою, то це не має смислу.
        По умові Татарчука бій у нас всього один. (а ефект обстріляності, одержаної в ньому, був би лише в наступних боях).

        Крім того, як може сильний-необстріляний стати сильнішим після бою з сильним-обстріляним (тобто ще сильнішим)? Він буде розгромлений і стане слабший.

        Короче, зважати на задачі Татарчука - пуста трата часу.
        Він, як завжди, десь чув дзвін...
        І взагалі, для гуманітарія такого поняття як визначеність умов задачі, схоже, не існує.

        Задача б мала сенс в такій, наприклад, постановці.
        Є два війська.
        Кожне складається з чотирьох загонів. (сильний-обстріляний, сильний-нееобстріляний, слабкий-необстріляний, слабкий-обстріляний).
        Повинні бідбутись чотири бої, з участю по одному загону від війська.
        На бій військо виставляє даний загін лише один раз (інакше б завжди виставляли самого сильного).
        Сили загонів такі:(в противника точно такі самі)
        слабий-необстріляний - 2
        слабий-обстріляний - 1
        сильний-необстріляний - 3
        сильний-обстріляний - 4
        Після бою сильнішого з слабшим сильніший сильнішає, слабший слабшає (на різницю сил).
        Наприклад після бою сильного-обстріляного(4) з сильним-необстріляним(3) сила першого стала 5, а другого 2.
        Задача в тому, в якій черзі виставляти загони на бої (не знаючи, які загони виставляє противник), щоб в результаті (після 4 боїв) сума сил наших загонів була більша ніж в противника.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2009.07.18 | Tatarchuk

          Re: А я б проти вашого поставив би так:

          Анатоль пише:
          > Короче, зважати на задачі Татарчука - пуста трата часу.
          > Він, як завжди, десь чув дзвін...

          Перехід на особистості - це вам раз плюнути, "метре". Я фахівець з гомерових питань, а не чув дзвін. Втім якщо хочете на цій підставі просто не вирішувати задачку, то хто ж вас неволить. Я обійдуся без взаємного обговорення вашої персони у цьому разі :lol:
  • 2009.07.17 | Tatarchuk

    почнемо розв/язування з кінця: 3)

    александрійці вивели, як писав вище, з того одне правило й три висновки.

    Почнемо з останього з висновків:
    3) силу чи слабкість "ешелону" слід вимірювати не з точки зору прихільника, а з точки зору противника.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.07.18 | Анатоль

      Ви б почали з уточнення задачі.

      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2009.07.18 | Tatarchuk

        що вам неясно в задачі?

        розташуйте ці лави у найкращому порядкові. Можете не всі елементи використовувати.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2009.07.18 | Анатоль

          Що неясно.

          Неясностів тьма з хвостиком.
          1.Бій один (вирішальний), чи кілька? (якщо один, то який смисл вводити поняття обстріляності, якщо його ефект буде лише в слідуючому бою(якого не буде))
          2.В противника теж точно такі загони і вводить він їх теж в якійсь черзі?
          3.Якщо бій не один, а кілька локальних (не всі сили задіяні), то чим закінчується бій між сильним-необстріляним загоном і більш сильним противником? (за Вашою умовою сильний-необстріляний стане ще сильнішим, але ж реально він буде знищений більш сильним противником. Чи можна, щоб він зразу втік з бою, і стане при цьому сильнішим?)

          Спочатку уточніть ці питання, а тоді подивимось, чи є ясність в постановці задачі.
          Поки що задачі нема.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2009.07.18 | Tatarchuk

            замість рішати просту задачку, зажаєте купу уточнень

            Анатоль пише:
            > Неясностів тьма з хвостиком.
            > 1.Бій один (вирішальний), чи кілька? (якщо один, то який смисл вводити поняття обстріляності, якщо його ефект буде лише в слідуючому бою(якого не буде))
            бій один
            сенс описуваняя загонів - це умови задачи. загони нерівноцінні за СИЛОЮ.

            > 2.В противника теж точно такі загони і вводить він їх теж в якійсь черзі?
            противник теж має вибір як вишукувати такі само загони

            > 3.Якщо бій не один, а кілька локальних (не всі сили задіяні), то чим закінчується бій між сильним-необстріляним загоном і більш сильним противником? (за Вашою умовою сильний-необстріляний стане ще сильнішим, але ж реально він буде знищений більш сильним противником. Чи можна, щоб він зразу втік з бою, і стане при цьому сильнішим?)

            все просто - сходяться лава на лаву, потім йде нова лава на лаву. ряди бьються по черзі, якщо цікаво.

            > Спочатку уточніть ці питання, а тоді подивимось, чи є ясність в постановці задачі.
            > Поки що задачі нема.

            задача проста як апельсин - розташувати загони для бою.
  • 2009.07.18 | Tatarchuk

    відповідь (головна): "Гомерів порядок"

    Гомеровим порядком александрійці звали ... порядок розташування аргументів.
    Спочатку слід виставити сильний новий аргумент. (У Гомера - сильний необстріляний полк)
    Потім - середні аргументи, або краще 1 неочікуваний аргумент слабкіше за попередній (у Гомера - слабкий необстріляний)
    Насамкінець треба дати найпотужнішій, вже перевірений десь аргумент (у Гомера - сильний обстріляний полк)
    Слабкі аргументи, які вже були колись вдало відбиті, краще не давати взагалі (у Гомера - слабкий обстріляний полк)
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.07.19 | Анатоль

      Re: відповідь (головна): "Гомерів порядок"

      Ну так би і формулювали задачу:
      У вас є чотири аргументи (сильний новий, сильний старий, слабий новий, слабий старий)
      В якій послідовності ви б їх наводили в дискусії?

      А то ваша військова аналогія зовсім не помагає зрозуміти чи розвязати цю задачу, а навпаки - направляє невідомо куди.

      Зауваження. Якщо в минулій дискусії Вам вдалось ошелешити суперника новим сильним аргументом, то це зовсім не значить, що в цій дискусії він стане ще сильнішим (обстріляним).
      Опонент до цих пір може знайти на нього сильний контраргумент, чи й виявляться факти, які його просто спростовують.
      І тоді у Вас на завершення дискусії буде припасено програшний аргумент.

      Чому сильні аргументи бажано приводити на початку і в кінці дискусії?
      Бо психологія каже, що початок і кінець краще памятаються, ніж середина. Тому в глядачів складеться краще враження про того, хто краще виглядав на початку і в кінці. А новим аргументом на початку можна ще й ошелешити опонента.

      Які висновки можна зробити з Вашої задачі?
      1.Краще бути здоровим і багатим, ніж хворим і бідним.
      2.Два більше ніж три.
      3.Краще недоперепити, ніж перенедопити.
      ....

      А які насправді висновки можна зробити з цієї гілки?
      1.Татарчук не розуміє різниці між задачею і анекдотом.
      2.Татарчук не розуміє різниці між логічним висновком і красивою фразою.
      3.Можливо саме тому Татарчук - юлефан.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2009.07.19 | Tatarchuk

        ви форумом не заплутали?

        Анатоль пише:
        > А які насправді висновки можна зробити з цієї гілки?
        > 1.Татарчук не розуміє різниці між задачею і анекдотом.
        > 2.Татарчук не розуміє різниці між логічним висновком і красивою фразою.
        > 3.Можливо саме тому Татарчук - юлефан.

        просто ви не змогли відгадати задачку. Але на відміну від вас, бідненького, я не роблю висновку що ваша недолугість - через ющефанство. Ви просто сам такий по собі.

        Було б дивно якби я спрощував задачку для таких дебілів - греки її вирішували у такому вигляді як я наводив.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2009.07.19 | Анатоль

          Замість подякувати за обєктивну оцінку Ви чомусь

          хочете мене образити.
          Хіба Вам не цікаво знати про свої сильні чи слабкі сторони?
          Я ж не казав, що Татарчук такий-сякий, а лише в чому він не орієнтується.
          Якби Ви сказали, що я не відрізняю Білик від Повалій, Людовіка 12 від 11, чи ямб від хорея, то хіба б я за це старався Вас образити? Тим більше, якщо так і є :)
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2009.07.19 | Tatarchuk

            ваш накат і легкий розпач - обєктивка?

            Перша ознака коли дописувачу погано - що він переходить на особистість.
            Я виклав задачку точнісінько так, як давали її елінам. А ви на дзеркало пиняєте та приплели до цього політику :lol:
            По секрету - ви дійсно гупіші ніж давні греки, і це об/єктивно. Але нічого принизливого в тому нема. Я б взагалі не затрагував цю тему, якби не ваша легка істерика з приводу того що не вирішили доволі просту задачку.
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2009.07.19 | Анатоль

              Визнаю, я не можу рішити задачі, якщо вона не сформульована.

              А замість формулювання задачі розказана байка, яку можна інтерпретувати мільйоном різних способів і одержати мільйон різних "рішень".
              Цілком допускаю, що греки були вправні в розказуванні байок і загадок, але не треба називати це задачею.
      • 2009.07.19 | Георгій

        MOD Re: відповідь (головна): "Гомерів порядок"

        Анатоль пише:
        > А які насправді висновки можна зробити з цієї гілки?
        > 1.Татарчук не розуміє різниці між задачею і анекдотом.
        > 2.Татарчук не розуміє різниці між логічним висновком і красивою фразою.
        > 3.Можливо саме тому Татарчук - юлефан.
        Панe Анатолю, будь ласка... цe нe політичний форум! І особистість Вашого співбeсідника тут ні до чого. --ГП


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".